Welke verantwoordelijkheid heeft een forum?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ruitje

Berichten: 12333
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 00:47

justkid schreef:
Ruitje dat vind ik eigenlijk best heel erg om te lezen -O-

Ik hoop eigenlijk dat wanneer er een "heksenjacht" wordt geopend dat er dan ook anderen opstaan en daar tegenin gaan.
Een forum is een raar iets. Het is niet de realiteit en toch ook weer wel. Wat ik wel zeker weet is dat hoe de mensen reageren vanaf hun toetsenbord heel anders is dan dat ze face tot face doen.

Ik heb ook in het verleden wel topics gelezen van bokkers die dan later van A tot Z gelogen waren.
Het is een tijdverdrijf, mensen doen het voor de lol en om uiteenlopende redenen. Het is goed om je dat te realiseren wanneer je ergens heel verontwaardigd over bent.

Dierenleed triggert enorm om verontwaardigd, of verdrietig of boos te reageren. de vraag is of dat ook maar iets gaat oplossen.


Nouja, het ging om het beleren van een jonge draver. Dus ik had tegengas verwacht, expres gezegd daar voor open te staan, onderzoeken verzameld om mijn standpunten te onderbouwen. Maar in het topic geen reactie. Kreeg ik ineens PB's van Bokkers dat ze me op FB zagen.

Was een aparte ervaring.

Ergens is het ook bijzonder toch? Dat iemand zich zo druk kan maken om wat een ander op internet schrijft dat hij vind dat hij/zij daar iets mee moet?

Ik heb dat niet zo, maar dat heb ik ook niet als ik beelden zie van zielige honden in Spanje. Ik zie dat dan niet als iets waar ' Ik wat mee moet ' .

Hoe gaat dat dan met al het leed in de media, willen mensen daar ook wat aan doen?

Als het zo ver weg is laat ik het toch wat meer los ofzo... zo ook op een forum.

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 00:52

Als je aan forumberichten en foto's/filmpjes etc kunt zien dat er echt dierenleed is, kun je dit toch aangeven bij de (dieren)politie? Die kunnen toch nagaan van wie het account is en welk IP adres er gebruikt wordt? Of denk ik nu veel te simpel?

senna21

Berichten: 11862
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 01:07

Bij ons in de buurt staat een stokkreupel ponnietje. Beestje is fysiek op. De Dierenbescherming kan niets doen, omdat het dier " onder toezicht van een dierenarts staat.
Het heeft een vliegendeken op en hoefschoenen aan, maar kan amper lopen.
Heel lastig om te zien, maar hier kunnen we niets aan doen.
Één keer de eigenaresse gesproken, . maar ze is niet voor rede vatbaar.

Palmera

Berichten: 9460
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 01:17

Interessant. De vraag is natuurlijk ook hoe die adviezen van de "dierenbeul" zijn. Als het zinvolle en nuttige tips zijn is het heel lastig om iemand van het forum te smijten.

En wat men in de eigen tijd, buiten bokt dus, doet; dat is een zaak waar andere instanties (pien_2010 zei al zoiets) op af kunnen gaan na een melding. Maar niet bokt!

Ik geloof er ook in dat internet zo makkeĺijk alles anders laat zien.
Het is zo eenvoudig om mijn buurman als dierenbeul af te schilderen omdat er een kreupel paard staat. Ik heb alleen niet gezien dat de dierenarts drie keer per week daar is omdat ik dan werk.

Juist daarom is beoordelen zo moeilijk en zijn dit interesante maar ook lastige zaken om een antwoord op te geven.

Suzanne F.

Berichten: 49266
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 07:36

Als hier een topic komt over huiselijk geweld dan wordt er toch ook niet ingegrepen? En mijn ervaring is dat ze met meldingen van stalking ook niks doen, want diegene heeft netjes binnen 5 minuten de verplichte posts gehaald om overal te kunnen kijken en lezen. En ook al stijgt jouw aantal profielviews explosief sinds diegene aangemeld is, er wordt niks mee gedaan.

Dus waarom zouden ze dan diergerelateerde zaken wel aanpakken? Niks aan te doen dus. Pas als er een verzoek van de politie komt gaan ze actie ondernemen. Dus dan moet je daarvoor zorgen. Maar dat is vaak nog heel moeilijk. Want die hebben wel iets beters te doen zeggen ze zelf.

troi
Berichten: 17016
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 08:08

ik vind eigenlijk dat bokt het op dat vlak heel netjes doet. Ze bewegen heel voorzichtig tussen de wettelijke grenzen en ‘de goede smaak’ (hoe je dat ook wilt interpreteren). Proberen de scherpe randjes eraf te halen door in te grijpen als iemand bijv persoonlijk de grond in geboord wordt maar tegelijkertijd terughoudend genoeg te zijn en een pittige discussie toe te staan.

