Foto's worden dubbel geüpload

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xXutopiaXx

Foto's worden dubbel geüpload

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-20 12:47

Hoi!

Ja.. ik ben de laatste tijd veel met foto's bezig en stuit op een paar dingen :') Zoals het feit dat als ik foto's vanaf mijn laptop upload, door ze in het veld 'Sleep hier je bestanden heen' te zetten en ze vanuit daar te uploaden, ze elke keer opnieuw worden geüpload. De foto's zijn te groot om ze per 10 te uploaden, dus moet ik ze meestal per 1 of 2 tegelijk uploaden. Echter, als ik dan de volgende twee upload, neemt ie de foto's van de keer daarvoor óók nog een keer mee. Als ik dan voor de derde keer foto's upload, neemt ie de foto's van de eerste én de tweede keer mee.... zoals jullie wel begrijpen wordt het zo zwaar onoverzichtelijk in mijn afbeeldingen overzicht. Inmiddels weet ik dat ik foto's kan verwijderen, maar als ik dus 10 foto's in 10 keer wil uploaden moet ik héél veel foto's verwijderen om alleen die 10 unieke foto's over te houden...

Hieronder een voorbeeld van wat ik bedoel. Elke unieke foto heb ik maar 1x (bedoeld) geüpload..
In dit overzicht heb ik al enkele foto's verwijderd

Afbeelding

Wat doe ik verkeerd? :')

BartVB
Eigenaar

Re: Foto's worden dubbel geüpload

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 18:15

Hmm, inderdaad. Als je foto's sleept dan worden deze nog een keer geupload als je er daarna nog een toevoegt. Dat is niet de bedoeling natuurlijk.

Het zou gewoon mogelijk moeten zijn om 10 foto's in 1x te uploaden. Waarom werkt dat niet bij jou?

Makkelijke tussenoplossing is het opnieuw laden van de pagina (control-L en dan enter). Dan vergeet hij de eerder geselecteerde bestanden.

Het lijkt ook goed te gaan als je 'Bestanden kiezen' gebruikt ipv slepen. Op de mac kan je een foto ook slepen naar die knop vanuit de 'verkenner'.

Even heel snel gekeken maar vrij lastig te fixen dit. We gaan de energie stoppen in een beter foto-systeem voor Flarum. Tot die tijd even de pagina opnieuw laden of de 'bestanden kiezen' knop gebruiken. Excuses voor het ongemak!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-20 21:48

Met 'bestanden selecteren' werkt het inderdaad wel!! Dat gebruik ik nooit, omdat ik de foto's altijd in het originele mapje op mijn schijf selecteer en dan hierheen sleep. Moet ik even een andere manier gaan vinden, dankjewel +:)+ Ik was in de veronderstelling dat de foto's te groot waren om tegelijk te uploaden, omdat het soms lukt om 3 tegelijk te doen, en soms maar 1 :P

Begrijp ik! Ben benieuwd naar het nieuwe systeem, succes met inrichten +:)+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 22:14

Voor het eerst kan ik geen foto's vanaf mijn Samsung telefoon uploaden. Zodra ik de foto aanklikt vernieuwt Bokt zich en kan ik dus niet op save drukken.
Dus een ander probleem met foto uploaden. Kan het te maken hebben dat ik 2 foto's via een link ooit gegeven in een forum topic, heb verwijderd uit mijn galerij? Of is dit toeval?

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 23:37

@xXutopiaXx; Fijn dat het op die manier wel lukt :j

@pien_2010; vaak komt dat doordat het (werk)geheugen van je telefoon vol zit. Of doordat er heel veel foto's op je telefoon staan (en het weergeven van een lijst/gallery veel geheugen kost) of doordat er gewoon veel open staat. Herstart van je telefoon zou kunnen helpen?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 23:50

*\o/* herstarten heeft geholpen. Ik kan weer uploaden. Bedankt!