Waarom topic leeggehaald?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Temeraire

Berichten: 3531
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 12:09

A_nouk schreef:
Ik kan me ook wel vinden in het laatste bericht van Ibbel. Mijn tem op deze gebruiker een paar dagen geleden was ook niet voor niets, ze moet in bescherming worden genomen zoals ook eerder met een andere gebruiker is gebeurd. Dit is een veel besproken gebruiker die lang niet altijd positief bekent is op bokt. Dan valt zoiets op.


Dit inderdaad, het is niet de eerste keer met deze gebruiker. Dat een verzoek tot anonimiseren gehonoreerd wordt vind ik prima, privacy is een groot goed, maar ik hoop wel dat de gebruiker ook wordt aangesproken op dit gedrag.
Maar goed, wellicht is dat ook gedaan, dat zien wij niet :)

Ook eens met de berichten dat het op deze manier nog niet goed werkt, TS is nog makkelijk te traceren.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 12:12

Shae schreef:
Dat. Ik vind het echt bizar dat er zo ver door wordt gehamerd op het zwart maken van een hoef. Waarvan niet staat dat het niet mag (het reglement spreekt alleen over behang en vacht zwart maken).

Waarom vinden zoveel mensen dat het hun wat aangaat?

En gelukkig speelt het 'wat je niet op de voorpagina van de krant wil' verhaal niet helemaal meer. Je moet invloed kunnen hebben op wat je hebt gepost als je je later om wat voor reden dan ook bedenkt.

Privacy is een groot goed.


Daarom zei ik dit eerder.

_Penotti schreef:
C_arola schreef:
Dat klopt inderdaad _Penotti, dat is het stuk maatwerk wat we proberen toe te passen en waarvan het een lastig, grijs gebied is wat voor keuzes we daarin maken. Er zijn altijd voor en tegenstanders voor elke keuze dat we maken. We proberen het echter met de beste intenties te doen.

Dat geloof ik :j

Wat ik eigenlijk denk door dit topic. Nu komt er steeds meten met 2 maten voorbij en willekeur enz.
Dat is makkelijk te voorkomen en in belang van de privacy ook veel gemakkelijker uit te voeren dan zoals het nu is:

Laat de regels vrij in verwijderen van berichten, topics en accounts.

Laat elke gebruiker vrij om al zijn/haar berichten/topics/foto's te verwijderen.
Laat elke gebruiker vrij een account op te heffen, gedeeltelijk als men wil, maar ook inclusief alle berichten.
En wil die gebruiker terug komen met een andere naam, ook prima. Wat iemand 10 jaar geleden geschreven heeft wil die persoon misschien helemaal niet nu nog aan gelinkt worden.

Verwijder bokt markt, dan zijn terugkerende account voor oplichting ook geen onderdeel meer van bokt.
Dus hoeft daarom een nieuwe naam voor de berichten op het bokt forum ook geen probleem te zijn.

Dat maakt het modden een stuk minder in werk.
Ja een account dat over de schreef gaat in niet gewenste berichten kan dan onder een andere naam terug komen.
Maar iemand bannen heeft ook weinig zin want die komt nu ook wel terug.
Modden op berichten, zonder naar naam te kijken is ook meer eerlijk richting het ongewenste bericht, ipv tegenover de gebruiker..

Ben je dan al dit geneuzel van dit topic niet kwijt?

Gini
Berichten: 17910
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 12:18

Maar deze discussie is toch al gevoerd en eigenlijk nog heel recent? En de conclusie was toen dat het beleid niet aangepast wordt in zodanige mate dat iedereen op eigen eigen berichten of accounts kan verwijderen.
Dus in principe gaat het niet zozeer over dit topic en hoe het daar aangepakt is, maar is dit een opening om die eerdere discussie opnieuw op te starten? Klopt dat?

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 12:20

Ik heb het topic doorgelezen en ik kan inderdaad ook snel de TS achterhalen. Dat valt natuurlijk te verbeteren, maar volgens mij zit er flink wat werk in om alles te anonimiseren. Kan zijn dat er iets over het hoofd wordt gezien toch? Even een tem en de mod kan het alsnog aanpassen. :) Er is altijd ruimte voor verbetering.

Ik snap niet waarom de topics op FZ die over het handelen van de mods gaan, vaak zo snel uit de hand lopen en zo aanvallend zijn.
Een constructief gesprek zal veel meer oplossen en zorgt ervoor dat een topic niet op slot gaat.
Nu grijpen mensen dit topic aan om een gebruiker te bespreken, terwijl ze weten dat dit niet de bedoeling is. En terecht ook, want voor een gebruiker is het echt niet leuk als je publiekelijk in een FZ topic op een negatieve manier wordt besproken.
De mogelijkheid om een topic te anonimiseren, is hartstikke interessant. Ik hoop dat de discussie dan ook hierover kan gaan in plaats van over een specifiek topic. En het zou fijn zijn als mensen eens wat liever voor elkaar en de modjes (zijn ook net mensen) kunnen zijn. :j

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 12:20

Dat was niet mijn insteek, maar daar gaat nu wel richting naartoe.
het blijft dus actueel en telkens opspelen.


Gini schreef:
Maar deze discussie is toch al gevoerd en eigenlijk nog heel recent? En de conclusie was toen dat het beleid niet aangepast wordt in zodanige mate dat iedereen op eigen eigen berichten of accounts kan verwijderen.
Dus in principe gaat het niet zozeer over dit topic en hoe het daar aangepakt is, maar is dit een opening om die eerdere discussie opnieuw op te starten? Klopt dat?

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 12:27

_Penotti schreef:
Is ook niet netjes, maar dat zal altijd blijven bestaan.
Een ts op deze manier een topic laten beëindigen is daarentegen ook niet netjes.
Was er geen spreekwoord hier, wat je niet op de voorpagina van de krant wilt hebben plaats dat dan ook niet hier?



Ik moet hier wel om lachen (als een boer met kiespijn) hoor, in het aanstootgevend topic heb je je steeds hard gemaakt voor groepjes die via pb roddelen. Je vond het sneu dat mensen hun tijd daar aan besteden en zo achter elkaars rug om praatte. Hier boven vertel je dat je het zelf ook doet maar dat is gerechtvaardigd omdat TS ook niet netjes zou zijn.

Ik snap niet waarom zo veel mensen wat over de TS en haar paard moeten vinden. Je hoéft er niets van te vinden. Allemaal zo tegen 1 en je gelijk willen halen, bah, ik vind dat je dan een toetsenbord ridder bent.
Wat kan jou het schelen of er iemand liegt? Of er iemand een vlekje weg tekent? Of er een vriendin het opneemt voor haar? Of ze haar foto’s en berichten verwijderd? Ik val misschien in de herhaling maar ik kan er gewoon met mijn hoofd niet bij waarom je daarna nog even je plasje er over wilt doen en een topic gaat openen waarin dit weer volledig besproken wordt. Let it goooooooo! Irl loop je ook de andere kant op!

Als het in dit topic gaat over het anonimiseren van een account, de werking daar van en of dat verbeterd kan worden, helemaal prima, maar volgens mij hadden we daar ook al een topic over of liep er in elk geval al een discussie over.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Waarom topic leeggehaald?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 12:29

Ah, eigenlijk zeg ik hetzelfde als cinderella. :)

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 12:30

Hooo nee ik zeg toch ook niet dat het goed is? Dat vul jij nu in dat ik dat vind.
Ik zeg dat het gebeurt en dat je het niet tegen kunt houden.

Wat ik in dat andere topic aangaf was dat zelfs een mod tegen mij had gezegd dat er speciale app groepen waren waar mensen elkaar opriepen om te gaan reageren.
Nog een stukje "erger"' dan dat ik nu een pb heb geregen, toen dit topic dus al bestond, van hey zo zit het.


Giolli schreef:
_Penotti schreef:
Is ook niet netjes, maar dat zal altijd blijven bestaan.
Een ts op deze manier een topic laten beëindigen is daarentegen ook niet netjes.
Was er geen spreekwoord hier, wat je niet op de voorpagina van de krant wilt hebben plaats dat dan ook niet hier?



Ik moet hier wel om lachen (als een boer met kiespijn) hoor, in het aanstootgevend topic heb je je steeds hard gemaakt voor groepjes die via pb roddelen. Je vond het sneu dat mensen hun tijd daar aan besteden en zo achter elkaars rug om praatte. Hier boven vertel je dat je het zelf ook doet maar dat is gerechtvaardigd omdat TS ook niet netjes zou zijn.