Ze zijn een tijdje een pak strenger geweest en kregen toen veel verwijten omdat mensen het gevoel hadden dat de mods naar eigen smaak aan het ingrijpen en sturen waren. Die menselijke inschatting is natuurlijk onvermijdelijk aangezien criteria voor ingrijpen nooit 100% te formaliseren zijn in strakke regels. Als je terug gaat naar meer ingrijpen dan kom je daar op uit. Nog minder gaan modereren lijkt me ook niet wenselijk eigenlijk (maar goed ik denk dat de meesten het daar mee eens zijn).

Wat betreft de vraag wat is de verantwoordelijkheid, dat is denk ik ook een jurudische vraag. Eigenlijk zou ik daar het antwoord niet op weten.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 08:28

DezeNaam schreef:
Gini; daarom krijg ik soms ook wel mijn bedenkingen bij de paardensport... := Ik heb 13 jaar paardgereden en een jaar geleden mijn paard verkocht maar of ik ooit weer zou paardrijden, ik weet het niet. Ik heb veel gezien en in mijn ogen doen mensen meer slecht dan goed voor dieren dus hoe hard ik het ook mis denk ik niet dat ik snel terug zou beginnen. Kreeg eigenlijk ook mijn twijfels toen ik een vriendin die niet paardreed eens meenam en zei "Ja als hij niet direct op het been reageert na 2x dan geef je hem een tik met de zweep." Toen besefte ik eigenlijk ook pas hoe raar het klonk, even een dier fysiek corrigeren omdat het je niet zint? :+ Wie ben ik uiteindelijk om te bepalen hoe snel hij moet lopen als hij niet wilt en is het niet een beetje raar om zoveel controle te willen hebben en een dier iets tegen zijn zin verplicht te laten doen?
Maar goed, dat even aan de kant gelaten.. Op zich kunnen paarden beter tegen hitte dan honden natuurlijk (al zal een kleine melkkar niet veel doen als het niet aan het koken is buiten), maar op zich is het wel hypocriet inderdaad. :')

Als je op een hondenforum zegt dat je je hond slaat of extreem lichamelijk corrigeert zal je daar veel kritiek op krijgen inderdaad. Al zijn er ook zeker mensen op het hondenforum die wat harder zijn maar wel nog respect voor hun hond hebben en het niet doen uit woede maar op een doordachte manier. Niet iedereen is het daarmee eens maar er valt wel nog mee om te gaan en deze gebruikers worden niet elke keer door het slijk gehaald.
Denk dat het het verschil ook maakt dat de ene persoon het doet omdat hij gewoon niet met honden om kan gaan en het gedrag er wel even uit probeert te krijgen met geweld, en de ander wel inziet waar het gedrag van de hond vandaan komt en besluit dat een fysieke correctie de enigste manier is om het aan te pakken.
Maar als je dat besluit neemt moet je je wel verantwoorden hoor. :D _O- (En eerst alle positieve manieren geprobeerd hebben. ;p )

[Edit] En een gentle-leader is ook wel een zwaar trainingsmiddel. Kan veel schade aanrichten bij fout gebruik en veel hondeneigenaren weten eigenlijk niet hoe ze het moeten gebruiken.
Volgens mij is er een zeer groot verschil tussen de honden en paardenwereld... Bij honden wordt er tegenwoordig veel meer gekeken waar het gedrag vandaan komt en hoe je het aan kan pakken op een positieve manier zodat de hond zich beter zal voelen. Het gaat veel meer om samenwerking.
Oké bij paarden wordt hier natuurlijk ook wel naar gekeken, en er wordt gesproken van 'harmonie' maar in veel mindere mate vind ik. Paard 'moet maar gewoon luisteren' etc etc. Een paard is eerder puur hobby en je hond is je vriend. (Is niet voor iedereen uiteraard.)

