Sinterklaas logo

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bumba01

Berichten: 5774
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Koekstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 16:48

Jeetjemina, wat een gezanik om het logo.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 16:50

HappyBuddha schreef:
Ik heb zojuist contact gehad met iemand van het Bokt-evenemententeam, met het idee om een soortgelijk logo te ontwerpen voor volgend jaar. En dan inderdaad zonder de zwarte pieten :)

Ik hoop dat jullie begrijpen dat de zwartepietendiscussie 11 jaar geleden nog niet zo bezig was en ik er zelf ook niet mee bezig was. Inmiddels is er een hoop veranderd en ik begrijp goed dat dit logo niet meer passend is bij deze tijd. Vandaar dat ik mijn best ga doen voor een mooi logo volgend jaar!

Ik denk ook niet dat we Bokt hierin iets kwalijk kunnen nemen want het is (al zeg ik het zelf) een leuk logo. Het jammere is dat er zwarte pietjes op zijn afgebeeld die je ziet als je goed inzoomt. Ik ben zelf dan ook van mening dat dit niks te maken heeft met de (conservatieve) Bokt-mentaliteit.

Groetjes Sophie

Wat leuk!

Ik ben zelf ook alles met zwarte piet weg aan het doen, maar ik had ze in dit logo niet als zodanig herkend.

Suzanne F.

Berichten: 49357
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Sinterklaas logo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 16:56

Man, ik had die dingen niet eens gezien. Ik dacht dat die discriminatie opmerking ging over het feit dat er alleen witte paarden te zien waren in uitgelicht.

purny

Berichten: 27550
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Sinterklaas logo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 17:02

Ik zou eigenlijk wel voor een enquête zijn ivm een logo met pietjes erin. Willen we dat het ook op bokt verdwijnt of mag het voor die ene dag in het jaar blijven...

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje triest om over een logo te gaan lopen zeuren

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 17:06

purny schreef:
Ik zou eigenlijk wel voor een enquête zijn ivm een logo met pietjes erin. Willen we dat het ook op bokt verdwijnt of mag het voor die ene dag in het jaar blijven...

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje triest om over een logo te gaan lopen zeuren

Dat kan jij triest vinden, maar hoort een feest te zijn voor iedereen.

Ik heb erbij gestaan dat iemand tegen een donker kindje zei dat hij zijn best niet hoeft te doen op school omdat je niets hoeft te kunnen om zwarte piet te worden. Toen ben ik er anders naar gaan kijken, er is gewoon nog heel veel discriminatie in Nederland. En als we met zoiets simpels als een roetveegpiet kunnen zorgen dat het feest echt voor iedereen is, wat is daar dan op tegen?

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Re: Sinterklaas logo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 17:11

Ik ben niet anti zwarte piet en ook niet pro, ik stel mezelf de vraag: heb ik er last van als een Piet anders gekleurd is dan zwart? En het antwoord daarop is nee.
Dus waarom zou ik dan voor volgend jaar geen leuk logo maken waar iedereen blij naar kan kijken?

Nu hoop ik dat dit topic niet uitloopt tot een rel, dat is volgens mij ook echt niet de intentie van dit topic. Dus laten we het gezellig houden met zijn allen en een fijne pakjesavond vieren!

purny

Berichten: 27550
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 17:11

Maar vind je het dan zo erg dat dat ene dagje in het jaar er een logo komt met waarin er pietjes zijn verwerkt?
Andere groepen worden het hele jaar door gediscrimineerd en daar hoor je ze ook niet over

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 17:18

purny schreef:
Maar vind je het dan zo erg dat dat ene dagje in het jaar er een logo komt met waarin er pietjes zijn verwerkt?
Andere groepen worden het hele jaar door gediscrimineerd en daar hoor je ze ook niet over

Nee, dat vind ik niet erg. Maar ik vind het ook niet erg om volgend jaar roetveegpietjes te zien. Vind jij het erg om die ene dag roetveegpietjes te zien in het bokt logo? :D

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Sinterklaas logo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 17:40

Zullen we dit topic geen pieten discussie maken. We hebben aangegeven dat het niet de bedoeling was mensen te kwetsen. We hebben het simpelweg niet gezien dat het pieten waren.

Arethe
Berichten: 2562
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 17:53

Ik vind het ontzettend leuk en creatief gedaan.

FrNo
Berichten: 3675
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 18:11

HappyBuddha schreef:
Hey, wat cool, ik heb dit logo ooit gemaakt in 2009! Toen was ik dus 12 jaar haha.
https://www.bokt.nl/wiki/Bestand:Logo_n ... rklaas.png
En dat was dus ook ver voor de hele zwarte pieten discussie!

