Ongepaste reacties.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Ongepaste reacties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 07:38

Ik denk ook dat het nodig is om soms is een tegengeluid te horen omdat je anders nogal geneigd bent om jou gedacht als de enige waarheid te zien en tunnelvisie te krijgen.

Cowgirl

Berichten: 23748
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 07:47

BarbaLala schreef:
GDG schreef:
Euh, wat een rare gedachtengang :? . Mensen die niet in een bepaald topic 'thuishoren'... wie bepaalt of ze er niet thuishoren? Hoe wordt dat bepaald? Volgens mij bepaald bokt dat nog altijd zelf door te stellen dat het een openbaar forum is met openbare topics.


Niks geen rare gedachtegang hoor :)
Dat verhoudt zich normaliter vanzelf. Echter nu dus niet en dat is dus storend.
Een veehouder past bijv. niet in een meepraat topic voor veganisme, en zo zijn er tal van voorbeelden te noemen natuurlijk, waarin het storend en ongewenst, ongepast is.



Jeetje waar je je al niet druk om maakt.
Ik geloof dat iedereen nog zelf bepaald in welk topic hij mee praat.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 08:18

Ik zit ook in dat topic. Ik vind het juist fijn dat er ook wel eens een moeder reageert, zolang het inderdaad maar met respect is naar onze keuze.

Britta en lieveli reageren regelmatig en doen dat met de nodige humor. Heerlijk! 2 moeders met de voetjes op de grond. Idem met sizzle trouwens en de rest ontsnapt me even.

Wat voor mij ongepast zou zijn? Een moeder die het topic komt verzieken dat wij moeten zwijgen over opvoeding want "je hebt geen kind dus geen recht van spreken". Of een moeder die komt verkondigen "het is je doel als vrouw om voor kinderen te zorgen". Dat soort zaken. De dingen die wij dagelijks wel horen: je kan nooit moe zijn zonder kinderen, als kinderloze moet je altijd maar flexibel zijn, alles voor prinsje/prinsesje, je bent zielig/egoïstisch/geen complete vrouw zonder kinderen etc.

DAT zou storend en ongepast zijn. Iemand die dat er steeds doorheen komt drammen.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 08:30

lieveli schreef:
[MWS] Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Je bedoelt dit topic. Wees dan gewoon duidelijk.


Dat is sowieso een draak van een topic waarin er dingen geroepen worden die wat mij betreft over grenzen gaan.
Daarnaast zou het fijn zijn als niet alles hier doodgemodereerd wordt. Je kunt ook overdrijven.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Ongepaste reacties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 08:33

Hoezo vind je dat nabster?

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 08:50

BarbaLala schreef:
Niks geen rare gedachtegang hoor :)
Dat verhoudt zich normaliter vanzelf. Echter nu dus niet en dat is dus storend.
Een veehouder past bijv. niet in een meepraat topic voor veganisme, en zo zijn er tal van voorbeelden te noemen natuurlijk, waarin het storend en ongewenst, ongepast is.


Nou dat kan juist héél verhelderend en leerzaam werken :j. Wie heeft er last van als een dergelijk persoon in zo'n topic zit op het moment dat iedereen elkaar met respect behandeld? Alleen gelijkgestemden is ook zo saai :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 09:01

Varekaj schreef:
Ik zit ook in dat topic. Ik vind het juist fijn dat er ook wel eens een moeder reageert, zolang het inderdaad maar met respect is naar onze keuze.

Britta en lieveli reageren regelmatig en doen dat met de nodige humor. Heerlijk! 2 moeders met de voetjes op de grond. Idem met sizzle trouwens en de rest ontsnapt me even.

Wat voor mij ongepast zou zijn? Een moeder die het topic komt verzieken dat wij moeten zwijgen over opvoeding want "je hebt geen kind dus geen recht van spreken". Of een moeder die komt verkondigen "het is je doel als vrouw om voor kinderen te zorgen". Dat soort zaken. De dingen die wij dagelijks wel horen: je kan nooit moe zijn zonder kinderen, als kinderloze moet je altijd maar flexibel zijn, alles voor prinsje/prinsesje, je bent zielig/egoïstisch/geen complete vrouw zonder kinderen etc.

