[Dienstmededeling]Nieuwe gebruikersvoorwaarden/privacybeleid

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 11:42

randalinpony schreef:
Citaat:
Praktijk situatie webshop: moet op verzoek wel alle klantgegevens wissen, maar bv niet de recenties die betreffende klant heeft geplaatst.
Doordenkend naar forum: ??


Waar vind jij dat Peetstap? Volgens mij lees ik er overheen als ik de link volg?


Ja dat vraag ik me dus af, wat mag er wel en niet, & wat kan net of wat kan absoluut niet meer...

randalinpony
Berichten: 6935
Geregistreerd: 14-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 13:36

Oh wacht even, je bedoelde bovenstaande over webshops als hypothetisch voorbeeld? Ik dacht dat je iets uit de link die je plaatste citeerde.
Ik ben nog niet veel voorbeelden tegengekomen maar ik denk dat de AP daar ook nog wel even mee wacht?

Ik wilde eigenlijk nog vooral erg graag antwoord op mijn eerder gestelde vragen over anonimiseren.

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 15:20

randalinpony schreef:
Oh wacht even, je bedoelde bovenstaande over webshops als hypothetisch voorbeeld? Ik dacht dat je iets uit de link die je plaatste citeerde.
Ik ben nog niet veel voorbeelden tegengekomen maar ik denk dat de AP daar ook nog wel even mee wacht?

Ik wilde eigenlijk nog vooral erg graag antwoord op mijn eerder gestelde vragen over anonimiseren.


Nope, linkje effe doorlezen.. :P zoveel tekst staat er niet.

Gaat om dit: " Dit recht houdt in dat een organisatie in een aantal gevallen iemands persoonsgegevens moet wissen. "

Vrij vertaald: ik als webshop eigenaar ben verplicht om persoonsgegevens te verwijderen op verzoek, maar dus niet de recenties / revieuws die betreffende persoon heeft geschreven ?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-06-18 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link en naam verwijderd

randalinpony
Berichten: 6935
Geregistreerd: 14-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 18:14

Die gevallen staan eronder. ;)

Peetstap voor dit soort vragen kun je beter de Autoriteit Persoonsgegevens zelf benaderen. Ze kunnen je niet altijd direct verder helpen maar ik heb gemerkt dat ze graag meedenken.

Gewoon even bellen. :)

randalinpony
Berichten: 6935
Geregistreerd: 14-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 18:37

Ik zou het echt heel fijn vinden als ik nog antwoord krijg op de vraag over anonimiseren/pseudonimiseren. :)


Of bijv. een opmerking als 'we zijn nog druk aan het overleggen met onze advocaat/de mods/de minister van internet/china/we wachten op de volgende bilderbergvergadering hoe we deze vraag moeten beantwoorden en komen erop terug. :P

Die info wil ik graag om te bekijken wat ik precies aan bokt ga vragen.

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 19:27


Anoniem

Re: [Dienstmededeling]Nieuwe gebruikersvoorwaarden/privacybeleid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 19:56

@Bart, ga je nog antwoorden op mijn vragen?

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 20:18

Anoniem schreef:
@Bart, ga je nog antwoorden op mijn vragen?

Doe maar rustig hoor, dat is al de derde keer in twee dagen dat je dat vraagt.

randalinpony
Berichten: 6935
Geregistreerd: 14-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 13:01

Peetstap schreef:


Dat is niet echt een antwoord op mijn vraag naar de technische ins en outs, Peetstap.


Even afgezien dat de wet wel heel creatief exclusief in het voordeel van forumbeheerders wordt uitgelegd in die blog. Maar ik heb daar eerder wat over gezegd in deze draad.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: [Dienstmededeling]Nieuwe gebruikersvoorwaarden/privacybeleid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-18 22:57

@randalinpony; Goede vraag over het anonimiseren/pseudonimiseren. We zijn aan het kijken hoe we daar het beste mee om kunnen gaan. Tot nu toe is het zo dat het anonimiseren vooral gericht is op de publiek beschikbare informatie. Je bent voor de buitenwereld niet meer zomaar terug te vinden op Bokt. Intern is van de meeste accounts nog wel terug te vinden wat de geschiedenis was van dat account om misbruik te voorkomen. Het is onhandig als iemand met 2 OWs vraagt om anonimiseren om vervolgens 2 dagen later een nieuw account aan te maken. Dat kunnen we alleen tegengaan als we iig iets aan geschiedenis bewaren.

