Wat gebeurt hier nu weer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Wat gebeurt hier nu weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 00:15

Ik heb er volledig vrede mee dat bokt dit beleid hanteert, ik vind echter wel dat sommige topics veel schokkender zijn dan wat piemelpraat. Lastig lastig, ik heb dat al eens eerder aangekaart, dat bokt geen professionele hulpverlener is.

En om eerlijk te zijn denk ik dat de 2 topics waar dit allemaal mee begon volledig fantasie zijn. En dan snap ik het ontsporen wel. Het loont soms om even te kijken waar ze op Fok mee bezig zijn.

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 00:35

Shadow0 schreef:
Ik vraag me af wat je wilt bereiken door zo'n topic te noemen - dat dat ook weg gaat? Het lijkt mij redelijk duidelijk dat het niet alleen het seks-deel maakte dat het topic op slot ging, maar ook omdat het nogal respectloos naar de TS was, uitdraaide op een slowchat met behoorlijk grove dingen erin (die niet meer gaan over het bespreken van seks maar echt gingen over grofheid en platheid), en daarbij vloeit het ook nog eens over naar andere topics.

Ik kom ook alleen maar tot de conclusie die Ibbel ook stelt: die topics kunnen niet omdat er vaak een punt komt dat het niet bij een geintje of een lichtvoetig gesprek of inhoudelijke informatie blijft maar doorslaat in grofheid en meligheid.

Maar ik het een prima onderwerp voor een gedoogbeleid. Zorg dat je er niet zo'n puinhoop van maakt dat het de aandacht van de mods trekt en er is niet zoveel aan de hand. Val je wel op, dan is de regel uiteindelijk dat het niet kan. Maar als je de hele tijd gaat verwijzen naar 'jamaar toen dit en jamaar hunnie dat' dan nodig je vooral uit dat die ruimte helemaal niet gegeven wordt. Dan kan er dus alleen maar minder.


Omdat ik benieuwd ben waarom dit wel mag. Een van de moderators in dit topic zei dat het bespreken van seks anders dan problemen niet was toegestaan. In mijn genoemde topics zie ik echter een andere handhaving. Vandaar mijn vraag.

AlwaysH

Berichten: 11274
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 00:42

muntdrop schreef:
Ik vind dat toch een beetje een dood doener. Dat er niet over seks gepraat mag worden omdat er jongeren komen. Jongeren weten toch ook gewoon wat seks is? Ik zeg niet we hier allemaal vunzige verhaaltjes en filmpjes moeten gaan neerplempen, maar een beetje gel*l (hehe) over penissen en vaginas. Iedereen heeft wel 1 van de twee, dus waarom mag dat niet gewoon besproken worden?


Ik kwam hier op mijn dertiende en herinner mij geen enkel topic waar ik me ongemakkelijk bij voelde hoor. := Maargoed, ik ben niet iemand anders.

Raineri
Berichten: 6252
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Wat gebeurt hier nu weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 00:52

Iedereen is zo preuts tegenwoordig. Wat maakt het uit dat je je seksleven bespreekt. Details over je lichaamssappen is misschien wat gedetailleerd (alsnog niet schokkend, iedereen heeft het) maar jongeren zien dit ook wel ergens anders.

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 01:04

Ik denk dat jonge mensen ook wel tegen zichzelf beschermd moeten worden. Voor zover dat kan.
Je bent je toch niet vaak ervan bewust dat je berichten altijd terug te halen zijn en in google verschijnen. Jaren later kun je daar flink spijt van krijgen. Ik spreek uit ervaring. Als puber strooide ik overal flinke sekspraat rond, want dat was cool. Nu denk ik van veel berichten.. My goshhh.. :+
Wat mij betreft moet het zeker wel bespreekbaar zijn, maar is het lastig om een grens te trekken. Van volwassenen mag je er vanuit gaan dat ze eerder de consequenties overzien van hun berichten. Bij jongeren is dat over het algemeen minder. Maargoed, hoe controleer je zoiets?
Lastig punt.
Als er al een topic over komt, zou ik die dan op z'n minst op een subforum plaatsen dat niet toegankelijk is voor niet leden en niet omhoog plopt op google.
Een soort centraal topic met stel je vragen over seks in het HK o.i.d.
Verder lijkt mij een niet informatief HK topic ook prima toch? Als mensen daar willen dollen, waarom niet? Je hoeft niet overal strikt de touwtjes in handen te hebben, zeker niet in een HK. Iedereen heeft te maken (gehad) met het onderwerp seks. Het hoort imo geen taboe te zijn.
Maar met het oog op mogelijke gevolgen van zulke online berichten blijf ik een oplossing lastig vinden. :)

