Bokt als bron bij nieuwsberichten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16194
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 14:11

Mars schreef:
Dan vind ik dat best heftig om zo'n heel bericht te verwijderen. Posts die een quote bevatten van een verwijderd bericht worden ook aangepast toch? Bericht verwijderen is een van de zwaarste modacties die er zijn. Als de rest van het bericht een terecht inhoudelijk punt bevat vind ik de verhouding wel een beetje zoek.


Dan vraag 2: in dezelfde week dat Ed zijn caploze stapdemo rijdt zien we VN topics over Elsje van 7 die voor het eerst de hoeven van haar shet uitgekrabd heeft en eentje over een hoefsmid die extra lange hoefnagels gebruikt waardoor ijzers wel een jaar lang goed vast blijven zitten.
Reacties:
- lekker boeiend een koter die hoeven uitkrabt, is toch geen VN??
- wtf, dit is mishandeling, hoe ver slaat die knakker die nagels erin?? Waarom promoot bokt dierenmishandeling?
Berichten gaan naar het feedbacktopic

Dan heb je in je feedbacktopic dus een gierende discussie over
- stappende Ed met zijn caploze hoofd en geeft dat een verkeerd voorbeeld aan bokkers?
- zijn hoefkrabbende meisjes boeiend nieuws voor VN? Of is iets luchtigs/positiefs juist een leuke toevoeging?
- is een smid die ijzers een jaar kan laten zitten een mishandelaar? Promoot bokt nu dierenmishandeling of is dit allemaal goed onderzocht en onderbouwd?

Hoe ga je die onderwerpen (die als los topic an sich al snel uit de klauwen lopen) in één topic overzichtelijk naast elkaar laten lopen?


Ben het met je eens dat een geheel bericht verwijderen ingrijpend is. Iemand neemt de moeite om een bericht te schrijven, er over na te denken en hups door 1 verkeerd zinnetje is het bericht verwijderd. We zijn er daarom ook echt heel terughoudend in. Mocht een bericht wel verwijderd worden sturen wij altijd een PB met de orginele tekst zodat de gebruiker het makkelijk (zonder ongeoorloofde kritiek) opnieuw kan plaatsen.

Wat betreft je laatste alinea, daar hebben wij uiteraard bij stil gestaan. Onder het motto "hopelijk valt het mee" besloten toch een poging te wagen. Wij willen de gebruikers wel de optie bieden kritiek te kunnen leveren ipv de mond te snoeren.

Femke_Tweety

Berichten: 12014
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 14:49

Essie73 schreef:
Helaas moet het hele bericht verwijderd worden. Wanneer wij een deel van een bericht weghalen is dit niet meer gemakkelijk terug te vinden (Alleen door Bart meen ik). Bij geheel verwijderen van een bericht kunnen mods het altijd nog lezen. Dit kan nodig zijn i.g.v. bezwaar bv.



Technisch kun je een bericht volgens mij kopiëren en verplaatsen.

Dan kun je in het originele topic de inhoudelijke zin laten staan (een een groene modopmerking dat een deel van de post verplaatst is naar feedback, nooit berichten aanpassingen zonder melding daarvandaan in het bericht)

De kopie kan dan ofwel volledig blijven staat in het feedback topic, met svp in groen een linkje naar het topic waarvandaan het geplaatste is.

Dan kunnen mensen die er op willen reageren het bericht tenminste terugvinden.



Volgens mij is dit technisch mogelijk bij phpbb forums (zoals bokt nu nog is)

Tis wel omslachtig, dat wel.
Maar haalbaar.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 14:51

Ods schreef:
oomens schreef:
De tweede optie, stoppen met de nieuwspagina in de huidige vorm en de nieuwsredactie opheffen/bedanken voor hun inzet, die lijkt überhaupt niet in overweging te zijn genomen.

