N.a.v. deze 2 topics: [FZ] [Tech] Bokt gehackt?!? en [FZ] Nepnieuws reclame dacht ik vandaag eens aan iets. In deze beide topics wordt een "tool"genoemd, namelijk deze: https://www.bokt.nl/tools/reportads.php. Nu zijn er meerdere van die tools die voor gebruikers bruikbaar zijn. Naast de eerder genoemde om vreemde/ ongepaste advertenties te melden, is er:
* een tool om jezelf te bannen * een tool om te kijken of je al aan de 25 nuttige berichten zit en zo ja, om je vervolgens aan te melden bij de kudde * een handige toevoeging die je in je browser achter de naam van het topic kunt plakken zodat je alleen de foto's ziet in dat betreffende topic * de tool/ spelletje modhunt kwam ik vandaag weer tegen (modjes met tomaten bekogelen, grappig! ) * En dus de eerder genoemde tool om advertenties te melden.
Wellicht zullen er nog meer zijn, maar die ken ik dan niet.
Nou is het eerlijk gezegd niet altijd even makkelijk om deze "tools" te vinden, bij mij duiken ze alleen op na gericht de zoekfunctie gebruiken op [FZ] Forumzaken.
Om ze nou allemaal in je onderschrift te proppen, alleen om ze maar te kunnen vinden, lijkt me ook niet alles. Dan blijft er geen ruimte meer over voor je eigen tekst. Bovendien kan dan alleen jij deze vinden en niet alle Bokkers.
Dus ik zat te denken: is er niet een optie om deze "tools" die voor alle gebruikers (en dus niet alleen de teammies) handig en bruikbaar zijn ergens overzichtelijk bij elkaar te zetten op 1 pagina, bijvoorbeeld in de Bokt-Wiki? Of bij de persoonlijke instellingen ergens? De "Ban jezelf" staat daar wel op de hoofdpagina van de instellingen, bij overzicht -> hulpmiddelen. Daar zou de rest ook bij kunnen, maakt ze wel makkelijker vindbaar en de drempel tot melden lager.
Ja! En dan de Tip de NR knop er meteen bij! Ik ben voor En ik wil die link even van jou hebben voor modhunt, voor het geval er weer een modje poef roept
Tip de Nieuwsredactie: Dit verschilt altijd omdat er per topic een button staat, die link is dan niet altijd hetzelfde. redactie@bokt.nl werkt wel altijd.
Report advertisement: Dit gaat ook per advertentie.
Wat is volgens jullie een handige plaats in de Help om dit te plaatsen?
GDG
Geplaatst: 01-03-20 13:58
Oscar schreef:
Foto's zoeken in topic: Moet ik even opzoeken
Haha. Dat is &if=1 in de titelbalk plaatsen achter het adres van het topic. Helaas geen eenvoudiger manier voor nog (of ik loop achter, kan ook).
Oh ja, dat is ie. Bedankt. Ik heb 'm zelf nog een keer in de Help geplakt maar kon het niet meer terugvinden.
Wat zou voor jullie de meest logische plaats zijn om deze linkjes te bewaren in de Help?
JPitty
Lid Nieuwsredactie
Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-20 14:28
Zoals gezegd, er staat nu een tool onder het kopje hulpmiddelen op de hoofdpagina van je persoonlijke instellingen. Kan het daar niet gewoon bij? Of anders in de help een nieuwe pagina maken met de naam Tools?
Leuk trouwens dat je er meteen zo op ingaat Oscar.
In de Help vind ik ook te 'ver' weg, daar kijk ik echt nooit. Ik vind het net als JPitty logischer terug te vinden als het bij je persoonlijke instellingen staat.
En inderdaad, de tool/link voor het verwijderen van foto's uit de upload.
Ik zou zelfs zeggen dat een linkje naar de tools-pagina kan in het uitklapmenuutje rechtsboven bij je naam, die heeft nu instellingen, prive-berichten, help en uitloggen, en ik denk dat het daar nog net bij kan.
