Uitzondering regels.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 19:06

BigBen schreef:
Kortom, in jouw opzet mag je wel vertellen "Gebedsgenezer X heeft mijn paard met koliek gered van de dood", maar je mag niet zeggen "Een paard met koliek genezen door gebed kan niet, dat is wetenschappelijke onzin". Dat laatste wordt metéén geschrapt, wegens geen persoonlijke ervaring.

Ik ga er niet verder over discussiëren, maar ik denk dat jullie absurde dingen voorstellen, die helemaal niet passen bij het opzet van Bokt.


Yep. Dat mag. Of het vaak zal gebeuren betwijfel ik. In dat geval kan je altijd nog terugkijken op hoe het is gegaan en het afschaffen. Maar ik denk dat het best een interessante opzet biedt die ook wat ruimte geeft voor de wat stillere middenmoot die nu vaak overrompeld wordt door de mondigere voor- of tegen-mensen.

BigOne
Berichten: 38527
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Uitzondering regels.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 19:09

Er is een spreekwoord , alcohol maakt meer kapot dan je lief is, in de huidige samenleving kun je daar beter Corona neerzetten.

pmarena

Berichten: 48349
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 21:46

IMANDRA schreef:
BigBen schreef:
Kortom, in jouw opzet mag je wel vertellen "Gebedsgenezer X heeft mijn paard met koliek gered van de dood", maar je mag niet zeggen "Een paard met koliek genezen door gebed kan niet, dat is wetenschappelijke onzin". Dat laatste wordt metéén geschrapt, wegens geen persoonlijke ervaring.

Ik ga er niet verder over discussiëren, maar ik denk dat jullie absurde dingen voorstellen, die helemaal niet passen bij het opzet van Bokt.


Yep. Dat mag. Of het vaak zal gebeuren betwijfel ik. In dat geval kan je altijd nog terugkijken op hoe het is gegaan en het afschaffen. Maar ik denk dat het best een interessante opzet biedt die ook wat ruimte geeft voor de wat stillere middenmoot die nu vaak overrompeld wordt door de mondigere voor- of tegen-mensen.


Ik vind het fijn dat het idee dat zo'n soort opzet iets toe zou kunnen voegen aan alle gebruikelijke topics, een beetje begint te leven :)

Wat mij betreft zouden de mensen die het niet kunnen verkroppen dat er "onwetenschappelijke" dingen gedeeld worden, ook gerust kunnen zeggen "naar mijn mening kan een paard met koliek genezen door gebed niet, dat is wetenschappelijke onzin" als je dan zo graag jezelf er in wil mengen.

Maar daarvoor is die suggestie van 1 post per persoon er ook, zodat niet keer op keer op keer bij elke geposte ervaring er op in wordt gehakt dat het niet waar is.

What de fiets kan mij het nou schelen als 20 mensen zeggen dat het drinken van rozenblaadjesthee super geholpen heeft om een paard van de chronische scheiterij af te helpen? Die 20 mensen hebben het zelf ervaren als dè gouden tip *\o/* Nou dan wordt TS misschien wel nr. 21 die geen idee heeft hoe het kan, die door puur toeval de zelfde ervaring krijgt en is ze toch geholpen....denk ik dan maar :=

Als andere bokkers het dan zo vreselijk vinden dan openen ze een topic met de titel "de onzin van rozenblaadjesthee" en gaan dat lekker vol typen met dikke pret, lekker zichzelf ergeren en verbazen over hoe belachelijk het allemaal wel niet is.

Maar die hoeven dat dan even niet te doen ten koste van die mensen die het wèl interessant vinden om er wat meer over te lezen :)

pien_2010

Berichten: 43850
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 21:53

Ik krijg spontaan zin in rozenblaadjes thee. Of anders gezegd dat heb je goed uitgelegd pmarena.

Ibbel

Berichten: 49249
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 21:54

pien_2010 schreef:
Ik krijg spontaan zin in rozenblaadjes thee. Of anders gezegd dat heb je goed uitgelegd pmarena.


