[CENTRAAL] Flarumtesters - Error en fouten topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[CENTRAAL] Flarumtesters - Error en fouten topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:12

Zoals vele al gezien hadden in dit topic zijn wij begonnen met de eerste testen op Flarum.

Dit topic is speciaal bedoelt voor de groep die aan het testen is, zij kunnen hier hun bevindingen kwijt en eventuele fouten/errors etc melden :j

Om het zo duidelijk mogelijk te maken voor onze developer, willen we je verzoeken om de volgende zaken te benoemen:
  • Wat zijn stappen die wij moeten doen om het probleem te zien? (Bijvoorbeeld. Ik klikte op privéberichten en vanuit daar ging ik naar Forumzaken en het werkte niet.)
  • Welk apparaat gebruik je om Bokt te bekijken?
  • Welke web browser gebruik je? Dat zie je o.a. op: http://www.supportdetails.com/
  • Welke provider heb je?

Muurp

Re: [CENTRAAL] Flarumtesters - Error en fouten topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:27

Wow heel erg gaaf! :oo complimenten voor al het harde werk!

Even rondsnuffelen hoor :D

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:32

Oké, de dingen die mij voor nu opvallen.

- Kan het lettertype iets groter? Met name de onderschriften zijn erg klein geschreven.
- bij mij verspringt het beeld als er een foto wordt geplaatst? Hij komt dan breder dan mijn scherm, alsof de resolutie mee gaat. Erg vervelend :=
- de chat! Omg! :oo alleen weinig te testen nu vanwege het selecte groepje testers. Hopelijk kan dat op een later moment en houdt de server het. Ziet er wel mooi uit!
- over de chat gesproken: mogen de forumsmiley’s worden gebruikt? :D
- waarom is het logo zo groot geworden? Mag ook best wel wat kleiner... Alleen op de hoofdpagina, forums zelf is prima.

Ik gebruik Chrome op een MacBook.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:37

Ja een chat zonder forum smileys is geen chat inderdaad :))

Ik vind het hele nieuws en wiki stuk ook echt een hele verbetering :j

Verder moet ik er nog even rustig voor gaan zitten, maar het lijkt echt heel wat al!

Ik kijk de site overigens vanaf mijn Android smartphone

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:38

Ik heb de PB ook binnen, maar kan niet in Flarum komen. (Chrome op een androidtelefoon)

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:41

Eleionomae schreef:
Ja een chat zonder forum smileys is geen chat inderdaad :))

Ik vind het hele nieuws en wiki stuk ook echt een hele verbetering :j

Verder moet ik er nog even rustig voor gaan zitten, maar het lijkt echt heel wat al!

Ik kijk de site overigens vanaf mijn Android smartphone

Wiki heb ik weinig mee, maar daar kan de “echte” Wikipedia nog wat van leren :j echt heel mooi!

Nieuws is ook veel overzichtelijker.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:43

Wow, het ziet er echt gaaf uit! Vind zoals Muurp zegt het logo ook wel wat te groot. Gelijk zo in your face :P
Die chat is gaaf! Ga het straks eens uitproberen.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:43

Ik heb er ook niet veel mee, maar het viel wel direct op :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:46

Bubblewrap schreef:
Ik heb de PB ook binnen, maar kan niet in Flarum komen. (Chrome op een androidtelefoon)

Als het goed is moet het nu wel lukken! :D

Blij om de feedback te zien! Ik denk dat de PB's nu klaar zijn, morgen gaat er weer een groep in, overmorgen zo uit mijn hoofd ook en dan de laatste daarna. Geen idee hoe groot de groepen zijn, tot nu toe houden de servers het goed werd medegedeeld *\o/*

Ik ben overigens ook helemaal om! Maar wij als team mochten al eerder testen, dus ben bevooroordeeld natuurlijk _O-

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:48

Ik denk wel dat mensen snel gaan wennen aan het nieuwe Bokt. Het is natuurlijk even wennen maar alles staat wel ook op een logische plek :)