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 01:36

Sokje_6 schreef:
Maar stel we pakken een topic als dit, dat gewoon open is. Het heeft een 18+ tag, en dat mag dus wel dan? Of is deze er doorheen geglipt? Ik kan zo nog wel een paar voorbeelden vinden.
[LZP] 18+ Romantische filmmomenten in real life
Vermakelijk leesvoer overigens :+

En dit topic heeft zelfs de 500 pagina's gehaald. Dat begon als mogelijk 18+, en is daarna een HK topic geworden zie ik nu.
[HK] De meeste vreemde afknapper 18+


Dit zijn voorbeelden van 2 en 5 jaar geleden, toen was het beleid inderdaad anders. Mede door het ontsporen van topics zoals deze is het juist aangepast.

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 09:43

MarcoBorsato schreef:
Witchcraft schreef:
e="lieveli"]
Dan lees je het niet, hoef je er ook niet iets van te vinden. :)


Sorry maar ik heb ook een mening die ik mag uitten toch? :+


Ja maar je bent een relatief nieuwe bokker, dit is allemaal ver voor jouw komst zo gegaan dus deal er mee :)[/quote]


Dat denk jij. Ik ben er van in het begin bij geweest. Heb alleen op een gegeven moment dat acount laten verwijderen door persoonlijke omstandigheden. Dus niet gelijk op een profiel afgaan zou ik zeggen en lekker zelf ermee dealen. :') Dat ik een andere mening heb dan jou en wat andere bokkers, hoeft toch niet te zeggen dat ik mijn mond maar moet houden? :+

Raineri
Berichten: 6252
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Wat gebeurt hier nu weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 10:09

Witchcraft, respect dat je bent teruggekomen. Ik ben na een jarenlange pauze weer wat actiever maar heb het gevoel dat ik nog steeds dezelfde discussies lees.

Only came here to read the comments.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 13:44

Witchcraft schreef:
Dat denk jij. Ik ben er van in het begin bij geweest. Heb alleen op een gegeven moment dat acount laten verwijderen door persoonlijke omstandigheden. Dus niet gelijk op een profiel afgaan zou ik zeggen en lekker zelf ermee dealen. :') Dat ik een andere mening heb dan jou en wat andere bokkers, hoeft toch niet te zeggen dat ik mijn mond maar moet houden? :+


Ik zeg nergens dat je je mond moet houden. Maar oke prima, je was dus extra goed op de hoogte waar je je inschreef. :)

Roodvos

Berichten: 6681
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 17:42

khirshanta schreef:
De regel dat topics over seks niet zijn toegestaan in het onderdeel 'Huiskamer' is er omdat we er ook rekening mee moeten houden dat er (hele) jonge Bokkers zijn, waarvoor bepaalde reacties niet gepast zijn.

Wanneer er vragen zijn, kunnen deze in bijvoorbeeld mensenwelzijn en sport geplaatst worden. Daarin kunnen dan informatieve reacties gegeven worden- mits het topic gepast is.

De regels hierover kunnen jullie hier lezen.

Ik hoop dat ik het zo goed uit heb kunnen leggen :)

Maar eigenlijk vind ik dit wel een vreemd beleid. Als een "willekeurige niet ingelogde bezoeker van buitenaf” kan ik deze topics meelezen. Als het in de Huiskamer staat is het alleen maar zichtbaar en toegankelijk voor leden. Om je leden in zijn algemeenheid in bescherming te nemen ben ik er voorstander van om dit soort topics juist in een voor buitenstaanders afgeschermd deel van het forum te plaatsen. Er zitten soms ook hele gevoelige en lastige onderwerpen bij, waar leden niet voor niets een SA voor hebben gevraagd en gekregen.

En dat jullie het niet in de Huiskamer willen kan ik mij ook voorstellen. Maar misschien is het sowieso een idee om de hele (niet paard-gerelateerde) tab “Algemeen” alleen zichtbaar te maken voor ingelogde leden?

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Wat gebeurt hier nu weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 18:22

Het forum zou sowieso veel meer dicht gegooid mogen worden voor niet leden wat mij betreft maar dat is off topic.

Iris82

Berichten: 39854
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 18:28

Amandavd schreef:
Het forum zou sowieso veel meer dicht gegooid mogen worden voor niet leden wat mij betreft maar dat is off topic.


