Weer starten als mama met 2 dochtertjes

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

chansch

Weer starten als mama met 2 dochtertjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-19 18:08

Hoi allemaal! Ik heb in het verleden paardgereden, althans, het waren meer ponykampen waar mijn ouders me jarenlang steevast dumpte voor een week haha (waar ik ooit nog een eerste prijs voor ringsteken heb gewonnen, jaja :')), maar ik heb daar de tijd van m'n leven gehad en was ook een écht Penny meisje. Helaas daarna nooit meer gereden en nu mijn 4-jarige ineens helemaal gek van paarden lijkt te zijn (en haar zusje van 2 daar vrolijk achter aan hobbelt), leek dit mij het juiste moment voor mij om het paardrijden weer op te pakken. Wel een beetje spannend, maar ik ben gelukkig nog in de twintig dus nog redelijk jong en flexibel ;), maar toch voelt het een beetje nadelig dat ik al jaren niet heb gereden en hoop dat ik het desondanks toch weer snel en goed kan oppakken. Of ben ik al te laat? Haha! Ik kijk de hele dag al Paardenpraattv met mijn dochtertjes om er weer een beetje in te komen, dus hopelijk zit het er allemaal snel weer in. En natuurlijk hier op Bokt veel rondneuzen! <3

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Re: Weer starten als mama met 2 dochtertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 19:38

Hallo, welkom op Bokt! Je bent nooit te laat om paardrijden weer op te pakken! Wellicht is het een goed idee om er eerst weer even "in te komen" bij een manege? Gewoon les nemen om het gevoel weer een beetje terug te krijgen en weer te wennen?

chansch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-19 19:49

JPitty schreef:
Hallo, welkom op Bokt! Je bent nooit te laat om paardrijden weer op te pakken! Wellicht is het een goed idee om er eerst weer even "in te komen" bij een manege? Gewoon les nemen om het gevoel weer een beetje terug te krijgen en weer te wennen?

Jaaa dat ga ik zeker doen, het is al weer zo'n tijd geleden dus lessen is echt een must! Dankjewel voor je reactie, dat stelt me wat gerust! ;)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 20:00

Heb zelf bij verschillende maneges gereden en daar mensen ontmoet die nog veel ouder waren met opnieuw oppakken dan dan dat jij nu bent (65+ soms wel). Dat komt echt wel goed!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 20:04

Ik heb datzelfde, jaren geleden, gedaan!
Mijn dochter waren klein, 8 en 5 en mijn man had dan zijn vrije dag dus ik ging in de avond weer paardrijden.
Het is net als fietsen :j alleen sommige hulpen waren wat vergeten maar dat pakje zo weer op, was alleen een stuk voorzichtiger :')

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 20:05

Ik was 18 toen ik weer begon met rijden...had toen bijna 10 jaar niet gereden en daarvoor 4 jaar wel.
Houd vooral rekening met heel veel spierpijn. Soms denk je in je hoofd dat je dingen nog kunt, maar werkt je lijf niet lekker mee...heb niet te hoge verwachtingen van jezelf.
Voor mij was het net als fietsen, dat verleer je niet als je het heel lang niet hebt gedaan. Wel wat onwennig.
Lekker op een manege starten en geniet!

chansch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-19 20:14

chanicha schreef:
Ik heb datzelfde, jaren geleden, gedaan!
Mijn dochter waren klein, 8 en 5 en mijn man had dan zijn vrije dag dus ik ging in de avond weer paardrijden.
Het is net als fietsen :j alleen sommige hulpen waren wat vergeten maar dat pakje zo weer op, was alleen een stuk voorzichtiger :')

Haha precies zoals het hier gaat dus, ik heb weer wat meer vrije tijd nu met de oudste die naar school gaat dus wil dat graag benutten om weer wat meer paard te gaan rijden. Ik denk alleen ook dat ik nu veel voorzichtiger ben, je bent toch ouder, minder flexibel en onbezorgd, banger voor de eventuele consequenties.. Maar ik denk dat je met een gezond verstand een heel eind komt! Leuk dat jij het ook later weer opgepakt hebt! :)

chansch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-19 20:15

Dieselpaard schreef:
Ik was 18 toen ik weer begon met rijden...had toen bijna 10 jaar niet gereden en daarvoor 4 jaar wel.
Houd vooral rekening met heel veel spierpijn. Soms denk je in je hoofd dat je dingen nog kunt, maar werkt je lijf niet lekker mee...heb niet te hoge verwachtingen van jezelf.
Voor mij was het net als fietsen, dat verleer je niet als je het heel lang niet hebt gedaan. Wel wat onwennig.
Lekker op een manege starten en geniet!

Daar ben ik ook een beetje bang voor inderdaad, dat ik er wellicht iets te makkelijk over denk en ik daar zo flink op terug ga komen haha! Ach, alles went en je moet ook openstaan om dingen te leren denk ik dan maar.. Ik hoop dat ik nog wel een beetje de feeling heb, maar daar kom je gauw genoeg achter inderdaad. Dankjewel! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 20:44

Welkom op bokt!

Leuk dat je weer wil beginnen, het blijft toch fantastisch leuk die paarden <3

Gewoon op les gaan in een manege en de rest komt vanzelf wel weer! (Voor je het weet heb je een eigen paard ;) )

Omdat je als kind al hebt leren rijden zal het oppakken echt wel meevallen vermoed ik :) verwacht je enkel aan stijfheid de eerste keren ;)

Succes en veel plezier!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 20:55

Jaa die spierpijn kan ik me nog herinneren _O-
Leek wel of ik het in mijn broek had gedaan maar moeders moest gewoon door he :wave: