Wat gebeurt hier nu weer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41643
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-18 00:10

Waarom zijn die potentiele jonge bokkers eigenlijk belangrijker dan een grote vaste schare bokkers die wel gewoon gezellig over seks willen kletsen?

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Re: Wat gebeurt hier nu weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 00:13

Je kunt het niet iedereen naar de zin maken.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 00:14

Nu zeggen ze dat ik mis preutsigheid her self ben.Maar ik vond op de opmerkingen van HC na niks raars aan het topic.Heb me er ook best vermaakt.

Als kinderen te jong zijn om zulke dingen te lezen ,zijn ze misschien te jong om op internet te mogen of misschien is het beter om die jongeren nergens anders te laten lezen als het jongeren gedeelte van Bokt en ze alleen toegang te geven voor onderwerpen waar bokt omdraait ...Paarden.

Esmee_RS

Berichten: 4882
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 00:15

Als dit soort topics zo vaak uitdraaien op seks is daar schijnbaar behoefte aan. Waarom willen jullie die vraag vanuit je vaste klanten negeren? Waarom zijn jullie niet bereid om te kijken naar een 18+ forumonderdeel?

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Wat gebeurt hier nu weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 00:19

En sinds wanneer is het de verantwoordelijkheid van een forum dat kinderen zich op het internet begeven. Dat ligt toch aan de ouders :+

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 00:20

Waarom wel in andere forum onderdelen, maar niet in de huiskamer? de toon en de inhoud van berichten in de huiskamer zijn vaak van een andere (ongepaste) strekking- zo heeft het verleden ons geleerd.

Wanneer iemand een oprechte (gepaste) vraag heeft, willen we de mogelijkheid bieden om daarop een gepast antwoord te krijgen.

De wensen en behoeften van alle Bokkers zijn belangrijk, daarom proberen we juist de gulden middenweg te vinden.

Of het maken van een 18+ gedeelte mogelijk is, weet ik nog niet. Het is voor iedereen ook mogelijk diens leeftijd op Bokt aan te passen, dat is voor ons niet te controleren- dan schieten we daar het doel van een 18+ gedeelte voorbij.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23457
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Wat gebeurt hier nu weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 00:23

Moderatoropmerking:
ik begrijp de vraag en we zijn erover in overleg, helaas is op dit tijdstip niet iedereen meer online dus ik wil jullie vragen een klein beetje geduld te hebben en het intussen hier een beetje rustig te houden, we zijn ermee bezig

muntdrop

Berichten: 2971
Geregistreerd: 02-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 00:24

Ja maar als mensen gaan liegen over hun leeftijd en daardoor iets ongeschikts zien is dat toch hun eigen verantwoordelijkheid? Het is echt niet alsof bokt de eerste site is met dit 'issue', voldoende sites op het internet die 18+ zijn, en dan hoef je ook niet je paspoort ofzo te laten zien.

purny

Berichten: 27514
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Wat gebeurt hier nu weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 00:27

Je moet toch ook eerst 25 berichten geplaatst hebben wil je toegang krijgen tot het volledige forum. Zo moeilijk lijkt me dat niet om het dan ook bij dit subforum voor elkaar te krijgen

Esmee_RS

Berichten: 4882
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 00:30

Wellicht is het idee dat je een soort van gescreend moet worden voordat je op dit forum wordt toegelaten? Dat je je "aanmeld" en dat je dan gescreend wordt door een mod. Dat jullie de berichten van de gebruiker doorlezen en aan de hand daarvan inschatten of een bokker in jullie ogen "volwassen" genoeg is om op het forum te worden toegelaten?
Ik snap dat dit een tijdrovende klus is. Maar dit lijkt me een mogelijke oplossing. Als een minimale leeftijd volgens jullie niet werkt

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 00:32

muntdrop schreef:
Ja maar als mensen gaan liegen over hun leeftijd en daardoor iets ongeschikts zien is dat toch hun eigen verantwoordelijkheid? Het is echt niet alsof bokt de eerste site is met dit 'issue', voldoende sites op het internet die 18+ zijn, en dan hoef je ook niet je paspoort ofzo te laten zien.


Plus als de reden om te liegen over je leeftijd, om over seks te kunnen lezen, er 1001 manieren op internet zijn om dat elders op internet te kunnen opzoeken

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 00:33

Mod's die gaan zeggen of je volwassen genoeg of niet bent, hallo subjectiviteit _O-

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 00:34

lieveli schreef:
Je leest de verschrikkelijkste dingen over seksueel misbruik maar piemelpraat is verboden.

Precies dit heb ik ook aangegeven toen een HK-topic wat al 10 jaar liep uit het niets op slot werd gezet.
Wij mochten het niet meer over seks, drugs en eten ( :') ) hebben, maar moderator Dehulo mocht wel over een gebruiker zeggen dat ze een eetstoornis heeft (wat niet zo is). Ik heb nog getracht dit als volwassen mens op te lossen, maar uiteraard kun je dan alleen teleurstelling verwachten.

Misschien is het tijd dat er een aantal weer vooraan in de kerkbanken gaan zitten zodat hier de open sfeer van vroeger wederkeert.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 00:39

khirshanta schreef:
Waarom wel in andere forum onderdelen, maar niet in de huiskamer? de toon en de inhoud van berichten in de huiskamer zijn vaak van een andere (ongepaste) strekking- zo heeft het verleden ons geleerd.

Wanneer iemand een oprechte (gepaste) vraag heeft, willen we de mogelijkheid bieden om daarop een gepast antwoord te krijgen.

De wensen en behoeften van alle Bokkers zijn belangrijk, daarom proberen we juist de gulden middenweg te vinden.