Op zich is het off topic, maar van de andere kant ook weer niet.

Men had plannen om met Bokt de community kant op te gaan. Jessica heet niet voor niets community manager. Maar dat plan is al minimaal 5 jaar oud.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41688
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-18 18:32

Amandavd schreef:
Het forum zou sowieso veel meer dicht gegooid mogen worden voor niet leden wat mij betreft maar dat is off topic.

Vind ik helemaal niet offtopic.

Past goed in het geluid van een besloten deel op Bokt.

FOK! heeft dat ook en dat functioneert goed (zelfs drie subfora die besloten zijn/waar toegang voor aangevraagd moet worden).

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Wat gebeurt hier nu weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 11:38

Ik ben het daar ook wel mee eens.
Alleen krijg je dan niet teveel van die accounts die zeg maar alleen registreren om hun ´traumatische verleden´ te delen op de LZP?

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 12:00

FOK heeft wel een andere doelgroep dan Bokt denk ik. :) We willen Bokt zo toegankelijk mogelijk houden, nog een heel forumdeel besloten maken past daar niet bij. Om te voorkomen dat iedereen gelijk op de algemene fora gaat posten hebben we wel de '25 nuttige berichten'-regel, maar verder afsluiten willen we het eigenlijk niet.

Ik snap het argument wel hoor, op LZP en MWS komen veel serieuzere onderwerpen voorbij dan in de HK. Tegelijk zie je wel dat in de HK gebruikers vaker persoonlijke informatie delen over langere tijd en dan is die extra barrière voor meelezers wel prettig. En zoals je al aanstipt hebben we inderdaad de SA's waarmee iemand alsnog anoniem een topic kan maken.

Ik denk ook dat, als je LZP en MWS besloten maakt, dat gebruikers aanmoedigt om makkelijker heftige verhalen te delen. Ik weet niet of dat zo wenselijk is, het zou die fora best wat zwaarmoediger kunnen maken. Natuurlijk is het fijn om 'veilig' je verhaal te doen maar misschien is Bokt daar gewoon niet de plek voor en moeten we dat ook niet ervan willen maken. :)

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Wat gebeurt hier nu weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 12:10

Het paardengedeelte zou gewoon open moeten blijven voor niet leden maar voor leden mag LPZ en MWS best besloten zijn. Ik vind het vreemd dat mensen niet hun zwaarmoedige verhalen mogen delen waarbij ze veel steun zouden kunnen krijgen van Bokkers maar er wel 50 topics per dag over ik heb een jongen in de -vulmaarinwelkeplek- ontmoet. Ik snap best dat je zegt dat we Bokt willen behouden voor paardgerelateerde dingen en minder LPZ en MWS maar dan moeten dat soort topics ook weg. Je kan niet zeggen we houden de blije dingen wel en iedereen die het zwaar heeft zoekt zijn heil maar ergens anders.

Es_ther

Berichten: 18721
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 12:15

@Amanda, inderdaad.

Ik heb hier een poos terug ook een topic aangemaakt met mijn zorgen, gewoon even hart luchten. Of als iemand een topic opent waar iemand zich niet prettig voelt wil ik die gene ook graag proberen te helpen.

Ik denk dat Bokt voor mensen ook een uitlaatklep kan zijn. Als je dingen thuis niet kwijt kunt/wilt of wanneer je een vraag hebt die je het liefste aan vrouwen stelt of aan mensen die je niet (persoonlijk) kent, snap ik dat zeer goed.

Wat betreft het topic waar het in de OP over ging, ik vertel mijn seksleven niet aan andere, is iets tussen mij en vriendlief, maar ik vond het wel leuk om te lezen!
Daarbij, weten sommige 15 jarige meer over seks dan ik wist toen ik een jaar of 18/20 was :').

Waves
Berichten: 3871
Geregistreerd: 01-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 16:11

Ik post al jaren nauwelijks meer op Bokt en wel op Fok. Ik heb me altijd verbaasd over de topics die op Bokt wél mogen!

Ernstig seksueel misbruik, incestverledens, suicidale gedachten, noem het maar op en het mag hier. Inclusief onprofessionele adviezen van en live ontsporingen. Voor mij reden geweest om indertijd nog te pleiten voor het kunnen aanstippen van alleen paardenonderwerpen (wat er gelukkig ook gekomen is).

Ik had en heb er geen behoefte aan om tussen het lezen over shetlanderpret ineens geconfronteerd te worden met een incestverhaal of iemand die zich voor de trein wil werpen (echt waar). Inmiddels heb ik kinderen en ik zou ze 100x liever op Fok laten lezen dan hier om deze reden.

