Aanstootgevend

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jilletje

Berichten: 8178
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 19:27

Naja daarom zie ik het nut van een pb ook niet in......het gedrag van de mod is niet als mod gedaan. Maar in mijn ogen zodanig ongepast dat zij gewoon geen mod meer zou moeten zijn. Je hebt toch een zekere voorbeeldfunctie met een groen kleurtje.

Deze ava toch gewoon een aubergine? :+
Nee die avatar die ik had hebben ze verwijderd.
Hoewel ik dat nogsteeds niet snap, ik heb vaker zulk soort ava’s gehad en daar nooit op aangesproken geweest. Laat staan een ow en ban :')

fohadie
Berichten: 4313
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 19:27

Bijna iedereen weet waar een aubergine voor staat en zeker in combi met de spetters. ;) Op het vorige plaatje (die iemand hier postte) was een minder duidelijke penis te zien, maar ik weet niet of dat plaatje ook het bewuste plaatje is.

En om terug te komen op de OP: Wat mag wel en wat niet?

Ibbel

Berichten: 49218
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 19:27

Het boktbeheer heeft nog niet door (net als David Tennant) dat de aubergine als simile voor een penis wordt gebruikt, net als een perzik blote billen moeten voorstellen. Dat heb je als je het jeugdjournaal als je norm hanteert :))

Jilletje

Berichten: 8178
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 19:28

Ibbel schreef:
Het boktbeheer heeft nog niet door (net als David Tennant) dat de aubergine als simile voor een penis wordt gebruikt, net als een perzik blote billen moeten voorstellen. Dat heb je als je het jeugdjournaal als je norm hanteert :))


Ik voel me eindelijk begrepen _/-\o_

Ibbel

Berichten: 49218
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 19:31



Hilarisch!

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 19:32

Ibbel schreef:
Het boktbeheer heeft nog niet door (net als David Tennant) dat de aubergine als simile voor een penis wordt gebruikt, net als een perzik blote billen moeten voorstellen. Dat heb je als je het jeugdjournaal als je norm hanteert :))


Perzik blote billen? Ik dacht de ‘voorkant’ :Y)

Nee wacht: voorbips! :j

Ibbel

Berichten: 49218
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 19:33

Ach, maakt voor het gebruik van de aubergine niet uit toch? Kan alle kanten op :Y)

pien_2010

Berichten: 43659
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 19:40

fohadie schreef:
Bijna iedereen weet waar een aubergine voor staat en zeker in combi met de spetters. ;) Op het vorige plaatje (die iemand hier postte) was een minder duidelijke penis te zien, maar ik weet niet of dat plaatje ook het bewuste plaatje is.

En om terug te komen op de OP: Wat mag wel en wat niet?


Nou én?

Een kind ziet een aubergine, ik ging pas kijken nav een opmerking hier ih topic en moest lachen om de knipoog .
Niets mis hiermee toch...hoop ik?

Ibbel

Berichten: 49218
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 19:44

Maar dat blijft een beetje het probleem. 'We' zitten hier met z'n allen te bedenken dat kleine kinderen vooral beschermd moeten worden, maar - voor zover hier uberhaupt kinderen onder de 10 zitten - kinderen hebben helemaal niet dóór dat er seksuele dingen worden geschreven. Gesproken krijgen ze vermoedelijk eerder mee dat iets 'naughty' is door de tone of voice, maar geschreven krijgen ze de besmuiktheid niet mee.
Dus wie 'we' nu eigenlijk in bescherming moeten nemen...

fohadie
Berichten: 4313
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 19:45

Nouja, dat vraag ik je dus af. Wat is aanstootgevend? Dat plaatje wat hier eerder geplaatst is vond ik echt totaal niet ongepast. Dit plaatje vind ik een stuk aanstootgevender (is dat een woord?) dan het vorige. Dus als het vorige niet mag, dan zou deze helemaal niet mogen aangezien dit duideljk is wat het moet voorstellen en in mijn ogen is het ook duidelijk dat dit puur om te provoceren is.


Dus om terug haar de OP te taan: wat mag wel en wat niet? Waarom zou deze avatar wel mogen maar de vorige niet?
En er zijn nog meer provocerende avatars, waren mogen die blijven staan maar krijg Jilletje er een ban voor?

