Berichten verwijderen zonder melding.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
irmaz

Berichten: 4773
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 19:24

Persoonlijk ervaar ik het als best wel respectloos wanneer er ineens een bericht van mij wordt verwijderd zonder dat er in het topic zelf iemand openbaar aanstoot aan heeft genomen.

Als iemand een reactie op mij zou geven met "irmaz, jij bent nog eens een aanwinst voor bokt :roll: " dan valt dat voor mij onder de vrijheid van meningsuiting. Wie is die iemand wel helemaal dat ik me daar iets van aan zou moeten trekken? Ik ervaar meer respect van iemand wanneer deze persoon mij openbaar voor rotte vis uitmaakt dan achter mijn rug om gaat temmen. Juist het meermalen temmen en verwijderen van verschillende berichten om de interpretatie ervaar ik als pestgedrag. En eerlijk gezegd heb ik de indruk dat ik hierin niet de enige ben.

BartVB schreef:
Het is een vak om tekst te schrijven die helder overkomt en die ook door een 'tegenpartij' goed wordt geïnterpreteerd. Wat voor mij daar wel een eye-opener was is het twee keer lezen van een discussie tussen twee gebruikers. Eerste keer lees je de discussie waarbij je aanneemt dat die twee elkaar al jaren kennen en elkaar ontzettend mogen, tweede keer lees je hetzelfde maar dan met de aanname dat die twee elkaar het licht in de ogen niet gunnen. Over het algemeen komt de discussie dan twee keer heel anders over, ik vond dat nogal een bijzondere gewaarwording.

Dat betekent allemaal niet dat alles 'in watjes verpakt' moet worden, het betekent wel dat het enorm helpt als je nadenkt voor je iets controversieels plaatst en vooral ook bedenkt of een 'tegenstander' je bericht niet helemaal verkeerd op gaat pakken.

Ja dat is waar, maar dan heb ga je blijkbaar uit van een negatieve situatie waarbij mensen in een topic standaard elkaars tegenstanders zijn?

Als ik iets plaats in een topic doe ik dat op persoonlijke titel en niet voor een medestander of een tegenstander. Mij lijkt dat iedereen zijn of haar eigen mening mag hebben en daar voor uit mag komen. Vaak is het zo dat wanneer je het niet eens bent met iemand mensen snel geneigd zijn om het persoonlijk op te vatten. Ik denk dat daar door iedereen ook meer rekening mee moet worden gehouden. Iemands tegenstander worden blijft een eigen keus m.i.

Daarnaast begrijp ik niet zo goed dat een enkel (interpreteerbaar) bericht gezien kan worden als pestgedrag. Ik dacht eigenlijk dat pest- en treitergedrag zich juist uit in een herhalend iets, dus een irritante welles-nietes (in meerdere topics) of een eindeloos gedram van iemand, of bij bepaalde personen overal op temmen.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 21:08

Pesten is idd iets dat over een wat langere periode loopt. Waarbij er allerlei steken onder water worden gegeven die op zichzelf totaal onschuldig zijn maar waardoor wel een erg onveilige sfeer ontstaat. We zien dat inderdaad ook terug in het TeM gedrag van gebruikers. Van een hoop gebruikers hebben we prima door dat ze een keer zijn gebotst en dat dat nog steeds broeit waardoor ze elkaar in de topics, maar ook in de TeMs aardig in de haren blijven zitten. Wat dat betreft zou ik soms ook willen dat ik een Formule 1 forum was begonnen ofzo :oo Dit soort TeMmen is ook waarom ik geen voorstander zou zijn van een anoniem TeM-systeem. Op die manier is veel minder helder dat er een (mogelijke) dubbele agenda zit achter een TeM.

irmaz schreef:
Ja dat is waar, maar dan heb ga je blijkbaar uit van een negatieve situatie waarbij mensen in een topic standaard elkaars tegenstanders zijn?


Oh sorry, nee, dat bedoel ik niet. Ik wil vooral zeggen; kijk eens kritisch naar je bericht en kijk of het makkelijk anders (negatiever) te lezen is. Dat is het makkelijkst door naar je bericht te kijken vanuit het perspectief van iemand die jou/jouw mening niet kan luchten of zien. Als je je bericht daardoor iets duidelijker/minder multi-interpretabel maakt dan voorkom je een hoop 'gedoe'.