Wel heel tof
    om hem weer terug te zien :D



    Complimenten voor je dat je dit al op 12 jarige leeftijd hebt gemaakt!
    En leuk voor je dat ie nu nog eens gebruikt wordt.

    Telpeva

    Berichten: 14787
    Geregistreerd: 26-08-06
    Woonplaats: In de hoek

    Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 18:44

    Ik vind hem ook heel leuk, echt in de stijl van de meer luxe chocoladeletters die je vroeger kon krijgen met extra decoratie en de poppetjes er op, bij de bakker of bij winkels zoals de V&D enzo. Die had altijd zoveel moois en leuks aan snoepgoed!

    Dankzij dit logo heb ik nu echt zin in chocola! Gelukkig heb ik nog wat in huis :9 :D

    anjali
    Berichten: 15171
    Geregistreerd: 25-07-15

    Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 19:33

    Ymor schreef:
    Zullen we dit topic geen pieten discussie maken. We hebben aangegeven dat het niet de bedoeling was mensen te kwetsen. We hebben het simpelweg niet gezien dat het pieten waren.

    Ik had ook niet gezien dat 1 millimeter kleine stipjes zwartepieten zouden moeten voorstellen hoor.Gezellige pakjesavond toegewenst allemaal.....

    Bambolina

    Berichten: 2092
    Geregistreerd: 16-11-06

    Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 23:30

    HappyBuddha schreef:
    Ik heb zojuist contact gehad met iemand van het Bokt-evenemententeam, met het idee om een soortgelijk logo te ontwerpen voor volgend jaar. En dan inderdaad zonder de zwarte pieten :)

    Ik hoop dat jullie begrijpen dat de zwartepietendiscussie 11 jaar geleden nog niet zo bezig was en ik er zelf ook niet mee bezig was. Inmiddels is er een hoop veranderd en ik begrijp goed dat dit logo niet meer passend is bij deze tijd. Vandaar dat ik mijn best ga doen voor een mooi logo volgend jaar!

    Ik denk ook niet dat we Bokt hierin iets kwalijk kunnen nemen want het is (al zeg ik het zelf) een leuk logo. Het jammere is dat er zwarte pietjes op zijn afgebeeld die je ziet als je goed inzoomt. Ik ben zelf dan ook van mening dat dit niks te maken heeft met de (conservatieve) Bokt-mentaliteit.

    Groetjes Sophie


    Dit is een betere reactie dan van het mod-team zelf. Hartstikke knap dat je op je 12e al een logo in mekaar kon knutselen, maar nog veel knapper dat je inziet dat dat logo niet meer van deze tijd is, en je actie onderneemt om het aan te passen.

    Ik ben echter wél van mening dat de mods iets kwalijk kan worden genomen, want ook die moeten actie ondernemen ipv het logo maar gewoon lekker te laten staan, ook al zijn de zwarte pieten ze pas later opgevallen. Dan onderneem je meteen actie en pas je het aan. En hoef je sowieso niet te doen alsof je ‘begrijpt’ dat mensen zwarte piet als vervelend ervaren zolang er ook nog gewoon een zwarte piet smiley beschikbaar is. Maar goed, wie weet valt het kwartje ooit nog is. Tot die tijd hoop ik vooral dat meer bokkers de verantwoordelijkheid gaan voelen om dit probleem aan te kaarten.

    NadjaNadja
    Hoofdmoderator Algemeen2
    No worries, be happy!

    Berichten: 6683
    Geregistreerd: 28-08-12

    Re: Sinterklaas logo

    Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 23:45

    Wij kunnen als moderators helaas het logo niet aanpassen.

    Bambolina

    Berichten: 2092
    Geregistreerd: 16-11-06

    Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 01:15

    NadjaNadja schreef:
    Wij kunnen als moderators helaas het logo niet aanpassen.


    Maar jullie weten toch zeker wel wie dat wel kan doen?

    Edit: zie inmiddels dat het logo al weg is maar dat zal eerder te maken hebben met dat het inmiddels 6 december is. Hopelijk volgend jaar geen zwarte pieten meer op bokt. Ook niet in smiley vorm
    Laatst bijgewerkt door Bambolina op 06-12-20 01:16, in het totaal 1 keer bewerkt

    Ymor

    Berichten: 7974
    Geregistreerd: 18-12-11
    Woonplaats: Midden Nederland

    Re: Sinterklaas logo

    Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 01:16

    Hij is nu weg. Het normale logo staat er weer.

