Waarneer is iets nieuwswaardig?

Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

beatje

Waarneer is iets nieuwswaardig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-19 08:44

Ik heb laatst een link gestuurd over een politiepaard wat expres werd aangereden door een boer bij de boerendemostratie's ,heb wel een bedankje gehad maar er is verder niks met dit artikel gedaan.
Nu zag ik dat iemand een link had gestuurd van een verminkt veulen wat gevonden was en daar word blijkbaar ook niks mee gedaan.
Ik vraag me af waar de grens ligt tussen wat julie interessant vinden en wat niet.Want soms staan er echte onzin artikels op de nieuws pagina waarvan je denkt ??? zalwel.

Palmera

Re: Waarneer is iets nieuwswaardig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 09:27

Eens. Kwan beide berichten op FB tegen en verwachtte ze wel op bokt.
Sorry nieuwsredactie, er staat de laatste tijd zoveel onzin op de pagina dat ik hem nog maar 1 keer per week ofzo aanklik en dan even snel scroll.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 09:49

Ik heb de nieuwsredactie getipt over dit topic.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-19 12:39

Polly schreef:
Ik heb de nieuwsredactie getipt over dit topic.

Dan ben ik benieuwd of er nog een reactie komt?

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 12:50

Ik heb ook keer wat doorgestuurd en dat was toen niet interessant en later hebben ze er zelf een artikel overgemaakt en geplaatst als nieuws :')

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 13:03

Ik heb laatst ook getipt maar niks geen bericht terug gehad of iets van gezien op de nieuwspagina. Gebeurt wel vaak naar mijn mening

RyanneZarita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 13:04

Hier verbaas ik me de laatste tijd erg vaak over. Ik weet niet waar de grens wordt getrokken over interessant / oninteressant. En waarom soms kleine dingetjes erg lang op de voorpagina blijven.

Bokt is vaak de laatste plaats waar ik het nieuws uiteindelijk lees, wat jammer is (Bokt hoeft niet breaking news te worden, maar met zoveel activiteit op de website vind ik het persoonlijk zonde dat ze "oud nieuws" plaatsen).

Ik zou het bijv ook wel zien zitten om lid te worden van de nieuwsredactie, omdat ik vanuit persoonlijke interesse veel (paarden)nieuws lees en dus vaak snel op de hoogte ben, maar ik kan geen lid worden want ik heb geen 1000 berichten :') ik zou dus onzinnige reacties moeten plaatsen in random topics (wat ik helemaal niet wil) om daaraan tegeraken, terwijl dat totaal niet van invloed is op het nieuwsitem. Maar dat terzijde.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 13:06

Hier ook 2 keer, nooit geen antwoord op gekregen en de laatste duurde ook 2 dagen vor ik antwoord kreeg en nee het was niet nieuwswaardig genoeg.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 13:26

Mag ik ook even belangstellend meelezen hier? Tip regelmatig de NR, meestal krijg ik reactie, eventueel met uitleg, maar soms ook niet. Ben ook wel benieuwd wanneer iets nieuwswaardig is en wanneer niet.

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 14:54

De nieuwswaarde ligt best wel breed en zal behandeld worden door het redactielid dat op dat moment de items op pakt. Als het betreffende lid twijfelt of het zelf niet goed weet of het net wel of net geen nieuwswaarde is, dan zal dit ten alle tijden achter de schermen in de nieuwsredactie overlegd worden.

Soms kan het ook even duren voordat we reageren op PB's omdat we er niet altijd zijn. We doen dit allemaal vol enthousiasme naast ons privé leven en (fulltime)werk. Dus het kan weleens even duren en soms kan het vergeten worden. We doen uiteraard heel erg ons best om op iedereen te reageren en al het nieuws "eerlijk" te behandelen.

Wij snappen jullie vraag ook heel goed over wat wel en geen nieuws is. We hebben binnenkort een vergadering gepland waarin we ook ditsoort dingen willen gaan uitzetten om iets strakkere en betere lijnen te krijgen. het is echter wel zo dat bepaald nieuws voor de één wel nieuws kan zijn en voor de ander niet. We proberen zo veel mogelijk te behandelen en te zorgen dat er voor ieder wat wils is.

Als de vergadering geweest is en alles besproken is hopen we ook naar jullie met meer duidelijkheid te komen. Maar weet wel dat we alle tips die binnen komen heel erg waarderen en heel erg blij mee zijn!

Mochten jullie nog vragen hebben horen wij dat uiteraard graag!

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 15:27

Ook ik vind het een kleine moeite om op z’n minst een berichtje terug te sturen als jullie het niets vinden, hier de laatste maanden ook 2x iets doorgestuurd en niet eens berichtje terug.
(1 keer was een jong ruitertje omgekomen, was wel in wallonie, België, maar toch)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 09:04

tengeltje11 schreef:
Ook ik vind het een kleine moeite om op z’n minst een berichtje terug te sturen als jullie het niets vinden, hier de laatste maanden ook 2x iets doorgestuurd en niet eens berichtje terug.
(1 keer was een jong ruitertje omgekomen, was wel in wallonie, België, maar toch)

We proberen altijd een bericht terug te sturen. Onlangs hebben wij problemen met de inbox gehad waardoor vele tips helaas niet waren doorgekomen. Dit is intussen verholpen. We doen ons best om iedereen te voorzien van een antwoord.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 00:08

fjordjes schreef:
Ik heb laatst ook getipt maar niks geen bericht terug gehad of iets van gezien op de nieuwspagina. Gebeurt wel vaak naar mijn mening

Hier ook. Vond het wel nieuwswaardig dat het veel-gevolgde Marestare ermee stopt, maar ook geen reactie of nieuwsbericht teruggevonden.