Ik ben Laura (maar je mag me ook Kitt noemen!), 24 jaar, en natuurlijk hartstikke gek op paarden.

Sinds mijn negende ben ik actief tussen de paarden, in wisselende intensiteit. Het meeste van die tijd ben ik op de manege blijven rijden, en naar mate ik ouder werd, groeide mijn (serieuze) interesse in de paarden ook mee. Hoewel mijn passie inmiddels vooral bij de dressuur ligt, heb ik nooit wedstrijdambities gehad. Wel heb ik bijvoorbeeld op de manege vrijwilligerswerk gedaan, een paar bijrijd- en leasepaarden gehad, de paarden van mijn instructrice gereden en veel privéles om ook aan mijn eigen skills als ruiter te blijven sleutelen. Alleen nog nooit een eigen paard gehad, maar dit blijft absoluut een droom die ik ooit hoop waar te maken!
Echter is dit allemaal al weer even geleden, omdat zo’n anderhalf jaar terug mijn (psychische) gezondheid zo erg verslechterde dat ik niet meer in staat was om te rijden en naar stal te gaan, of om überhaupt nog wat te doen. Dit is helaas een thema waar ik al mijn hele leven mee te kampen heb, en dat zal ook wel de rest van mijn leven zo blijven. Hierdoor gaat niet alles zo vanzelfsprekend als ik graag eigenlijk zou willen en zo kan ik regelmatig nog behoorlijk tegen mijn eigen grenzen aanbotsen. Nu ben ik hard aan het knokken voor mijn herstel, waarbij de paarden toch echt wel de grootste drijfveer blijken! Het doel is dan ook om gezond genoeg te zijn om uiteindelijk die droom van dat eigen paard te kunnen realiseren. Maar ik heb natuurlijk geen haast, en nog een lange, hobbelige weg te gaan.
Ik kan op dit moment dus nog even niet meekletsen over wat ik zelf zo allemaal in de paardenwereld beleef, dus het scheelt dat ik daarnaast ook genoeg andere interesses en hobbies heb! Het thema psychische gezondheid ligt mij natuurlijk nauw aan het hart, ervaring heb ik inmiddels wel meer dan genoeg op dit gebied. Voorderest ben ik ook helemaal gek op cavia’s en teken ik graag. Dit laatste ook al even niet meer zo actief, dus leek het me erg leuk om het tekenen weer een beetje op te pakken door af en toe een Bokt-paard dat me aanspreekt als inspiratie uit te kiezen om een schetsje van te maken.

Zo, dat was even een hele lap tekst! Als ik eenmaal begin met schrijven dan gaat het ineens heel hard… In ieder geval bedankt voor het doorlezen en wie weet tot ziens!