reakties op je advertentie op bokt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lightielight

reakties op je advertentie op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-20 09:55

Hallo, ik weet niet of dit het juiste plekje is voor mijn vraag/opmerking?
Ik ben verbaasd, en op dit moment ook wel een beetje "emotioneel" ook al is dat sterk uitgedrukt, maar ik merk toch dat het me wat doet; het zit zo; na heel lang wikken en wegen zet ik een van mijn tinkers te koop, denk dat de advertentie voor zich spreekt, ze is een super paardje alleen bij ons niet op de juiste plek. Dus advertentie op bokt gezet... waar ik me over verbaas is de reakties die je krijgt: vraagprijs? (verder niets er bij); verkeersmak/getest (ook weer zonder iets erbij, geen naam niks). Ik doe de moeite om uit te leggen waarom ze weg gaat en hoop op een beter plekje, en dan krijg je zulke reakties... dan denk ik, als iemand geinteresseerd is, is toch het minste wat je kunt doen om even iets over jezelf te vertellen, en in ieder geval met je naam te eindigen? Iemand die zo'n reaktie geeft komt wat mij betreft sowieso al niet in aanmerking voor mijn paardje, beetje interesse is toch niet veel gevraagd? Of heb ik het nu zo mis, of ligt dat misschien aan mijzelf /generatieverschil?

boeflover

Re: reakties op je advertentie op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 09:59

De ene houd van hele verhalen, de andere vind dat weer vervelend. Dus je zult zeker reacties ontvangen die je tegen vallen.
Als je je paard verkoopt is uiteindelijk het laatste wat je in de hand hebt bepalen aan wíe je je paars verkoopt. Dus wees niet bang om mensen af te wijzen als je er een slecht gevoel bij hebt. Eenmaal verkocht is een ander er verantwoordelijk voor, maar nu heb jij, mits voldoende tijd en middelen, nog alles zelf in de hand.
Sterkte en succes met de verkoop

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-20 10:01

Dank voor je reaktie, je hebt ook helemaal gelijk, en voor mij is verkocht ook echt verkocht, maar ik wil voor mijzelf dan wel het gevoel hebben het beste gedaan hebben... het verbaast me alleen zo dat mensen niet de moeite nemen om ook zelfs maar hun naam te vermelden......

hypos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 10:04

Of op z'n minst een volledige zin plaatsen.
Bv, Zou ik mogen weten wat de vraagprijs is?,, groetjes ....

Is niet alleen hier, ook op fb enzo erger ik mij er ook aan. (Iets met antwoordzinnen op school geleerd)

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 10:05

Misschien zijn dat mensen die dezelfde ervaringen hebben maar dan de andere kant op?
Ik heb ook wel eens geïnformeerd naar een paard waar geen prijs bij stond. Je gaat toch niet kennismaken met een blanco cheque op zak, je moet het wel kunnen betalen. Hetzelfde geldt voor de andere vragen. Wil je ermee naar buiten, is het fijn dat hij verkeersmak is b.v. Misschien je advertentie alvast iets uitbreiden met de antwoorden op de gestelde vragen? Maak je advertentie zo duidelijk en eerlijk mogelijk en plaats ook duidelijke foto's.
Ik zou trouwens bij een reactie op een paard niet gelijk mijn hele doopceel lichten. Je krijgt vaak niet eens antwoord en dan weet een ander ineens wel heel veel over jou.... En niet iedereen weet hoeveel pijn het kan doen een paard te (moeten) verkopen, bovendien zijn er natuurlijk altijd horken bij.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 10:07

Dat soort vragen kun je al voorkomen door het gewoon in de advertentie zelf te zetten.

Tuurlijk kan de vraag "vraagprijs" langer maar dat is toch de meest gestelde vraag dus zet het er gewoon bij. Net als het verkeersmak zijn trouwens, dat is gewoon basis informatie die in een advertentie hoort.

De een is nou eenmaal langer van stof als de ander. Ik ga mezelf ook niet voorstellen als ik een vraag over een paard heb, ik zal hele zinnen maken en mogelijk afsluiten met een naam maar dat is het dan ook wel.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 10:13

Ik heb een aantal jaren geleden mijn fjord te koop gehad en kreeg ook van deze reacties.