Exitium

Berichten: 7144
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 21:50

BartVB schreef:
Wat dat betreft zou ik soms ook willen dat ik een Formule 1 forum was begonnen ofzo :oo

Ik weet niet of dat nu veel beter is, met Lewis-fans vs Max-fans enzo :') Maar je bent welkom hoor :+

[ENT-HK] Formule 1 fans, we watch in suspense

Mars

Berichten: 33264
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Berichten verwijderen zonder melding.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 22:05

Want formule 1 fans hebben nooit ruzie.

Maar een mooie oplossing is al gevonden, als mods voor mij als schrijver bepalen wat ik bedoel met mijn bericht op basis van hun interpretatie dan zijn tems niet eens meer nodig.
Dan kan men leeghalen naar hartelust en desgewenst OWs uitdelen. BZC kan ook achterover leunen want de interpretatie is altijd juist. Zo is het me tenminste uitgelegd

rien10
Berichten: 14679
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 22:34

Even een deel geknipt:

BartVB schreef:
Aan de moderators is het dan om te beoordelen of het bericht binnen de regels van Bokt.nl is en of het respectvol is richting de andere deelnemers aan een discussie. De vraag is daar niet of het respectvol is bedoeld; de vraag is of het zo overkomt op het grootste deel van de gebruikers. Dat is een erg lastige afweging waar je zoveel beleid of kaders voor kan schrijven als je wil maar dat is interpretatie. Er wordt binnen het team overlegd als dat nodig is om te zorgen dat het niet alleen de interpretatie van één persoon is, maar heel veel meer kunnen we daar niet doen.


Zeg je nu dat de mods dienen te interpreteren wat iemand bedoelt? Dat kan toch niet zo zijn?
Laatst bijgewerkt door rien10 op 01-08-22 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10
Berichten: 14679
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Berichten verwijderen zonder melding.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 22:37

“Rien10, jij bent ook echt een aanwinst voor Bokt hè? %) “. Een soortgelijke opmerking heb ik ook wel eens gehad. En weet je, de poster had zeker een punt. In het topic en in PB nog even verder gepraat. Dat was goed. Ik heb er van geleerd.

pien_2010

Berichten: 43310
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 11:34

NadjaNadja schreef:
Even een los idee, zonder dat ik überhaupt weet of het technisch gezien mogelijk is: zou het voor jullie prettiger zijn als tems anoniem geplaatst worden (en wij dus niet weten wie getemd heeft)?

Ik weet dat ik hiermee niet inhoudelijk reageer op heel veel berichten, maar daar heb ik op dit moment even niet de tijd voor. Mogelijk dat ik daar later nog even voor ga zitten.


Juist niet, want dan ontgaat het moderator team bv dat een bokker werkelijk alles van bepaalde mensen temt. Dat is nl dat gebeurt en dat is puur om da ander een "kaart aan te naaien", ik zeg het even in voetbal taal, terwijl die bokker zelf zeer subtiel net als sommige geraffineerde voetbalspelers kleine net niet/ net wel overtredinkjes te vaak maakt. Op het moment dat de andere voetballer (bokker) na al die kleine tikjes uit zijn slof schiet, gaat de ander in de (drama / tem) slachtoffer rol zodat de scheidsrechter een kaart cq waarschuwing geeft.
Of anders gezegd, het temmen moet je juist niet anoniem maken want ik durf echt te beweren dat er bokkers zijn die het temmen tot kunst verheven hebben daar ze discussiëren om te winnen (ipv om er van te leren).
Als de ander dan met goede inhoudelijke posts keer op keer laat zien dat het niet klopt dan .........kan het subtiele gepest en temmen beginnen om alsnog "gelijk" te halen via het moderatorteam.

En ik ben er echt van overtuigd dat dit gebeurt en dat net als de scheidsrechter het moderator team er in stinkt.
Treurig dat er zo'n mensen zijn, maar ik ben er van overtuigd dat ze er zijn want ik zie het gewoon gebeuren (en nee niet bij mij). Maar ik hou daar dus niet van.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 11:46

Ik lees al even mee en helaas is het inderdaad soms dat uiteindelijk diegene die na al dat gezeik uit valt flink op de vingers getikt wordt. En dat niet eens in bv een huiskamer topic mag melden. Ik schrijf uit ervaring helaas. -O- Na lang heel lang getergt te werden kennelijk net op het lijntje (want het bleef staan) was mijn emmer vol. En kreeg ik uiteindelijk op mijn kop van de mods. En mocht dat niet eens elders neerzetten. Dat werd meteen weggehaald en kreeg ik er nog eens een duw overheen. Geen namen genoemd niks alleen gemeld ik ben boos geworden hierom.

