NR onderwerp vs gesloten topic met zelfde inhoud

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rocamor

Berichten: 10903
Geregistreerd: 21-11-02

NR onderwerp vs gesloten topic met zelfde inhoud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-22 20:44


princequillo
Fotograaf

Berichten: 2465
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: NR onderwerp vs gesloten topic met zelfde inhoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 21:05

Ik snap de gedachte, maar 1 is een nieuwsartikel en de ander niet. Persoonlijk zie ik het nut ook niet om er nog weer een discussie topic over te openen terwijl die ook in het eerste nieuws topic loopt, en waarschijnlijk ook weer in het tweede nieuws topic zal lopen. Op de eerste pagina werd direct al verwezen naar het topic van het oude nieuwsartikel.

Wellicht is het dan beter om er een algemeen topic voor te maken, maar dan zit je toch weer met de nieuwsartikelen - moeten ze die dan maar niet plaatsen?

Femke_Tweety

Berichten: 12004
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: NR onderwerp vs gesloten topic met zelfde inhoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 21:06

Of zet de link van het lopende topic als aanklikbare link op de voorpagina onder nieuws.
Kan ook.

Rocamor

Berichten: 10903
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-22 21:33

princequillo schreef:
Ik snap de gedachte, maar 1 is een nieuwsartikel en de ander niet. Persoonlijk zie ik het nut ook niet om er nog weer een discussie topic over te openen terwijl die ook in het eerste nieuws topic loopt, en waarschijnlijk ook weer in het tweede nieuws topic zal lopen. Op de eerste pagina werd direct al verwezen naar het topic van het oude nieuwsartikel.

Wellicht is het dan beter om er een algemeen topic voor te maken, maar dan zit je toch weer met de nieuwsartikelen - moeten ze die dan maar niet plaatsen?


Met droes of rhino werden op nieuws ook wel vaker topics geopend en dan stond er een link naar de centrale droes/rhino topics en was het nieuwstopic gelijk op slot. Zodat je daar verder kon discussiëren.

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2465
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 22:57

Dat is dan wellicht nog een idee inderdaad. Misschien toch een centraal topic ervoor openen en de nieuwsberichten gewoon op een slotje doen. Wil je dan toch over het artikel discussiëren kun je ernaar verwijzen in het centrale topic.

Avalanche

Berichten: 16089
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: NR onderwerp vs gesloten topic met zelfde inhoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 00:29

Het lijkt mij dat het topic waarin een discussie al loopt, open blijft.

En als een gewone bokker sneller is dan de nieuwsredactie, lijkt me dat het probleem van de NR.

Gini
Berichten: 17935
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: NR onderwerp vs gesloten topic met zelfde inhoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 10:08

Het nieuwsbericht dateert van 10/6.
Het topic geopend door de bokker van 1/7.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12744
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 10:20

Het gebeurd vaker dat er een topic op het forum open is en over hetzelfde onderwerp een nieuwsartikel is. De afspraak in dit soort situaties is dat het eerst geopende topic open blijft voor reacties/discussie. In dit geval is het NM topic dus gesloten omdat het VN topic eerder geopend was.

Deze situatie vraagt wel even om nog eens bekeken te worden. Aangezien het eerste VN topic gaat over de kwestie in België en het NM topic en het 2de VN topic gaat over de stikstofkwestie in NL.
We zijn hier over nog in overleg hoe nu verder met de topics.

Rocamor

Berichten: 10903
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-22 10:24


Gini
Berichten: 17935
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 10:29

Dat klopt, dat is de exacte tijdslijn.
De mod die het topic sluit op 1 juli verwijst naar het op dat moment goed lopende topic op VN van 10/6. 2 juli is op dat moment nog toekomst. De sluiting van het topic is dus niet onterecht.
Of een tweede topic op NR dan nog meerwaarde heeft, is de vraag, maar een onderwerp wordt in het nieuws wel vaker herhaald. Over corona werd ook niet maar 1 keer verslag gegeven.

Maw, ik vind dat hier geen structureel probleem te bespeuren is.

Rocamor

Berichten: 10903
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-22 10:36

Maar waarom wordt dat topic van 2 juli niet gewoon op voorhand gesloten met een link naar het topic van 10 juni?

Maar ik zag dat Mjetterd aangaf dat er gekeken werd naar die topics

Avalanche

Berichten: 16089
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 10:54

Mjetterd schreef:
Het gebeurd vaker dat er een topic op het forum open is en over hetzelfde onderwerp een nieuwsartikel is. De afspraak in dit soort situaties is dat het eerst geopende topic open blijft voor reacties/discussie. In dit geval is het NM topic dus gesloten omdat het VN topic eerder geopend was.

Deze situatie vraagt wel even om nog eens bekeken te worden. Aangezien het eerste VN topic gaat over de kwestie in België en het NM topic en het 2de VN topic gaat over de stikstofkwestie in NL.
We zijn hier over nog in overleg hoe nu verder met de topics.

Fijn dat er nog naar gekeken gaat worden.
Er lopen soms in meerdere topics heel prettige discussies, en die hebben soms, ondanks dat ze over hetzelfde topic gaan, toch een ander verloop. Ik zou het serieus jammer vinden om discussietopics te sluiten.

Wat trouwens wel erg grappig was dat in dit topic [VN] [FOTO] De vrijdag van het CHIO Rotterdam in beeld toen ik het eens wilde hebben over de bitten die gebruikt werden, een NR-lid vond dat ik daar prima een ander topic over kon openen. Wat dus niet kan, want die wordt dan gesloten.
Dus misschien daar ook eens het gesprek aangaan.

Gini
Berichten: 17935
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: NR onderwerp vs gesloten topic met zelfde inhoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 12:28

Maar zo gaat het in principe toch al jaar en dag.
1. Dubbele topics worden gesloten ongeacht of het eerste topic een nieuwsbericht of een topic van een andere Bokker is.
2. Er worden wel vaker meerdere nieuwsberichten geplaatst over een onderwerp. Meestal is dit dan een onderwerp dat voor een langere tijd hot is. Eerste voorbeelden die in me opkomen zijn de nieuwsberichten over de wolf.

Maar als ik het goed begrijp is het punt 2 waar jullie het niet meer mee eens zijn: dus alle berichten over 1 nieuwsitem zien jullie liever gebundeld in 1 nieuwsbericht? Het tweede nieuwsbericht had ook gesloten moeten worden met een verwijzing naar het eerste nieuwsbericht?

Avalanche

Berichten: 16089
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: NR onderwerp vs gesloten topic met zelfde inhoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 12:41

Nah, ik zie het liefst dat de goedlopende topics open blijven en de rest dan wel dicht.