Nee zeker niet! Wij zijn ontzettend blij met onze Redactie, een overwegend nog 'jong' team met heel veel ambitie en leergierige tijgers ;) En ik mag ook wel zeggen dat dit topic ze best heeft aangegrepen, juist omdat ze zo hun best doen. En dan toch komen ze met weer leuke ideeën om een andere koers in te zetten. Daar zijn we echt ontzettend trots op. En het kan natuurlijk heel goed zijn dat niet iedereen dat aanspreekt, dat is natuurlijk een risico. Maar dat we het anders gaan doen is zeker waar :)

Maar wat ook zo is, je hoeft niet te kijken op de Nieuwspagina en de artikelen te lezen of zelfs ons van feedback te voorzien. Die keuze ligt geheel bij jezelf.

Daar was ik al bang voor, dat daar niet eens naar gekeken werd.
Verder is het natuurlijk super dat ze enthousiast en leergierig zijn, maar dat zijn ze in de tweede klas middelbare school ook als ze aan de schoolkrant mogen meehelpen. Dat wil nog altijd niet zeggen dat wat ze doen ook goed is.
Zijn er vanuit het beheer een soort richtlijnen op het gebied van (journalistieke) kwaliteit? Iets van een minimum wat jullie verwachten? Of mag alles door de NR onder Bokt-vlag gepubliceerd worden zolang ze maar enthousiast zijn en willen leren?

Verder geef je aan dat je niet op de nieuwspagina hoeft te kijken. Bedoel je daarmee dat de nieuwssectie (die allang niet meer vooral uit nieuwsberichten bestaat) van de voorpagina gehaald is? Of dat je die zelf uit kunt zetten zoals je ook topics kunt 'antistippen'?

Femke_Tweety

Berichten: 12014
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 14:54

oomens schreef:
Ods schreef:

Nee zeker niet! Wij zijn ontzettend blij met onze Redactie, een overwegend nog 'jong' team met heel veel ambitie en leergierige tijgers ;) En ik mag ook wel zeggen dat dit topic ze best heeft aangegrepen, juist omdat ze zo hun best doen. En dan toch komen ze met weer leuke ideeën om een andere koers in te zetten. Daar zijn we echt ontzettend trots op. En het kan natuurlijk heel goed zijn dat niet iedereen dat aanspreekt, dat is natuurlijk een risico. Maar dat we het anders gaan doen is zeker waar :)

Maar wat ook zo is, je hoeft niet te kijken op de Nieuwspagina en de artikelen te lezen of zelfs ons van feedback te voorzien. Die keuze ligt geheel bij jezelf.

Daar was ik al bang voor, dat daar niet eens naar gekeken werd.
Verder is het natuurlijk super dat ze enthousiast en leergierig zijn, maar dat zijn ze in de tweede klas middelbare school ook als ze aan de schoolkrant mogen meehelpen. Dat wil nog altijd niet zeggen dat wat ze doen ook goed is.
Zijn er vanuit het beheer een soort richtlijnen op het gebied van (journalistieke) kwaliteit? Iets van een minimum wat jullie verwachten? Of mag alles door de NR onder Bokt-vlag gepubliceerd worden zolang ze maar enthousiast zijn en willen leren?

Verder geef je aan dat je niet op de nieuwspagina hoeft te kijken. Bedoel je daarmee dat de nieuwssectie (die allang niet meer vooral uit nieuwsberichten bestaat) van de voorpagina gehaald is? Of dat je die zelf uit kunt zetten zoals je ook topics kunt 'antistippen'?



Die ontstip vraag voor de nieuwsredactie stelde ik eerder ook al in dit topic.

Kwam verder geen antwoord op, maar voor mij zou het een goede toevoeging zijn.

Dan kan ik nieuwsredactie artikelen en berichten opzoeken als ik dat bewust wil, maar hoef ik me niet te ergeren aan de onderwerpen/kwaliteit.