Die mensen gingen gelijk de prullenbak in }> . En dat geld ook voor reacties op ander soort advertenties.

Er zit nogal ene verschil tussen 'Vraagprijs, getest?' of 'Hoi ik heb misschien interesse in je paard mag ik weten of hij getest is en wat de vraagprijs is' 'groetjes..X'

Overigens zou ik zelf nooit reageren op een advertentie waar geen vraagprijs staat.
Als ik de foto zie en ik vind het paard leuk wil ik gelijk weten of hij binnen budget past nders hoef ik niet verder te lezen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 10:17

Een advertentie zonder vraagprijs vind ik dan weer erg vervelend. Zelf sla ik dus al gewoon standaard over.

Ik snap de test vraag voor Tinkers ook dus dit toevoegen samen met een vraagprijs zorgt al voor minder steeds terug komende standaard vragen.

Dat de verkoop emotioneel voor je is, snap ik ook, alleen tja hoe hard ook de kopers hebben er nog geen band mee en willen voordat ze langskomen gewoon “ zakelijk” weten waar ze naar komen kijken voordat er een afspraak gemaakt word.

Ik zelf heb nog nooit met alleen “ vp of getest “ gereageerd, maar niet iedereen is het zelfde.

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 10:18

Dat lijkt iets wat de afgelopen jaren zo normaal is geworden. Heb gelukkig nooit mijn paard hoeven verkopen, dus de emotionele lading is er bij mijn advertenties nooit geweest. Maar hoe lastig is het om er een zin van te maken en je naam er onder te zetten? Dat komt echt al een stuk sympathieker over dan 1 woord. Je hoeft heus niet gelijk alles bloot te leggen. Hoewel ik dat denk ik wel zou doen als ik écht interesse in een paard zou hebben, maar goed. Zou als verkoper denk ik niet eens de moeite nemen überhaupt te reageren op 1 woord.

Ik heb even naar je advertentie gekeken, en begrijp dat je paard in de lagere prijsklasse valt. Om soort van koopjesjagers te voorkomen snap ik heel goed dat je de directe vraagprijs er niet bij zet. Maar wat degene boven mij zeggen, het zou wel duidelijkheid geven en veel herhaaldelijke vragen voorkomen.

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-20 10:21

Ik vraag niet om een doopceel, waar het mij om gaat dat ik het gewoon netjes vindt als iemand zou antwoorden met zoiets als: hoi, zie dat je je tinker te koop hebt staan, mag ik weten wat je vraagprijs is? vr. groet, .............
Ik zal een richtprijs neer zetten, en verkeersmak , ok, maar als je de advertentie leest zou je daardoor toch uit op kunnen maken dat ze verkeersmak is, ze vindt buitenrijden superleuk, dat zou ik niet neerzetten als ze alle kanten opvliegt, maar ook dat is aangepast).

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 10:22

Ik zou echt geen heel verhaal gaan typen om mezelf voor te stellen als ik niet weet of het dier in mijn prijsklasse valt of inderdaad verkeersmak is.
Als dat zo is en ik heb dan interesse zou dat wel doen en uitgebreider mailen.
Ik vind afwijzen op korte vragen zo raar, iedereen communiceert anders en het zegt totaal niets over de persoon of het huisje dat iemand kan bieden.

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-20 10:24

djodjodjo schreef:
Dat lijkt iets wat de afgelopen jaren zo normaal is geworden. Heb gelukkig nooit mijn paard hoeven verkopen, dus de emotionele lading is er bij mijn advertenties nooit geweest. Maar hoe lastig is het om er een zin van te maken en je naam er onder te zetten? Dat komt echt al een stuk sympathieker over dan 1 woord. Je hoeft heus niet gelijk alles bloot te leggen. Hoewel ik dat denk ik wel zou doen als ik écht interesse in een paard zou hebben, maar goed. Zou als verkoper denk ik niet eens de moeite nemen überhaupt te reageren op 1 woord.

Ik heb even naar je advertentie gekeken, en begrijp dat je paard in de lagere prijsklasse valt. Om soort van koopjesjagers te voorkomen snap ik heel goed dat je de directe vraagprijs er niet bij zet. Maar wat degene boven mij zeggen, het zou wel duidelijkheid geven en veel herhaaldelijke vragen voorkomen.

Jij verwoordt het beter dan ik, dank je wel........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 10:35

Ook al verkoop je een paard en ligt dat gevoelig, je bent nog altijd bezig met verkopen. De kopers die zoeken reageren op wel meer paarden. Zij kennen die paarden nog niet dus er is ook nog geen band. Daardoor kunnen reacties al snel heel erg zakelijk overkomen terwijl jij juist liever wat emotie ziet. 1 woord met een vraagteken is gewoon onbeleefd. Je kunt er gerust een volle zin van maken.

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 10:41

Herken je verhaal helemaal. Vorig jaar pony te koop gezet met mooi verhaal en vraagprijs. Reageert iemand met alleen maar een bedrag, ver onder vraagprijs overigens. Heb ik gereageerd dat ik graag iets meer wil weten van die persoon en dat ik niet reageer op alleen een getal. Krijg ik reactie terug dat ik onaardig ben.
Ik vind bokt wel iets anders dan marktplaats. Gelukkig meeste reacties heel positief. Uiteindelijk wel gekeken welke reacties mij aanspraken. Pony is absoluut niet voor hoofdprijs weggegaan naar goed huisje. Je zou toch zeggen dat zo iemand zichzelf in voet schiet? Was een goed verkoopbare pony en in mijn advertentie gaf ik ook aan goed huisje en geen handelaren. Ik weet ook wel dat na verkoop je geen enkele zeggenschap hebt, maar ik probeer toch te selecteren aan de poort.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 10:54

Mensen die zo kortaf communiceren kreeg ik ook toen ik paardje te koop had gezet, ook alleen voor echt fijn baasje. Ik heb dan echt de neiging om zulke types gewoon weg te klikken, zó oncharmant vind ik het :n

Maargoed dan dwing je jezelf om netjes te antwoorden in de hoop dat er dan toch wat vriendelijkheid naar boven komt borrelen aan de andere kant.

Zeg dan in ieder geval IETS vind ik, op een beetje een leuke manier.... start en eindig je berichtje op zijn allerminst met een groet en met je naam erbij, als je op een dier reageert. Ook al zet je er een vraagprijs bij, dan krijg je nog lompe horken die alleen zeggen "ik kom hem morgen ophalen voor zoveel euro (belachelijk laag bedrag) wat is het adres?".

Euh nee, je komt helemaal niks ophalen -O-

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 11:13

Vervelend... persoonlijk vind ik het best aso om zo kortaf te communiceren. Helaas is dat niet alleen op bokt of bij advertenties zo... ik merk het op mn werk bv ook met mailtjes. Alleen een opdracht doorgeven en er kan nog geen hoi of iets vanaf.
Overigens hoeft van mij een persoonlijk verhaal ook weer niet, maar complete zinnen en een aanhef/afsluiting is wel zo netjes.
In het geval van de verkoop van je tinker denk ik dat je nog even geduld moet hebben. De juiste persoon komt vast nog wel :)

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 11:22

Cowgirl schreef:
Overigens zou ik zelf nooit reageren op een advertentie waar geen vraagprijs staat.
Als ik de foto zie en ik vind het paard leuk wil ik gelijk weten of hij binnen budget past nders hoef ik niet verder te lezen.

Eens met bovenstaande.