Ik snap niet waarom zo veel mensen wat over de TS en haar paard moeten vinden. Je hoéft er niets van te vinden. Allemaal zo tegen 1 en je gelijk willen halen, bah, ik vind dat je dan een toetsenbord ridder bent.
Wat kan jou het schelen of er iemand liegt? Of er iemand een vlekje weg tekent? Of er een vriendin het opneemt voor haar? Of ze haar foto’s en berichten verwijderd? Ik val misschien in de herhaling maar ik kan er gewoon met mijn hoofd niet bij waarom je daarna nog even je plasje er over wilt doen en een topic gaat openen waarin dit weer volledig besproken wordt. Let it goooooooo! Irl loop je ook de andere kant op!

Als het in dit topic gaat over het anonimiseren van een account, de werking daar van en of dat verbeterd kan worden, helemaal prima, maar volgens mij hadden we daar ook al een topic over of liep er in elk geval al een discussie over.

Temeraire

Berichten: 3531
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 12:31

Cinderella schreef:
Ik heb het topic doorgelezen en ik kan inderdaad ook snel de TS achterhalen. Dat valt natuurlijk te verbeteren, maar volgens mij zit er flink wat werk in om alles te anonimiseren. Kan zijn dat er iets over het hoofd wordt gezien toch? Even een tem en de mod kan het alsnog aanpassen. :) Er is altijd ruimte voor verbetering.

Ik snap niet waarom de topics op FZ die over het handelen van de mods gaan, vaak zo snel uit de hand lopen en zo aanvallend zijn.
Een constructief gesprek zal veel meer oplossen en zorgt ervoor dat een topic niet op slot gaat.
Nu grijpen mensen dit topic aan om een gebruiker te bespreken, terwijl ze weten dat dit niet de bedoeling is. En terecht ook, want voor een gebruiker is het echt niet leuk als je publiekelijk in een FZ topic op een negatieve manier wordt besproken.
De mogelijkheid om een topic te anonimiseren, is hartstikke interessant. Ik hoop dat de discussie dan ook hierover kan gaan in plaats van over een specifiek topic. En het zou fijn zijn als mensen eens wat liever voor elkaar en de modjes (zijn ook net mensen) kunnen zijn. :j


Helemaal mee eens :j iedereen doet hopelijk zijn best. Je kan dingen rustig met elkaar bespreken ipv gelijk zo aanvallend richting mods te zijn :)

Gini
Berichten: 17910
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 12:31

Maar puur het beleid in dit topic is dan dus toch goed, mits enige verbeterpunten zoals berichten nalopen dat de gebruikersnaam overal verwijderd is?
Of zien we inderdaad gewoon liever topics helemaal verwijderd worden? Ook als de bijdragen misschien nog wel nuttig kunnen zijn? Ik vind dat dan best veel macht voor een TS. Als die even geanonimiseerd wilt worden in 20 verschillende topics en het beleid is dus om dan de topics maar te verwijderen, dan kunnen zowaar honderden berichten van diverse gebruikers mee de dieperik in gesleurd worden.
Maar als dat de algemene opinie is, dan kunnen we dat aandragen aan het team zodat zij over concrete dingen kunnen beraadslagen. Ik denk dat we nu heel concreet en heel constructief moeten zijn. "Dit is het probleem en dit zou de oplossing kunnen zijn, willen jullie hierover nadenken en terugkomen met een duidelijk antwoord."

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 12:35

Gini schreef:
Maar puur het beleid in dit topic is dan dus toch goed, mits enige verbeterpunten zoals berichten nalopen dat de gebruikersnaam overal verwijderd is?
Of zien we inderdaad gewoon liever topics helemaal verwijderd worden? Ook als de bijdragen misschien nog wel nuttig kunnen zijn? Ik vind dat dan best veel macht voor een TS. Als die even geanonimiseerd wilt worden in 20 verschillende topics, dan kunnen zowaar honderden berichten van diverse gebruikers mee de dieperik in gesleurd worden.
Maar als dat de algemene opinie is, dan kunnen we dat aandragen aan het team zodat zij over concrete dingen kunnen beraadslagen. Ik denk alleen dat we nu heel concreet en heel constructief moeten zijn. "Dit is het probleem en dit zou de oplossing kunnen zijn, willen jullie hierover nadenken en terugkomen met een duidelijk antwoord."


