Wat gebeurt hier nu weer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 17:25

Danique_G schreef:
Iedereen is zo preuts tegenwoordig. Wat maakt het uit dat je je seksleven bespreekt. Details over je lichaamssappen is misschien wat gedetailleerd (alsnog niet schokkend, iedereen heeft het) maar jongeren zien dit ook wel ergens anders.


Dat is het hem net, zulke gesprekken ontaarden op bokt altijd in offtopic en lacherig gedoe over seks.

Stel je nou voor dat een twaalfjarig meisje oprecht bezorgd is en zich afvraagt hoe ze veilig seks kan hebben. Binnen de 5 minuten zou ik het hebben over vrouwen die spuiten, de erogene zones en o ja, ook over het feit dat sommige mannen grotere schaamlippen vies vinden. Ten slotte laat ik haar ook een foto zien van een onderbroek met een uitsparing voor het mannelijke geslachtsdeel.
Zou je dan zeggen dat ik heel goed aan seksuele voorlichting heb gedaan? Dat ik het meisje prima verder heb geholpen? Of zou je dan heel raar naar mij kijken en denken: wtf zit jij daar allemaal uit te kramen?

Dát is de reden dat het topic gesloten is, niet omdat het een vraag over seks was.

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 18:01

Kennelijk moet er ergens de grens getrokken worden omdat het anders meer op een Psychologisch forum aspect gaat lijken i.p.v. paardenforum. Wellicht is het een idee als we ervoor kiezen om bepaalde regels op te stellen? Want nu creëert men een hoop onduidelijkheden qua onderwerpen die er besproken mogen worden. In mijn optiek zul je grote meningsverschillen blijven houden, wat betreft het praten over sex op een openbaar forum.

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 22:01

maria1990 schreef:
Kennelijk moet er ergens de grens getrokken worden omdat het anders meer op een Psychologisch forum aspect gaat lijken i.p.v. paardenforum. Wellicht is het een idee als we ervoor kiezen om bepaalde regels op te stellen? Want nu creëert men een hoop onduidelijkheden qua onderwerpen die er besproken mogen worden. In mijn optiek zul je grote meningsverschillen blijven houden, wat betreft het praten over sex op een openbaar forum.


Die regels zijn er al - samen met een beetje 'common sense' (wat gini en chevax benoemen imo).