Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BartVB schreef:Wat handig is/goed werkt hangt vooral af van welke apparaten/applicaties je gebruikt. Als het vrijwel alleen gaat om wachtwoorden in je browser en je gebruikt op alle apparaten dezelfde browser dan kan je prima de ingebouwde wachtwoordmanager gebruiken.
Verder heb ik niet echt een idee wat op dit moment de beste opties zijn. Jaren geleden 1Password geïnstalleerd, naderhand niet meer verder gekeken naar alternatieven.
Telpeva schreef:Daar ben ik ook altijd huiverig voor inderdaad, dat ze zoiets kunnen hacken. Momenteel is mijn strategie dat ik een handjevol verschillende wachtwoorden heb, die ik afwissel, als er dan ergens eentje lekt dan heeft niemand toegang tot letterlijk al mijn accounts, maar als ik zo'n programma ervoor ga gebruiken en iemand weet dat te hacken dan heeft diegene meteen alle toegang
BartVB schreef:Wat Shadow0 zegt
Handige site om te checken of je wachtwoord ergens is uitgelekt:
https://haveibeenpwned.com/
neetoch schreef:Thanks voor de link, ook hier 1 adres. Door fitnesspal nota bene. Maar dit is al vrij oud en ondertussen mijn wachtwoord van dat mailadres al gewijzigd. Moet je het dan weer gaan wijzigen?
Suzanne F. schreef:Nou nog gekker. Mijn mailadres stond erbij bij Linkdin maar ik heb helemaal geen Linkdin. Maar ben naar Linkdin gegaan en wachtwoord vergeten gedaan en toen kreeg ik een pin toegestuurd en daarmee kon ik inloggen. Wachtwoord veranderd en daarmee kon ik het account ook weer sluiten. Raar. Zou iemand anders dat voor mij aangemaakt kunnen hebben ooit?