DAT zou storend en ongepast zijn. Iemand die dat er steeds doorheen komt drammen.


Die hebben we ook wel gehad maar die heb ik gelukkig al een poosje niet meer gezien :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 09:08

BarbaLala schreef:
GDG schreef:
Euh, wat een rare gedachtengang :? . Mensen die niet in een bepaald topic 'thuishoren'... wie bepaalt of ze er niet thuishoren? Hoe wordt dat bepaald? Volgens mij bepaald bokt dat nog altijd zelf door te stellen dat het een openbaar forum is met openbare topics.


Niks geen rare gedachtegang hoor :)
Dat verhoudt zich normaliter vanzelf. Echter nu dus niet en dat is dus storend.
Een veehouder past bijv. niet in een meepraat topic voor veganisme, en zo zijn er tal van voorbeelden te noemen natuurlijk, waarin het storend en ongewenst, ongepast is.


Wauw lekker kortzichtig. Als veehouder mag je dus niet 1 of 2 keer per week vegetarisch eten?
Goed, ik ga weer alle dagen vlees eten...

MarliesV

Berichten: 15204
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Ongepaste reacties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 09:10

TS, ik vraag mij serieus af wat je op een openbaar discussieforum doet als je vind dat mensen met een andere mening zich niet in een clubje gelijkgestemden mogen mengen.

Natuurlijk dien je altijd netjes te blijven, maar een veehouder die niet in een veganistisch topic mag posten? Stierenpoep!
Misschien heeft deze veehouder toevallig wel eens zin aan een lekker veganistisch stukje eten? Is niet verboden toch?

Qimm

Berichten: 15174
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 09:10

In het genoemde topic ervaar ik het, als frequent bezoeker, poster en meelezer, het helemaal niet als storend wanneer er 'moeders' reageren. Zo lang ze maar geen campagne gaan voeren tegen de kindvrij-keuze

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 09:11

Citaat:
Een veehouder past bijv. niet in een meepraat topic voor veganisme


Ik vind dit een ongepaste reactie :\ Wie ben jij om te bepalen wie waar past.. Waarom moet je mensen in hokjes stoppen?

Lau

Berichten: 16676
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 09:14

Steeph schreef:
Oei, sjips, dit is een paarden forum maar ik heb al in geen jaren op een paard gezeten en heb er ook geen! Ik zal mezelf eens snel gaan verwijderen, want oei... :evaw:

Waar je je allemaal druk om kan maken joh...


oliebol dan moet ik ook maar niet meer reageren op dit forum. Aangezien ik al 2 jaar niet meer op het paard heb gezeten. En nu al ruim een maand geleden mijn paard heb verkocht.

Even on topic, TS je zit op een openbaar forum iedereen mag op topics reageren. Maakt niet uit of je er wel of niet bij hoort. Want iedereen die hier op het forum zit hoort erbij. Of je nou kinderloos of moeder bent. Veehouder of veganist, iedereen kan van elkaar leren. En daar draait bokt om leren van elkaar.

Jolien87

Berichten: 17471
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 09:19

Ik moet zeggen dat ik het als meelezer in het bewuste topic ook weleens fijn vind als er af en toe gerelativeerd kan worden door een bericht van een ouder.
Ik geloof ook niet dat er reacties zijn geplaatst waarin een ouder anderen probeert over te halen om kinderen te nemen. Men wordt daar in zijn waarde gelaten, af en toe met een knipoog, maar als dat al niet meer kan dan maak je, je naar mijn mening zorgen om de verkeerde dingen in het leven.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 09:19

Ik snap de ts wel.In het OVP topic zijn het constant de zelfde mensen die over Bio-industrie beginnen terwijl dat het hele punt niet is.OVP is niet erg , bio-industrie is erger.Ze worden verschillende keren wel aangesproken door mods en toch verschijnen ze iedere keer weer.

