Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
Ceffyl schreef:Ik lees vaak topics mee en zeker in nieuwswaardige items zie ik dat mensen nog wel eens gaan bedenken wat er gebeurd zou kunnen zijn. Offline hoor ik dit ook vaak, bijvoorbeeld collega’s die een gebeurtenis bespreken en gissen naar de reden. Maar op Bokt is iedereen super fel tegen speculeren. Dat mag namelijk niet.
Nu heb ik er zelf niet een sterke mening over, het stoort me eigenlijk niet en het maakt me ook niet uit als het niet mag. Zelf reageer ik zelden in zulke topics. Maar ik heb echt nog nooit in real-life horen zeggen dat er niet gespeculeerd mag worden. Wat vinden mensen zo erg aan gissen naar de waarheid? Het is denk ik soms ook een manier om om te gaan met de realiteit. Het kan misschien als respectloos gezien worden, maar ik vind dit niet altijd het geval. Ik vind het eerder iets menselijks. Mensen zijn geschokt, wat zou er gebeurd (kunnen) zijn?
Ben zo benieuwd wat men hiervan vindt, want ik zie dit ook niet op andere fora gecorrigeerd worden. Nogmaals, het is niet iets wat mij erg aan het hart gaat ofzo, het valt me alleen steeds meer op dat het geroepen wordt.
Oscar schreef:Klopt, maar daar dupeer je niemand mee en dat maakt wel een verschil. Als je zegt dat morgen de zon gaat schijnen dan speculeer je ook maar daar wordt ook niemand op een negatieve manier mee geraakt. Je moet het dus niet al te letterlijk nemen maar meer in die context zien.
Oscar schreef:Vooropgesteld: je mag denken en vinden wat je wilt, dat staat allemaal vrij in ons land
We willen alleen niet dat onze site vol komt te staan met zaken die anderen schade kunnen berokkenen doordat iemand zo nodig iets moet roepen terwijl ie het niet zeker weet. We zijn gelukkig geen rechtbank en onze regels zijn ook niet als 'wetboek' opgesteld. Vaak doet logisch nadenken, en dan vooral met het hoe en waarom in gedachten, al wonderen.
Oscar schreef:Uiteraard.
Als je het idee hebt dat er niet objectief (genoeg) gemodereerd wordt dan mag je altijd contact zoeken met de mods of met een hoofdmod en om uitleg vragen.
Oscar schreef:Safina, als je het aangepaste bericht nog terug kunt vinden dan mag je contact zoeken met de mods, dan kijken zij of het originele bericht nog te achterhalen is en of er nog iets nuttigs over te zeggen valt. Geen garanties maar proberen kan altijd
Oscar schreef:Er zit inderdaad een groot verschil in de manier waarop iets besproken wordt.
Ook is internet anders dan IRL: woorden worden uitgesproken en verdwijnen (en komen vaak niet terecht bij de betrokkenen) terwijl dat op internet anders is. Het blijft staan en het kan mensen schaden. Dat is ook de reden dat we het niet toestaan.