En BigBen krijgt de schijt van de suggestie :+ :))

(Sorry, ik kon deze open deur even níet laten :D )

pien_2010

Berichten: 43850
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 22:10

Ibbel schreef:
pien_2010 schreef:
Ik krijg spontaan zin in rozenblaadjes thee. Of anders gezegd dat heb je goed uitgelegd pmarena.


En BigBen krijgt de schijt van de suggestie :+ :))

(Sorry, ik kon deze open deur even níet laten :D )


:= Ach vind je het heel erg dat ik daar niet wakker van lig. Je kunt het niet iedereen naar de zin maken op een forum, en dat hoeft ook niet. Maar het kan ook niet zo zijn dat enkele personen het voor anderen zo onmogelijk maken om ervaringen etc uit te wisselen.

Ibbel

Berichten: 49249
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 22:18

En je moet ook niet denken dat je de hele wereld kunt verbeteren, laat staan denken dat Bokt daar een enorme rol in kan spelen. Het enige wat je als bokker kunt doen is je eigen kennis en ervaringen delen op een manier die goed valt.

Persoonlijk vind ik het grootste goed: dat iedereen zélf besluit op basis van eigen en verkregen (te controleren) kennis, wat op dat moment voor hem/haarzelf of zijn/haar paard het beste is. Niet op basis van peer pressure, niet op basis van oncontroleerbare beweringen (produkt dat zegt alles van indigestie tot kanker te genezen, maar geen ingredientenlijst bv) en niet op basis van doordouwerij.

Renckens (of hoe die knaap ook heette) van de Vereniging tegen Kwakzalverij was een goed voorbeeld van hoe het niet moet, en ook Proefdiervrij pakte de boodschap jaren geleden niet handig aan. Doen beide clubs nu een stuk sympathieker, waardoor er veel beter geluisterd wordt.

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 22:55

pmarena schreef:
Wat mij betreft zouden de mensen die het niet kunnen verkroppen dat er "onwetenschappelijke" dingen gedeeld worden, ook gerust kunnen zeggen "naar mijn mening kan een paard met koliek genezen door gebed niet, dat is wetenschappelijke onzin" als je dan zo graag jezelf er in wil mengen.

Dus, als iemand zou zeggen, "een paard genezen van koliek door gebed kan niet, dat is wetenschappelijke onzin", dat zou niet mogen, en zou metéén door de mods moeten verwijderd worden.

Maar als iemand zou zeggen, "naar mijn mening kan een paard met koliek genezen door gebed niet, dat is wetenschappelijke onzin", dan mag het wel, en blijft het staan.

Met alle respect hoor, maar ik krijg het gevoel dat je alle binding met de realiteit verloren bent. En hoe ga je daar in godsnaam op modden ? Vijf mods constant op één topic ?

En nog een keer, als je dan absoluut een topic zonder tegenspraak wil, waarom geen topic onder de Huiskamer openen ? Wat is daar verkeerd mee ?

Ibbel

Berichten: 49249
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 07:23

BigBen schreef:
En nog een keer, als je dan absoluut een topic zonder tegenspraak wil, waarom geen topic onder de Huiskamer openen ? Wat is daar verkeerd mee ?


Huiskamertopics worden niet gevonden (en kunnen niet worden gelezen) door niet-bokkers, en ook niet door bokkers die (nog) niet in de kudde zitten.

Dat is ook voor bokt zelf niet handig als je een forum wilt zijn waar informatie kan worden gevonden.

En ja, dat is voor jou persoonlijk dan wel jammer omdat jij informatie over alternatieve geneeswijzen niet gevonden wilt worden, maar ja, die mensen die dat zoeken bestaan nou eenmaal en hebben niets met evidence based medicine. Dat is jammer (ik ben ook 'van de wetenschap') maar je verandert daar heel weinig aan. En zeker niet op 'de manier Renckens'.

pmarena

Berichten: 48349
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 08:05

BigBen schreef:
pmarena schreef:
Wat mij betreft zouden de mensen die het niet kunnen verkroppen dat er "onwetenschappelijke" dingen gedeeld worden, ook gerust kunnen zeggen "naar mijn mening kan een paard met koliek genezen door gebed niet, dat is wetenschappelijke onzin" als je dan zo graag jezelf er in wil mengen.

