Subforum Corona

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Foaly

Subforum Corona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-20 21:40

Is het hier inmiddels geen tijd voor? Er komen steeds meer topics bij en het staat redelijk verspreid. Misschien is het handig om deze ergens centraal neer te zetten :Y)

Lizz

Re: Subforum Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 09:22

Dit wilde ik ook voorstellen.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 09:24

Nou ik vind dat wel erg overtrokken. We hebben ook geen subforum over de hongersnood. Of laat staan de burgers die in Syrie zijn omgekomen sinds 2011. Daar hoor je niemand over... :x

Ik denk dat het voor iedereen werkt als ze eens allemaal normaal gaan doen ipv paniek voetbal spelen zoals dat achterlijke hamstergedrag van mensen of elk ding wat ze willen horen zo naar voren brengen dat er geen andere waarheid meer is. Je wordt overspoelt met bepaalde overtuigingen op social media.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 09:27

Een subforum is iets waar we kort over overlegd hebben, maar dat gaan we niet doen. We voegen al geruime tijd eigenlijk een nieuwe subfora meer toe (uiteindelijke doel is juist om er minder te hebben). Er lopen inderdaad meerdere topics, maar niet genoeg om een subforum vol te krijgen. Zoals Olympia ook aangeeft; dan zijn er nog veel meer onderwerpen waar je een subforum voor kunt maken.

Wel een verzoek om niet hier ook een discussie over (al dan niet) de ernst van de corona-situatie te bespreken. Daar hebben we dus al genoeg topics voor.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:48

Ik zie nu net dat een topic op slot is gegooit ipv verplaatst wat normaal gebeurt. Het stond ook op een verkeerde plaats maar waarom dan een slotje ipv verplaatsen? Omdat er al zoveel topics over Corona zijn? Ik mag geen andere topics bespreken, maar deze ging zeg maar over welke Bokker er Corona heeft en hoe degene het ervaart. Het zou mensen volgens mij juist helpen om de symptomen te herkennen en misschien zijn er mensen die deze Bokkers kunnen helpenals ze niemand hebben? (Bijv. boodschappen aan de deur hangen oid?)

Zo houden we het algemene Coronatopic ook overzichtelijker.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:57

Dat kan je het beste vragen aan de moderator die het op slot heeft gezet, dat is petraaken zie ik. Zij kan je uitleggen waarom ze die keuze heeft gemaakt. :)

We proberen in elk geval een balans te zoeken tussen ruimte bieden voor losse topics over specifieke subonderwerpen, zonder het forum te laten overspoelen door 'corona-topics' voor iedere afzonderlijke vraag. Is voor ons ook 'n beetje zoeken naar welke topics we dan open laten en welke niet.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-20 11:20

Dat overspoelen ga je toch wel krijgen, het is nu zover dat mensen nog aan weinig anders denken. En juist daarom zou ik ervoor kiezen om al die topics te centreren, zodat je nog enigszins overzicht hebt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 22:46

Ik zat hier net ook aan te denken. Ik weet dat we in de MKZ crisis ook een extra sub hadden :j

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 22:55

Als alle topics binnen dit subforum dan niet terecht komen in de lijst met actieve onderwerpen, ben ik blij! :D
Overal gaat het alleen maar over corona. Inmiddels loopt het ook op Bokt over van de topics hierover. Ik vind dat echt heel jammer, want er wordt al genoeg over gezegd en geschreven.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 23:27

Dacht er toevallig ook aan vanavond. Zou wel overzichtelijk zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 01:03

Foaly schreef:
Dat overspoelen ga je toch wel krijgen, het is nu zover dat mensen nog aan weinig anders denken. En juist daarom zou ik ervoor kiezen om al die topics te centreren, zodat je nog enigszins overzicht hebt.

Precies dit. En wat meer persoonlijk; ik word er ongerust en gestresst van om 10 corona gerelateerde topics tussen de actieve onderwerpen te zien. Bokt kan juist een fijne afleiding zijn van de dagelijkse beslommeringen door alle zorgen en maatregelen. Dan is het fijn om de keuze te hebben om die topics níet onder ogen te krijgen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 07:27

Ik zou er toch wel voor kiezen op dit moment. Zie het als voortschrijdend inzicht. Net als Rutte.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 07:37

De situatie ontwikkelt zich inderdaad in rap tempo. We zijn in overleg.

Edit: na overleg hebben we besloten dat we een tijdelijk subforum onder NM komt te staan. Dit is wel echt een uitzondering, die we maken om het overzicht te bewaren voor zowel gebruikers als mods. :j

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 14:31

We zijn op dit moment druk bezig met de voorbereidingen. Dat betekent ook dat het straks even wat rommelig omdat veel dingen door elkaar heen staan en verplaatst zijn of nog moeten worden. Dat komt dan in de loop van de dag allemaal weer goed, maar dan weten jullie van het hoe en waarom.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 14:34

Heel fijn!
Bedankt, het zal het allemaal veel overzichtelijker houden. :j
En begrijpelijk dat dit uitzonderlijk is, het is ook een erg uitzonderlijke situatie voor ons allemaal. :)

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 14:36

Nou, zeg dat wel. Wat een impact heeft dit op iedereen.......

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:04

Goed werk. :)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:12

Bedankt voor het aparte subforum! :)

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:14

We zijn op dit moment druk aan het vullen :)

Wat voor jullie voor nu misschien handig is om te weten is dat we een onderscheid gaan maken tussen paardgerelateerd en niet-paardgerelateerd. Die laatste topics komen op een speciaal subforum te staan: [CV] Corona Vragen
Op dit moment worden topics daar al heen verplaatst.
De paardgerelateerde vragen willen we laten staan op de plaatsen waar ze nu geopend zijn. Dit omdat er dan geen toegang tot de Kudde nodig is en de drempel laag blijft voor iedereen die informatie zoekt over corona en paarden.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:22

Super! Bedankt!

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:34

Is er ook een optie om dat subforum te muten?

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:36

Als je 3x op het rondje van het stippen klikt krijg je een kruisje en dan zie je de berichten niet meer in actieve berichten.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-20 15:36

Heel fijn! *\o/*

(nog een klein puntje van kritiek: maak er dan wel 'Coronavragen' van ipv 'Corona Vragen' :o )

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:47

Ladybird schreef:
Als je 3x op het rondje van het stippen klikt krijg je een kruisje en dan zie je de berichten niet meer in actieve berichten.

Ook voor een heel forum?

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:49

Myrsky schreef:
Ladybird schreef:

Ook voor een heel forum?

Nee alleen bij topics. Je kan in actieve berichten nog kiezen voor paardgerelateerde topics alleen, maar daarna houd het wel op geloof ik