Botervingers

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

luxx

Botervingers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-19 11:53

Ik klik regelmatig onhandig op dingen doordat mijn telefoon uit mijn handen glijdt ofzo, bijvoorbeeld bij mijn eigen berichten bij een lang volgtopic wat ik aan het lezen ben, of ik klik op de laatste pagina ipv op volgende. En dan ben het dus kwijt, zelfs wanneer ik terug ga naar waar ik was kom ik toch weer op die laatste pagina. Wanneer ik op Netflix een hele serie al gezien heb kan ik wel overnieuw beginnen en dan gaat hij niet naar het einde zo van dat heb je allemaal al gezien, die optie zou ik hier ook graag zien omdat ik blijkbaar erg onhandig ben... Gebeurde me net weer, was op pagina 5 en klikte in plaats van op het pijltje op de laatste pagina, ben terug gegaan, heb het topic ontstipt en weer stipje gezet maar dat helpt ook niet, ik heb blijkbaar tot daar gelezen volgens bokt. Hebben meer mensen daar last van of ben ik de enige?

Luceos
Developer

Re: Botervingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 12:10

Ik kan me dit goed voorstellen en dit is een nadeel van de software die nu gebruikt wordt. Deze is slecht geoptimaliseerd voor mobiel gebruik. De nieuwe software (waar ik mee bezig ben) zal dit probleem niet hebben.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 12:13

Volgens mij heeft iedereen dat en kun je inderdaad niet terugspringen naar je vorige 'laatst gelezen'-plek in het topic. Dan moet je handmatig naar pagina 5 (of waar ook) en vanaf daar verder lezen en zelf onthouden waar je was gebleven. Vrij onhandig ja, een functie om zelf zo'n plek te selecteren zou leuk zijn. :j Maar als ik de huidige forumsoftware 'n beetje inschat zou zo'n functie veeeeeeeel werk zijn, dus dat zit er voor nu niet in denk ik.

Ik heb nog even getest of ik een ander trucje kon bedenken maar nee. Misschien heeft iemand anders hier een slimme oplossing op bedacht?

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-19 12:21

Luceos schreef:
Ik kan me dit goed voorstellen en dit is een nadeel van de software die nu gebruikt wordt. Deze is slecht geoptimaliseerd voor mobiel gebruik. De nieuwe software (waar ik mee bezig ben) zal dit probleem niet hebben.

Great!

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 14:56

Of ja, de nieuwe software heeft dat probleem minder. Het is daar een heel stuk minder waarschijnlijk dat je per ongeluk bij het einde van het topic terecht komt.

Eigenlijk is dat (per ongeluk naar de laatste pagina gaan) het probleem hier. Ik ga even kijken of de pagina navigatie makkelijk wat groter te maken is.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 15:04

Ik breek even in in jouw topic.

Hierboven staat dat je wel handmatig naar een pagina kan gaan. Echter kan ik op mijn telefoon niet de 'ga naar' aanklikken? Dan gebeurt er niets.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 15:13

Als het goed is kan je op het grijze vakje met een cijfer tikken, daar kan je het paginanummer invullen. Als je dan op 'Ga' tikt ga je (in theorie) naar die pagina.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 15:26

Niet. %) Ben ik echt zo blond?

Ik klik altijd alleen op ga. En maar verbazen dat er geen schermpje kwam waar ik het nummer in kon typen. := :roll:

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-19 18:43

Grappig, ook weer iets geleerd, wist niet dat je in dat vakje een pagina nummer kunt zetten en opzoeken

Luceos
Developer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 21:10

Afbeelding

Is hetzelfde probleem wat ik persoonlijk heb met plaatjes uploaden; telkens kies ik een bestand en verwacht dan dat de upload meteen start. Echter staat er ook een knop "save" (waarom is die Engels eigenlijk) waarmee je plaatjes (let op, niet de post) opslaat. Heb je dan eindelijk de upload afgerond staat het plaatje niet in je post, maar onder de Afbeeldingen *\%/*

UX vs design :+

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-19 23:09

Dat is nu ik erover nadenk inderdaad ook wat omslachtig, maar omdat we jaren op een bokt upload gewacht hebben kijk ik daar niet zo kritisch naar, is al vele malen makkelijker dan eerst langs image shack en consorten te moeten :7

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 10:33

Amado7 schreef:
Niet. %) Ben ik echt zo blond?