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38789
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 15:08

Je zou ervoor kunnen kiezen ipv de Hoofdpagina een ander tabblad als ingang te gebruiken. Of zet 'Nieuwsredactie' in je foeis, geen idee of dat helpt in je wens. Andere oplossing heb ik niet voor handen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 15:13

Ods schreef:
Je zou ervoor kunnen kiezen ipv de Hoofdpagina een ander tabblad als ingang te gebruiken. Of zet 'Nieuwsredactie' in je foeis, geen idee of dat helpt in je wens. Andere oplossing heb ik niet voor handen.
Alsof iemand ipv bokt.nl bokt.nl/forums/viewforum.php?f=84 helemaal gaat uittypen.

prugelpiet

Berichten: 12588
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 15:14

oomens schreef:
Daar was ik al bang voor, dat daar niet eens naar gekeken werd.
Verder is het natuurlijk super dat ze enthousiast en leergierig zijn, maar dat zijn ze in de tweede klas middelbare school ook als ze aan de schoolkrant mogen meehelpen. Dat wil nog altijd niet zeggen dat wat ze doen ook goed is.
Zijn er vanuit het beheer een soort richtlijnen op het gebied van (journalistieke) kwaliteit? Iets van een minimum wat jullie verwachten? Of mag alles door de NR onder Bokt-vlag gepubliceerd worden zolang ze maar enthousiast zijn en willen leren?

Verder geef je aan dat je niet op de nieuwspagina hoeft te kijken. Bedoel je daarmee dat de nieuwssectie (die allang niet meer vooral uit nieuwsberichten bestaat) van de voorpagina gehaald is? Of dat je die zelf uit kunt zetten zoals je ook topics kunt 'antistippen'?


Imo ligt het probleem niet bij de redactieleden. De redactieleden van de NR doen precies wat ze opgedragen wordt. Het beleid binnen de NR is niet zo heel lang geleden drastisch veranderd, op een "dit is wat we gaan doen, punt uit en niet over zeuren" manier. Daar is uren over gediscussieerd binnen het team toendertijd, zonder resultaat. En kijk waar we nu zijn, op pagina 12 van discussie nummer zoveel, met nogsteeds geen resultaat. Ja, een feedbacktopic, maar dat was niet bepaald de insteek van dit hele topic.

Het zijn hele enthousiaste redactieleden die hun werk echt wel netjes doen, alleen hebben ze ook gewoon geen journalistieke achtergrond. Is dat erg? Nee, maar als ze lid willen blijven van de NR hebben ze wel te doen wat ze opgedragen word. Maar er zit niemand bij de NR met die achtergrond, ook hoofdNR niet. Dus hoe kan je van de redactieleden meer willen verwachten? Vergelijken met de schoolkrant geschreven door de 2e klas is ook wel weer vervelende opmerking richting die redactieleden. Die doen namelijk gewoon hun best, willen graag lid blijven van de NR en "Nee" of "Ja maar misschien moeten we het zus of zo doen" is binnen de NR geen optie (meer). Maar dat was aan het verloop van dit topic al wel duidelijk, volgensmij.

prugelpiet

Berichten: 12588
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 15:15

Mkango schreef:
Ods schreef:
Je zou ervoor kunnen kiezen ipv de Hoofdpagina een ander tabblad als ingang te gebruiken. Of zet 'Nieuwsredactie' in je foeis, geen idee of dat helpt in je wens. Andere oplossing heb ik niet voor handen.
Alsof iemand ipv bokt.nl bokt.nl/forums/viewforum.php?f=84 helemaal gaat uittypen.


Je kan je eigen berichten toch instellen als tabblad op je telefoon of laptop? Ik heb dat ook, ik zie VN eigenlijk alleen als ik er bewust naar toe ga, verder linken mijn icoontjes me rechtstreeks naar mijn eigen berichten.

Marjo

Berichten: 37292
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 15:20

prugelpiet schreef:
oomens schreef:
Daar was ik al bang voor, dat daar niet eens naar gekeken werd.
Verder is het natuurlijk super dat ze enthousiast en leergierig zijn, maar dat zijn ze in de tweede klas middelbare school ook als ze aan de schoolkrant mogen meehelpen. Dat wil nog altijd niet zeggen dat wat ze doen ook goed is.
Zijn er vanuit het beheer een soort richtlijnen op het gebied van (journalistieke) kwaliteit? Iets van een minimum wat jullie verwachten? Of mag alles door de NR onder Bokt-vlag gepubliceerd worden zolang ze maar enthousiast zijn en willen leren?

