Hi

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WieCo2018

Hi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-18 14:39

Hallo, eerst mijn paarden en mezelf even voorstellen en dan duik ik eindelijk in de wereld van bokt.

Vanaf mijn 5e rijd ik paard, want ik wilde niet op een pony toen :-) En op mijn 38e maakte ik eindelijk mijn Pennymeisjes droom waar en kocht ik mijn eerste eigen paard een maffe Tinker met de naam Condor. Hij was vier en hartstikke groen, maar oh zo eerlijk en braaf. Inmiddels heb ik naast de 5 honden, 3 katten, handvol konijnen, kippen en loopeende 3 paarden in de tuin staan. Nog een mooie Tinkerdame met de naam Tjitske en een KWPN heer op leeftijd die (terecht vind hij zelf) de naam Prins heeft.

Ik woon sinds 2007 in Kleve (Duitsland, net over de grens bij Nijmegen) voornamelijk omdat ik daar een huis kon kopen waar ik mijn paarden in de tuin kon zetten. In eerste instantie waren dat Condor en mijn oude verzorgpaard Soulmate (die helaas een jaar later overleden is) maar mevrouw Tjitske kwam daar al snel bij om het drietal compleet te maken. Mijn vriend, zijn zoon en ik hebben ontzettend genoten van de buitenritten in onze 'achtertuin' het reusachtige Reichswald. Inmiddels is de zoon van mijn vriend zo oud dat hij er niet meer regelmatig is, maar onze pleegdochter Katharina heeft met veel plezier zijn plaats als ruiter ingenomen.

In 2016 kreeg ik de kans om de manege bij ons om de hoek te gaan pachten. Niet waar ik tot dan toe aan gedacht had, rijden was een hobby en ik had gewoon een kantoorbaan. Maar door allerlei omstandigheden was dat het perfecte moment om volledig te switchen en gewoon maar het diepe in te duiken. En wow, hoe gaaf is het geworden.
Om te beginnen kwamen er nog meer paarden in mijn leven namelijk Angel, Anky, Boy, Finn, Livi, Little Boy, Moortje, Polanda, Robin, Ronni en Verona niet allemaal tegelijk maar wel behoorlijk snel en jeetje wat heb ik er een boel bij geleerd. En hoe gaaf vind ik het om kinderen te leren dat een paard een levend wezen is dat met respect behandeld moet worden en dat je er dan ongelofelijk veel pezier van en mee kunt hebben.
Bij mij zullen niet perse de topruiters gevormd worden, maar wel de ruiters met hart voor hun paard. Ik laat ze ook zien wat er allemaal komt kijken bij het hebben van en verantwoordelijk zijn voor een paard. En hoeveel lol je ook kunt hebben als je er niet op zit, we doen grondwerk, maar ook schrik en obstakeltraining, zijn heel vak in het bos, doen ook spelletjes waarbij ze met hun ogen dicht hun paard moeten herkennen, spelen stoelendans en schipper mag ik over varen en weet ik wat allemaal meer. En ik probeer ze de portugese manier van rijden bij te brengen. Dus meer met je lichaam en mind, dan met bijzetteugels en sporen. Ik geniet iedere dag van de keuze die ik gemaakt heb en wil dat nu met jullie gaan delen en jullie af en toe om raad of tips vragen.

Ik voeg een paar foto's van mijn manegepaarden en de lessen bij om jullie alvast een idee te geven.

Fijn weekend en tot op bokt.

maava

Re: Hi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 14:41

Welkom op bokt!
Die manege klinkt geweldig, had ik als kind graag op gelest. :j

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 14:42

Wat ontzettend leuk! Ben heel benieuwd naar de foto's.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 14:51

Lijkt me inderdaad een leuke manege!

WieCo2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-18 14:44

Ja, ik probeer rijles te geven op de manier waar ik zelf vroeger plezier aan had (gehad). Het leuke is dat ik er daardoor zelf ook veel plezier aan heb.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 14:47

Wat leuk, zo ongemerkt in je eigen manegebedrijf rollen :-)

Welkom op Bokt :-)

WieCo2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-18 14:50

Apple schreef:
Wat leuk, zo ongemerkt in je eigen manegebedrijf rollen :-)

Welkom op Bokt :-)

Dankjewel, ja superleuk om per ongeluk in je meisjesdroom te belanden

WieCo2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-18 14:51

Willemina_L schreef:
Wat ontzettend leuk! Ben heel benieuwd naar de foto's.

Het maffe is dat ik al allerlei foto's heb geüpload, ze zie als ik naar mijn tekst ga, maar ze niet zie als ik op verstuur klik. Wat doe ik verkeerd?

WieCo2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-18 14:54

maava schreef:
Welkom op bokt!
Die manege klinkt geweldig, had ik als kind graag op gelest. :j

Dankjewel en dankjewel

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 14:58

Dan moet je wellicht nog even zelf extra op de foto klikken zodat je ook een linkje ziet in je tekst :-) Dan kunnen wij ook de foto's zien.

katgera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 12:18

Welkom!

WieCo2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-18 13:53

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Volgens mij is het me nu gelukt de foto's die ik al eerder dacht te hebben gepost, alsnog te posten.

Wat foto's van de les, van zomerkamp afgelopen jaar, en van een van de buitenritten die we altijd graag maken. De laatste is mijn Haffie Anky aan de slag als therapiepaard.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 14:04

Leuke enthousiaste foto's :D

WieCo2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-18 14:13

Apple schreef:
Leuke enthousiaste foto's :D

Dankje