Ik merk wel dat ik daardoor heel veel onderwerpen en topics vermijd en alleen meelees soms en geen reactie meer geef, of typ het en haal het ook net zo snel weer weg. Geen zin in weer een vaste groep op mijn nek krijgen die er mee weg lijken te komen want net op het lijntje :n

Ik ben nog steeds blij dat mijn leraar nederlands in de eerste klas middelbare school doorhad dat ik alleen reageerde toen na lang geprikt te zijn, letterlijk met een passer. En mijn toen slachtoffer diegene was die geschorst werd van school (ze zat toch al thuis ivm een ontwrichte kaak en gebroken neus O:) )het was daarna trouwens wel over :))

Mondy

Berichten: 11826
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 13:20

Weet je wat het lastige soms is als mod (uit mijn eigen ervaring sprekende)... je kan het soms simpelweg niet goed doen.. hoe goed je het ook wil doen.

Zeggen tem bij elk pestgedrag zodat we zien wie er bezig zijn (mods kunnen niet overal in elk topic zijn) kan voor een ander weer worden gezien als: op mijn bericht wordt altijd door iemand getemd.

Een pb sturen naar iemand waarom jouw bericht weggehaald of aangepast word of niet aan de regels voldoet van bokt is voor de een een moment om een gesprek aan te gaan en er samen uit te komen of aan te geven prima geen probleem en voor de ander om te besluiten je voor rotte vis uit te maken of ook jouw berichten anders te interpreteren en kom je er niet uit.

Er worden aanpassingen/modopmerkingen/slotjes/etc gemaakt nav tems maar ook zeker zonder tems. En heb regelmatig ook tems gesloten zonder dat we iets met de tems deden omdat er niks aan de hand was of zoals genoemd bijv in tems een discussie proberen te stoppen. (uiteraard wel met terugkoppeling als de melder dat wilde), dat is alleen niet terug te zien aan de voorkant.

Ik probeerde zoveel mogelijk al in bepaalde topics mee te lezen om vantevoren te kijken hoe de sfeer in een topic was en verliep. Dat hielp vaak al.
En zover ik weet doen de meeste mods dat ook. Zo nu en dan gaan topics gewoon te hard of mis je topics, dan is dat ontzettend rot maar juist daar denk ik zelf dat het blijven temmen juist goed voor is als je zelf die rotsfeer op dat moment merkt.

Mbt een bericht dat verkeerd geïnterpreteerd wordt en daardoor weggehaald wordt, tot nu toe is mijn ervaring dat ik meestal door het gesprek aan gaan en er gewoon goede bedoelingen in een bericht zaten er met andere woorden ook een soortgelijk bericht uit kwam.. wat let het dan om een andere post te maken met he.. dit was misschien onduidelijk verwoord voor iemand/anderen. Dit bedoelde ik ermee.

Ik heb eens gelezen: heb ik dat goed uitgelegd ipv heb jij dat begrepen. ( waarom durven mensen minder snel nee te zeggen.. of ik snap het niet..)
Als ergens iets staat en de ander leest blijkbaar iets heel anders erin kan je de "schuld" bij de ander leggen en daar de oplossing bij leggen of denken wacht... ik kan het misschien anders verwoorden waardoor het misschien wel duidelijker wordt en er meer openheid staat voor een gesprek.

Ik blijf het een mooie vraag vinden persoonlijk.

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 13:35

pien_2010 schreef:
NadjaNadja schreef:
Even een los idee, zonder dat ik überhaupt weet of het technisch gezien mogelijk is: zou het voor jullie prettiger zijn als tems anoniem geplaatst worden (en wij dus niet weten wie getemd heeft)?

Ik weet dat ik hiermee niet inhoudelijk reageer op heel veel berichten, maar daar heb ik op dit moment even niet de tijd voor. Mogelijk dat ik daar later nog even voor ga zitten.