Of het maken van een 18+ gedeelte mogelijk is, weet ik nog niet. Het is voor iedereen ook mogelijk diens leeftijd op Bokt aan te passen, dat is voor ons niet te controleren- dan schieten we daar het doel van een 18+ gedeelte voorbij.

Als je kinderen te jong zijn om een 18+ gedeelte te mogen lezen maar oud genoeg zijn om over hun leeftijd te liegen,dan ligt er ook een groot deel van de verantwoording bij de ouders.
Als ze zo jong zijn maak je toch als ouder samen een account aan met de juiste leeftijd?
Ik zie op bokt wel kwalijkere dingen voorbij komen voor een 12 jarige als een gezond portie sex.

Floko

Berichten: 408
Geregistreerd: 31-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 00:46

Ik weet nog dat ik vroeger, onder de 18, seks gerelateerde dingen op bokt las en dit heel nuttig en interessant vond. Ik weet er nog heel concreet dingen van, die ik toen ik seksueel actief werd als puber niet met vriendinnen besprak maar door Bokt wel wist. (Vb: handdoekje eronder en plassen erna. Daar heb ik echt wel blaasontstekingen mee voorkomen. )

Amber_anne

Berichten: 6924
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Wat gebeurt hier nu weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 00:48

Kom op alles over seks is op internet te vinden dus denk niet dat mensen geshockeerd gaan raken van een bokt topic.

Vind de sfeer goed in het topic en snap niet waarom het gesloten zou moeten worden

Ginny135
Berichten: 313
Geregistreerd: 02-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 00:54

Ikzelf ben 16, en vind dit soort topics juist uiterst interessant. Op school hebben we wel wat geleerd, maar dat stelde weinig voor. Ik denk dat het hebben van een topic specifiek voor dit soort dingen handig is, mocht je een vraag hebben je ergens terecht kan. Ik zou een 18+ gedeelte ergens wel jammer vinden (ben overigens nog lang niets van plan, ben nog helemaal niet geïnteresseerd in jongens (in mijn geval)).

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33817
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 00:59

Afbeelding

Amber_anne

Berichten: 6924
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Wat gebeurt hier nu weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 01:00

Denk dat een seksuele vraag in een actief topic makkelijker gesteld wordt dan zelf een nieuw topic aanmaken

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 01:13

Wellicht is het een idee om dit soort topics alleen open te zetten op een later tijdstip in de avond. Dan liggen alle kinderen op bed en dan kunnen de volwassen hun zegje doen, zonder dat de kinderen kunnen meelezen.

Calixae

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-07-17
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 01:16

Amber_anne schreef:
Denk dat een seksuele vraag in een actief topic makkelijker gesteld wordt dan zelf een nieuw topic aanmaken


Dan ligt de drempel een stuk lager, als je ziet dat anderen er ook zonder schaamte over praten. Weg met de taboe :D

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16173
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 01:32

(Stap even uit mijn modjasje)
Ik snap jullie vraag en de behoefte om het praten over seks wat losser te maken. Zelf ben ik zeker openminded en absoluut niet preuts. Toch zou Bokt voor mij niet de plek zijn om me hierover te uiten, genoeg andere fora te vinden of groepen op FB. Dat er vragen over seks en seksgerelateerde vragen op MWS gesteld worden is prima. Maar jeetje in een topic over veilig vrijen kwamen al snel praatjes over een drijfnat bed, slappe en stijve piemels. Dat was niet de vraag van TS.
Bokt is in de eerste plaats een paardenforum, en toch zeker al met een heel groot deel niet paardgerelateerde fora. Super toch dat dat kan.
Seks en geweld is iets wat het beheer graag in de perken houd. Persoonlijk vind ik dat best heel redelijk. Het heeft niets met taboe te maken, maar met een grens die getrokken word.

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 01:45

karuna schreef:
Ik snap het wel een beetje. Omdat er ook jongeren meelezen. Een normale vraag ok maar details over hoe penissen eruit zien en wat je ermee doet is voor bijvoorbeeld een 12 jarige natiurlijk niet echt normaal leesvoer. Vooral omdat dergelijke topics blijkt wel weer heel snel uitlopen op gedetaileerde beschrijvingen en teveel (excuus voor de woordspeling) slap geouwehoe r.


Nou, precies dit. Ik vind dat daar dus wel rekening mee gehouden moet worden.

Pluttersput

Berichten: 15020
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Wat gebeurt hier nu weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 04:42

Ik snap het eigenlijk wel..

Misschien gooi ik nu de knuppel in het hoenderhok, maar ik vind dat dit soort dingen niet op bokt hoeven :n bokt is sowieso al minder paardenforum dan in het begin, en het lijkt alleen maar minder te worden. Overal worden subcategoriën voor gemaakt, omdat daar behoefte aan is vanuit de gebruikers.
Maar een 18+ deel? Really? Je kan overal op internet speciale fora voor vinden. Maar nee, omdat bokt groot is moet er dan ook daar maar een plekje voor gemaakt worden.
Als mensen vragen wat ik de hele dag op bokt doe, kan ik niet meer met een overtuigd gevoel zeggen dat bokt een paardenforum is..

Sterker nog, de kraamhulp hier zei van de week ook: oh bokt.. ja als ik wat dan ook Google kom ik altijd op bokt uit. Is toch wel een beetje raar, als je je eigenlijk als paardenforum profileert...

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Wat gebeurt hier nu weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 07:57

Als we het argument niet paardgerelateerd gaan gebruiken dan verwijder eerst maar die duizenden nutteloze en zinloze topics over ik heb een leuke jongen in de trein ontmoet.