Ook daar weer een afweging tussen de belangen van de gebruiker (persoonsgegevens verwijderen) en Bokt (misbruik voorkomen). We zijn aan het kijken hoe we dat het beste op kunnen lossen. Voor de hand ligt om dit iig te vragen aan de gebruiker, bij het gros gaat het vooral om het niet meer vindbaar zijn door b.v. een potentiele werkgever. Als volledig anonimiseren wel gewenst is dan moeten we kijken wat wij minimaal nodig hebben om misbruik tegen te gaan. Working on it, suggesties natuurlijk welkom.


Wat betreft een aantal andere posts in dit topic; in deze discussie wordt de wens om alle eigen berichten te kunnen verwijderen verward met de verplichtingen op grond van de AVG. Ook onder de AVG bestaat er geen verplichting om hele accounts te verwijderen, de balans tussen de belangen van de individuele gebruiker en het forum en de medegebruikers wordt door de AVG niet anders. We moeten zorgvuldig omgaan met de persoonsgegevens die we registreren, maar dat moest onder de Wet bescherming persoonsgegevens ook al. We slaan heel weinig op, dus dat maakt de verandering ook niet erg groot. Anonimiseren werd onder de oude wet voldoende gevonden en dat verandert onder de AVG maar weinig. Quotes hoeven dus niet verwijderd te worden, maar moeten worden aangepast aan de anonimisering. Op dit moment zijn we aan het kijken naar verbeteringen daaraan maar dat is met de huidige forumsoftware erg ingewikkeld. De gebruiker die in dit topic voorbij komt is als het goed is ook in quotes geanonimiseerd.

Over de herkenbaarheid door omstandigheden die toch voor identificatie van een persoon met een gastaccount zouden kunnen zorgen: je kunt bij het stoppen van je account aangeven om welke gegevens dat gaat. Dat werkt bijvoorbeeld ook zo als in het kader van de WOB gegevens over jou geopenbaard worden. Daarvan mag je zelf de anonimisering nalopen en aangeven waarvan je denkt dat stukken toch nog naar jou herleidbaar zijn. Als je namen, posts, topics doorgeeft dan passen we die aan. Automatisch waar het kan, handmatig waar dat nodig is.

Dan is er nog een stukje recht in de AVG dat niet absoluut is: er moet verwijderd worden, tenzij de verwerker een gerechtvaardigd belang heeft om data toch te bewaren. Stel ik heb een webshop en ik wil graag dat jij je rekeningen betaalt. Jij zegt vervolgens dat je in verband met de AVG wil dat ik al je persoonsgegevens verwijder, wat het mij onmogelijk zou maken de rekeningen bij je te incasseren. Je snapt wel dat ik die gegevens dan niet weg hoef te gooien. Ook is er in dat geval de wettelijke plicht om in ieder geval de facturen (en dus jouw persoonsgegevens) 7 jaar te bewaren.

Om misbruik van het forum te voorkomen kan het noodzakelijk zijn om sommige gegevens, ondanks het feit dat een gebruiker ze verwijderd wil zien, toch te bewaren, bijvoorbeeld IP-gegevens of mailadressen. Dat maakt het bijvoorbeeld ook voor Marktmods mogelijk om te controleren of bekende oplichters niet opnieuw accounts aanmaken. Maar volgens de wet is die bewaartermijn ook onderworpen aan de redelijke termijn dat die gegevens hun doel nog dienen.

In het algemeen mag je ervan uitgaan dat we alle voor mods toegankelijke gebruiks- en gebruikersgegevens gebruiken voor het onderzoek naar misbruik van accounts - ik schreef eerder al dat dat dus de PB's uitsluit. In het geval van misbruik van de Markt hebben we ook weleens gebruik gemaakt van een online controletool van de politie voor rekeningnummers als die waren opgegeven, maar die is in verband met privacyproblemen weer uit de lucht gehaald. @Gast5428; we melden niet hoe we precies onderzoeken of iemand b.v. een schaduwaccount aanmaakt omdat dat het wel heel erg eenvoudig zou maken om daar omheen te werken.