Want hoeveel paardenmeisjes hebben uiteindelijk verstand van paarden? In de manege leer je rijden. Oortjes naar voren is blij en naar achteren is boos, maar verder leer je eigenlijk niet veel over het gedrag van paarden en hoe je emoties/gedragingen kan herkennen (net zoals mensen vroeger vooral naar de staart van de hond keken om het gedrag af te lezen terwijl we nu ondertussen wel weten dat honden véél meer signalen sturen die wij vaak missen). Over hondengedrag leren mensen tegenwoordig veel meer. Denk dat dat ook wel een probleem is op maneges, het is geen gewone hobby zoals skiën waarbij je even je latjes pakt en je ze daarna gewoon weer terug kan zetten. Je gaat met een levend dier om en dat lijken sommige mensen wel eens te vergeten.


Heel goede post die mijn huidig gevoel bij paardrijden goed weergeeft. Ik merk ook dat de paardensport van buitenaf steeds vaker kritisch bekeken wordt en in vraag gesteld. Mss goed om hier een apart topic over te openen ?

Gini
Berichten: 17927
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Welke verantwoordelijkheid heeft een forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 10:05

Is inderdaad een hele goede post die ook exact mijn bedenkingen weergeeft. In de paardensport is dierenleed heel moeilijk te onderscheiden.

secricible

Berichten: 25698
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Welke verantwoordelijkheid heeft een forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 10:34

Pittig, maar voor mij zit die grens bedt ver. Pas als er daadwerkelijk sprake is van duidelijk strafbaar gedrag (uitgemergelde paarden, pups van 4weken oud verhandelen, afranselen tot bloedens toe) met duidelijk bewijs zou bokt dat bewijs van mij mogen opslaan en er iets mee mogen doen.
In andere gevallen denk ik dat je echt terughoudend moet zijn en geen oordeel moet hebben over grijs gebied.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41648
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 10:51

Goede vraag :). In het geval van dierenleed ga ik met Secricible mee. Dat is zo moeilijk in te schatten en foto's geven makkelijk een verkeerd beeld. Is er dan weer een hoop bewijs dan zou ik daar als forum wel wat mee doen, want je wil geen platform bieden aan dierenmishandelaars.

In het geval van users pesten/stalken vind ik wél dat Bokt daar een belangrijke rol in heeft. Zij bieden immers het platform. Het kan imo niet zo zijn dat de ene user de andere user kan stalken. Dat is bewijsbaar, het is strafbaar, dat moet je geen platform willen geven.

Ik ben zelf moderator op een groot Nederlands forum en wanneer er melding van stalken/pestgedrag komt met bewijs daarvoor, wordt daar hard tegen opgetreden.

Leo

Berichten: 50158
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 14:17

Zelf heb ik zo'n 12 jaar aan modereren achter me liggen, dus ik heb heel wat ervaring van de 'andere' kant in mijn rugzak zitten. Ik wil hier dus wel op reageren, vanuit mezelf (ik ben immers nu al een paar maanden geen mod meer) en die 12 jaar modden.
Het is een hele goede vraag, maar ook een hele moeilijke, waar eigenlijk geen zwart-wit antwoord op gegeven kan worden in mijn ogen. We hebben een duidelijke regel met betrekking tot dierenmishandeling: filmpjes, foto's etc. van dierenmishandeling staan we niet toe op het forum. Geenszins willen we als Bokt podium bieden voor dergelijke praktijken, zelfs niet met de insteek om te laten zien hoe afschuwelijk het is. Daar zijn we het immers allemaal wel met elkaar eens. :\
Het paardenleed wat in de OP geschetst wordt, is echter niet objectief of zwart-wit... Wat voor de één duidelijk leed is, is voor de ander een nouja... geaccepteerde gang van zaken binnen de paardenwereld en vooral en alleen de zaak van de eigenaar en niet die van derden. Ik heb recent nog dingen zien gebeuren wat ik absoluut als paardenleed zou bestempelen en waar ik gewoon naar van word en wakker van kan liggen. Maar het gaat wel om zaken die helaas nog steeds geaccepteerd worden binnen de paardenwereld en waar sommige mensen helaas zelfs nog steeds denken dat het 'normaal' is. Ik kan dan als paardeneigenaar alleen maar heel, heel erg voornemen om zelf vooral altijd zelf na te blijven denken.
Ook binnen de wetgeving worden zaken gewoon geaccepteerd, zolang een dier maar de basisvoorwaarden van huisvesting heeft. Wat de eigenaar verder uitspookt: kun of doe je niks mee, want het paard wordt volgens de basisvoorwaarden verzorgd. En dan nog steeds: wat ík paardenleed vind, is hartstikke subjectief.