het vega en veganistentopic is toen gestart om dat er een veganistentopic was en daar werd je als vega al buitengekeken.Maar nu is ook dit topic verzand in een veganistentopic.Wat ik zelf heel jammer vind omdat ik bewust vega ben en andere dingen dus eet en dat kan er niet benoemd worden ik post daar dus ook niet meer.Moet wel zeggen dat ik er nooit getemd heb omdat ik zoiets had daar gaan we weer.
Het trollen op bokt gebeurt ook door heel vaak de zelfde mensen die met een botte bijl een topic binnenkomen.En ik geloof best dat de Mods wat doen met zo'n tem maar ze gaan dan rustig in een ander topic verder.

Lau

Berichten: 16676
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 09:25

beatje schreef:
Ik snap de ts wel.In het OVP topic zijn het constant de zelfde mensen die over Bio-industrie beginnen terwijl dat het hele punt niet is.OVP is niet erg , bio-industrie is erger.Ze worden verschillende keren wel aangesproken door mods en toch verschijnen ze iedere keer weer.

het vega en veganistentopic is toen gestart om dat er een veganistentopic was en daar werd je als vega al buitengekeken.Maar nu is ook dit topic verzand in een veganistentopic.Wat ik zelf heel jammer vind omdat ik bewust vega ben en andere dingen dus eet en dat kan er niet benoemd worden ik post daar dus ook niet meer.Moet wel zeggen dat ik er nooit getemd heb omdat ik zoiets had daar gaan we weer.
Het trollen op bokt gebeurt ook door heel vaak de zelfde mensen die met een botte bijl een topic binnenkomen.En ik geloof best dat de Mods wat doen met zo'n tem maar ze gaan dan rustig in een ander topic verder.


Maar hoe vaker je getemt word hoe groter de kans dat je een ban krijg, tijdelijk of misschien wel permanent. Er word echt wel wat met je tems gedaan. Dus in het vervolg echt wel temmen dan hebben de modjes ook in de gaten wie echt sfeer verziekt. En kunnen ze gericht het probleem gaan oplossen.

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 09:38

Dit doet me een beetje denken aan het clubje op het schoolplein waar je niet bij mag horen omdat je de verkeerde kleur schoenen aan hebt. TS wat doe je op een discussieforum als de mening van anderen je niet aan staat?

Jolien87 schreef:
Ik moet zeggen dat ik het als meelezer in het bewuste topic ook weleens fijn vind als er af en toe gerelativeerd kan worden door een bericht van een ouder.
Ik geloof ook niet dat er reacties zijn geplaatst waarin een ouder anderen probeert over te halen om kinderen te nemen. Men wordt daar in zijn waarde gelaten, af en toe met een knipoog, maar als dat al niet meer kan dan maak je, je naar mijn mening zorgen om de verkeerde dingen in het leven.


Precies dit. In dat topic werd soms gedaan of kinderen monsters zijn en dan mag er af en toe best een moeder zijn die de boel weer een beetje in balans trekt hoor :') Ik vind dat ook absoluut niet ongepast. En ik vind het heel kwalijk dat je iemands mening als ongepast afdoet.

CharleyT
Berichten: 3996
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 10:04

BarbaLala schreef:
Prrrr schreef:
Maar is het dan tegengeluid? Ik zie dat niet voorbijkomen in het topic.


Want dat is het referentiekader voor storend gedrag? :?
Topics voor gelijkgestemden horen niet structureel anders gestemden (en daarbij behorende uitlatingen) te bevatten, heel veel simpeler kan ik het niet maken.


Dit is niet waar we heen moeten. Krijgen we dan een toelating bij elk topic op basis van meer/minder gelijkgestemd zijn?? En wie gaat dat beslissen?

Gek idee, meer voor de besloten groepen op Facebook, daar kun je gelijkgestemden bij elkaar brengen.
Gelukkig is Bokt een open forum.

