Moderators: Firelight, Mjetterd, Ladybird, Muiz, ynskek, Polly, NadjaNadja, Essie73
Oscar schreef:Ik heb voor de zekerheid onze techneuten even gelokt. Maar het is helaas al laat en ik weet niet of er zo snel nog een antwoord komt.
Wel even mee gezocht en ik kwam het volgende tegen:
https://www.onemorething.nl/2020/07/icl ... gelekt-is/
Zoals ik het begrijp gaat het niet specifiek om Bokt maar gaat het om je wachtwoord dat (ook) op een site gebruikt kan zijn waar wel een lek is.
BartVB schreef:dank voor je reactie!Wat Monique zegt. Waarschijnlijk gebruik je op meerdere sites hetzelfde wachtwoord, goed moment om een password manager te gaan gebruiken
Dani schreef:Je had 't vast al bedacht maar voor de zekerheid, als je dit wachtwoord op meer plekken gebruikt dan overal even wijzigen.
Felien_Kyra schreef:Dani schreef:Je had 't vast al bedacht maar voor de zekerheid, als je dit wachtwoord op meer plekken gebruikt dan overal even wijzigen.
Ja dat is dus nog even lastig. Ik wist mijn wachtwoord voor bokt niet eens meer (inloggegevens stonden altijd al ingevuld) en voordat ik had ontdekt dat ik dit gewoon op mijn mobiel kon zien, toen had ik al "wachtwoord vergeten" gedaan en een nieuw wachtwoord aangemaakt
Heb wel op alle websites die ik belangrijk vind en veel gebruik mijn wachtwoorden gewijzigd.
Oscar schreef:Het heeft dus niet specifiek iets met Bokt te maken, maar het gaat erom dat je op meerdere sites hetzelfde wachtwoord gebruikt en dat er ergens (in de sites waar je geregistreerd staat) een datalek heeft gezeten. Het is in elk geval aan te raden om je wachtwoord te veranderen.
Mayflower_ schreef:Heb je toevallig de nieuwste versie van IOS op je Apple gezet? Sinds ik dat heb gedaan krijg ik overal de melding uit je printscreen.
BartVB schreef:Zou je deze eens willen proberen?
https://haveibeenpwned.com/
Daar kan je zien via welke hacks/datalekken je accountnaam/wachtwoord zijn uitgelekt.
Ik moet ook even opzoeken waar de melding precies over gaat. In het screenshot uit de beginpost staat alleen dat het wachtwoord niet OK is, daar staat niets over accountnaam en dergelijke. Ik kan me voorstellen dat die melding verschijnt bij ieder wachtwoord dat ooit ter wereld is gelekt. Dus sowieso wachtwoorden als 'wachtwoord', '123welkom' en meer van dat soort matig creatieve bedenksels
In dat geval kan het goed zijn dat jouw specifieke wachtwoord niet is uitgelekt maar dat iemand anders dat wachtwoord bijvoorbeeld ooit heeft gebruikt op LinkedIN waarvan een paar jaar terug miljoenen wachtwoorden zijn gelekt.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers