Hi, Om en Stabij hier!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Omenstabij

Hi, Om en Stabij hier!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-19 19:47

Hi,
Mijn gebruikersnaam is Omenstabij, de verbastering van het gezegde (?) 'om en nabij', dit omdat we een 1-jarige Friese Stabij-reu in huis rond hebben drentelen.
Na jaren altijd een stille lezer te zijn geweest, nu toch maar even registreren, want ik ben op zoektocht naar mijn eerste paardje! (Een Shetlander, kleur/leeftijd/geslacht nog onduidelijk.) En omdat ik natuurlijk de aanschaf goed wil doen en wat adviezen in wil slaan voordat dit alles gaat gebeuren, nou ja, ben ik hier.
Dit weekend hebben we meerdere dates staan met mensen om ze te bezichtigen. Onder andere een 4-jarige hengst en een 3-jarige ruin.
Maandag een afspraak bij een stalling om te kijken. (24/7 weidegang, geschikt voor Shetlanders)
De afweging al gemaakt wel of niet te verzekeren. (Niet, we gaan elke maand een bedrag opzij zetten).
Voordat de keuze gaat vallen wil ik een vriendin die jaren paarden fokt meezeulen naar de Shet en een klinische keuring doen.

En ja! Dat is mijn planning. Ik heb geen directe ambities voor mennen, ik zie wat er allemaal op mijn pad gaat komen

En de Om en Stabij? Die zal een Shet in de familie vast wel kunnen waarderen gezien hij het later ook nog met minstens 1 Fjordenmaatje zal moeten doen!

Aankomende tijd denk ik dat ik wat updates ga plaatsen om mensen de kans te geven mijn route naar een eerste paard mee te kunnen volgen. Want het is spannend en ik kan maar te weinig vinden over het precieze proces.

Nou, tot op het forum in ieder geval! :D

Edit: typfoutje. Ruin veranderd naar reu. :+ Iets teveel op Marktplaats gezeten de afgelopen tijd.

x_Kaat_x

Re: Hi, Om en Stabij hier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 20:03

Wat leuk welkom! Waarom de keuze van een shetje? :) succes met de zoektocht! Leuk dat je je informeert!

Omenstabij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-19 20:11

Dankje!

Ik heb nu bewust gekozen voor een Shetter omdat deze al op het programma stond (grote ambities om op den duur therapie met paarden aan te gaan bieden vanuit huis wat nog gekocht moet worden en waar er nog minstens 1 Fjord voor bij moet gaan komen), maar ik op dit moment niet kan rijden. Ik wil wel heel graag met paarden bezig zijn en mijn eigen beslissingen kunnen maken, maar dit kan bv niet met een verzorgpaard. (Plus in de omgeving waar ik woon moet je dan een eigen bijdrage betalen voor een paard waar ik uiteindelijk niet meer mee doe dan grondwerk/longeerwerk/uitmesten. Dan besteed ik nog liever extra geld en heb zelf volledig zeggenschap dan dat ik weer in deze frustratie terecht kom).

Shetters zijn wat kleiner, kan je rustig zonder schuldgevoel even een dagje laten staan, en als je geen zin hebt om te rijden komt dat goed uit want je bent er toch te groot voor :+ Ondanks hun grootte kan je er toch veel van leren in de zin van 'paardengedrag' en het lijkt me echt gigantisch leuk om een Shet te hebben voor de opvoeding van mijn pupber.
En het lijkt me tevens een hele goede ervaring als eerste 'eigen' paardje.

Heel lang verhaal. Ik ben enthousiast en stuiter nog net niet van mijn stoel af, haha. Heb de bevestiging binnen van twee paarden om bij te kijken en het is een van de meest spannende besluiten ooit genomen in mijn leven.

Granoek

Re: Hi, Om en Stabij hier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 20:14

Oh ik wil graag volgen of je wat leuks vindt en hoe het gaat :D Je klinkt als mij voor mijn eerste paard *\%/*