Ik zie het nut van dat topic laten staan niet.
Dit omdat de foto's ook weg zijn.
Ik vond het een interessant topic, kende het niet dat paarden zo een verandering aan het been en hoef konden hebben.
maar nuttige bijdrage zijn ook niet meer nuttig.

Nu er geen foto's meer zijn, geen updates meer komen had het van mij ook direct verwijderd kunnen worden.
Ook als er volledig en goed de namen verwijderd zouden zijn is het informatieve totaal weg. Nutteloos topic nu dus als je het mij vraagt.

Babootje

Berichten: 26279
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 12:35

Shae schreef:
Dat. Ik vind het echt bizar dat er zo ver door wordt gehamerd op het zwart maken van een hoef. Waarvan niet staat dat het niet mag (het reglement spreekt alleen over behang en vacht zwart maken).

Waarom vinden zoveel mensen dat het hun wat aangaat?

En gelukkig speelt het 'wat je niet op de voorpagina van de krant wil' verhaal niet helemaal meer. Je moet invloed kunnen hebben op wat je hebt gepost als je je later om wat voor reden dan ook bedenkt.

Privacy is een groot goed.


Kom nou toch.. Als je een hoef zwart maakt om de boel te maskeren is dat niet de bedoeling lijkt me.

Ibbel

Berichten: 49140
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 12:39

Gini schreef:
Of zien we inderdaad gewoon liever topics helemaal verwijderd worden? Ook als de bijdragen misschien nog wel nuttig kunnen zijn? Ik vind dat dan best veel macht voor een TS. Als die even geanonimiseerd wilt worden in 20 verschillende topics en het beleid is dus om dan de topics maar te verwijderen, dan kunnen zowaar honderden berichten van diverse gebruikers mee de dieperik in gesleurd worden.


Maar dat is op andere fora, waar je wel zelf als TS ongelimiteerd je topics altijd kunt verwijderen, of bv op Faceboek, toch precies hetzelfde?

Ik heb op FB al enkele keren mensen gewezen op het feit dat ze een hoax aan het verspreiden waren, die hebben die post daarna verwijderd, inclusief uiteraard mijn post. Die best voor anderen ook nuttig zou kunnen zijn. Nou en?
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 30-08-20 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Gini
Berichten: 17910
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 12:39

_Penotti schreef:
Ik zie het nut van dat topic laten staan niet.
Dit omdat de foto's ook weg zijn.
Ik vond het een interessant topic, kende het niet dat paarden zo een verandering aan het been en hoef konden hebben.
maar nuttige bijdrage zijn ook niet meer nuttig.

Nu er geen foto's meer zijn, geen updates meer komen had het van mij ook direct verwijderd kunnen worden.
Ook als er volledig en goed de namen verwijderd zouden zijn is het informatieve totaal weg. Nutteloos topic nu dus als je het mij vraagt.



Maar dat is dus in dit topic en daar heb je misschien een punt (ik heb het topic zelf niet gevolgd dus ik weet niet hoe interessant of oninteressant het inhoudelijk is). Als het beleid echter verandert en de regel wordt 'verwijderen', dan is dat ook zo bij een topic waar de foto's geen substantieel belang vormen en dat wel nog interessant is zonder gebruikersnaam als TS.
Of we kunnen natuurlijk ook het maatwerk omarmen en het fijn vinden dat situatie per situatie bekeken wordt door het team, maar dan moeten we die leuze 'meten met twee maten' loslaten. Want dat wordt vaak gescandeerd als iets negatiefs, maar meten met verschillende maten kan het leven soms leuker maken.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Waarom topic leeggehaald?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 12:41

Ach ja en hoeveel zijn die oude/half lege topics werkelijk waard waar ervaringen in staan? Open een nieuw topic en binnen een uur heb je tal nieuwe reacties...