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:49

Het leest wel heel anders, alsof het een nieuwspagina is en geen forum :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:53

[***] schreef:
Bubblewrap schreef:

Als het goed is moet het nu wel lukken! :D

Blij om de feedback te zien! Ik denk dat de PB's nu klaar zijn, morgen gaat er weer een groep in, overmorgen zo uit mijn hoofd ook en dan de laatste daarna. Geen idee hoe groot de groepen zijn, tot nu toe houden de servers het goed werd medegedeeld *\o/*

Ik ben overigens ook helemaal om! Maar wij als team mochten al eerder testen, dus ben bevooroordeeld natuurlijk _O-

Hij doet het *\o/*

Wat gaaf om te zien joh! Hoelang zijn jullie hiermee bezig geweest?

De chat is ook ideaal! Totdat Muurp de hele chatbox volgooit met smileys _O-

Ik vind de layout op mobiel heel fijn! Morgen even kijken op mijn laptop :D

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:54

:)) sorry not sorry!
Ja, wat gebeurt er met spammers in de chat, ik kon gewoon los gaan nu...

Ohh.
En laten we één probleem voor eens en voor altijd oplossen: niet maximaal 2 quotes in een bericht :roll:
Edit: JAAAA dat is eraf! Wat een genot! Nooit meer in berichten snijden!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:56

Hoe gaan jullie dat doen met nieuwe mensen die zich aanmelden op het forum? Straks krijg je van die spam accounts en wordt die hele chat vol gespamd. -O-

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:56

We moeten maar een aparte chat room maken voor Muurp en haar smileys =:) :')

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:57

Eleionomae schreef:

*\o/* *\o/* *\o/*

Nee maar het is ook een serieuze vraag....
want dan haak ik snel af :=

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:58

Een max aantal smileys invoegen per bericht? En net zoiets als de kudde, dat je er alleen in kunt na een x aantal berichten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:59

Eleionomae schreef:

Dat lijkt me ook wel een strak plan :')

@muurp, heb je ooit die mega-quote-berichten van mods gezien? Ik ben niet zo blij met deze functie := Al is het wel lekker makkelijk als je mobiel bokt :D

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 22:00

Bubblewrap schreef:
Eleionomae schreef:

Dat lijkt me ook wel een strak plan :')

@muurp, heb je ooit die mega-quote-berichten van mods gezien? Ik ben niet zo blij met deze functie := Al is het wel lekker makkelijk als je mobiel bokt :D

Ja misschien is een max nog niet zo slecht :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 22:06

Dit doet me nu denken aan Krabt met de chaos :')

Maar even serieus, het leest wel ideaal! Ik heb rechtsboven bij instellingen ook de functie gevonden om de site in een donker thema te zetten. Dat leest heerlijk :D Dat kan met whatsapp ook trouwens ;)

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 22:18

Het kan kloppen dat ik dit topic wel zie, maar de hele flarum omgeving nog niet? :+

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 22:19

prugelpiet schreef:
Het kan kloppen dat ik dit topic wel zie, maar de hele flarum omgeving nog niet? :+

Even opnieuw inloggen helpt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 22:20

Anders Mir even PB'en! Ik kon er zonet ook niet op komen. Toen heeft ze me opnieuw aangemeld ;)

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 22:21

Ik had al de positieve punten die ik zo 123 kon vinden in het andere topic gezet. Ik hoor niemand hier over de nachtmodus, hebben jullie die al kunnen vinden? Het is die schuifknop rechts bovenin onder instellingen. Edit: Bubblewrap dus wel :').
Even mezelf quoten met positieve puntjes:

Citaat:
Zojuist ook mijn uitnodiging ontvangen, ik moest inderdaad even opnieuw inloggen, dan is zo'n wachtwoord wel ver zoeken :roll:. Ik zie dat er een bug-topic is, maar zie zo 123 geen feedback topic, kan dat gewoon hier?