Ik kan jullie vertellen dat zo’n trauma/hulptopic binnen 10 seconden gesloten wordt op Fok met de vriendelijke mededeling om professionele hulp te zoeken. Zeer verstandig imo. Dat de mods hier dat nog steeds niet zo zien maar wél vallen over ‘gezonde’ sekspraat, zegt mij dat er nog niks veranderd is.

Als je het alleen bij paarden en niet-shockerende 12+ onderwerpen wil houden, prima, maar laat al die hulp/trauma topics dan óók niet toe. Trek dan 1 lijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41688
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-18 16:20

Waves schreef:
Ik post al jaren nauwelijks meer op Bokt en wel op Fok. Ik heb me altijd verbaasd over de topics die op Bokt wél mogen!

Ernstig seksueel misbruik, incestverledens, suicidale gedachten, noem het maar op en het mag hier. Inclusief onprofessionele adviezen van en live ontsporingen. Voor mij reden geweest om indertijd nog te pleiten voor het kunnen aanstippen van alleen paardenonderwerpen (wat er gelukkig ook gekomen is).

Ik had en heb er geen behoefte aan om tussen het lezen over shetlanderpret ineens geconfronteerd te worden met een incestverhaal of iemand die zich voor de trein wil werpen (echt waar). Inmiddels heb ik kinderen en ik zou ze 100x liever op Fok laten lezen dan hier om deze reden.

Ik kan jullie vertellen dat zo’n trauma/hulptopic binnen 10 seconden gesloten wordt op Fok met de vriendelijke mededeling om professionele hulp te zoeken. Zeer verstandig imo. Dat de mods hier dat nog steeds niet zo zien maar wél vallen over ‘gezonde’ sekspraat, zegt mij dat er nog niks veranderd is.

Als je het alleen bij paarden en niet-shockerende 12+ onderwerpen wil houden, prima, maar laat al die hulp/trauma topics dan óók niet toe. Trek dan 1 lijn.
Dikgedrukte klopt idd. Ben er zelf mod en heb er nogal wat gesloten :'). Voornamelijk topics over zelfmoord.

De toon is er wat harder op FOK!, maar qua onderwerpen is de zware problematiek gewoon niet toegestaan. Al dat amateurpsycholoog-gedoe moet je niet willen als forum :).

Shadow0

Berichten: 43521
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Wat gebeurt hier nu weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 16:26

Waarom zou je dat niet moeten willen? Hoewel er topics ontsporen heb ik de indruk dat er ook veel steun en praktische hulp uit die topics voortkomt.

(En nogmaals: het is niet helemaal juist om te doen alsof 'gezonde sekspraakt' niet mag. Het ging niet om het inhoudelijk bespreken van seksuele onderwerpen, het ging om topic dat tot popcorntopic was gemaakt om zowel de TS belachelijk te maken als op te bieden in grofheid en flauwe opmerkingen.)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41688
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-18 16:28

Shadow0 schreef:
Waarom zou je dat niet moeten willen? Hoewel er topics ontsporen heb ik de indruk dat er ook veel steun en praktische hulp uit die topics voortkomt.

(En nogmaals: het is niet helemaal juist om te doen alsof 'gezonde sekspraakt' niet mag. Het ging niet om het inhoudelijk bespreken van seksuele onderwerpen, het ging om topic dat tot popcorntopic was gemaakt om zowel de TS belachelijk te maken als op te bieden in grofheid en flauwe opmerkingen.)

Ja, steun en praktische hulp is goed. Amateur-psycholoog spelen niet. Anderen bepaalde behandelingen voorspiegelen, adviseren welke medicatie je kunt nemen in welke hoeveelheid, welke drugs verzachtend werken, het gaat heel ver.

Dat kan echt zo verkeerd aflopen (heb t al een paar keer goed mis zien gaan), dat moet je, vind ik, niet willen faciliteren :).

Waves
Berichten: 3871
Geregistreerd: 01-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 16:36

Shadow0 schreef:
Waarom zou je dat niet moeten willen? Hoewel er topics ontsporen heb ik de indruk dat er ook veel steun en praktische hulp uit die topics voortkomt.

(En nogmaals: het is niet helemaal juist om te doen alsof 'gezonde sekspraakt' niet mag. Het ging niet om het inhoudelijk bespreken van seksuele onderwerpen, het ging om topic dat tot popcorntopic was gemaakt om zowel de TS belachelijk te maken als op te bieden in grofheid en flauwe opmerkingen.)



