Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly
Onali schreef:Tja datzelfde heb ik met medisch advies maar daar wordt ook niets meegedaan.
Live and let live.
Prrrr schreef:Bij de geboden adviezen zit ook altijd wel het advies: schakel een jurist in. Wij gaan niet beoordelen wat voor iemand in een bepaalde situatie een geschikt advies is, dat moet een TS zelf doen. Ook in het recente topic waarin iemand aan iemand die net is ziekgemeld (mind you - dat is niet hetzelfde als in de Ziektewet zitten) wordt aangeraden ontslag te nemen, zit daar meteen anderen achteraan die zeggen dat dat niet slim is omdat je dan vrijwillig afstand doet van recht.
Door zo'n discussie te laten gaan krijgen ook mensen die in dezelfde situatie zitten maar daar geen topic over starten wel de goede reactie op de gedachte 'dan ga ik wel weg'.
De discussie is waardevol. We zijn ook een discussieplatform. Dus het zou gek zijn als we daar op in zouden grijpen.
Mensen die slecht advies volgen halen dat ook wel van de mensen om zich heen, niet per se van internetfora - merk ik in mijn praktijk. Dan had je liever de correctie van anderen erachteraan gehad.
Plop1997 schreef:Het ligt natuurlijk ook een beetje aan de persoon zelf wat die met het advies doet. Ik heb ook een keer advies gekregen op bokt wat geen goed advies bleek te zijn nadat ik het aan een professional nagevraagd had.
Ervaringen van anderen zijn wel vaak fijn om te horen maar zowel bij recht als bij medische zaken is elke case uniek. Misschien moet het niet verboden worden maar moeten er wel waarschuwingen worden gegeven dat een persoon altijd met een medisch of juridisch professional moet spreken.
Tazzey schreef:Plop1997 schreef:Het ligt natuurlijk ook een beetje aan de persoon zelf wat die met het advies doet. Ik heb ook een keer advies gekregen op bokt wat geen goed advies bleek te zijn nadat ik het aan een professional nagevraagd had.
Ervaringen van anderen zijn wel vaak fijn om te horen maar zowel bij recht als bij medische zaken is elke case uniek. Misschien moet het niet verboden worden maar moeten er wel waarschuwingen worden gegeven dat een persoon altijd met een medisch of juridisch professional moet spreken.
Gelukkig zijn er ook mensen die wel verder nadenken en een jurist inschakelen. Helaas is mijn ervaring dat mensen die deze vragen stellen op een internet forum dat niet doen zonder reden. Vaak is men in de veronderstelling dat juridisch advies duur is en zijn ze niet op de hoogte van alle middelen die tot hun beschikking staan. En juist die mensen volgen die online adviezen vaak klakkeloos op. Ik snap dat het moeilijk is om een grens te trekken maar het gaat in veel gevallen toch echt een stap te ver in mijn optiek. Iemand aanraden om ontslag te nemen in een situatie waarin ziekte en conflicten een rol spelen is gewoon gevaarlijk.
Tazzey schreef:Plop1997 schreef:Het ligt natuurlijk ook een beetje aan de persoon zelf wat die met het advies doet. Ik heb ook een keer advies gekregen op bokt wat geen goed advies bleek te zijn nadat ik het aan een professional nagevraagd had.
Gelukkig zijn er ook mensen die wel verder nadenken en een jurist inschakelen. Helaas is mijn ervaring dat mensen die deze vragen stellen op een internet forum dat niet doen zonder reden. Vaak is men in de veronderstelling dat juridisch advies duur is en zijn ze niet op de hoogte van alle middelen die tot hun beschikking staan. En juist die mensen volgen die online adviezen vaak klakkeloos op. Ik snap dat het moeilijk is om een grens te trekken maar het gaat in veel gevallen toch echt een stap te ver in mijn optiek. Iemand aanraden om ontslag te nemen in een situatie waarin ziekte en conflicten een rol spelen is gewoon gevaarlijk.
Tazzey schreef:Prrrr schreef:Bij de geboden adviezen zit ook altijd wel het advies: schakel een jurist in. Wij gaan niet beoordelen wat voor iemand in een bepaalde situatie een geschikt advies is, dat moet een TS zelf doen. Ook in het recente topic waarin iemand aan iemand die net is ziekgemeld (mind you - dat is niet hetzelfde als in de Ziektewet zitten) wordt aangeraden ontslag te nemen, zit daar meteen anderen achteraan die zeggen dat dat niet slim is omdat je dan vrijwillig afstand doet van recht.
Door zo'n discussie te laten gaan krijgen ook mensen die in dezelfde situatie zitten maar daar geen topic over starten wel de goede reactie op de gedachte 'dan ga ik wel weg'.
De discussie is waardevol. We zijn ook een discussieplatform. Dus het zou gek zijn als we daar op in zouden grijpen.
Mensen die slecht advies volgen halen dat ook wel van de mensen om zich heen, niet per se van internetfora - merk ik in mijn praktijk. Dan had je liever de correctie van anderen erachteraan gehad.
Die discussie vind ik dus totaal niet waardevol. Een discussie die is gestoeld op onjuiste feiten is gedoemd te mislukken. Maar het standpunt van Bokt is duidelijk.
IHN schreef:Tazzey schreef:
maar sorry hoor.....je brengt je auto toch ook naar de garage en vraagt een offerte? Iedereen die wijs genoeg is om zijn weg te vinden op dit forum, kan ook vast wel op google advocaat intypen..dan krijg je een hele rits met mogelijkheden van gratis juridisch advies, rechtsbijstand etc. En tel. nummers waar je dus ook even heen kan bellen. Bokt kan toch geen rekening gaan houden met alle veronderstellingen die mensen trekken zonder zelf ff de moeite te nemen dat uit te zoeken? Ik heb sws het idee dat het vaak meer is om ff steun te krijgen, dan daadwerkelijk advies...soms staan er vragen waarvan ik denk: ff intypen op google en je had het antwoord ook.
Dees schreef:Hee, als je op een forum als Bokt vraagt om gratis advies.
Dan krijg je ook gratis advies.
Je krijgt exact waar je voor betaalt. Soms heb je er wat aan, soms niet. Het kan helpen bij het onderzoeken van meerdere denkrichtingen.
Maar alleen domme mensen denken dat een gratis advies via een meningen-forum veel waard is.
En domme mensen slagen er ook wel in om zichzelf in de nesten te werken zonder forumgebruik. Je kunt ze niet overal voor behoeden.
Prrrr schreef:Mensen die slecht advies volgen halen dat ook wel van de mensen om zich heen, niet per se van internetfora - merk ik in mijn praktijk. Dan had je liever de correctie van anderen erachteraan gehad.