Over het anonimiseren van een eerder account om verder te gaan op een schone: dat werkt misbruik in de hand, dus dat is een kwestie van overleg en daar kan je een mod voor aanschrijven.

Het gaat niet alleen om het belang van een individuele gebruiker, ook onder de AVG is er een belangenafweging tussen die van de gebruiker aan de ene kant de die van het forum en de medegebruikers aan de andere kant. We willen geen Fokt, GeenStijl of, noem eens wat, Reddit worden, en om dat te voorkomen moeten we wel iets aan gegevens bewaren. Als je blind accounts aan kunt maken, daarmee flink kunt rellen, en vervolgens het hele feest weer opnieuw kunt doen, dan hebben we niets in handen waarmee we dat kunnen voorkomen.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: [Dienstmededeling]Nieuwe gebruikersvoorwaarden/privacybeleid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 10:28

Ik denk dat er verwarring leeft onder de plicht of een heel account verwijdert dient te worden op verzoek....als alle info inclusief IP adres verwijdert moet worden is dit gewoon het gehele account! Om de breed te gaan interpreteren en afwachten tot er iemand werk van gaat maken vind ik echt weer bokts....

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: [Dienstmededeling]Nieuwe gebruikersvoorwaarden/privacybeleid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-18 13:37

Ik begrijp je niet helemaal denk ik?
Alle persoonsgegevens moeten worden verwijderd op verzoek als er voor ons geen grondslag is om die gegevens te bewaren. Gebruikersnaam is een persoonsgegeven, IP adressen zijn een persoonsgegeven, als jij je naam of je woonplaats noemt is dat een persoonsgegeven. Een stuk tekst waarin je uitlegt hoe je een passage rijdt is geen persoonsgegeven, dat hoeft daarom niet te worden verwijderd. Die IP adressen kunnen we ook behouden als we die nodig hebben voor het tegengaan van misbruik, maar dan moeten we dat wel beargumenteren en daar ook een redelijke bewaartermijn aan hangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 19:56

BartVB schreef:
Ik begrijp je niet helemaal denk ik?
Alle persoonsgegevens moeten worden verwijderd op verzoek als er voor ons geen grondslag is om die gegevens te bewaren. Gebruikersnaam is een persoonsgegeven, IP adressen zijn een persoonsgegeven, als jij je naam of je woonplaats noemt is dat een persoonsgegeven. Een stuk tekst waarin je uitlegt hoe je een passage rijdt is geen persoonsgegeven, dat hoeft daarom niet te worden verwijderd. Die IP adressen kunnen we ook behouden als we die nodig hebben voor het tegengaan van misbruik, maar dan moeten we dat wel beargumenteren en daar ook een redelijke bewaartermijn aan hangen.

Wat bedoel je met misbruik?

Ik ben gewoon heel benieuwd waarom Bokt zoveel privé informatie van bokkers bewaard als er geen sprake is van oplichting of andere illegale praktijken.

Bedoel je daar misschien ook mee dat je het IP adres en andere informatie van bokkers jaren lang wilt bewaren omdat iemand misschien een tweede account neemt?
Stel dat iemand die vroeger op Bokt een account heeft gehad en na enige tijd besluit zich opnieuw aan te melden onder een nieuw account.
Dat is iets wat regelmatig voor kan komen.

Wat is de reden dat bokt bij een gebruiker die geen misbruik of misdaad heeft begaan het toch het zo noodzakelijk vindt om de gegevens van die bokker achter te houden en te gebruiken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 20:26

Dit topic is voor mij de reden om mijn account volledig te willen laten verwijderen inclusief alle berichten die ik ooit geschreven heb. Zoals gezegd vind ik hoe hier omgegaan wordt met de AVG geen goed iets. Ik ben doodgemaild door welk bedrijf ook, met uitleg etc. over de AVG. De nieuwe cookies tellingen op websites geven mij keuzes wat wel en niet door mij gewenst is. Heb zelfs een cursus moeten volgen erover omdat men dit echt serieus neemt en de consequenties niet mals zijn. Als gebruiker echter heb ik het idee dat er hier niet echt serieus met mijn gegevens omgegaan wordt.
Hoe krijg ik mijn account en alle gegevens verwijderd ? En dan bedoel ik echt alles natuurlijk.
Ik ga namelijk niet akkoord met de gebruikersvoorwaarden zoals nu gesteld en geef geen toestemming tot gebruik of bewaring van welk gegeven dan ook van mij dat bewaard mag blijven.