Juist niet, want dan ontgaat het moderator team bv dat een bokker werkelijk alles van bepaalde mensen temt. Dat is nl dat gebeurt en dat is puur om da ander een "kaart aan te naaien", ik zeg het even in voetbal taal, terwijl die bokker zelf zeer subtiel net als sommige geraffineerde voetbalspelers kleine net niet/ net wel overtredinkjes te vaak maakt. Op het moment dat de andere voetballer (bokker) na al die kleine tikjes uit zijn slof schiet, gaat de ander in de (drama / tem) slachtoffer rol zodat de scheidsrechter een kaart cq waarschuwing geeft.
Of anders gezegd, het temmen moet je juist niet anoniem maken want ik durf echt te beweren dat er bokkers zijn die het temmen tot kunst verheven hebben daar ze discussiëren om te winnen (ipv om er van te leren).
Als de ander dan met goede inhoudelijke posts keer op keer laat zien dat het niet klopt dan .........kan het subtiele gepest en temmen beginnen om alsnog "gelijk" te halen via het moderatorteam.

En ik ben er echt van overtuigd dat dit gebeurt en dat net als de scheidsrechter het moderator team er in stinkt.
Treurig dat er zo'n mensen zijn, maar ik ben er van overtuigd dat ze er zijn want ik zie het gewoon gebeuren (en nee niet bij mij). Maar ik hou daar dus niet van.

Helemaal mee eens, het is de afgelopen jaren een aantal keren gebeurt dat sommigen de grootst mogelijke onzin, zelfs leugens verkondigden in bepaalde topics.
Dat waren topics waar niet ingegrepen werd. Wanneer je dan na ettelijke keren de leugens hebt weerlegt en je een keer uit je slof schiet heb je een ow te pakken want je speelt op de man.
Mag niet, en ik snap heel goed dat je niet op de man/vrouw mag spelen maar dan wel modereren op fake nieuws.

rien10
Berichten: 14679
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Berichten verwijderen zonder melding.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 13:45

Ik denk ook dat het voor het hele team een klus is die soms ondankbaar is. Ga er maar aan staan.... Dus respect voor degenen die deze klus op zich genomen hebben. Maar daarom mogen wij, de gebruikers nog wel kritisch zijn.
En soms is Nee ook gewoon een antwoord. Niet altijd, soms wel.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 13:47

Ik denk dat je eventueel pesten beter in het topic kan houden, dan mensen elkaar met pb's gaan bestoken.
Ik zelf ben daar niet zo van, maar een hele enkele keer heb ik wel een pb ontvangen. Soms lees ik het niet eens of reageer gewoon niet. Ik heb een hele brede rug en word er niet anders van. Maar ik denk dat het juist dan voor mensen best vervelend kan zijn.
Wat in een topic gezegd wordt, kan je in ieder geval nog allemaal lezen en mensen op aanspreken.

@bigone, ik neem aan dat je het hebt over berichten over Corona bijv? Dat is natuurlijk echt heel lastig. Wie zegt wat waarheid is? Niet iedereen staat achter de wetenschap en jouw waarheid is niet een ander zijn/haar waarheid. Er zijn genoeg mensen die wat anders geloven en dat komt ook niet zomaar uit de lucht vallen.
ipv met een gestrekt been ergens in te gaan, kan men zich ook afvragen waar iets vandaan komt? Waarom zijn zoveel mensen overtuigd van iets anders? Met begrip kom je soms verder dan met de les lezen. En ja dat laatste gebeurt iedereen weleens, maar dat is vaak ook afhankelijk van hoe een topic loopt.

Er wordt ook vaak paardenleed besproken en soms is het overduidelijk dat iets niet goed gaat. Daar wil Bokt weleens wat aan doen, maar het kan niet. En mods kunnen ook niet zeggen; laat dat paard nu eens nakijken of laat het inslapen, dus je kijkt toe. Wat is soms erger?

Mondy

Berichten: 11826
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 14:16

rien10 schreef:
Ik denk ook dat het voor het hele team een klus is die soms ondankbaar is. Ga er maar aan staan.... Dus respect voor degenen die deze klus op zich genomen hebben. Maar daarom mogen wij, de gebruikers nog wel kritisch zijn.
En soms is Nee ook gewoon een antwoord. Niet altijd, soms wel.