Dus, als iemand zou zeggen, "een paard genezen van koliek door gebed kan niet, dat is wetenschappelijke onzin", dat zou niet mogen, en zou metéén door de mods moeten verwijderd worden.

Maar als iemand zou zeggen, "naar mijn mening kan een paard met koliek genezen door gebed niet, dat is wetenschappelijke onzin", dan mag het wel, en blijft het staan.

Met alle respect hoor, maar ik krijg het gevoel dat je alle binding met de realiteit verloren bent. En hoe ga je daar in godsnaam op modden ? Vijf mods constant op één topic ?

En nog een keer, als je dan absoluut een topic zonder tegenspraak wil, waarom geen topic onder de Huiskamer openen ? Wat is daar verkeerd mee ?


Wat reageer je toch altijd vriendelijk :=

Er is al een paar keer uitgelegd dat het idee dan helemaal niet zo hoeft te zijn dat het een topic zonder tegenspraak wordt. Alleen voor 1 keertje, tussen alle andere topics waar iedereen vrolijk door mag zeuren discussiëren, ook een topicje waar niet CONSTANT tegenspraak door steeds weer dezelfde mensen over andermans ervaringen heen gekwakt wordt waardoor veel mensen al geen zin meer hebben om hun ervaring te posten en het zoveelste topic kapot gaat.

Het lijkt mij best fair, dat iedereen 1 "zegje" mag doen maar het daar dan ook bij laat en de rest van de bokkers ook gewoon zijn eigen "zegje" gunt :j

DuoPenotti

Berichten: 30220
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-21 08:11

Citaat:
maar ja, die mensen die dat zoeken bestaan nou eenmaal en hebben niets met evidence based medicine. Dat is jammer (ik ben ook 'van de wetenschap')

Iets kort door de bocht Ibbel

Niets hebben met "evidence based medicine" is het vaak niet hoor. Vaak is het er naast doen, of als alle evidence based medicine niets doen en je wilt nog wat proberen.

Ik bedoel dit niet rot maar wel even ter aanvulling dat ik maar weinig mensen ken die echt niets met het regulier te maken willen hebben.
Ze zullen vast bestaan, maar de meeste die ik ken gaan naar alternatief als regulier zegt "leer er mar mee leven"

Ibbel

Berichten: 49249
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 08:21

Ik bedoelde eigenlijk meer dat ze geen behoefte hebben aan evidence als het gaat om CAM. En dat is vaak het argument van de reguliere jongens: ja, maar het is niet bewezen.
Terwijl de "alternatievelingen" zeggen: "boeien dat het niet bewezen is, het werkt/heeft gewerkt voor mij, mijn paard/kat/hond"

En van die anecdotische 'bewijzen' wordt BigBen een beetje opstandig :D

Achterom
Berichten: 23074
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 08:25

pmarena schreef:
BigBen schreef:
Dus, als iemand zou zeggen, "een paard genezen van koliek door gebed kan niet, dat is wetenschappelijke onzin", dat zou niet mogen, en zou metéén door de mods moeten verwijderd worden.

Maar als iemand zou zeggen, "naar mijn mening kan een paard met koliek genezen door gebed niet, dat is wetenschappelijke onzin", dan mag het wel, en blijft het staan.

Met alle respect hoor, maar ik krijg het gevoel dat je alle binding met de realiteit verloren bent. En hoe ga je daar in godsnaam op modden ? Vijf mods constant op één topic ?

En nog een keer, als je dan absoluut een topic zonder tegenspraak wil, waarom geen topic onder de Huiskamer openen ? Wat is daar verkeerd mee ?


