Ik ben nieuw hier. Noem mij maar Lolly.
Ik ben sinds kort een echte penny.
Ik heb een tinker merrie veulen gekocht.
Dit is mijn eerste eigen paard/pony/giraffe met dikke billen.
En ik heb weinig ervaring met paarden...
Wel vroeger veel gereden. Maar altijd op een paard van een ander.
Waarom dan een veulen?
Nou voor mijn eigen vertrouwen. (Ik hoef niet meteen te rijden)
En ik kon haar krijgen bij de mensen waar ik vroeger altijd reed... dus ik weet dus wat ik heb.
Pony (ik hou het voorlopig lekker anoniem) is nu 7 maanden. Super mak. (Ik had keuze uit 3 veulens/jaarlingen) en zij moest het gewoon worden.
Ze is niet de mooiste met aftekening, niet de grootste qua maat maar ze is helemaal van mij.
Maar nu ze volgende week komt zit ik ook wel met wat "gezonde spanning"
Want voor heen was het: zadel jij die ff op... en dan pakte ik de spullen en deed ik dat.
En nu moet ik zelf spullen daan aanschaffen en komt ik dingen tegen dat ik zeg; waar is dat voor?
(Een longeer bit? Hallo? Dat deed ik altijd met een longeerlijn en thats it)
Ik heb dus nog ook helemaal niets van mezelf.
Ja een lege zadel kast. En vanaf vrijdag een gevulde stal.
Wat zijn de basis dingen die ik echt nodig heb?
En wat echt nog niet.
Want in mijn enthousiasme en mijn geplunderde spaarrekening (niet de beste combinatie) sta ik op het punt om meteen een prachtig op maat gemaakt zadel te bestellen.... (ik mag het van mezelf wel in mijn winkelwagen laten staan)
Dus ik moet ff beetje de rem er op....
Maar wat heb ik dan wel echt echt nodig waar ik waarschijnlijk zelf nog niet aan heb gedacht.
Ik ga maandag lekker naar zozoo.
Poetskoffer staat op mijn lijstje. Met inhoud uiteraard.
Mooi halster. Matchen met halstertouw... waarschijnlijk roze want wil me wel echt ff penny voelen....
Ehbo kit.
Ik dacht een longeerlijn.... dat we daarmee in de bak kunnen stappen.
Misschien spullen voor grondwerk? (Wat? Waar? En waarom?)
Oftewel waar en waaraan moet ik die spaar rekening legen?
Kom maar op met dat advies.
Oh voordat ik commentaar krijg. De stalling waar ze naar toe gaat neemt het beleren voor rekening ofnouja ik krijg de rekening en hun doen het werk...
Dus ben niet helemaal stuurloos.
Ik heb ook pony niet zo maar gekocht.... ik ben hier al maanden mee bezig... eigenlijk al 10 jaar... (dela spaar deposito

Ze staat helaas niet aan huis.... ondanks vrijstaand en grote tuin. Maar dat komt door het bedrijf van me man met veel auto's en lawaai. Maar de stalling staat bij de buren... grote pensionstal. 14 pensen met hun paard/pony en alle facaliteiten. (Helaas geen binnen bak dan maar je kunt niet alles hebben)
Dus brand maar los!