(De modhunt is trouwens al wel vrij oud: lang niet alle teamies van toen zijn ook teamies van nu. Het is ook geen echte tool, het was gewoon voor de gein. )
Ook een hele goede Balenciaga. Die mag er van mij ook wel bij inderdaad!
BartVB
Eigenaar
Geplaatst: 02-03-20 15:57
We zijn vooral druk bezig met zoveel mogelijk van deze losse 'tools' uitfaseren door ze beter op te nemen in de (Flarum) software. Op die manier is er dan geen lijstje nodig maar zitten deze zaken gewoon op een logische plek in de software ingebouwd.
Makkelijkste optie voor nu is ze toch opnemen in de help onder een 'powertools' kopje oid. Het zijn allemaal zaken die maar een klein deel van de gebruikers af en toe gebruikt. Zonde om nu tijd te stoppen in beter integreren. Die tijd stoppen we liever in het zo snel mogelijk online krijgen van Flarum
Overigens ontbreekt het zoeken in de PBs nog. Dat doe je via:
Als er niet veel gebruik van gemaakt wordt, kan dat natuurlijk ook komen doordat er geen bekendheid is over deze tools. Onbekend onbemind enzo. Misschien een stukje op de voorpagina plaatsen? Geen topic over een bokker of teamie, maar over deze grappige / nuttige functies én waar je ze kunt vinden.
(Ja ik weet dat jullie bezig zijn met Flarum, maar mijn ervaring met dat soort nieuwe dingen implementeren is dat ze niet uitblinken in snelheid van implementatie. In z’n algemeenheid, niet specifiek voor bokt)
Het lijstje met linkjes en een uitleg van die extra opties bij de urls (maar zonder toeters en bellen) lijkt me nauwelijks een halfuurtje werk, dus dat lijkt me al iets toevoegen als je Flarum niet de aankomende 4 weken open en publieksklaar hebt (inclusief die opties.)
Ik moest ergens een plekje in het Helpmenu zien te vinden en het bovenste plekje is natuurlijk gereserveerd voor onze regels, dus ik heb 'm om het wat meer op te laten vallen helemaal onderaan gezet.
Als er nog iets ontbreekt dan geef even een gil, dan voeg ik dat nog toe.
Fijn dat het allemaal bij elkaar staat. Ik moet wel zeggen dat ik het redelijk onvindbaar vind, maar dat komt ook wel omdat ik nooit in de help kijk (zoals velen denk ik). Ik ga mee met Hilary dat dat wel één van de redenen is dat die tools zo weinig gebruikt worden. Een linkje in je profiel zou al veel vindbaarder zijn.
Wat ik trouwens raar vind is dat als ik op jouw link klik Oscar ik ineens uitgelogd lijk te zijn (bovenin staat Registreren en Inloggen). Ik logde toen in maar toen stond het er nog steeds op die manier. Ik blijk niet daadwerkelijk uitgelogd te zijn. Raar toch? Of hoort dat zo op de wiki?
GDG
Geplaatst: 03-03-20 09:34
Oh ik zie het al, ik kom op een 'projectpagina' en die zie ik niet staan als ik zelf naar de Wiki ga. Edit: ah, als ik zelf gewoon naar de wiki ga ben ik ook niet ingelogd, dat is normaal dan zeker? Ziet er wel raar uit en wat stom want ik wilde terug naar eigen berichten en dat kan dus niet vanuit de Wiki.
Ik heb trouwens zelf even gekeken in de Wiki waar het nou moet staan maar ik zal wel heel blond zijn maar ik kan het niet eens vinden.
Linkje in de footer van bokt zelf? Ik weet dat er een linkje naar de Help staat, maar dan moet ik in een lijst van 12 hoofdstukken en nog meer subjes gaan zoeken als ik niet weet dat het onderaan staat.