Helaas is het op Bokt ook zo dat die zelfde subjectiviteit geen richtlijn kan bieden om ergens wel of niet op in te grijpen. De duidelijke zaken kun je wat mee, maar heel veel is via internet gewoonweg niet te controleren of te vaag. Daar kan het moderatorteam ook niet mee beginnen. Natuurlijk wordt er bij duidelijk strafbare zaken ingegrepen door de mogelijkheden voor een platform op Bokt in te trekken, dat is in het verleden ook wel voorgekomen. Dat maakt niet dat het leed voorbij is, maar het is in ieder geval niet meer op Bokt te zien en Bokt is ook geen plaats meer voor diegene om anderen te beïnvloeden of te contacten. Maar voor zo'n maatregel getroffen kan worden, moeten er wel hele duidelijke bewijzen gevonden worden dat iets foute boel is.. En dan komt weer die beperking van het internet om de hoek komen. Daarnaast bestaat het team uit allerhande vrijwilligers en dierenliefhebbers, geen detectives of dierenpolitie. Op basis van wat we zelf zouden vinden, kunnen we mensen niet wel of niet uitsluiten van het forum.

Samengevat is en moet het Bokt team daarin zijn neutrale positie behouden. Kun je niet objectief zijn in een zaak, moet je die aan je collega's overlaten. Iets waar binnen het team echt heel goed voor gewaakt wordt, waar het ook over gaat. :)

Ik lees ook terug dat er soms te snel of te weinig ingegrepen wordt. Ook dit is enorm grijs en lastig. Ik ben het er mee eens dat we in het verleden, naar eer en geweten overigens, een strenger beleid hebben gevoerd waarin we eerder naar slotjes grepen, naar verwijderen van berichten etc. Dit hebben we de afgelopen jaren willen verbeteren en is mijns inziens ook al heel erg verbeterd. Echter is dat ook niet altijd makkelijk. Veel aansprekingen vinden onzichtbaar plaats: via PB. Berichten waar iemand voor is aangesproken worden niet per definitie verwijderd (vaker niet dan wel) wat weer suggestie wekt bij andere Bokkers dat mods niets doen aan dat soort berichten: immers blijft het bericht staan. Zou het verwijderd worden, is het dan censureren? Ook een veel gehoorde klacht. :)
Hetzelfde met een discutabel topic open laten of sluiten: beide levert heel erg veel kritiek op. Waarom blijft het open? Waarom wordt het gesloten en mag men er niets over zeggen?
Het modteam is continu tussen dat soort afwegingen aan het schipperen, een ontzettend lastige taak. Zeker omdat er soms snel beoordelen en beslissen nodig is, omdat het keihard kan lopen ineens op Bokt. Maakt dan iets een foute beslissing of een teamlid onbetrouwbaar? Dat vind ik nogal hevige uitspraken. :)

Ik vind het al met al een hele interessante vraagstelling, maar ook één die een enorm groot grijs gebied heeft. Ik denk dat Bokt er eigenlijk al op een hele goede en nette manier mee om gaat en het echt per situatie bekijkt.

Koper

Berichten: 30277
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 14:59

Leo schreef:
We hebben een duidelijke regel met betrekking tot dierenmishandeling: filmpjes, foto's etc. van dierenmishandeling staan we niet toe op het forum. Geenszins willen we als Bokt podium bieden voor dergelijke praktijken, zelfs niet met de insteek om te laten zien hoe afschuwelijk het is. Daar zijn we het immers allemaal wel met elkaar eens. :\

Zou je mij misschien eens willen uitleggen waarom er dan een tijdje geleden door nota bene het boktteam zelf (in de vorm van de nieuwsredactie) een topic met daarbij een afgrijselijk filmpje van een ezel die door tijgers wordt opgegeten geplaatst is? Of zijn ezels geen dieren? Ja, ik snap dat tijgers ezels eten. Nee, ik snap niet dat dierentuinpersoneel een levende ezel een tijgerverblijf in schuift. En ik snap ook niet dat het boktteam het filmpje dan deelt.

En snap jij dan nu dat ik het niet anders dan onbetrouwbaar en onvoorspelbaar kan noemen als bokt.nl de ene keer predikt dat dierenleed niet is toegestaan, en dan zo'n filmpje zelf deelt, en daarna weer vroom meldt dat dierenmishandeling toch écht niet kan?