    Lynnepinny

    Berichten: 2708
    Geregistreerd: 14-03-10

    Re: Sinterklaas logo

    Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 01:23

    Heldere uitleg, sorry voor mijn aanvallende toon eerder.

    NadjaNadja
    Hoofdmoderator Algemeen2
    No worries, be happy!

    Berichten: 6683
    Geregistreerd: 28-08-12

    Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 09:44

    Bambolina schreef:
    NadjaNadja schreef:
    Wij kunnen als moderators helaas het logo niet aanpassen.


    Maar jullie weten toch zeker wel wie dat wel kan doen?

    Edit: zie inmiddels dat het logo al weg is maar dat zal eerder te maken hebben met dat het inmiddels 6 december is. Hopelijk volgend jaar geen zwarte pieten meer op bokt. Ook niet in smiley vorm


    Ja, dat weten we wel. Echter moet die persoon dan natuurlijk wel bereikbaar en beschikbaar zijn.

    Ik vind het oprecht jammer dat je denkt dat er sprake is van onwil. Het logo is nu in ieder geval weer veranderd.

    purny

    Berichten: 27550
    Geregistreerd: 08-06-06
    Woonplaats: Den haag

    Re: Sinterklaas logo

    Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 11:08

    Eigenlijk denk ik dat als niemand er over was begonnen niemand het had gezien.

    Gini
    Berichten: 17956
    Geregistreerd: 18-10-06
    Woonplaats: Belgje

    Re: Sinterklaas logo

    Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 11:14

    Ik vind dit topic erg pijnlijk om te lezen. Alsof men niet meer blij mag zijn.

    Bambolina

    Berichten: 2092
    Geregistreerd: 16-11-06

    Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 11:29

    Gini schreef:
    Ik vind dit topic erg pijnlijk om te lezen. Alsof men niet meer blij mag zijn.


    Niet over de rug van mensen van kleur nee. Maar dat zou toch vanzelfsprekend moeten zijn.

    NadjaNadja schreef:
    Bambolina schreef:


    Maar jullie weten toch zeker wel wie dat wel kan doen?

    Edit: zie inmiddels dat het logo al weg is maar dat zal eerder te maken hebben met dat het inmiddels 6 december is. Hopelijk volgend jaar geen zwarte pieten meer op bokt. Ook niet in smiley vorm


    Ja, dat weten we wel. Echter moet die persoon dan natuurlijk wel bereikbaar en beschikbaar zijn.

    Ik vind het oprecht jammer dat je denkt dat er sprake is van onwil. Het logo is nu in ieder geval weer veranderd.


    Die impressie zou ik niet hebben als jullie in de eerste reactie al transparant waren, of lieten blijken dat jullie pogingen ondernamen om die persoon te bereiken, of misschien zelfs (Omg, stel je voor) een excuses zouden posten. En dan laat ik nog buiten beschouwing dat jullie geen woord reppen over de ZP smiley.
    Laatst bijgewerkt door Bambolina op 06-12-20 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

    Sequinoa

    Berichten: 570
    Geregistreerd: 01-04-12

    Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 11:34

    Gini schreef:
    Ik vind dit topic erg pijnlijk om te lezen. Alsof men niet meer blij mag zijn.


    Hoezo hangt de vreugde van het sinterklaasfeest af van het zwart maken van gezichten?

    Gini
    Berichten: 17956
    Geregistreerd: 18-10-06
    Woonplaats: Belgje

    Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 11:39

    Ik heb het niet over de vreugde van het sinterklaasfeest. Ik heb het over het feit dat zelfs een f*cking logo met gezichtjes als speldenknopjes zo groot aanleiding is tot afkraken en kritiek, gal spuwen en vingerwijzen.

    Ik zou zeggen, be the change you wanna see, actions speak louder than words: [FZ] [Dienstmededeling] Bokt.nl zoekt nieuwe moderators

    Bambolina

    Berichten: 2092
    Geregistreerd: 16-11-06

    Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 11:44

    Gini schreef:
    Ik heb het niet over de vreugde van het sinterklaasfeest. Ik heb het over het feit dat zelfs een f*cking logo met gezichtjes als speldenknopjes zo groot aanleiding is tot afkraken en kritiek, gal spuwen en vingerwijzen.

    Ik zou zeggen, be the change you wanna see, actions speak louder than words: [FZ] [Dienstmededeling] Bokt.nl zoekt nieuwe moderators


    Racistische speldenknopjes.