Wat reageer je toch altijd vriendelijk :=

Er is al een paar keer uitgelegd dat het idee dan helemaal niet zo hoeft te zijn dat het een topic zonder tegenspraak wordt. Alleen voor 1 keertje, tussen alle andere topics waar iedereen vrolijk door mag zeuren discussiëren, ook een topicje waar niet CONSTANT tegenspraak door steeds weer dezelfde mensen over andermans ervaringen heen gekwakt wordt waardoor veel mensen al geen zin meer hebben om hun ervaring te posten en het zoveelste topic kapot gaat.

Het lijkt mij best fair, dat iedereen 1 "zegje" mag doen maar het daar dan ook bij laat en de rest van de bokkers ook gewoon zijn eigen "zegje" gunt :j

Ik zie je dit al de hele tijd aanprijzen (over doordrammen gesproken trouwens :o ) maar wat denk je dat dit precies brengt ten opzichte van al die bestaande review sites? Immers, als je iets koopt via een webshop word je om de haverklap gevraagd om je mening te geven op zo'n review site, en ik weet niet hoe dat bij jou zit, maar ikzelf heb daar juist steeds minder zin in. Vaak kom je toch niet verder dan: ziet er netjes uit, lijkt het goed te doen, etc.
Dus ik lees dat soort dingen ook steeds minder.
En omdat het niet mogelijk is om degene die de review plaatst vragen te stellen is, wordt het ook nooit echt diepgaand en in mijn beleving ook nooit iets waar je écht iets aan hebt.

DuoPenotti

Berichten: 30220
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-21 08:46

Ibbel schreef:
Ik bedoelde eigenlijk meer dat ze geen behoefte hebben aan evidence als het gaat om CAM. En dat is vaak het argument van de reguliere jongens: ja, maar het is niet bewezen.
Terwijl de "alternatievelingen" zeggen: "boeien dat het niet bewezen is, het werkt/heeft gewerkt voor mij, mijn paard/kat/hond"

En van die anecdotische 'bewijzen' wordt BigBen een beetje opstandig :D

Ah ja zo, ja dan wel :j

Maakt mij inderdaad niet uit, als het maar werkt :D
En dat zullen wel meer mensen zo hebben.
En ja uiteindelijk is dat ook waar het om gaat.

Als ik kijk voor mijn migraine wat ik al allemaal aan reguliere troep heb gebruikt, maar het werkt niet, alternatief nu weer met iets nieuws bezig sinds deze week, hopelijk dat het wel werkt.
Maar je moet wat... dat is het gewoon vaak.

En dat geldt voor jezelf als de dieren.
Zo kan mijn paard weer langer dan 2 uur buiten, ja bewijs genoeg voor mij, stop ik met de druppels veranderd het in enkele dagen weer.
En ja is dat raar door wat stomme druppels, eigenlijk wel, maar ik vind het prima zo :D

c_alsemgeest

Berichten: 20732
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Uitzondering regels.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 08:52

Zoals mijn extreem 'evidence based' veearts een keer sprak over cranio sacraal therapie:

"Het werkt niet zoals ze zelf denken dat het werkt, maar ik heb te veel paarden met zenuw problemen er beter van zien worden dat ik niet meer kan ontkennen dat het in sommige gevallen wel iets doet".

Hoe het normaal gaat:
Over een ander alternatief middel:
"Nee prachtig middel, krijg je hele dure pis van, als dat je doel is helemaal perfect."

_O-

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15119
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 08:57

Achterom schreef:
pmarena schreef:

Wat reageer je toch altijd vriendelijk :=

Er is al een paar keer uitgelegd dat het idee dan helemaal niet zo hoeft te zijn dat het een topic zonder tegenspraak wordt. Alleen voor 1 keertje, tussen alle andere topics waar iedereen vrolijk door mag zeuren discussiëren, ook een topicje waar niet CONSTANT tegenspraak door steeds weer dezelfde mensen over andermans ervaringen heen gekwakt wordt waardoor veel mensen al geen zin meer hebben om hun ervaring te posten en het zoveelste topic kapot gaat.