Verder geef je aan dat je niet op de nieuwspagina hoeft te kijken. Bedoel je daarmee dat de nieuwssectie (die allang niet meer vooral uit nieuwsberichten bestaat) van de voorpagina gehaald is? Of dat je die zelf uit kunt zetten zoals je ook topics kunt 'antistippen'?


Imo ligt het probleem niet bij de redactieleden. De redactieleden van de NR doen precies wat ze opgedragen wordt. Het beleid binnen de NR is niet zo heel lang geleden drastisch veranderd, op een "dit is wat we gaan doen, punt uit en niet over zeuren" manier. Daar is uren over gediscussieerd binnen het team toendertijd, zonder resultaat. En kijk waar we nu zijn, op pagina 12 van discussie nummer zoveel, met nogsteeds geen resultaat. Ja, een feedbacktopic, maar dat was niet bepaald de insteek van dit hele topic.

Het zijn hele enthousiaste redactieleden die hun werk echt wel netjes doen, alleen hebben ze ook gewoon geen journalistieke achtergrond. Is dat erg? Nee, maar als ze lid willen blijven van de NR hebben ze wel te doen wat ze opgedragen word. Maar er zit niemand bij de NR met die achtergrond, ook hoofdNR niet. Dus hoe kan je van de redactieleden meer willen verwachten? Vergelijken met de schoolkrant geschreven door de 2e klas is ook wel weer vervelende opmerking richting die redactieleden. Die doen namelijk gewoon hun best, willen graag lid blijven van de NR en "Nee" of "Ja maar misschien moeten we het zus of zo doen" is binnen de NR geen optie (meer). Maar dat was aan het verloop van dit topic al wel duidelijk, volgensmij.


En laten we wel wezen, een hoop van de punten die nu voor de schermen voorbij komen, zijn ook achter de schermen al vaker aangekaart...

Er is ook geen begeleiding voor de NR leden. Want geen van de NR leden heeft een journalistieke achtergrond, maar daarin is ook geen begeleiding om die te verkrijgen.

Fortitude

Berichten: 3089
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 15:26

Maar even... Waarom wil een site die zo groot is zelf nieuws gaan schrijven als er dus letterlijk niet eens 1 iemand is die daar verstand van heeft. Dat vind ik wel echt een kwalijke zaak, zeker omdat dus wel pijnlijk duidelijk is dat het in de praktijk totaal niet werkt.

IMANDRA

Berichten: 9821
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 15:32

prugelpiet schreef:
Mkango schreef:
Alsof iemand ipv bokt.nl bokt.nl/forums/viewforum.php?f=84 helemaal gaat uittypen.


Je kan je eigen berichten toch instellen als tabblad op je telefoon of laptop? Ik heb dat ook, ik zie VN eigenlijk alleen als ik er bewust naar toe ga, verder linken mijn icoontjes me rechtstreeks naar mijn eigen berichten.


Ligt er geheel aan hoe je het gebruikt. Ik tik altijd gewoon 'bokt.nl' als ik naar bokt wil gaan op laptop. Op mobiel heb ik idd een bookmark.

Vind het eigenlijk niet heel gebruiksvriendelijk om te stellen "dan ga je toch niet naar de hoofdpagina toe als je dat niet wil zien". En ik snap de frustratie vanuit mods/NR, maar ik vind het ook niet echt vriendelijk om dat zo tegen een Bokker te zeggen eigenlijk. Dat komt over als "jouw probleem, doen wel lekker niks mee", ook al bedoelt Ods dat hoogstwaarschijnlijk niet zo.

Zou het netter vinden als je dat 'uit' kan zetten als gebruiker, indien mogelijk.

