Ik was op zoek naar een forum met veel info over en voor pony's en paarden, toen ik deze zag heb ik me gelijk aangemeld.
Ik ben een moeder van 38 met een dochter van 8 jaar die net als mama een paardengek is.
Sinds mijn dochter op paardrijles ging, is het bij mij ook weer gaan kriebelen.
Vroeger heb ik alleen recreatief gereden maar het ging mij niet alleen om het rijden, ook het verzorgen en het vertroetelen van de paarden.
Mijn dochter is begonnen bij een manege waar ze de basis heeft geleerd en sinds kort lessen we samen in privélessen, hier leert ze zoveel meer dan op een manege en zij maar ook ikzelf gaan met sprongen vooruit.
Momenteel verzorgen we samen ook 2 paarden, maar dit loopt een beetje stroef met eigenaar waardoor we hier weinig tijd in kunnen besteden. Jammer want mijn dochter heeft een enorme klik met 1 van de paarden, hier kan helaas niet op gereden worden. Het is een Haflinger merrie van 18 jaar die pas sinds 2 jaar onder het zadel is maar nog altijd niet bereden kan worden zonder op hol te slaan....
Gelukkig heeft mijn vriendin een hele lieve haflinger waar mijn dochter weleens op mag rijden, maar die woont niet echt naast de deur.
Maar we genieten samen zo van het paardenleventje dat ik langzaam op zoek en naar een nieuwe adresje voor een verzorg pony of paard waar we eventueel ook op mogen rijden.
Ik ga nu snel lekker neuzen op het forum