Het lijkt mij best fair, dat iedereen 1 "zegje" mag doen maar het daar dan ook bij laat en de rest van de bokkers ook gewoon zijn eigen "zegje" gunt :j

Ik zie je dit al de hele tijd aanprijzen (over doordrammen gesproken trouwens :o ) maar wat denk je dat dit precies brengt ten opzichte van al die bestaande review sites? Immers, als je iets koopt via een webshop word je om de haverklap gevraagd om je mening te geven op zo'n review site, en ik weet niet hoe dat bij jou zit, maar ikzelf heb daar juist steeds minder zin in. Vaak kom je toch niet verder dan: ziet er netjes uit, lijkt het goed te doen, etc.
Dus ik lees dat soort dingen ook steeds minder.
En omdat het niet mogelijk is om degene die de review plaatst vragen te stellen is, wordt het ook nooit echt diepgaand en in mijn beleving ook nooit iets waar je écht iets aan hebt.



Daar ben ik het wel mee eens, ik ben geen voorstander van maar 1 post... Vaak kom je toch nog wel op bredere inzichten als je in discussie gaat. Uiteraard geldt dat niet voor iedereen :+ Maar ik denk dat de diepgang juist voortkomt uit discussie.

Het verschil maken tussen ervarings- en discussietopics lijkt me wel waardevol, dan heb je net een nuance. Soms wordt er alleen naar een ervaring gevraagd en kan daar geen discussie worden gevoerd. Wil je toch de discussie aangaan? Maak dan een discussietopic aan voor hetzelfde onderwerp, dan kan iedereen die zich wel melden zich daar melden, en de mensen die daar geen behoefte aan hebben en alleen behoefte hebben aan ervaringen hoeven niet door 50 pagina's met 'ge-heen-en-weer' te gaan :D

pmarena

Berichten: 48349
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 09:13

Achterom: waar vind je een review site die het heeft over de vraag van TS "heeft jou paard baat bij Cranio Sarcaal"? Of "De reguliere DA's weten geen oplossing, heeft iemand ervaring met alternatieve behandelingen die mijn headshaker misschien zouden kunnen helpen?"

Ik denk dat een paardenforum daar een veel grotere potentie voor heeft om ervaringen te bundelen :)
Ik denk dat er best wel veel mensen graag zulke topics zouden zien die gewoon bij de vraag blijven, 1 keertje zonder discussie.

De BigBens van deze wereld zouden dan wel even moeten slikken dat ze niet meer 100% van de topics naar hun believen kunnen voldrammen en kapot maken maar de rest van de bokkers krijgt er dan wel iets moois bij :)

Wat je opmerking over doordrammen betreft: Ik snap je punt.

Maar punt 1 is er nog niet echt een hele duidelijke reactie op gekomen vanuit het beheer.
Punt 2 is dit nu eenmaal een discussietopic waarin iedereen zo vaak mag posten als hij wil ;)
Punt 3 is dit iets dat eindelijk eens toch een soort van (gedeeltelijke) oplossing zou kunnen zijn
Punt 4 is het hartstikke on-topic / passend bij vraag van de TS
Punt 5 reageer ik op reacties van anderen, het is niet dat ik elke keer weer opnieuw in kom stoten :=

En punt 6 was het topic eigenlijk toch al klaar na de laatste mod-opmerking over het besluit.

Dus dan kunnen we toch best nog even verder "sparren" of er niet toch iets mogelijk is op 1 of andere manier om te voldoen aan de behoefte die er nog steeds ligt, om bokkers ergens een hoekje te geven waar niet alle topics worden zoals de BigBens van Bokt willen? Die hoeven toch niet 100% van de topics over dit soort onderwerpen te domineren en naar hun hand te zetten en de boel voor alle andere gebruikers in te vullen / te verpesten?