Ibbel

Berichten: 49140
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 12:42

Maar nog een keer: hier wordt het extra onnodige (en daarbij ook nog eens onvolledige) maatwerk geleverd van het wijzigen van de naam van de TS. En dáár wordt over gevallen. Er zijn zat topics waarbij privacygevoelige gegevens (paardennamen, google maps foto's van adressen, you name it) zijn verwijderd zonder dat er een anoniem account voor die ene post is aangemaakt.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 12:43

Maar waarom zo moeilijk doen als team.
Geef een gebruiker zelf de keuze in verwijderen.
Ja dan kan iemand een leugen verbloemen, het zij zo.
Maar ook wat Ibbel zegt, een per ongeluk leugen ook.
Of gewoon iets in emotie geplaatst waarvan men na een nachtje slapen denkt, sh... dat wil ik nu niet meer online.
Ibbel schreef:
Gini schreef:
Of zien we inderdaad gewoon liever topics helemaal verwijderd worden? Ook als de bijdragen misschien nog wel nuttig kunnen zijn? Ik vind dat dan best veel macht voor een TS. Als die even geanonimiseerd wilt worden in 20 verschillende topics en het beleid is dus om dan de topics maar te verwijderen, dan kunnen zowaar honderden berichten van diverse gebruikers mee de dieperik in gesleurd worden.


Maar dat is op andere fora, waar je wel zelf als TS ongelimiteerd je topics altijd kunt verwijderen, of bv op Faceboek, toch precies hetzelfde?

Ik heb op FB al enkele keren mensen gewezen op het feit dat ze een hoax aan het verspreiden waren, die hebben die post daarna verwijderd, inclusief uiteraard mijn post. Die best voor anderen ook nuttig zou kunnen zijn. Nou en?

fohadie
Berichten: 4300
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 12:43

Rocamor schreef:
Ibbel schreef:
Is dat ene controversiele topic over dat paard dat al jaren geen goede medische zorg krijgt nog open/zichtbaar trouwens? Moet dat niet geanonimiseerd worden zo langzamerhand? Dát zou pas een mooie oplossing zijn voor het team }> ~~}>


Als ik het juiste (veelbesproken) topic voor me heb; dat topic is gesloten, ts volledig geanonimiseerd (heel bokt). Maar topic is nog wel traceerbaar.



Nee, jij heb duidelijk niet het juiste topic voor ogen. ~~}> Of kunnen Mods tegenwoordig ook al deels anoniem reageren?

Ik verbaas me nergens meer over op Bokt.

Temeraire

Berichten: 3531
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 12:46

Ibbel schreef:
Maar nog een keer: hier wordt het extra onnodige (en daarbij ook nog eens onvolledige) maatwerk geleverd van het wijzigen van de naam van de TS. En dáár wordt over gevallen. Er zijn zat topics waarbij privacygevoelige gegevens (paardennamen, google maps foto's van adressen, you name it) zijn verwijderd zonder dat er een anoniem account voor die ene post is aangemaakt.


Tja, ik val niet over dit maatwerk, vind het prima als ze het zo doen en beschouw dat niet per se als meten met 2 maten.
Fijn dat het team open staat voor maatwerk ipv star de regels volgen :)
Dus zo zie je maar dat er verschillende meningen hierover zijn.

In dit specifieke geval zie ik er de meerwaarde niet zo van in, maar ik bedoel het dan even algemeen.

Gini
Berichten: 17910
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 12:47

Ik kan me voorstellen dat de mod in kwestie hier een afweging heeft gemaakt van: het is een goedlopend topic, al zoveel pagina's lang, dan gaat er te veel info verloren als ik verwijder, dus ik doe het zo.
Ik zie ook niet echt het probleem in deze beslissing, buiten dat het secuurder had moeten gebeuren als de gebruikersnaam toch nog zichtbaar is. Als dat wel beter gebeurd was, was er dan nog een probleem geweest?

Suzanne F.

Berichten: 49226
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 12:50

Op zich wel mooi dat dit kan, dat je jezelf dus voor een bepaald topic kan anonimiseren. Goed om te weten in ieder geval. Wel moet dit dan iets grondiger zoals de naam van het paard weghalen in het topic bijvoorbeeld. Het is nu nog vrij makkelijk terug te zoeken en te linken aan de eigenlijke TS.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 12:51

Maar dan had de mod de foto's moeten laten staan, nu is de info ook verloren.