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 15:02

Koper schreef:
Leo schreef:
We hebben een duidelijke regel met betrekking tot dierenmishandeling: filmpjes, foto's etc. van dierenmishandeling staan we niet toe op het forum. Geenszins willen we als Bokt podium bieden voor dergelijke praktijken, zelfs niet met de insteek om te laten zien hoe afschuwelijk het is. Daar zijn we het immers allemaal wel met elkaar eens. :\

Zou je mij misschien eens willen uitleggen waarom er dan een tijdje geleden door nota bene het boktteam zelf (in de vorm van de nieuwsredactie) een topic met daarbij een afgrijselijk filmpje van een ezel die door tijgers wordt opgegeten geplaatst is?

En snap jij dan nu dat ik het niet anders dan onbetrouwbaar en onvoorspelbaar kan noemen als bokt.nl de ene keer predikt dat dierenleed niet is toegestaan, en dan zo'n filmpje zelf deelt, en daarna weer vroom meldt dat dierenmishandeling toch écht niet kan?

Edit: 'voor een modje het doet dan maar' ;)
Laatst bijgewerkt door Sunnda op 10-09-18 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Palmera

Berichten: 9460
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Welke verantwoordelijkheid heeft een forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 15:04

En we worden weer persoonlijk. Goed gedaan hoor! +:)+

Koper

Berichten: 30277
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 15:05

Dat is dan die mensen hun probleem Sunnda.

En zou TS nu even willen melden waarom ze mij zodanig stalkt dat andere bokkers er inmiddels ook al commentaar op beginnen te geven? Ik lees net dat stalken strafbaar is. Nog één keer, TS, of wie dan ook, en ik doe aangifte.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 15:06

Palmera schreef:
En we worden weer persoonlijk. Goed gedaan hoor! +:)+

Je kop in het zand steken als het om dierenleed gaat is de oplossing?

Palmera

Berichten: 9460
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 15:10

Sunnda schreef:
Palmera schreef:
En we worden weer persoonlijk. Goed gedaan hoor! +:)+

Je kop in het zand steken als het om dierenleed gaat is de oplossing?

Nooit! Maar volgens mij is dit een 'wat te doen als-discussie' en geen wijzend vingertje topic.

Imo heeft persoonlijk worden in dit geval geen enkele zin.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41648
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 15:10

Ik weet niet waar dit over gaat, maar ik vind dit iig niet kies. Zomaar iemand beschuldigen van dierenmishandeling :\.

Gini
Berichten: 17927
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 15:10

Koper schreef:
Leo schreef:
We hebben een duidelijke regel met betrekking tot dierenmishandeling: filmpjes, foto's etc. van dierenmishandeling staan we niet toe op het forum. Geenszins willen we als Bokt podium bieden voor dergelijke praktijken, zelfs niet met de insteek om te laten zien hoe afschuwelijk het is. Daar zijn we het immers allemaal wel met elkaar eens. :\

Zou je mij misschien eens willen uitleggen waarom er dan een tijdje geleden door nota bene het boktteam zelf (in de vorm van de nieuwsredactie) een topic met daarbij een afgrijselijk filmpje van een ezel die door tijgers wordt opgegeten geplaatst is? Of zijn ezels geen dieren? Ja, ik snap dat tijgers ezels eten. Nee, ik snap niet dat dierentuinpersoneel een levende ezel een tijgerverblijf in schuift. En ik snap ook niet dat het boktteam het filmpje dan deelt.


Een tijdje geleden? Je bedoelt 1 jaar, 3 maanden en 3 dagen geleden? Als je een topic uit zo een ver verleden moet aanhalen als punt om te bewijzen dat het boktteam inconsistent is, dan vind ik dat toch slapjes en vind ik dat het team best wel goed werk levert.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 15:12

_San87_ schreef:
Ik weet niet waar dit over gaat, maar ik vind dit iig niet kies. Zomaar iemand beschuldigen van dierenmishandeling :\.

De filmpjes zijn gewoon online op bokt te vinden.

Maar ik zie het alweer.
Iedereen vindt het niet kunnen, maar het gewoon benoemen wat je ziet mag ook niet, want dan heet het persoonlijk. :wave:

Palmera

Berichten: 9460
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Welke verantwoordelijkheid heeft een forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 15:13

Sunnda, er word een situatie besproken. Geen persoon.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 15:14

Sunnda schreef:
_San87_ schreef:
Ik weet niet waar dit over gaat, maar ik vind dit iig niet kies. Zomaar iemand beschuldigen van dierenmishandeling :\.

De filmpjes zijn gewoon online op bokt te vinden.