En geloof me, elk kind die aan whatsapp doet weet wat een aubergine betekent. Vooral in combinatie met spetters. Kinderen zijn niet meer zompreuts anna 2020 hoor. Die doen en weten al meer dan je denkt. (Voor Pien bedoelt.)
Laatst bijgewerkt door fohadie op 28-07-20 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Jilletje

Berichten: 8178
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 19:46

Ik vind het de taak van de ouders om te zorgen voor wat hun kinderen wel of niet op het internet doen en te zien krijgen.
Ik heb niet gekozen voor hun kinderen dus waarom zou ik me daar voor moeten beperken? Voor zover ik weet is Nederland nogsteeds een vrij land dus mag ik toch zeker zelf wel weten hoe ik me gedraag op het internet/bokt.......

Ibbel

Berichten: 49218
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 19:48

Als je tegen alcoholgebruik bij jongeren bent, is de ava van Pien_2010 ook ongewenst.

Dus ik ben het helemaal met je eens, het is in veel gevallen ontzettend arbitrair wat wel en niet door de beugel kan. Die oude ava van Jilletje heb ik geen enkel probleem mee, en met die aubergine ook niet.

pien_2010

Berichten: 43659
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 19:49

Als zo'n avatar niet mag dan voel ik me op Bokt in de kleuterklas, en dan gaat het eigenlijk nergens meer over.
Ik ga met mijn lief een lekker wijntje drinken .

Ailill

Berichten: 11671
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 19:49

Ibbel schreef:
Als je tegen alcoholgebruik bij jongeren bent, is de ava van Pien_2010 ook ongewenst.

Dus ik ben het helemaal met je eens, het is in veel gevallen ontzettend arbitrair wat wel en niet door de beugel kan. Die oude ava van Jilletje heb ik geen enkel probleem mee, en met die aubergine ook niet.
Ho ho, dat zal waarschijnlijk Jip en Janneke champagne zijn :j

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30256
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 19:51

Jilletje schreef:
Ik vind het de taak van de ouders om te zorgen voor wat hun kinderen wel of niet op het internet doen en te zien krijgen.
Ik heb niet gekozen voor hun kinderen dus waarom zou ik me daar voor moeten beperken? Voor zover ik weet is Nederland nogsteeds een vrij land dus mag ik toch zeker zelf wel weten hoe ik me gedraag op het internet/bokt.......


Nope. Bokt is een forum met een beleid, en door hier gebruiker te zijn committeer je je aan dat beleid. Wil je dat niet, dan kan het zijn dat je beter een andere plek kan zoeken, want dat loop je steeds tegen de grenzen aan.

Waar die grenzen liggen, daar gaat dit topic nou net over. Maar als jij je niet aan de regels wil houden die we hier hebben afgesproken, dan mag je je elders op internet waarschijnlijk wel gedragen zoals je wil, maar niet op Bokt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 19:51

Is het nodig om zo flauw te doen hier? We hadden juist zo'n fijn gesprek tussen gebruikers en team, om tot oplossingen te komen. Ik voel er weinig voor om nog serieus te reageren als het zo moet eerlijk gezegd.
ik heb hier heel veel energie in gestoken en ik ben oprecht hard bezig om een hele hoop in werking te zetten, mag ook wel van twee kanten komen denk ik zo.

Dat gezegd hebbende.

Het gevalletje HM, ja je mag ervan uit gaan dat een HM integer handelt en dat zij de juiste beslissing zal maken. Bij vele situaties zal dit niet alleen door die ene HM besloten worden, maar ook nog in overleg met de andere hoofden. Kortom, er wordt door meer dan 1 paar ogen bekeken hoe het is. Dat jij het niet eens bent met de beslissing zegt niks over hun partijdigheid.

Mocht je de desbetreffende HM niet mogen of die niet willen spreken, kun je volgens mij ook nog een andere HM aanschieten. Er is altijd wel een mogelijkheid om in gesprek te gaan, tenzij je zelf totaal niet open staat voor een gesprek, dan houdt het op.

Fohadie, ik heb al eerder extra uitleg gegeven. Ik heb het idee dat je er nu uithaalt wat jezelf het beste uitkomt. Ik heb gezegd dat je wel kan temmen en dat de HM sowieso in gesprek gaat met de mod.

Gini geeft het heel mooi weer! Dank voor je toevoegingen :j

De bezwarencommissie is niet traag, zij bekijken de situatie heel streng. Ook het handelen van de moderatoren, zij staan los van groen als het ware. Dus ons handelen wordt ook streng bekeken.
Daarom duurt het eventjes, in zulke situaties zoals genoemd neemt het gewoon wat tijd in beslag.

Als je je gewoon aan de regels houdt en de moderatoropmerkingen opvolgt, dan is er geen probleem want dan krijg je geen sanctie. Het is soms heel simpel.

Jilletje

Berichten: 8178
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 19:53

Ik hou me gewoon aan de regels hoor.........het is meer een probleem dat die regels niet heel duidelijk zijn en niet bij gelijke situaties gelijk gebruikt worden.

Anoniem

Re: Aanstootgevend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 19:54

Dan heb ik liever dat je aangeeft wat er dan precies onduidelijk is en waar je tegenaan loopt dan met zo'n houding het team aanspreken.

Om even wat duidelijk te maken, Jilletje heeft géén ban gehad voor de avatar op zichzelf. Dan is het gesprek hier misschien ook wat eerlijker :j

Berdien

Berichten: 64540
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 19:56

[***] schreef:
Als je je gewoon aan de regels houdt en de moderatoropmerkingen opvolgt, dan is er geen probleem want dan krijg je geen sanctie. Het is soms heel simpel.


Tja Miranda, dit laatste is natuurlijk wel heel makkelijk gezegd. Daarmee sluit je uit dat een mod het wel eens níet juist heeft namelijk. En aangezien jullie ook maar gewone mensen zijn lijkt het me verre van realistisch dat elke handeling of opmerking 100% zuiver en juist is. Dit klinkt wel heel erg.. middeleeuws en als een totalitaire macht := Moet je niet willen, denk ik..

Jilletje

Berichten: 8178
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 19:58

Nee het was een ow en omdat ik hem niet snel genoeg verwijderde kreeg ik een ban want ik had dan 2 ow’s

Maar ik kreeg dus wel door mijn ava een ban.
Ik moet er om denken dat mensen buiten bokt nog een leven hebben, maar gek genoeg heb ik dat zelf ook.
Ook deed op het moment dat ik de ava wilde verkleinen de plaatjes verkleiner het niet. Ook dit heb ik aan de betreffende mod door gegeven maar daar nooit reactie op gehad.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30256
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 19:59

Berdien schreef:
[***] schreef:
Als je je gewoon aan de regels houdt en de moderatoropmerkingen opvolgt, dan is er geen probleem want dan krijg je geen sanctie. Het is soms heel simpel.


Tja Miranda, dit laatste is natuurlijk wel heel makkelijk gezegd. Daarmee sluit je uit dat een mod het wel eens níet juist heeft namelijk. En aangezien jullie ook maar gewone mensen zijn lijkt het me verre van realistisch dat elke handeling of opmerking 100% zuiver en juist is. Dit klinkt wel heel erg.. middeleeuws en als een totalitaire macht := Moet je niet willen, denk ik..



Als het mis gaat, dan is er nog zoiets als een bezwaarcommissie. Die totalitaire macht willen we inderdaad niet. Maar je kan ook niet tot het oneindige doordrammen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 19:59

Daar heb je ook gelijk in, ik had het misschien wat minder hard moeten verwoorden. Uiteraard hebben wij als mods het wel eens fout! Zelf ook wel eens fout gezeten, netjes excuses aangeboden en de sanctie terug gedraaid :j

Dan hebben we het uiteraard over een grijs gebied.

Het Middeleeuws en totalitaire macht noemen is ook niet nodig, eerder een verkeerde woordkeuze. Kan gebeuren denk ik.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30256
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 19:59

Jilletje schreef:
Nee het was een ow en omdat ik hem niet snel genoeg verwijderde kreeg ik een ban want ik had dan 2 ow’s

Maar ik kreeg dus wel door mijn ava een ban.
Ik moet er om denken dat mensen buiten bokt nog een leven hebben, maar gek genoeg heb ik dat zelf ook.
Ook deed op het moment dat ik de ava wilde verkleinen de plaatjes verkleiner het niet. Ook dit heb ik aan de betreffende mod door gegeven maar daar nooit reactie op gehad.


Wat heeft het verkleinen van een ava nou met het verwijderen ervan te maken?

Jilletje

Berichten: 8178
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Re: Aanstootgevend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 20:00

Een nieuwe nemen?

Tallie1979
Berichten: 22768
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 20:02

Ibbel schreef:
Ach, maakt voor het gebruik van de aubergine niet uit toch? Kan alle kanten op :Y)


Eet iedere dag 2 ons groente en 2 stuks fruit.

Dit is gewoon een aubergine die wordt afgespoeld voor consumptie. :9