Ik klik altijd alleen op ga. En maar verbazen dat er geen schermpje kwam waar ik het nummer in kon typen. := :roll:

Klik op het eerste nummer, die kun je veranderen en dan op ga.

Als ik per ongeluk naar een verkeerde pagina ga laat ik dat topic open in een tabblad totdat ik bijgelezen ben.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-19 14:34

Jes schreef:
Als ik per ongeluk naar een verkeerde pagina ga laat ik dat topic open in een tabblad totdat ik bijgelezen ben.

Ook geprobeerd, goede oplossing, maar dan heb ik weer een aanval van opruimwoede omdat ik meer dan 100 tabbladen open heb en dan ben ik het weer kwijt :')

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 15:11

Luceos: ben niet helemaal happy met het zo geven van commentaar.
De overwegingen hadden in elk geval niet zoveel te maken met UX vs Design. Ik heb me al die vragen stuk voor stuk gesteld (op 'Save' ipv Opslaan na, daar kan ik me geen bewuste overweging van herinneren) en redenen gehad om bepaalde keuzes te maken.
Waarbij ik me kan herinneren dat er een paar belangrijke aspecten waren:
- beperkingen aan onze kennis van Javascript-phpbb magic,
- de hoop om ooit een betere editor te integreren die er echter op dat moment nog niet was waardoor we niet hebben geprobeerd om het naadloos in het postscherm te verwerken,
- dat gebruikers meestal niet willen dat er grote veranderingen komen en dus werd het vaak makkelijker geaccepteerd om iets toe te voegen dan om dingen om te gooien om de 'nieuwe' gebruiker ter wille te zijn
- en een belangrijke: problemen met verbindingen (veeeel mobiel gebruik!) en plotseling uitloggen, waardoor het niet echt wenselijk werd gezien om je tekst kwijt te raken als er met de upload iets fout gaat of je foto's kwijt te raken als je de tekst opnieuw wilt maken, en phpbb heeft daar geen goede voorziening voor.

(Wat betreft het automatisch uploaden, dat is volgens mij een (terechte) veiligheidsbeperking: dat je browser niet zomaar bestanden gaat uploaden.)

Denk vooral niet dat de nadelen niet bekend waren. Maar bedenk vooral ook dat de upload nou tenminste toch alweer een jaar of zes? zeven? draait en dat is toch zes jaar meer dan niks.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-19 15:31

BartVB schreef:
Eigenlijk is dat (per ongeluk naar de laatste pagina gaan) het probleem hier. Ik ga even kijken of de pagina navigatie makkelijk wat groter te maken is.

Las even terug, maar dat is niet het enige probleem wat mij betreft, ik kom met mijn vingers ook regelmatig bij eigen berichten op het blaadje van laatste bericht terecht, dat blaadje rechts onder hoeveel berichten er in dat topic staan, glijdt mijn foon een beetje weg en blijkbaar kom ik dan vaak daar terecht, bokt staat vaak op eigen berichten open bij mij. Op de laatste pagina klikken bij lezen gebeurd me zelden, maar gebeurt natuurlijk ook wel soms...

Luceos
Developer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 10:24

@Shadow0, ik kan me goed voorstellen dat het op sich al lastig was om het allemaal in te bouwen. Het was ook zeker niet bedoeld als aanval op jou of jouw kunnen. Dat uploaden is echt iets wat mij persoonlijk lastig valt en ik hoop dat je mij het niet kwalijk neemt als ik dat vertel.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 10:31

@luxx; Ik snap je punt :j Die icoontjes zitten ook precies waar je normaal met je duim zit te scrollen.

Meer mensen die daar op mobiel last van hebben? Dat icoontje is vrij makkelijk weg te halen (in theorie :+) en is niet heel erg noodzakelijk. Je kan ook het topic aanklikken en dan naar de laatste pagina gaan. Het is geen functie die heel vaak gebruikt wordt en less = more in dit soort gevallen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 14:10

BartVB schreef:
Meer mensen die daar op mobiel last van hebben?
Nee, nog nooit mee gemaakt en ik ben motorisch toch ook een ramp :o