Voor iedereen die trouwens een discussie hierover heeft met welk bedrijf dan ook:

Heeft u een klacht en komt u er samen met de organisatie niet uit? Dan kunt u een privacyklacht indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens

Kan ik mijn persoonsgegevens laten verwijderen?
U heeft het recht om een organisatie te vragen bepaalde persoonsgegevens van u te verwijderen. Dat kunt u vragen als deze gegevens niet kloppen, niet compleet zijn of niet (meer) ter zake doen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-06-18 20:55, in het totaal 2 keer bewerkt

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 20:44

Anoniem schreef:
Dit topic is voor mij de reden om mijn account volledig te willen laten verwijderen inclusief alle berichten die ik ooit geschreven heb. Zoals gezegd vind ik hoe hier omgegaan wordt met de AVG geen goed iets. Ik ben doodgemaild door welk bedrijf ook, met uitleg etc. over de AVG. De nieuwe cookies tellingen op websites geven mij keuzes wat wel en niet door mij gewenst is. Heb zelfs een cursus moeten volgen erover omdat men dit echt serieus neemt en de consequenties niet mals zijn. Als gebruiker echter heb ik het idee dat er hier niet echt serieus met mijn gegevens omgegaan wordt.
Hoe krijg ik mijn account en alle gegevens verwijderd ? En dan bedoel ik echt alles natuurlijk.


Dit heb ik hetzelfde. Ik heb altijd bewust gepost op bokt, maar het is voor mij een principekwestie geworden. Ik wil kunnen verdwijnen als ik daar om vraag. En dan niet anoniem gemaakt, maar echt weg.

Ik snap er echt helemaal geen biet van dat mijn oude berichten een toegevoegde waarde zouden kunnen hebben ooit in een topic dat iemand ooit terug zou kunnen lezen.

Als iedereen toch altijd netjes terug zou lezen, dan zouden er toch nooit nieuwe topics geopend worden, want had iedereen altijd al alle antwoorden op gevonden. Want laten we eerlijk zijn, bijna alles is al wel ooit besproken op bokt wat betreft het paarden gedeelte.

En alles zoals LZP en MWS heeft voor wat bokt is (paardenforum) ook geen waarde om te bewaren of anonimiseren, want daar zijn ook wel andere fora voor...

Samengevat. Ik wil weg van bokt. Incl al mijn berichten. En tot dat niet kan voel ik mij gedwongen om te blijven, want anonimiseren vind ik niet voldoende. En maak ik er maar het beste van en wacht hoopvol (tot mijn dood denk ik) tot iedereen zelf kan besluiten met een druk op de knop om het account bij bokt op te heffen en alle berichten verwijderd te hebben.

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 20:53

Voor mij idem. Ik heb niet altijd bewust gepost op bokt, zeker in mijn penny jaren niet, maar ik kan me ook zeker niet voorstellen dat mijn berichten van meerwaarde zijn voor discussies die gevoerd zijn, daar waar ik nooit actief discussies gevoerd heb. Dus dat als reden voeren dat een account niet verwijderd wordt gaat, in mijn geval zeker, niet op.

Ik ben erg benieuwd wat het vervolg gaat zijn bij niet akkoord gaan van de gebruikersvoorwaarden.

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16173
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 20:54

Anoniem schreef:
Bedoel je daar misschien ook mee dat je het IP adres en andere informatie van bokkers jaren lang wilt bewaren omdat iemand misschien een tweede account neemt?
Stel dat iemand die vroeger op Bokt een account heeft gehad en na enige tijd besluit zich opnieuw aan te melden onder een nieuw account.
Dat is iets wat regelmatig voor kan komen.