Zeker gezien er al een best goed passend hoekje is op ED dat misschien gewoon wel een beetje uitgebreid kan worden. TS benoemde het zelf al op de 1e pagina van het topic dat zoiets de rest van Bokt ook een beetje "lucht" zou kunnen geven +:)+

Begrijp me goed, ik verwacht er niks van, maar een zaadje planten / wat sparren brengt misschien een keer een verandering en die zou best welkom zijn :j

Gini
Berichten: 17975
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Uitzondering regels.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 09:18

Ik denk dat die grens dan eerder theoretisch dan praktisch is. BigBen kan dan bijvoorbeeld nog steeds zijn mening in zo een topic spuien, enige verschil is dat het bericht 1 zinnetje extra krijgt: "Ik heb het ooit eens met mijn paard laten doen en"

pmarena

Berichten: 48349
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 09:24

Ach dat hoeft toch nog niet eens, dat je het op een bepaalde manier moet verwoorden.
Als je het maar bij die ene keer je mening en/of ervaring laat en niet iedere keer op andermans ervaring in gaat lopen hakken.

Dus hetzij 1 post per persoon (misschien is dat wel makkelijk in te stellen? Zit er ergens een knopje naast dat mensen pas met 25 paardenposts in de rest van het forum mogen posten := ) hetzij dat je geen discussie toestaat. Maar dat laatste lijkt me lastiger want dan wordt het wel erg mod-behoeftig.

En ja ik vind het ook jammer als je met een 1 post per bokker zou werken en je bent gewoon benieuwd naar een wat uitgebreidere versie van Pietje zijn verhaal, wil wat meer info over hoe je het dan precies toe zou moeten dienen ofzo.

Maar dat gemis zou ik er persoonlijk dan graag voor opgeven als het dan wèl kan om zo'n topic te openen en anders niet.
Je kan Pietje altijd nog een PB sturen ofzo....

Uiteraard is het hele idee niet perfect. Maar dat is de situatie nu ook verre van... :(:)
Zoals het nu is krijg je überhaupt Pietje zijn ervaring niet te zien want die heeft geen zin om zichzelf tot een doelwit in een vervelend topic te maken....

MyWishMax

Berichten: 25509
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 09:30

Maar nu leg je de 'schuld' bij 1 type reacties neer en dat klopt ook niet.
Het is niet eerlijk om te doen alsof dat soort reactie de enige zijn die een topic dood laten bloeden of alles naar hun hand willen zetten. Die zijn er aan alle kanten en heeft dus veel meer te maken met de manier waarop. En dat zou dan nog steeds kunnen.

Ik zie niks in het 1 post per persoon eigenlijk. Als je dan al ergens interesse in hebt moet je gaan pben of je krijgt tig pb's van mensen die meer willen weten, ipv gewoon een topic waar je elkaar kunt aanvullen en meer informatie kan vragen.

DuoPenotti

Berichten: 30220
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-21 09:30

Pmarena,
Wat verwoord je het wederom fijn, scheelt mij erg veel typen :j

Ik zou 1 bericht ook jammer vinden.
Dat is inderdaad ook in de reviews bij artikelen dat ik dan wel eens door zou willen vragen.

Ik denk dat het verschil hem vooral in ervaring of discussie topic is.

wat vind jij van cranio sarcaal --> discussie prima.
Heb je ervaring met cranio sarcaal --> ervaringen uit eerste hand, positief als negatief.

Gini
Berichten: 17975
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 09:31

pmarena schreef:
Ach dat hoeft toch nog niet eens, dat je het op een bepaalde manier moet verwoorden.
Als je het maar bij die ene keer je mening en/of ervaring laat en niet iedere keer op andermans ervaring in gaat lopen hakken.