Ik snap je punt hoor, tis niet veel moeite om even meer dan 1 zin te typen. Dit zie je overal, niet alleen hier. Maar het leven is duur, het internet staat vol met andere paarden.. voor mij zou het ook belangrijk zijn dat er een richtprijs staat. Anders kijk ik wel verder. Ik me er niet eerst aan gaan zitten verheugen op een leuk paard om vervolgens verdrietig te zijn dat ik het niet kan betalen als ik daarna naar de richtprijs vraag :\

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 11:28

Heel herkenbaar hoor.
Dan via facebook wel maar ik heb wel eens alleen de reactie "VP? " gekregen.
Geen hoi, geen naam, niets.
Vraagprijs mag daar niet omdat het dan van facebook verwijderd word.
Op zulke mensen reageer ik niet eens. Als ze zich niet een beetje voor kunnen stellen in een paar zinnetjes dan niet. Daar gaat een paard van mij niet naar toe. Makkelijke selectie. :D

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 11:29

Ik kreeg er ook een punthoofd van toen ik mijn pony te koop had staan. Op emailtjes met berichten als vp? reageerde ik gewoon niet. Ik was toen op zoek naar een bepaald type mens en ( was een leuke recreatie pony die niet van springen houdt en geen dressuurtalent is ) mensen waren dan ook echt beledigd als ik aangaf haar niet te willen verkopen aan iemand die een wedstrijdpony zoekt en fanatiek dressuur rijdt. Dan kreeg ik weer een akelige reactie terug waarop ik dan maar naar de advertentie refereerde omdat ze dat al lang hadden kunnen lezen.

Maar goed, toen ik zelf weer op zoek ging naar een pony vertelde ik ook geen hele verhalen als ik op een advertentie reageerde. Meer iets in de trant van: je pony spreekt me aan, ik ben op zoek naar bla bla bla past hij daar bij? zo ja dan zou ik graag willen weten wat je vp is en of hij recent gekeurd is.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 11:31

Zou zelf nooit zo’n kort bericht sturen, maar zou ook zelf niet reageren op een dier zonder vraagprijs of prijscategorie erbij.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 11:32

Ik heb de advertentie eens gelezen.
Je zegt dat ze wel durft te trappen met poetsen, maar wel dat ze geschikt is voor een beginner.
Waarom trapt ze dan?

Dit ruimt niet bij elkaar overigens vind ik dan want ik zou er dus nooit en te nimmer een kind of volwassen beginner bij laten als bekend is dat ze in de omgang durft te trappen.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 11:32

@har166
Dat is toch voldoende?
Dat is gewoon netjes. Dat je geen 4 kantjes gaat pennen is ook niet nodig.
Maar even kort wat je te bieden hebt of waar je naar op zoek bent in een paar regels is voldoende.
Dan is de vraag naar een vraagprijs ook heel gewoon.

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 11:37

Als je echt interesse hebt in een paard of pony dan loont het misschien welkom een leuk persoonlijk bericht te sturen. Veel mensen verkopen hobby matig en willen dat hun dier goed terecht komt. Kans groter dat je eerder mag gaan kijken. Werkt 2 kanten op

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 11:39

En zoveel moeite is het toch ook niet om even te tikken:

"goedemiddag, wat een aansprekend paard! *vraag* groetjes *naam* "

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 11:41

pmarena schreef:
En zoveel moeite is het toch ook niet om even te tikken:

"goedemiddag, wat een aansprekend paard! *vraag* groetjes *naam* "

Nou, eens dat je als verkoper een vraagprijs erbij moet zetten, maar ik schrik ervan dat mensen het echt normaal vinden dat mensen een vraag stellen dmv 1 woord neer te typen. Nee, niet iedereen is lang van stof, maar een aanhef, uitgetypte vraag en groeten onderaan is toch wel het minimum wat je kan doen? Ik snap dat men niet hele verhalen gaat neerzetten over zichzelf, maar er is nog zoiets als fatsoenlijk met elkaar omgaan en dan is “Vraagprijs?” echt geen normale manier van een vraag stellen. Zie je het voor je dat mensen dit in het echt ook zouden doen? Denk dat niemand het leuk zou vinden om in het echt zo aangesproken te worden, dus waarom wel online zo onbeschoft reageren?

TS, maak je advertentie zo duidelijk mogelijk. Bedenk vooraf wat iemand zou willen weten en probeer je verhaal zo volledig mogelijk te maken en reageert dan toch nog iemand zo aso dan mik je die reactie toch linea recta de prullenbak in? Sterkte met de verkoop.