VuurVleugels
Berichten: 1768
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 15:33

Ik heb een wetenschappelijke Communicatie achtergrond en zou graag meedenken over beleid. Een 'zo gaan we het doen en niet zeuren' - werkwijze is echter een no go in dit vak. Mocht die cultuur inderdaad heersen en bokt is klaar om dat los te laten, dan staat mijn PB open om serieus mee te denken over het beleid van de NR. :)

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38789
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 15:40

IMANDRA schreef:
Vind het eigenlijk niet heel gebruiksvriendelijk om te stellen "dan ga je toch niet naar de hoofdpagina toe als je dat niet wil zien". En ik snap de frustratie vanuit mods/NR, maar ik vind het ook niet echt vriendelijk om dat zo tegen een Bokker te zeggen eigenlijk. Dat komt over als "jouw probleem, doen wel lekker niks mee", ook al bedoelt Ods dat hoogstwaarschijnlijk niet zo.

Zou het netter vinden als je dat 'uit' kan zetten als gebruiker, indien mogelijk.

Nee zeker niet, probeer een oplossing te bedenken om niet iets te zien wat je niet wil. Maar hier worden ook al tips gegeven hoe je een fijnere startpagina kan maken.

prugelpiet

Berichten: 12588
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 15:54

VuurVleugels schreef:
Ik heb een wetenschappelijke Communicatie achtergrond en zou graag meedenken over beleid. Een 'zo gaan we het doen en niet zeuren' - werkwijze is echter een no go in dit vak. Mocht die cultuur inderdaad heersen en bokt is klaar om dat los te laten, dan staat mijn PB open om serieus mee te denken over het beleid van de NR. :)


Lief en top aanbod van je zeg!

Babootje

Berichten: 26418
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 16:06

Ik snap de hele frustratie vanuit bokt NR helemaal niet. Natuurlijk kun je zeggen het is een enthousiast team en we willen ze beschermen tegen.... Tegen wat eigenlijk? Tegen ons boze gebruikers? De negatieve reacties of feedback zoals je het wil noemen vind ik voor zover ik ze heb gelezen echt niet over de top, grof, beledigend. Als je daar al de moed van moeten laten zakken.... Ik snap ook echt niet waarom negatieve/ kritische feedback zo negatief moet worden ontvangen. Je kunt negatieve / kritische feedback ook positief ontvangen namelijk.
Doe daar eens iets mee. Bijvoorbeeld in de vorm van een training voor NR leden.

Babootje

Berichten: 26418
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 16:08

prugelpiet schreef:
VuurVleugels schreef:
Ik heb een wetenschappelijke Communicatie achtergrond en zou graag meedenken over beleid. Een 'zo gaan we het doen en niet zeuren' - werkwijze is echter een no go in dit vak. Mocht die cultuur inderdaad heersen en bokt is klaar om dat los te laten, dan staat mijn PB open om serieus mee te denken over het beleid van de NR. :)


Lief en top aanbod van je zeg!


Ik zou dat als NR zijnde met alle handen aangrijpen die er maar zijn.

Babootje

Berichten: 26418
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 16:13

Mars schreef:
Ik denk dat dit erg verwarrend gaat werken, wat is nu feedback en wat is inhoudelijk? Wie bepaald dat? Soms kan er nav feedback een discussie ontstaan die weldegelijk inhoudelijk met t onderwerp te maken heeft.


Voorbeeld: artikel over Edward Gal die een demo rijdt met foto's erbij
- bokker 1: wat een slechte zaak dat hij geen cap op heeft en dat bokt dit dan zo op VN plaatst, hij zou een voorbeeld moeten zijn
- bokker 2: Edward rijdt beter dan heel bokt dus laat hem zelf bepalen of hij een cap draagt
- bokker 3: Hij is wel een voorbeeld dus bokt moet dit niet promoten
-bokker 4: zijn paarden zijn heel goed opgeleid hoor dus die schieten er heus niet vandoor, en als het gebeurd blijft ie vast wel zitten.
- bokker 5: de demo ging over stap dus waarom moet hij dan een cap op? Hij hoeft niet per se een voorbeeld te zijn hoor. Gezeur om niets, beetje stappen kan hij heus wel zonder vallen. NR kan echt zelf wel bepalen wat ze op VN zetten

Welk bericht moet dan weg? En hoe blijft het gedeelte dat wel over de inhoud gaat nog overeind?