Maar dat aspect wordt in dat nieuwe subforum even moeilijk om op te modden toch? Iemand die dramt, dramt, of die daar nu 'ik heb gemerkt bij mijn paard' voor moet zetten of niet. Tenzij je inderdaad grenzen gaat stellen aan het max. aantal posts dat iemand mag doen, maar daar ben ik echt helemaal niet voor. Want ik denk dat we nu regels aan het verzinnen zijn om de "slechten" te weren, maar weet dat die regels dan ook tellen voor de "goeden" die wel bomvol ervaring en kennis zitten en die dan ook gebonden zijn aan dat max. aantal berichten, zoals je zelf ook al aanhaalt. En dan vind ik het nadeel van die regel veel groter dan het voordeel.

pmarena

Berichten: 48349
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 09:35

MyWishMax schreef:
Maar nu leg je de 'schuld' bij 1 type reacties neer en dat klopt ook niet.
Het is niet eerlijk om te doen alsof dat soort reactie de enige zijn die een topic dood laten bloeden of alles naar hun hand willen zetten. Die zijn er aan alle kanten en heeft dus veel meer te maken met de manier waarop. En dat zou dan nog steeds kunnen.

Ik zie niks in het 1 post per persoon eigenlijk. Als je dan al ergens interesse in hebt moet je gaan pben of je krijgt tig pb's van mensen die meer willen weten, ipv gewoon een topic waar je elkaar kunt aanvullen en meer informatie kan vragen.


Het HOEFT niet in plaats van. Maar als aanvulling :)

En als Pietje nooit zou reageren in een discussietopic. Dan is het toch waardevol dat er een voor hem (en vele andere Pietjes) topic komt waarin hij wèl reageert zodat zijn verhaal anderen kan helpen?

Zoals de situatie nu is zie je dat verhaal überhaupt niet....want Pietje kijkt wel lekker uit om het te plaatsen zo :(:)

BigOne
Berichten: 38527
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 09:43

Ik lees vaak de topics van alternatieve en homeopathische en reguliere toepassingen. Mijn da voor de paarden is een hele oude rot en wanneer regulier, waar we eerst van uit gaan niet werkt gaat hij met zijn korreltjes bezig. En tot nu toe goede resultaten gezien. En ik sta niet afwijzend tegenover beide, zou goed zijn wanneer het naast elkaar zou kunnen bestaan. Iedere eigenaar of mens heeft het beste met eigen dieren of zichzelf voor en soms helpt het een en soms het ander. Dan kan iemand nog zo hard schreeuwen dat iets een fabel is en met 100 onderzoeken aankomen, ik merk wat het wel of niet doet en daar ga ik op af. Het zou niet of of moeten zijn maar en en.
Daarmee zeg ik niet dat er geen zaken zijn die ik niet binnen de deur wil hebben want soms worden er zaken beweerd waarbij ik het mijne ervan denk. Wanneer er iets is dat regulier verholpen kan worden is dat mijn eerste keus, zo niet kijk ik verder.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 09-06-21 09:49, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Berichten: 25509
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 09:45

Maar dat heeft veel meer met de manier van reageren te maken.

Ik heb gereageerd in meerdere ervaring gevraagd topics. Bij sommige kwamen er reacties dat er uit onderzoek kwam dat het niks deed. In het ene topic zeiden mensen, ja, dat kan maar ik merk verschil bij mijn paard en of dat bewezen is of niet, ik heb het, er gebeurt iets dus ik gebruik het. Discussie klaar en ervaringen worden verder uitgewisseld. In ander topic vliegt iedereen meteen ertegen in en blijft discussiëren ipv gewoon verder gaan reageren op andere posts.
En topics waar weer ervaringen uitgewisseld worden, ik geef aan een extreem slechte ervaring ervaring te hebben en er komt meteen een discussie dat dat niet kan want zij hebben goede ervaring en wat ik mee heb gemaakt kan gewoon niet waar zijn en er zullen wel andere redenen zijn. Waar het uiteindelijk uitdraait op meerdere mensen met goede ervaringen die alle manieren bedenken om de slechte ervaringen ongeldig te verklaren. Geen slechte ervaringen meer geplaatst.
Ander topic, ook slechte ervaring en ander een goede, enige wat er gezegd wordt is wat jammer, het is toch voor iedereen anders blijkbaar oid. En topic gaat weer verder waar beide kanten ervaringen schrijven en soms wat meer informatie uitwisselen waarom goed of slecht.

Wat jullie willen kan al, maar valt en staat met de manier van reageren en misschien negeren van iedereen.