Niobe

Berichten: 7988
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 10:22

_Reneee schreef:
Precies dit. In dat topic werd soms gedaan of kinderen monsters zijn en dan mag er af en toe best een moeder zijn die de boel weer een beetje in balans trekt hoor :') Ik vind dat ook absoluut niet ongepast. En ik vind het heel kwalijk dat je iemands mening als ongepast afdoet.



Sommige kinderen zijn echt wel monsters hoor :=

Zonder gein, ergens snap ik TS wel. Zoals vaker gezegd, het is een openbaar forum en buitensluiten is niet oké. Maar het forum is zo groot en en zijn zoveel topics, ook veel langlopende topics over allerlei uiteenlopende onderwerpen. Er zijn genoeg onderwerpen en soorten topics die ik zelf ontwijk, bijvoorbeeld omdat het me niet trekt (variërend van meh tot gatver wat irritant) of bijv omdat ik er niet over mee kan praten. Dan zie ik het nut niet om er alsnog een reactie in te gooien.

Ik bedoel ik ben bewust kinderloos en kattenrijk, dus ik zou me zelf niet mengen in een topic dat Bewust kattenloos als titel heeft. Dat er mensen zijn die dat wel doen, is uiteraard prima. In het bewust kinderloos topic stoor ik me er ook niet aan dat er moeders/vaders meedoen, ik vraag me dan alleen af waarom je dat zou willen. Maar dan vraag ik dat gewoon en de antwoorden daarop verklaren dan een boel. Het is ook gewoon een leuk topic :')

Wat ik hier in dit topic wel weer een beetje krom vind is dat er geroepen word over vrijheid van meningsuiting en dat iedereen moet kunnen posten wat en waar ze willen en dat er tegelijkertijd heel heftig gereageerd wordt op de mening van TS :=

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30239
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 10:28

Niobe schreef:
Wat ik hier in dit topic wel weer een beetje krom vind is dat er geroepen word over vrijheid van meningsuiting en dat iedereen moet kunnen posten wat en waar ze willen en dat er tegelijkertijd heel heftig gereageerd wordt op de mening van TS :=


Maar dat is toch ook vrijheid van meningsuiting? Ik denk dat de wens tot beperking daarvan altijd heftige reacties oproept - het is niet voor niets een grondrecht. Tuurlijk mag TS zeggen dat ze vindt dat anderen zich niet in dat topic moeten moeien, anderen mogen daar een andere mening over hebben.

Feit is dat Bokt als beleid hanteert dat we niet aan besloten topics doen. De wens van TS om mensen op voorhand uit te sluiten van reageren in een topic wordt niet gehonoreerd en gaat ook niet gehonoreerd worden. Als een topic ontspoort vanwege offtopic reacties is het een ander verhaal, maar mensen op voorhand volledig uitsluiten van topics: nee.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 10:29

LadyMadonna schreef:
Hoezo vind je dat nabster?


Ik heb alleen de eerste dagen meegelezen, dus wellicht is het nu veranderd, maar ik dacht, ook al bewust kinderloze me te kennen praten. Ik vind de reacties te grof een veel van: 'kijk mij eens kek kindertjes bashen'. Niet mijn stijl.

Maar om zoiets te modereren op tegenstanders hoeft van mij ook niet. Wat ik eerder al zei, je kunt ook dingen overmodereren.

Ik ben zelf moderator op het grootste forum van nederland en ik ben eigenaar van een forum met 9000 leden. Ik weet inmiddels wat wel en niet werkt.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19227
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Ongepaste reacties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 10:30

Nou zeg, wat een raar topic dit! Of hoor ik hier dan ook niet thuis.

Een vee-houder hoort niet in een veganisten topic, why the f- not? Misschien kan hij/zij daar wel veel van leren en veganisten van de vee-houder.
Moeders kunnen hun ei kwijt in het anti-kinderen topic, en mensen met een eeuwige relatie kunnen mee smullen van het single leven van het Tinder topic. Ik snap je probleem echt niet hoor.

