Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kiki1976 schreef:Ik ben het met je eens, sommige topics zijn tenenkrommend en kan begrijpen dat de emotie's bij sommige best hoog oplopen.
Ik ben het met je eens dat bokt ergens een grens behoort te trekken, maar waar is die grens?
Het verschil in grens ligt bij sommige vroeg en bij de andere (te naar mijn mening) laat
MyWishMax schreef:Er is een tijdje geleden toch ook een topic geweest over zoiets? Dat ging dan over een voorbeeldfunctie van mods, maar mijn indruk is dat bokt zich niet gaat bemoeien met medische dingen. Het enige wat er gebeurd is dat er een groene balk komt dat TS niet verplicht is om te antwoorden of wat te doen met tips en later wordt het gesloten, omdat het toch uit de hand loopt en krijgen er mensen een OW of ban.
Ik denk niet dat bokt in zulke situaties preventief topics gaat sluiten, dan ga je de mond snoeren van TS. Sommige bokkers zullen topics blijven openen, ook al loopt het telkens uit de hand. Je kan ze niet verbieden een topic te openen. Daarnaast is er altijd veel gedoe om het modden. Waar trek je de grens tussen een topic sluiten waar nog niet veel aan de hand is, omdat er een vermoeden is dat het uit de hand gaat lopen? Of ga je achter de schermen in gesprek met de TS als dit vaker voorkomt met de vraag of dit wel zo handig is?
MyWishMax schreef:Er is een tijdje geleden toch ook een topic geweest over zoiets? Dat ging dan over een voorbeeldfunctie van mods, maar mijn indruk is dat bokt zich niet gaat bemoeien met medische dingen. Het enige wat er gebeurd is dat er een groene balk komt dat TS niet verplicht is om te antwoorden of wat te doen met tips en later wordt het gesloten, omdat het toch uit de hand loopt en krijgen er mensen een OW of ban.
Ibbel schreef:Je zou wel als regel kunnen opnemen dat je alleen een topic op MD mag openen als
- er al een DA en/of kliniek in het spel is
- of om een ervaring/verhaal te delen waar de afloop al van bekend is.
- en desnoods ook nog om je zenuwen te spuien terwijl je aan het wachten bent op de DA
Net zoals je alleen een huiswerktopic mag openen als je al het zoekwerk zelf al gedaan hebt maar nog wat extra informatie zoekt.
Dan voorkom je iig een hoop: "paard mankeert wat maar ik wil/mag (vanwege ouders/verzorgpaard)/kan (financieel) geen DA laten komen - topics" plus bijbehorende frustraties.
Ik klik die topics gewoon dubbel weg, dan zie ik ze niet meer. Erger ik me er in ieder geval ook niet aan.
MyWishMax schreef:Pipodipo, ik weet niet heel goed hoe je het bedoeld. Ik schrijf alleen op wat ik vaker langs zie komen als actie en dat ik de indruk heb dat het beheer dit niet nodig vindt om te veranderen. Ik geloof ook niet dat dat een oplossing is om het te veranderen, je kan mensen niet dwingen en zelfs als je boos bent zou je nog geen persoonlijke aanval moeten schrijven naar een ander. Maar iedereen is inderdaad anders, denkt anders over het houden van paarden en over wanneer er een DA bij moet komen en daar moet je je als internetforum eigenlijk niet mee willen bemoeien. Zelfs het op slot gooien omdat iemand niet zo handelt als de rest wil ter bescherming van de rest voordat het uit de hand loopt vind ik moeilijk. Dan snoer je iemand dus de mond omdat er niet zo ingegrepen wordt als de rest wil.
[***] schreef:Dat vind ik op zich wel een goede .. Maar wat doe je dan als er een DA/Kliniek in het spel is maar deze in de ogen van anderen (die ook ervaring hebben met eventueel die aandoening) niet voldoende of goed werk doet?
Mars schreef:Preventief sluiten of als mods dierenpolitie spelen ben ik ook niet voor. Maar een dergelijk topic kent een heel duidelijk verloop en ik vind dat je als modteam dan niet automatisch de gebruikers die geïrriteerd raken moet aanpakken of plompverloren met hulken moet gaan strooien. Het is niet redelijk te verwachten dat je gebruikers poeslief blijven als een dier hard achteruit holt maar TS alle adviezen in de wind slaat en het dier verstoken blijft van medische zorg. Dat is mijn hoofdpunt in dit hele verhaal.