Een tweede account aanmaken is nooit toegestaan. (Op aangevraagde goed gemotiveerde SA's na) ook niet wanneer iemand na een aantal jaar afwezigheid weer graag op Bokt wil posten.
Het gebeurd dan wel dat een gebruiker zijn inlog gegevens vergeten is, deze kunnen wij dan aanpassen.

secricible

Berichten: 25698
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 20:55

Ik zou vooral benieuwd zijn of de Autoriteit persoonsgegevens er op dezelfde manier instaat als Bart dat doet. Ik merk namelijk dat ik er op dezelfde manier in begin te staan als NAIWHL. Maar als ik het goed begrijp kan ik dat alleen laten toetsen dmv die klacht en kan dat pas als ik eerst een verzoek heb gedaan tot verwijderen, want dan is er pas een issue.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 20:57

secricible schreef:
Ik zou vooral benieuwd zijn of de Autoriteit persoonsgegevens er op dezelfde manier instaat als Bart dat doet. Ik merk namelijk dat ik er op dezelfde manier in begin te staan als NAIWHL. Maar als ik het goed begrijp kan ik dat alleen laten toetsen dmv die klacht en kan dat pas als ik eerst een verzoek heb gedaan tot verwijderen, want dan is er pas een issue.


Vandaar mijn verzoek hoe men dit moet aanpakken. Heb dit speciaal openbaar gedaan zodat geïnteresseerden dit ook kunnen volgen.

secricible

Berichten: 25698
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 21:01

Anoniem schreef:
secricible schreef:
Ik zou vooral benieuwd zijn of de Autoriteit persoonsgegevens er op dezelfde manier instaat als Bart dat doet. Ik merk namelijk dat ik er op dezelfde manier in begin te staan als NAIWHL. Maar als ik het goed begrijp kan ik dat alleen laten toetsen dmv die klacht en kan dat pas als ik eerst een verzoek heb gedaan tot verwijderen, want dan is er pas een issue.


Vandaar mijn verzoek hoe men dit moet aanpakken. Heb dit speciaal openbaar gedaan zodat geïnteresseerden dit ook kunnen volgen.


Ja, ik heb net gekeken naar die privacyklacht, maar wat ik lees kan dat alleen nadat ik mijn account heb verwijderd en ik wil dat eigenlijk voorkomen zolang ik geen garanties heb dus. Zag wel de tip, maar dan wordt er weinig mee gedaan m.i.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 21:08

secricible schreef:
secricible schreef:
Ik zou vooral benieuwd zijn of de Autoriteit persoonsgegevens er op dezelfde manier instaat als Bart dat doet. Ik merk namelijk dat ik er op dezelfde manier in begin te staan als NAIWHL. Maar als ik het goed begrijp kan ik dat alleen laten toetsen dmv die klacht en kan dat pas als ik eerst een verzoek heb gedaan tot verwijderen, want dan is er pas een issue.


Ja, ik heb net gekeken naar die privacyklacht, maar wat ik lees kan dat alleen nadat ik mijn account heb verwijderd en ik wil dat eigenlijk voorkomen zolang ik geen garanties heb dus. Zag wel de tip, maar dan wordt er weinig mee gedaan m.i.


Tenzij het een gebundelde klacht is. Zoals met alles, 1 persoon bereikt niet veel. Maar bundel je je klachten krijg je een ander verhaal. Een beetje waar rook is is vuur idee. Deze site is niet hobbymatig daar je reclame kunt afkopen en er dus inkomsten zijn. Hetzij door reclame hetzij door gebruikers die de reclames afkopen.
Ben toch benieuwd wat we kunnen bereiken als Bokkers allen tesamen. Want wat ik bespeur is de vraag accounts te verwijderen wel degelijk aanwezig. En het is in het verleden ook gebeurd. Willekeur mag niet, als je er 1 iets toestaat heeft een ander dezelfde rechten.
Wat mij voornamelijk stoort is dat er gezegd wordt dat het niet ethisch zou zijn dat pb’s gelezen zouden worden maar er geen garanties gegeven worden. De mogelijkheid bestaat dus is het privacygevoelige info die bloot ligt. Wat als ik in een pb een geheim vertel, vertrouwende op het feit dat nooit iemand anders dan de ontvanger dit kan/mag lezen. Hoe kan ik nu nog vertrouwen dat dit zo is.

secricible

Berichten: 25698
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 21:18

Anoniem schreef:
secricible schreef:

Ja, ik heb net gekeken naar die privacyklacht, maar wat ik lees kan dat alleen nadat ik mijn account heb verwijderd en ik wil dat eigenlijk voorkomen zolang ik geen garanties heb dus. Zag wel de tip, maar dan wordt er weinig mee gedaan m.i.