Ik vind het er echt waanzinnig strak uit zien, ik ben vooral erg blij met de nachtmodus, wat een verademing is dat! Knappe Julius mag er ook best wezen ~~}> het oude logo was al mooi, maar deze heeft toch stiekem wel mijn voorkeur.

Ik vind het ook erg fijn dat ik vrienden nu in groepen kan zetten, net zoals de berichten. Ik heb gelijk een groep aangemaakt voor paarden, 1 voor dieren en 1 voor al het andere, zo kan ik ongestoord merrietieten kijken zonder tussendoor langs het bijzonder luguber topic te komen.

De voorpagina heeft ook een prachtige overhaul, heel strak en duidelijk zo. Ik weet niet of anderen al bij de wiki hebben gekeken? Dat is een stuk lezersvriendelijker op deze manier. De boktmarkt zal misschien nog even wennen worden, maar daar zal wel goed over nagedacht zijn.

Ik heb wel wat bugs gevonden nog, maar niks dramatisch gelukkig. Ik zal die even in het andere topic posten zodat alles bij elkaar blijft! Al met al petje af _/-\o_.

Dan de bugs: Gelijk even over de nachtmodus. Niet dat ik die wil uitzetten, maar bij het vergelijken viel me op dat je soms wel, soms niet moet refreshen om de functie zijn werk te laten doen. Misschien een delay ofzo?

Ehm, we zitten in de zomertijd, ik dacht dat tijd een functie was dat zich online automatisch aanpaste, maar ik zie toch bij notificaties dat in sommige gevallen de tijd toch nog verkeerd loopt. Ik kan er alleen niet echt een patroon in vinden?

Ik ben echt fan van het logo, het formaat was me niet opgevallen in eerste instantie, het lijkt soms op een vergelijkbaar formaat te zijn als het logo op de oude versie, soms is het inderdaad een stuk groter, het heeft zich bij mij tot op heden nog niet voorgedaan bij topics, alleen zo nu en dan op de verschillende fora en de hoofdpagina.

Ik wil even wat toevoegen aan de quotes: Ik ben het er mee eens dat er meer dan twee quotes gedaan moeten kunnen worden, maar aub niet meer dan 5, anders krijg je van die gigantische lijsten, is het geen idee om de limiet op 5 ofzo te zetten? En dat hele lange teksten ingekort worden met een 'lees verder' oid zoals je tegenwoordig ziet bij whatsapp?

De chat had ik helemaal gemist haha, mooi verwerkt in de zijbalk! ik ben niet zo'n grote prater, ik ben dus blij dat het niet zo heel erg opvalt, gaan er nog categorieën toegevoegd worden? Dat elk forum zijn eigen afdeling heeft in de chat?

Als je gaat naar de markt en lokaal iets gaat zoeken dan krijg ik een error... Als ik bij de locatie niks invul is er niks aan de hand, maar volgens de markt bestaat heel Nederland niet meer := dat is wat zorgwekkend. Ook mis ik een paar categorieën, alles onder vervoer lijkt nog niet ze zijn toegevoegd. Was dat al bekend?

Verder lijkt alles zover ik kon zien helemaal naar behoren te werken, ik zal morgen nog even kijken of ik wat tegenkom, maar al met al ben ik erg aangenaam verrast! Petje af!

PS: Ik kijk op mijn desktop -> firefox.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 22:46

Xyris, dat zomertijd/wintertijd is inderdaad een dingetje. Even in de bovenste balk op instellingen klikken, en bij de hulp-functie 'tijd' typen. Dan kun je het stukje tijdzone aanklikken.
Is nu hetzelfde geregeld bij de instellingen zoals op deze bokt. Ik heb het nog niet veranderd, maar volgensmij is zomertijd de GMT-Z.

De hulp-functie is trouwens wel ideaal. Een soort zoekfunctie, maar nu kun je ook bij de instellingen zoeken.