Kritisch zijn mag zeker, zie ook echt wel mooie dingen voorbij komen. Is andersom ook natuurlijk.

Soms vraag ik me echt oprecht af waarom al die drukte om iets... het is persoonlijk uiteraard hoe groot het voor iemand kan zijn of gemaakt kan worden. Ik denk alleen dat dingen bij jezelf zoeken, in zowel het positieve als negatieve al zoveel meer zo oplossen/rust geven/een andere richting zou geven. En ik bedoel er niet mee dat er niks veranderd hoeft te worden of dat je nergens meer iets van mag vinden. Wellicht niet overal even hoog of veel, of anders. Of zou een kleine verandering bij jezelf al een verandering bij een ander teweeg kunnen brengen.

pien_2010

Berichten: 43310
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 14:24

Mondy schreef:
rien10 schreef:
Ik denk ook dat het voor het hele team een klus is die soms ondankbaar is. Ga er maar aan staan.... Dus respect voor degenen die deze klus op zich genomen hebben. Maar daarom mogen wij, de gebruikers nog wel kritisch zijn.
En soms is Nee ook gewoon een antwoord. Niet altijd, soms wel.


Kritisch zijn mag zeker, zie ook echt wel mooie dingen voorbij komen. Is andersom ook natuurlijk.

Soms vraag ik me echt oprecht af waarom al die drukte om iets... het is persoonlijk uiteraard hoe groot het voor iemand kan zijn of gemaakt kan worden. Ik denk alleen dat dingen bij jezelf zoeken, in zowel het positieve als negatieve al zoveel meer zo oplossen/rust geven/een andere richting zou geven. En ik bedoel er niet mee dat er niks veranderd hoeft te worden of dat je nergens meer iets van mag vinden. Wellicht niet overal even hoog of veel, of anders. Of zou een kleine verandering bij jezelf al een verandering bij een ander teweeg kunnen brengen.


Ook waar en mee eens en toch gaat het daar nu niet om in dit topic.

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Berichten verwijderen zonder melding.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 14:32

Super pony , zeker is de waarheid van iedereen een subjectief begrip. Vervelende mbt imo leugens is dat ze neer geplempt worden, bvb de gifspuit dood ongeboren kinderen, dan vraag je om een link/onderzoek naar zo’n bericht en krijg je als antwoord, zoek het zelf maar op.
Op het moment dat je dat doet , het ongelijk kunt tonen komt de volgende bla bla er overheen.
Waarom mensen dit als hun waarheid zien ? Angst, pure angst omdat ze geen grip meer hebben.
En ik vindt persoonlijk berichten waardoor mensen echt op het verkeerde spoor gezet kunnen worden en zo levens in gevaar kunnen brengen bestreden moeten worden.

Mondy

Berichten: 11826
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 14:41

@pien_2010 Waar het topic om ging in het beginsel is het verwijderen van berichten zonder pb. Iets wat in principe niet de bedoeling is. De richting werd later dat het een beschuldiging was, doorverwijzen van, interpretatie van berichten en vele andere zijtakken. En ik zie veel berichten die voor mij wel de strekking hebben waar het om gaat in mijn berichtje. Het "druk maken" om een bericht wat verwijderd moet of verwijderd is... het wel of niet goed genoeg modden enz.
Het begin bericht zijn we al even gepasseerd.

Ik vind je bericht wel een heel mooi voorbeeld als ik die mag gebruiken.

He laatste zin. Hij zou ontzettend belerend over kunnen komen. Ik kan m opvatten door te denken, ja maar he.. iedereen gaat van t onderwerp af maar je zegt dit alleen tegen mij..
Ik kan temmen.. ik kan in het topic erin vliegen dat je je grote mond moet houden of eens even rustig moet doen waarna er nog een paar erboven duiken want die denken weer ho eens even Mondy doe jij eens even koest mafkees.. waarna anderen jouw kant kiezen en anderen mijn kant. Aan de mods de leuke taak om na jouw uitleg en mijn uitleg te besluiten wat nu.