Tenzij het een gebundelde klacht is. Zoals met alles, 1 persoon bereikt niet veel. Maar bundel je je klachten krijg je een ander verhaal. Een beetje waar rook is is vuur idee. Deze site is niet hobbymatig daar je reclame kunt afkopen en er dus inkomsten zijn. Hetzij door reclame hetzij door gebruikers die de reclames afkopen.
Ben toch benieuwd wat we kunnen bereiken als Bokkers allen tesamen. Want wat ik bespeur is de vraag accounts te verwijderen wel degelijk aanwezig. En het is in het verleden ook gebeurd. Willekeur mag niet, als je er 1 iets toestaat heeft een ander dezelfde rechten.
Wat mij voornamelijk stoort is dat er gezegd wordt dat het niet ethisch zou zijn dat pb’s gelezen zouden worden maar er geen garanties gegeven worden. De mogelijkheid bestaat dus is het privacygevoelige info die bloot ligt. Wat als ik in een pb een geheim vertel, vertrouwende op het feit dat nooit iemand anders dan de ontvanger dit kan/mag lezen. Hoe kan ik nu nog vertrouwen dat dit zo is.


Ik heb iig een tip ingevuld, met een link naar deze thread.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 21:23


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 21:27

Essie73 schreef:
Anoniem schreef:
Bedoel je daar misschien ook mee dat je het IP adres en andere informatie van bokkers jaren lang wilt bewaren omdat iemand misschien een tweede account neemt?
Stel dat iemand die vroeger op Bokt een account heeft gehad en na enige tijd besluit zich opnieuw aan te melden onder een nieuw account.
Dat is iets wat regelmatig voor kan komen.


Een tweede account aanmaken is nooit toegestaan. (Op aangevraagde goed gemotiveerde SA's na) ook niet wanneer iemand na een aantal jaar afwezigheid weer graag op Bokt wil posten.
Het gebeurd dan wel dat een gebruiker zijn inlog gegevens vergeten is, deze kunnen wij dan aanpassen.


Waarom is dit niet toegestaan?
Ik kan begrijpen dat het niet handig is als iemand meerdere accounts gelijktijdig gebruikt. Maar waarom is het voor jullie zo enorm belangrijk om er zo streng op toe te zien of iemand in zijn leven een keer terug komt onder een nieuw account?
Zelfs zo streng dat bokt het dus van belang vindt om alle privegegevens en alle schrijfwijzes en alles wat een bokker uniek maakt te willen bewaren en in te zetten op het moment dat men iemand van een SA verdenkt.
Dat snap ik niet.Waarom?
Ik vind het echt een aanslag op je privacy dat bokt dit doet.
Als je je dus aanmeld op bokt dan worden je privacygegevens en je internetgebruik op bokt opgeslagen.Ik heb het gevoel gekregen dat ik een politieagent bij mij heb die mij volgt en alles van mij controleerd.
Ik denk dat bokt hierin echt te ver gaat. Bokt is een paardenforum, geen sekte of een andere internetinstantie die gebruikers moet laten controleren op crimineel gedrag. Maar dat doet bokt dus wel.
Ik denk ook niet dat ik hier antwoord ga krijgen van beheerder@bart maar ik zou het wel waarderen.

Ik denk dat als iemand aangifte doet tegen Bokt over het niet naleven van de AVG deze het nog gaat winnen ook.
Maar ik ga dat niet doen. Ik gebruik mijn tijd liever aan leuke dingen.

Het enige dat ik nog wil is dat dit account en mijn account volledig gaan verdwijnen van bokt. Die aanvraag is gisteren al naar support@bokt gemaild.

Hoe lang duurt het voordat je volledig onzichtbaar bent gemaakt op bokt?

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: [Dienstmededeling]Nieuwe gebruikersvoorwaarden/privacybeleid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 21:39

Ik ga mee met de rest hierboven. Ben er goed over aan het nadenken, al is het maar op principe. Maar dan wil ik wel álles verwijderd hebben..