Ketamine narcose

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gatofelix
Berichten: 1
Geregistreerd: 10-03-22

Ketamine narcose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-22 03:10

Ik heb mijn hond na een gevecht met een rottweiler voor zijn verwondingen naar de dieren arts gebracht. Zonder wikken of wegen zonder mijn vragen te stellen hoe oud de hond was of de risico te melden heeft ze me hond onder ketamine narcose gebracht. Daarna toen ze zag dat hij nog niet snel genoeg weg zakte heeft ze er nog een geven. Toen hij weg was heeft ze hem aan een infuus gezet zofat ze de wonden kon behandelen waar kritisch gehecht moest worden is er gehecht en waar niet heeft ze gezegd dat dat over 3 dagen zou gebeuren vanwege het feit dat de hond had gevochten waar het behoorlijk modderig ook bij het schoonmaken kwam de hond bij en begon hij een vreselijk kermend geluid te maken waana ze de hond nog een spuit gaf. Toen ze klaar was moest de hond uit narcose waarbij hij ook dat vreselijke kermmend geluid maakte. Ik vroeg haar waarom doet die hond zo waarop ze zei ja komt door de ketamine is een zwaarder middel voor narcose. Ik niet beter wetend dacht zal wel goed zijn.ik moest bijna een uur wachten voordat hij een soort van teken van leven gaf. Helaas is hij nooit helemaal bij gekomen sterker nog thuis aangekomen heeft hij ma 30 min het leven gelaten. Mijn vraag kan dit zomaar en mag een arts zo te werk gaan met je hond?

Brainless

Berichten: 29739
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Ketamine narcose

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 03:22

Het is heel vervelend dat je hond is overleden, maar ketamine wordt eigenlijk nog regelmatig gebruikt voor narcose (behalve bepaalde collierassen kunnen daar raar op reageren, maar daar valt de Rottweiler niet onder).
Het is dus een normaal middel om een dier onder narcose te brengen.
https://dierenkliniekculemborg.nl/narco ... uisdieren/

Wat zei de arts toen je aangaf dat je hond helaas overleden was?

Nyaleti

Berichten: 6195
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Ketamine narcose

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 06:50

Snap dat het gek klinkt, Ketamine, maar het is het meest gebruikte narcose middel. Een reactie op dit middel is dus ook wel bijzonder.
Dat janken / spiertrekkingen is helaas een bijwerking wat vaker voorkomt, maar als geruststelling: je hond was toen nog niet helemaal bij dus heeft daar niks (of erg weinig) van mee gekregen.

Verschrikkelijk dat je hond is overleden :(:) maar om daar over te oordelen hebben we meer informatie nodig. Dat lijkt me niet gepast nu, ik zou eerst met de dierenarts om de tafel gaan zitten hoe dit kan zijn gebeurd.

KimD

Berichten: 20425
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Ketamine narcose

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 07:15

Heel veel sterkte met het verlies van je hond!

De reden waarom ik geen ketamine narcose meer wil, naast dat wij MDR1 honden hebben vind ik die narcose vaak veel te heftig. De honden komen er naar mijn mening veel te slecht uit. Vaak wordt het ook te snel gespoten en dan heb je ook al snel een reactie.

Of de DA iets fout gedaan heeft of niet is niet te beoordelen vanaf een bericht.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12739
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 07:38

Dit topic hoort op [BB] Beestenboel, maar aangezien de topicstarter nog geen 25 paardgerelateerde posts heeft geplaatst kan topicstarter daar niet reageren. Ik sluit daarom dit topic.