Nu lees ik jouw berichtje juist als positief en denk ik er helemaal niks raars bij en leg ik uit waarom ik denk waarom mijn post er wel bij past. Als je daarna nog dezelfde mening hebt (of iemand anders, kan ook) dan is er alsnog niks aan de hand. Hebben we een fijn klein stukje discussie verder gehad.
En misschien had je wel degelijk de intentie van de eerste alinea, ach maakt verder niet uit toch. Heb jij een goede dag omdat je kan lachen om mij en ik lach ook want ik zie t goede in jou :D
*ga er niet van uit hoor haha

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 14:58

bigone schreef:
Super pony , zeker is de waarheid van iedereen een subjectief begrip. Vervelende mbt imo leugens is dat ze neer geplempt worden, bvb de gifspuit dood ongeboren kinderen, dan vraag je om een link/onderzoek naar zo’n bericht en krijg je als antwoord, zoek het zelf maar op.
Op het moment dat je dat doet , het ongelijk kunt tonen komt de volgende bla bla er overheen.
Waarom mensen dit als hun waarheid zien ? Angst, pure angst omdat ze geen grip meer hebben.
En ik vindt persoonlijk berichten waardoor mensen echt op het verkeerde spoor gezet kunnen worden en zo levens in gevaar kunnen brengen bestreden moeten worden.


Ja, ik lees de berichten en snap je wel. Maar op Bokt zitten heel veel mensen en het is een afspiegeling van de "echte wereld". Ook buiten Bokt moet je ermee om kunnen gaan dat mensen in andere waarheden geloven, hun antwoorden niet kunnen onderbouwen, dwars tegen alles in gaan etc.

Je kan het ook gewoon negeren en je richten op de vragen die mensen stellen waar je wel iets mee kan. Bang zijn dat mensen het lezen en braaf volgen, heeft gewoon geen nut. Mensen zoeken toch wel hun eigen info en waarheid op.

Je kan ook je eigen antwoorden en mening neerzetten, goed en duidelijk onderbouwen, voor wie het wel wil lezen en erover nadenken. Of start een topic.

Maar ik zeg eerlijk dat ik tegenwoordig gewoon ontstip als ik het zat ben. Zoek het maar uit, ga mijn energie er dan niet meer in steken.

Ibbel

Berichten: 49132
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 15:00

Misschien is het een idee om, als een 'buitenstaander' temt op een bericht waarbij Pietje Marietje aanvalt (of lijkt aan te vallen) dat het modteam contact opneemt met Marietje met de vraag: "joh, wij krijgen een tem binnen op deze opmerking van Pietje die aan jou gericht is, vind jij dat ook een vervelende opmerking?" En dan het besluit de opmerking te verwijderen en/of het besluit Pietje aan te pakken mede op geleide van het antwoord van Marietje te nemen?

En als Marietje zélf de opmerking van Pietje temt, dat je Marietje betrekt in het gesprek met Pietje over hoe hij het bedoelde/en hoe het in de toekomst misschien wat neutraler kan?
Niet betrekken in de 'strafmaat', maar meer een soort bemiddeling door de mods (wat sommige bokkers zoals Pien2010 ook gewoon zelf doen zonder te temmen en zonder dat ze er een mod bij nodig hebben).

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Berichten verwijderen zonder melding.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 15:02

En wat dan als het per pb verder gaat? Sommige mensen kunnen daar ook niet goed mee omgaan vermoed ik. Dan zou je daar ook moeten kunnen temmen.

pien_2010

Berichten: 43310
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 15:08

Via telefoon communiceren is dus te kort door de bocht wordt me nu duidelijk.

Want eigenlijk reageer ik alleen op je laatste allinea Mondy
Citaat:
Of zou een kleine verandering bij jezelf al een verandering bij een ander teweeg kunnen brengen.


Met "dat klopt natuurlijk vaak" ( dat is gewoon zo), alleen had ik moeten schrijven: " in mijn post heb ik het niet over het feit dat IK getemd wordt (dat gebeurt zelden of nooit nl, net als aangesproken worden") maar zie ik dit bij medebokkers gebeuren dat én hun berichten getemd worden (imo niet zoveel mis met die berichten) en zijn ze direct erna foetsjie.
Dus leg ik dit wel in mijn post, heel duidelijk bij het moderator team neer: en hoe er om gegaan wordt met tems (wellicht sommige) en dus met de berichten daar ik dit in bepaalde topics te vaak zie gebeuren.