Reactie Essie (sorry ik kan je niet quoten maar voor de discussie hier moet dit nu eenmaal)

Ben blij dat je dit als voorbeeld aanhaalt, hopelijk kan ik uitleggen wat het verschil maakt door kritiek op het bericht in andere topic te zetten.

Bokker 1 kan onder het VN bericht zetten: Wat een slechte zaak dat hij geen cap op heeft. Vervolgens in het VN kritiek topic plaatsen dat hij/zij niet vind dat zo een bericht op Bokt hoort, omdat het een slecht voorbeeld is.
Het bericht zoals jij nu als voorbeeld geeft zouden wij verwijderen ivm bovenstaande uitleg.

Hierdoor vervallen de andere reacties en blijft men op VN bij het onderwerp. Edward in op paard in stap zonder cap.
De discussie of de NR dit had moeten plaatsen vind dan elders plaats.


En daar gaat het volgens mij fout. Hoe erg is zo'n reactie nou?

Mondy

Berichten: 11876
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 16:30

Ok... ik denk misschien nu te simpel. Maar waar is ook het eigen deel gebleven ipv verwachten dat een ander verantwoordelijk is om "jouw" ongemakkelijkheid/irritatie/iets niet willen/acceptatie op te kunnen lossen...
Verwachten dat andere eea oplossen zodat "jij" er maar geen last van hebt. Ik snap dat tot een bepaalde hoogte. Maar er is ook altijd een eigen aandeel in.
Simpelweg nieuws niet meer aanklikken of zodra je bokt.nl hebt aangeklikt meteen naar het gewenste fora gaan waar je wel heen wilt is toch een kleine moeite ?
Zeker als (met nadruk op ALS) er een ander forum gaat komen waardoor er nog meer onnodig werk aan dit forum moet komen.

Er worden zeker ontzettend goede punten aangehaald waarvan ik echt hoop dat er duidelijke antwoorden komen:

- Het brongebruik. (Is het niet een idee om de jurist bijvoorbeeld een stuk erover te laten schrijven/uitleggen waarom het zo'n lastig vraagstuk is ?)
Het is in overleg, misschien zo nu en dan een update plaatsen zodat duidelijk is dat er iets mee gebeurd.

Mbt berichten verwijderen
Kan er geen groene hulk geplaatst worden vanuit het voorbeeld wat aangehaald werd dat er een bericht is weggehaald/verplaatst maar dat zin X blijft staan ivm behoud van OT discussie ?
Als het geen bericht is wat dusdanig tegen de regels is wat bij ruzie zoeken is maar zoals bovenstaand voorbeeld.

- het topic voor nieuws vragen en opmerkingn lijkt me een goede om mee te starten. Werkt het niet dan kan je daarna weer kijken wat wel werkt, meteen afschieten nog voor er iets mee gedaan is lijkt me ook niet wat.
De is dit nieuws ? zijn dan weg uit de topics maar de mooie onderbouwde berichten die ik hier voorbij zie komen zijn dan wel ergens concreet te zien.

Naar de NR: ja er zijn verbeterpunten, de een kan je wat mee de ander niet. Van mijn kant uit iig complimenten dat jullie je best doen te zoeken naar diversiteit en allerlei manieren om het iedereen naar de zin te maken met de middelen die je hebt.
Niemand kan het goed doen voor iedereen en de meeste meningen zal je ook nooit horen.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 27240
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 16:48

Naar aanleiding van alle jullie berichten hebben we onze eigen artikelen kritisch bekeken en zijn we tot de conclusie gekomen dat deze in sommige gevallen inderdaad onvoldoende herschreven zijn om zonder verdere bronvermelding te plaatsen. Wij realiseren ons dat onze kracht (op dit moment) niet ligt in het herschrijven van artikelen. We hebben daarom ook besloten om ons voor nu te richten op de zaken waar wél onze krachten liggen. Dit betekent dan ook dat wij stoppen met het herschrijven van artikelen op basis van meerdere bronnen.