Als je dat denkt moet je bepaalde topics nog maar eens goed lezen. Het hele probleem is nou juist dat jij als leek denkt “ach gezellig, die mensen helpen elkaar een beetje”, terwijl imo regelmatig het tegenovergestelde waar is en elke psychisch hulpverlener zou zeggen: blijf van internetfora af.

Mijn punt is: jij of ik kunnen helemaal niet beoordelen of iemand met érnstige trauma’s en ernstige psychische problematiek (want daar hebben we het soms over!) geholpen is met adviezen en steun hier. Het tegenovergestelde kan net zo goed waar zijn. Daar moet je je als forum he-le-maal niet aan willen branden.

Nog los van wat je andere foraleden aandoet die wakker liggen van die ene die zichzelf voor de trein wil werpen maar daar niets aan kunnen doen, want het is het internet. Geen plek voor psychosche hulpverlening.

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 16:48

Shadow0 schreef:
Waarom zou je dat niet moeten willen? Hoewel er topics ontsporen heb ik de indruk dat er ook veel steun en praktische hulp uit die topics voortkomt.

(En nogmaals: het is niet helemaal juist om te doen alsof 'gezonde sekspraakt' niet mag. Het ging niet om het inhoudelijk bespreken van seksuele onderwerpen, het ging om topic dat tot popcorntopic was gemaakt om zowel de TS belachelijk te maken als op te bieden in grofheid en flauwe opmerkingen.)

Maar dat mag ook niet. Dat werd hier door een mod gezegd. Alles behalve MSW-topics is niet toegestaan.

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 16:49

Ik snap nooit zo goed dat mensen een topic over seks aangrijpen om vooral maar te laten zien hoe ontzettend niet-preuts zij zijn. Als iemand een vraag heeft over veilig vrijen, wat dragen opmerkingen over kwakjes en waterbedden dan bij aan een antwoord?
Prima dat je open bent over seks en als jij zonodig aan anderen wilt laten weten hoe open en modern je wel niet bent, ook goed. Maar als er dan een paar keer wordt gevaagd om on topic te blijven? Wat is dan het probleem? Zodra het woord "seks" valt, is er altijd een groep mensen die denken dat dat betekent dat ongeremd praten over standjes, speeltjes enzovoort gewenst is.

Shadow0

Berichten: 43521
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 17:14

@Waves, tsja, ik heb daar dus niet zo'n moeite mee - mensen (ook mensen met ernstige trauma's en ernstige psychische problematiek) zijn desondanks mensen, dus ik zie er niets in om op voorhand al een soort cordon te leggen en te verbieden om zulke dingen te bespreken. Daarmee creeer je taboes en hou je het stigma in stand.
Ik heb wat dat betreft, niet alleen op Bokt, ook zo ontzettend veel steun gezien, dat zoveel positiefs biedt.

Dan hou je nog een paar problemen over:
1. daadwerkelijk onjuiste informatie en/of teveel op de stoel van de prof gaan zitten. Dat kan inhoudelijk bekeken worden. (En ik zou het op zich niet erg vinden als notoire misinformatie wordt weggehaald)
2. Veel problematischer vind ik de neiging die er soms hebben om gebruikers in de problemen extra te kwetsen, belachelijk te maken, in twijfel te trekken, weg te pesten en hun topics te ontsporen. Daar zou volgens mij wel paal en perk aan gesteld moeten worden.

Er zijn overigens ook professionals, denk een hoogleraar psychiatrie Jim van Os, die juist nadrukkelijk aangeeft hoe er mogelijkheden zijn om wel via onderling contact en ook via internet hulp van elkaar te krijgen.

Dus nadenken over hoe we dat kunnen doen is misschien veel nuttiger dan alles op voorhand afsluiten. Ik bedoel - het is een keuze die Fok natuurlijk zelf moet maken. Niemand moet dergelijke zaken faciliteren. Maar er zijn ook genoeg redenen om de mogelijkheid wel open te laten. Laat Bokt die plek maar zijn, zeker als er nog iets meer aandacht is voor een veilig klimaat.

En als dat heel veel impact heeft op lezers dan denk ik dat het goed is om te kijken hoe daaraan tegemoet gekomen kan worden - de mogelijkheid tot het verbergen van topics is er alvast 1. Tags of waarschuwingen vooraf kunnen een alternatief zijn. Maar het betekent niet automatisch dat moeilijke onderwerpen nooit meer kunnen.