En daarmee wil ik niet de mod afzeiken want ik begrijp dat het met de beste intentie is gedaan.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 12:53

Ibbel schreef:
Gini schreef:
Of zien we inderdaad gewoon liever topics helemaal verwijderd worden? Ook als de bijdragen misschien nog wel nuttig kunnen zijn? Ik vind dat dan best veel macht voor een TS. Als die even geanonimiseerd wilt worden in 20 verschillende topics en het beleid is dus om dan de topics maar te verwijderen, dan kunnen zowaar honderden berichten van diverse gebruikers mee de dieperik in gesleurd worden.


Maar dat is op andere fora, waar je wel zelf als TS ongelimiteerd je topics altijd kunt verwijderen, of bv op Faceboek, toch precies hetzelfde?

Ik heb op FB al enkele keren mensen gewezen op het feit dat ze een hoax aan het verspreiden waren, die hebben die post daarna verwijderd, inclusief uiteraard mijn post. Die best voor anderen ook nuttig zou kunnen zijn. Nou en?

Eens. Ik heb dat bizarre argument "maar dan vallen er GATEN in the topics %) " nooit begrepen.
Alsof bokt zo'n kostbaar naslagwerk is _O- .
Maar de mods doen wat ze willen, of zoals een mod eerder in dit topic verwoordt: "De optie staat niet in de boktregels omdat we per situatie kijken of we maatwerk toe kunnen passen."
Dat is gewoon willekeur.
Gebruikers zouden gewoon controle over hun zelfgeposte info moeten hebben, en over hun eigen account, dat je bijvoorbeeld zelf je bokt account niet kan opheffen is absurd. Je moet het aan het mod team vragen en "goede redenen" aandragen :roll: .

Muronia

Berichten: 19563
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 12:53

Gini schreef:
Ik kan me voorstellen dat de mod in kwestie hier een afweging heeft gemaakt van: het is een goedlopend topic, al zoveel pagina's lang, dan gaat er te veel info verloren als ik verwijder, dus ik doe het zo.
Ik zie ook niet echt het probleem in deze beslissing, buiten dat het secuurder had moeten gebeuren als de gebruikersnaam toch nog zichtbaar is. Als dat wel beter gebeurd was, was er dan nog een probleem geweest?


Ik snap de overwegingen ook en het idee is op zich prima, maar het is zo moeilijk om dit sluitend te kunnen uitvoeren. Als er gebruikers zijn die ervan smikkelen om een ts in slecht daglicht te kunnen zetten, dan zullen er altijd manieren zijn om deze toch weer naar boven te toveren, waardoor alle moeite zinloos wordt.

Ibbel

Berichten: 49140
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 12:54

De bij een bedrijf logische volgorde zou zijn geweest om eerst je beleid aan te passen en daarna pas afwijkende handelingen uit te voeren.


We hebben nu de volgende regels als het om het verwijderen van privacygevoelige regels (ontstaan vanwege de AVG) gaat:

Topics en gebruikers verwijderen doen we niet.
We kunnen de betreffende gebruiker volledig anonimiseren waardoor alle topics niet (goed) meer te herleiden zijn. Informatie blijft staan
We kunnen naar de persoon herleidende gegevens per post verwijderen - bokker dient een lijst aan te leveren van wat verwijderd moet worden.

Sinds kort is daarbij gekomen: bokkers kunnen berichten ouder dan 1? jaar zelf verwijderen uit HK topics (correct me if I'm wrong)

Meer smaakjes hebben we niet. En er staat bij mijn weten ook nergens in de regels: in voorkomende gevallen wijken we hier dmv maatwerk van af...

Zodra er een verzoek binnenkomt dat eigenlijk niet via deze regels behandeld kan worden, maar waarvan je als team denkt: hé, wat een aardige tussen oplossing, pas je éérst de regels aan.

Je doet 1 boktmededeling met de volgende strekking:
Indien een gebruiker één of enkele specifieke topics wil laten anonimiseren, dan is dat vanaf heden mogelijk.

Punt. Hoe moeilijk kan het zijn?

En dáárna ga je een verzoek in die richting uitvoeren.