Mochten we dit in de toekomst wel weer oppakken, dan zullen we ervoor zorgen dat de artikelen voldoende herschreven zijn om gebruik te kunnen en mogen maken van deze mogelijkheid binnen de journalistiek. We willen jullie bedanken voor de kritische vragen en het meedenken en we hopen dat jullie dit willen blijven doen in het daarvoor geopende feedbacktopic.

Femke_Tweety

Berichten: 12014
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 18:52

VuurVleugels schreef:
Ik heb een wetenschappelijke Communicatie achtergrond en zou graag meedenken over beleid. Een 'zo gaan we het doen en niet zeuren' - werkwijze is echter een no go in dit vak. Mocht die cultuur inderdaad heersen en bokt is klaar om dat los te laten, dan staat mijn PB open om serieus mee te denken over het beleid van de NR. :)



Top aanbod, hoop dat dit opgepakt wordt!

Femke_Tweety

Berichten: 12014
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 18:57

Firelight schreef:
Naar aanleiding van alle jullie berichten hebben we onze eigen artikelen kritisch bekeken en zijn we tot de conclusie gekomen dat deze in sommige gevallen inderdaad onvoldoende herschreven zijn om zonder verdere bronvermelding te plaatsen. Wij realiseren ons dat onze kracht (op dit moment) niet ligt in het herschrijven van artikelen. We hebben daarom ook besloten om ons voor nu te richten op de zaken waar wél onze krachten liggen. Dit betekent dan ook dat wij stoppen met het herschrijven van artikelen op basis van meerdere bronnen.

Mochten we dit in de toekomst wel weer oppakken, dan zullen we ervoor zorgen dat de artikelen voldoende herschreven zijn om gebruik te kunnen en mogen maken van deze mogelijkheid binnen de journalistiek. We willen jullie bedanken voor de kritische vragen en het meedenken en we hopen dat jullie dit willen blijven doen in het daarvoor geopende feedbacktopic.



Dankjewel voor dit bericht!


En pak die optie van vuurvleugels aan!



Lijkt me voor iedereen fijn als de boel straks goed staat.

Voor de huidige goedbedoelende NR leden die op dit moment niet voldoende kennis (lijken) te hebben, maar die wel veel inzet tonen,

Voor bokt zelf, de eigenaren, moderators etc,

En voor de gebruikers ook.
Die aangeven dat er iets wringt op dit moment, en die het écht wel gaan waarderen als de boel in de toekomst wat beter staat

En zelfs voor mogelijke adverteerders, die een wat volwassener uitstraling gaan zien dan.

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 20:23

Eens, aanpakken dat aanbod :j Het is niet voor niks een vak, dat moet je als leek niet alleen willen proberen te doen.

Gini
Berichten: 17956
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Bokt als bron bij nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 09:41

Wat kan VuurVleugels meer doen wanneer ze binnen dezelfde grenzen moet werken als het huidige team? De ruimte voor een aangepast beleid moet topdown ondersteund worden. Als dat niet is, kan je mensen erbij betrekken tot je een ons weegt, er zal weinig fundamenteel veranderen.

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38789
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Bokt als bron bij nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 10:30

Zekers een vriendelijk aanbod, we hebben VuurVleugels benaderd.

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15119
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 08:14

Gini schreef:
Wat kan VuurVleugels meer doen wanneer ze binnen dezelfde grenzen moet werken als het huidige team? De ruimte voor een aangepast beleid moet topdown ondersteund worden. Als dat niet is, kan je mensen erbij betrekken tot je een ons weegt, er zal weinig fundamenteel veranderen.


Ondanks dat ik blij ben om te horen dat VuurVleugels benaderd is, ben ik het wel eens met bovenstaande opmerking.

Waar is Bart in dit verhaal....?
Hoe ziet hij de toekomst van VN/nieuws?