En daar gingen de laatste opmerking over van mij en ook van anderen volgens mij, ervoor.

Vaak ontwikkelen topics zich en gaan wat vd begin post af. Klopt. Hopelijk wordt het niet te ingewikkeld nu Mondy *D

Bigone, pb gelijk in de prullebak gooien en ik maak dan in het topic, dat ik in het topic discussieer en niet via pb en dat hij verwijderd is.

Mondy

Berichten: 11826
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Berichten verwijderen zonder melding.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 16:10

Ah ik had hem iets anders begrepen inderdaad.
Dankjewel voor je toelichting :j
Je bericht heeft verder wel kunnen helpen dus ach ingewikkeld is het niet geloof ik , voor mij niet iig.

hahahatsjoe

Berichten: 2392
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 09:05

bigone schreef:
Super pony , zeker is de waarheid van iedereen een subjectief begrip. Vervelende mbt imo leugens is dat ze neer geplempt worden, bvb de gifspuit dood ongeboren kinderen, dan vraag je om een link/onderzoek naar zo’n bericht en krijg je als antwoord, zoek het zelf maar op.
Op het moment dat je dat doet , het ongelijk kunt tonen komt de volgende bla bla er overheen.
Waarom mensen dit als hun waarheid zien ? Angst, pure angst omdat ze geen grip meer hebben.
En ik vindt persoonlijk berichten waardoor mensen echt op het verkeerde spoor gezet kunnen worden en zo levens in gevaar kunnen brengen bestreden moeten worden.


Waarom zou iemand zich aan jou moeten verklaren ? Doe zelf onderzoek, (wetenschappelijke) verklaringen voor alles wat jij zei gaf je ook niet. En ja, wij zijn elkaar ook ettelijke keren tegen gekomen in de coronatopics, waar een vaste groep iedereen bashte die een andere mening had. Wat tot gevolg had dat alleen de provaxxers nog overbleven. In deze topics deden de mods ook niets tegen het bashen, of ik nu temde of niet. Tsja en nu blijkt wel dat sommige mensen die gevaccineerd zijn tig keer corona krijgen, waaronder Hugo de Jonge himself. Maar dat even terzijde. Ik post niet meer in dat soort topics, of in andere controversiele topics, zonde van mijn tijd, ik wil het graag gezellig hebben op Bokt.

pien_2010

Berichten: 43310
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 09:24

Citaat:
Tsja en nu blijkt wel dat sommige mensen die gevaccineerd zijn tig keer corona krijgen, waaronder Hugo de Jonge himself.
schreef hahahatsjoe.

_O- Zie je wat je doet?

Toch nog even je statement in een topic, dat niets met covid te maken heeft, neerzetten. Zo van lekker puh! Ik vind dat heel geestig en moet hier erg om lachen. Zo belangrijk zijn blijkbaar sommige onderwerpen! Dus je doet er zelf ook aan mee, zoals wij allemaal.

hahahatsjoe

Berichten: 2392
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 09:39

pien_2010 schreef:
Citaat:
Tsja en nu blijkt wel dat sommige mensen die gevaccineerd zijn tig keer corona krijgen, waaronder Hugo de Jonge himself.
schreef hahahatsjoe.

_O- Zie je wat je doet?

Toch nog even je statement in een topic, dat niets met covid te maken heeft, neerzetten. Zo van lekker puh! Ik vind dat heel geestig en moet hier erg om lachen. Zo belangrijk zijn blijkbaar sommige onderwerpen! Dus je doet er zelf ook aan mee, zoals wij allemaal.


Je hebt gelijk, wat stom van me. Ik schrijf niet meer in dat soort topics maar dat gehakketak met bigone (en anderen) destijds heeft kennelijk toch voor te veel irritatie gezorgd.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 10:06

Maar hahahatsjoe, jij maakt ook een interpretatie. Je zegt dat de ander mensen met een andere mening, o.a. jou, 'bashte'. Maar ik zag ook gewoon goed beargumenteerde weerwoorden. Dat valt in mijn optiek niet onder bashen.

Waar moet een mod volgens jou dan vanuit gaan? Jouw interpretatie van het bericht van de ander (die voor een objectieve meelezer niet 'bashend' is) of de interpretatie van de poster zelf?