Niobe

Berichten: 7988
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 10:31

Prrrr schreef:
Niobe schreef:
Wat ik hier in dit topic wel weer een beetje krom vind is dat er geroepen word over vrijheid van meningsuiting en dat iedereen moet kunnen posten wat en waar ze willen en dat er tegelijkertijd heel heftig gereageerd wordt op de mening van TS :=


Maar dat is toch ook vrijheid van meningsuiting? Ik denk dat de wens tot beperking daarvan altijd heftige reacties oproept - het is niet voor niets een grondrecht. Tuurlijk mag TS zeggen dat ze vindt dat anderen zich niet in dat topic moeten moeien, anderen mogen daar een andere mening over hebben.


Ja natuurlijk! Maar dat kan ook anders. Om dan gelijk zo heftig te reageren en te vragen wat ze dan überhaupt op Bokt doet, hoeft natuurlijk ook niet.
Ik snap wel dat de mening van TS tenenkrommend voor mensen kan zijn, maar ik heb het idee dat die mening/vraag alleen wat onhandig is uitgelegd.

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 11:27

Nabster schreef:
LadyMadonna schreef:
Hoezo vind je dat nabster?


Ik heb alleen de eerste dagen meegelezen, dus wellicht is het nu veranderd, maar ik dacht, ook al bewust kinderloze me te kennen praten. Ik vind de reacties te grof een veel van: 'kijk mij eens kek kindertjes bashen'. Niet mijn stijl.

Maar om zoiets te modereren op tegenstanders hoeft van mij ook niet. Wat ik eerder al zei, je kunt ook dingen overmodereren.

Ik ben zelf moderator op het grootste forum van nederland en ik ben eigenaar van een forum met 9000 leden. Ik weet inmiddels wat wel en niet werkt.


Ik heb wel eens meegelezen in dit topic en vraag me wel eens af of dát niet gemodereerd zou moeten worden, die grove reacties :D. Maar goed ook dát moet kunnen, een uitlaatklep.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 11:41

Giolli schreef:
Nou zeg, wat een raar topic dit! Of hoor ik hier dan ook niet thuis.

Een vee-houder hoort niet in een veganisten topic, why the f- not? Misschien kan hij/zij daar wel veel van leren en veganisten van de vee-houder.
Moeders kunnen hun ei kwijt in het anti-kinderen topic, en mensen met een eeuwige relatie kunnen mee smullen van het single leven van het Tinder topic. Ik snap je probleem echt niet hoor.

Het gaat er natuurlijk wel vooral over hoe je je mening brengt.Ik vind in het kinderloze topic weinig fout staan en er word leuk gereageerd door de moeders met kinderen.Ik heb er ook maar zit ook liever niet in het gejengel van die van mijn buren :-D .
Maar ondanks dat het een openbaar forum is,moet je dan perse overal je mening verkondigen?.Ik vind in een vegatopic als veehouder je mening komen verkondigen waarom je wel vlees moet eten eerlijk gezegd een vorm van rellen.Meestal willen die mensen gewoon recepten uit wisselen en waar je lekker kan eten en zo en tips en trics en zitten niet te wachten op een fanatieke vleesboer.Waarom moet je perse overal een mening over geven .Persoonlijk komt het mij als vorm van pesten over.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132105
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Ongepaste reacties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 11:50

Hmmmm, maar dan ga je er vanuit dat een vleesboer automatisch een topic binnen komt vallen om iemand 'aan het vlees' te krijgen en dat zo iemand per definitie niet open staat voor de mening van anderen. Dat lijkt me wat te kort door de bocht.
Als iemand inderdaad een topic komt verstieren met 'zendingsdrang' en zo'n topic helemaal op stelten zet dan is dat niet de bedoeling en dan wordt er ook op gemodereerd. Maar het is lang niet altijd zo zwart/wit zoals je het nu schetst. Sterker nog: ik ken een slager die 2 dagen per week bewust geen vlees eet en zeker open staat voor de mening van anderen die geen vlees eten. Dat zou dan betekenen dat hij niet mee mag praten omdat hij slager is? Zo werkt het hier gelukkig niet.