Moderators: Giolli, Hanmar, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Dani, Polly
troi schreef:Even om af te trappen.
Stallen die hun boxen eruit gooien. Info over bitloos rijden. Evenementen die gericht zijn op paardvriendelijk rijden. Hiermee kunnen we elkaar motiveren om nog een stapje verder te gaan en onze paarden een beter leven te gunnen.
rien10 schreef:Wat kan Bokt doen? Niets. Bokt is een forum en geen scherprechter.
Bokt mag geen lobby clubje worden van de bitloosboomloosijzerloosdekenloossuikerloos24/7buiten politie.
Stallen eruit? En een ziek paard dan, onderkoeld veulen, een ouwetje? Lekker buiten laten wegrotten?
Bitloos? Een ruiter die zich het leplazerus trekt aan een hackamore met heftige scharen is wel lekker?
rien10 schreef:Wat kan Bokt doen? Niets. Bokt is een forum en geen scherprechter.
Bokt mag geen lobby clubje worden van de bitloosboomloosijzerloosdekenloossuikerloos24/7buiten politie.
Stallen eruit? En een ziek paard dan, onderkoeld veulen, een ouwetje? Lekker buiten laten wegrotten?
Bitloos? Een ruiter die zich het leplazerus trekt aan een hackamore met heftige scharen is wel lekker?
Muronia schreef:Natuurlijk en helaas gebeuren er ook in de paardensport dingen die dieronvriendelijk zijn, maar het probleem met deze organisaties en de meute die hen ondersteunt ligt meer in de onwetendheid van die meute. En dat neem je niet weg.
brokjes schreef:Wat Bokt zelf kan doen (het meeste ligt toch echt bij de mensen die het gebruiken, imo) is erg streng modereren op dierenwelzijn. Bijvoorbeeld een paard in de krul op horses at work niet toestaan. Ik noem maar wat, ik kijk zelf nooit op horses at work.
Peerke_ schreef:brokjes schreef:Wat Bokt zelf kan doen (het meeste ligt toch echt bij de mensen die het gebruiken, imo) is erg streng modereren op dierenwelzijn. Bijvoorbeeld een paard in de krul op horses at work niet toestaan. Ik noem maar wat, ik kijk zelf nooit op horses at work.
En dan moet een mod gaan bepalen of een foto diervriendelijk of dieronvriendelijk is?
Ik denk dat hier echt oneindige discussies over ontstaan..
Daihyo schreef:rien10 schreef:Wat kan Bokt doen? Niets. Bokt is een forum en geen scherprechter.
Het is niet links of rechts toch?
Stallen eruit kan prima met behoud van een aantal noodboxen. Naar buiten en 's nachts op stal is voor sommige paarden soms ook nodig. Maar dat is weer wat anders dan 1 uurtje paddock en de rest op stal. Maar wie bepaalt het minimum aantal uren?
Bitloos kan prima zijn, voor paarden waarbij dat past. Maar ook bitloos kan onvriendelijk zijn. Net als boomloos of juist een boom vanwege de drukverdeling. Als je het écht paardvriendelijk wilt doen moet je er niet op gaan zitten. Maar dan heb je weer de paarden die het wel heel leuk vinden om te werken onder het zadel.
Niet ieder paard is hetzelfde, niet iedere behoefte is hetzelfde. Paarden houden is maatwerk en kan dus per paard of groepje paarden verschillen.
Ik vind het wel een goed idee om daar meer aandacht aan te besteden. Maar houd altijd in het achterhoofd, wat voor het ene paard goed kan zijn, moet voor een ander paard aangepast worden om het passend te maken. Welzijn en veiligheid zou altijd op nummer 1 moeten staan bij het houden van paarden.
Sunnda schreef:Het probleem is dat ik in het dagelijks leven enorm veel mensen ontmoet door heel het land en ver daarbuiten en ik nog nooit, maar dan ook echt nog nooit heb gesproken met iemand die anti paardensport is.
Dat komt deels omdat dit groepje zooo vreselijk klein en is ook omdat je ze van een afstand herkent en het absoluut niet mijn type mensen zijn.
troi schreef:Jaja heet water I know.
Ik gooi er maar gewoon iets in. Don’t kill me![]()
Ideeën? We zouden als community toch iets moeten kunnen verzinnen??
brokjes schreef:Ja, ik denk dat we dat eigenlijk zelf wel goed weten, wat diervriendelijk of dieronvriendelijk is.. Het lijkt me dan wel goed om vanuit Bokt die foto's te verwijderen en niet vanuit één mod.
Loretta schreef:Sunnda schreef:Het probleem is dat ik in het dagelijks leven enorm veel mensen ontmoet door heel het land en ver daarbuiten en ik nog nooit, maar dan ook echt nog nooit heb gesproken met iemand die anti paardensport is.
Dat komt deels omdat dit groepje zooo vreselijk klein en is ook omdat je ze van een afstand herkent en het absoluut niet mijn type mensen zijn.
Daarom moeten wij er voor zorgen dat dit groepje klein blijft. Het moet daarom niet meer mogelijk zijn om naar een wedstrijd te gaan en thuis te komen met een compilatie van dit soort beelden.
https://youtu.be/lt8KYW4PLIk
Gebruikers op dit forum: Googlebot en 4 bezoekers