Maar ik zie het alweer.
Iedereen vindt het niet kunnen, maar het gewoon benoemen wat je ziet mag ook niet, want dan heet het persoonlijk. :wave:



Maar ik zie niets in dit topic, ik zie nergens iets wat op dierenleed wijst.
Wat zie jij in dit topic dat jij als dierenleed benoemd?
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 10-09-18 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41648
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 15:14

Sunnda schreef:
_San87_ schreef:
Ik weet niet waar dit over gaat, maar ik vind dit iig niet kies. Zomaar iemand beschuldigen van dierenmishandeling :\.

De filmpjes zijn gewoon online op bokt te vinden.

Maar ik zie het alweer.
Iedereen vindt het niet kunnen, maar het gewoon benoemen wat je ziet mag ook niet, want dan heet het persoonlijk. :wave:


Dan doe je aangifte van dierenmishandeling :\.

Zoals ik zei, geen idee waar t over gaat en het verhaal erachter dus dan zijn dergelijke posts gewoon raar.

Yltje
Berichten: 1278
Geregistreerd: 04-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 15:17

Sunnda schreef:
Koper schreef:
Zou je mij misschien eens willen uitleggen waarom er dan een tijdje geleden door nota bene het boktteam zelf (in de vorm van de nieuwsredactie) een topic met daarbij een afgrijselijk filmpje van een ezel die door tijgers wordt opgegeten geplaatst is?

En snap jij dan nu dat ik het niet anders dan onbetrouwbaar en onvoorspelbaar kan noemen als bokt.nl de ene keer predikt dat dierenleed niet is toegestaan, en dan zo'n filmpje zelf deelt, en daarna weer vroom meldt dat dierenmishandeling toch écht niet kan?

*knip*



Het vorige topic van TS is al gesloten omdat de hele opzet van het verhaal overduidelijk gericht was op 1 specifieke bokker. Daarom heeft ze hem moeten aanpassen en is dit topic er. Als sommige bokkers niet objectief kunnen blijven zal deze ook dicht moeten dus het wederom persoonlijk maken helpt niks.

Meerdere bokkers leggen in dit topic ook goed en helder uit, dat of je het er nu wel of niet mee eens ben, de een zijn werkwijze de andere niet is.

De een vind een corrigerend tikje mishandeling de ander vind een flink pak slaag nog geen mishandeling.

Waar iemand zijn paard 6 kilo suikerklontjes voert omdat "hij dat zo lekker vindt", vindt een ander je reinste mishandeling want iédereen weet toch dat dat hartstikke slecht is.

De toon waarop iets verteld of uitgelegd wordt maakt het gehele verhaal.
Persoon 1 heeft een manier van handelen, Persoon 2 is het hier niet meer eens. Dat mag, dat mag persoon 2 ook vertellen met respect uiteraard. Aan persoon 1 om dat met hetzelfde respect op te pakken en dan rest de keuze van er wel of niet iets mee doen.

In deze gaat het echter niet om het handelen van 1 persoon maar over hoe ermee om te gaan op Bokt zelf. Ik denk dat we situaties op bokt ook zo zouden moeten behandelen, met respect en proberen zoveel mogelijk rekening te houden met andermans gevoel hoewel dat uiteraard ook het grootste struikelblok is..
Laatst bijgewerkt door Dani op 11-09-18 08:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Persoonlijke aanval uit quote verwijderd

Koper

Berichten: 30277
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 15:17

Gini schreef:
Koper schreef:
Zou je mij misschien eens willen uitleggen waarom er dan een tijdje geleden door nota bene het boktteam zelf (in de vorm van de nieuwsredactie) een topic met daarbij een afgrijselijk filmpje van een ezel die door tijgers wordt opgegeten geplaatst is? Of zijn ezels geen dieren? Ja, ik snap dat tijgers ezels eten. Nee, ik snap niet dat dierentuinpersoneel een levende ezel een tijgerverblijf in schuift. En ik snap ook niet dat het boktteam het filmpje dan deelt.


Een tijdje geleden? Je bedoelt 1 jaar, 3 maanden en 3 dagen geleden? Als je een topic uit zo een ver verleden moet aanhalen als punt om te bewijzen dat het boktteam inconsistent is, dan vind ik dat toch slapjes en vind ik dat het team best wel goed werk levert.

Wat ontzettend goed dat jij de moeite hebt genomen om dat topic op te zoeken. Buk es, dan krijg je een mooie veer in je hol.

En dit was inderdaad een voorbeeld. Het eerste wat me zo te binnen schoot.