Sinds wanneer mag je niet meer vragen naar wat een ander...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Sinds wanneer mag je niet meer vragen naar wat een ander...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 08:21

Maar dit topic: [PP] Paard kopen gaat toch helemaal niet over taxatie? Gaat erom of ze wel of geen paard moet kopen voor haar dochter als cadeau?

RianneH

Berichten: 28238
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Sinds wanneer mag je niet meer vragen naar wat een ander...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 08:27

Het verloop van het topic inderdaad niet, echter de OP wel. Dat kan in overleg met TS aangepast worden en dan kan het topic weer open.

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 08:30

Ik weet het niet hoor?

Citaat:
Hallo allemaal,

Ik ga voor mijn dochter een pony kopen. Aangezien dit voor mij de eerste keer is en het een verassing voor mijn dochter is ben ik nogal onzeker!

Ik heb een prachtige tinker Kerry gezien van 10 jaar jong en 1.46 m groot. Komt uit Engeland en is voor de rest niets van bekend. Naar mijn inziens loopt ze heel mooi en is een plaatje om te zien. Reserveren wordt niet gedaan, wel wilt men hem tot morgen vasthouden, zodat ik een keuring kan regelen. Als ik dit op korte termijn geregeld krijg, wordt ze tot die tijd niet doorverkocht.

Wat zouden jullie doe ?


Zie hier echt niets in over een vraag hoeveel dat paard moet kosten?

RianneH

Berichten: 28238
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Sinds wanneer mag je niet meer vragen naar wat een ander...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 08:57

Klopt en dat is mijn fout, dat heb ik gisteravond niet goed gelezen, ik heropen het topic.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-18 09:12

RianneH schreef:
Vind ik persoonlijk absoluut niet, maar goed, wellicht ben ik te streng. Ik ga het overleggen en kom er op terug ;)

Ik ben benieuwd wat er uit het overleg komt :) .

Maar nogmaals: werd/wordt in het (voorheen) centrale taxatietopic ook op élke post gemodereerd of daar wel toestemming is voor de taxatievraag? Ik kan het me niet voorstellen maar ben nog steeds erg benieuwd naar het antwoord. Komt op mij over als meten met twee maten namelijk.

GUSTIxBILL

Berichten: 1998
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Sinds wanneer mag je niet meer vragen naar wat een ander...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 19:10

Wel grappig dat in een ander taxatie topic vermeld word dat het taxatie is, het topic verplaatst word.
Maar nergens in dat topic genoemd word dat het met toestemming van de eigenaar is...
Due ook hier is er geen duidelijkheid rond wat mag en wat niet, of word er met 2 maten en 2 gewichten gemeten,

tita

Berichten: 19754
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Sinds wanneer mag je niet meer vragen naar wat een ander...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 19:54

RianneH, kun je ook even op mijn topic terug komen.
Ik wil wel weten waarom die gesloten is, het is uit behandeld maar imo onrechtmatig gesloten.
En als jij dus in korte tijd meerdere topics sluit moet je kritisch naar jezelf kijken.

En ik dacht dat voor sluiten van topic meerdere mods hun visie/mening moesten geven

RianneH

Berichten: 28238
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 22:04

GDG schreef:
RianneH schreef:
Vind ik persoonlijk absoluut niet, maar goed, wellicht ben ik te streng. Ik ga het overleggen en kom er op terug ;)

Ik ben benieuwd wat er uit het overleg komt :) .

Maar nogmaals: werd/wordt in het (voorheen) centrale taxatietopic ook op élke post gemodereerd of daar wel toestemming is voor de taxatievraag? Ik kan het me niet voorstellen maar ben nog steeds erg benieuwd naar het antwoord. Komt op mij over als meten met twee maten namelijk.


Voor wat ik weet, ik was voorheen geen Kantinemod en dan krijg je minder mee van wat er gebeurd als er geen breed overleg nodig is. In elk geval, voorheen werden dergelijke topics over het algemeen vrij snel gesloten, daar zullen ongetwijfeld uitzonderingen tussen hebben gezeten, met verwijzing naar het voorheen centrale topic en de mededeling dat er toestemming van de eigenaar nodig is voor taxatie. Uiteindelijk werd er weinig tot niet opnieuw gepost in dat taxatie-topic.

Om terug te komen op het overleg. We zijn nog steeds van mening dat de vraag tot taxeren van andermans paard enkel mag met toestemming van de huidige eigenaar (wanneer het paard niet actief in de verkoop staat).

Echter, de gemaakte afspraken over hoe we hiermee om zouden gaan en mijn uiteindelijk uitvoering zijn te stug. We begrijpen jullie argumenten, het voordeel van behouden van dergelijke topics en waar een mogelijke grens van herkenbaar of niet herleidbaar kan liggen.
Nieuwe plan van aanpak is niet meer rigoureus het topic sluiten en eventueel verwijderen, maar enkel monitoren bij een voldoende algemeen of niet herleidbaar topic en bij te veel informatie, zoals namen of afstammingen, het topic eventueel aanpassen.

Het zeker goed om een discussie als deze aan te kunnen gaan hier op FZ en waar soms iets heel logisch lijkt in de bedachte aanpak kan het verhelderend zijn met de andere kant daarover te spreken. Bij deze zeker bedankt voor jullie input :)