Ongepaste reacties.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 07:48

Het is jammer dat je het meteen zo persoonlijk maakt Jenny. Het is maar bokt.

Overigens is het gevraagd in dat topic en bijna iedereen vond dat wel prima. *\%/*

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 07:51

lieveli schreef:
Het is jammer dat je het meteen zo persoonlijk maakt Jenny. Het is maar bokt.

Overigens is het gevraagd in dat topic en bijna iedereen vond dat wel prima. *\%/*


Ik heb het niet over het specifieke topic.

Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Ongepaste reacties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 07:53

Oh. Ik dacht dat omdat je het er eerder wel over had. My bad!

cobiie

Berichten: 7318
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 08:06

Jennyj01 schreef:
Dit is nou eigenlijk precies wat ik bedoel. Zo’n reactie van; dan gebruik je de foeiknop. Daar ging het toch niet over? Daarbij weet je helemaal niet of de rest zich het allemaal wel Oke vind.

Aangezien je het algemeen schijnt te bedoelen, om te weten wat de rest vindt is vragen een makkelijke manier om daar achter te komen. :P

Nezzie

Berichten: 476
Geregistreerd: 28-02-05
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 08:20

Licor schreef:
Ik vind het overigens ook prima om een discussie te hebben over wel of niet alternatief.. maar ik kan ook niet verklaren waarom t werkt in mijn geval.. als iemand, een scepticus, open staat voor de ervaringen en discussie is dat ook prima in t topic.. maar met iemand die er bij voorbaat al niet voor open staat en eigenlijk alleen maar in het topic komt vertellen dat t kwakzalverij is, mag die daar in mijn ogen best op aangesproken worden.. op die manier is er namelijk niet eens een discussie mogelijk.. dat kan alleen als beide partijen ook open staan voor elkaars ideeën..
En zeker als t keer op keer gebeurt, mogen mods best ingrijpen imo..


Mag ik dan eens een vraag stellen? Iemand die in een discussietopic over alternatieve geneeswijzen komt melden dat het onzin is, is niet welkom, want die staat niet open voor discussie. Is iemand die in datzelfde topic dan komt melden dat het wel werkt ook niet welkom? Want ook die persoon staat niet open voor discussie.
Want dan is er bijna niemand meer welkom in discussie-topics, alleen twijfelaars...

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 08:26

Nezzie schreef:
Licor schreef:
Ik vind het overigens ook prima om een discussie te hebben over wel of niet alternatief.. maar ik kan ook niet verklaren waarom t werkt in mijn geval.. als iemand, een scepticus, open staat voor de ervaringen en discussie is dat ook prima in t topic.. maar met iemand die er bij voorbaat al niet voor open staat en eigenlijk alleen maar in het topic komt vertellen dat t kwakzalverij is, mag die daar in mijn ogen best op aangesproken worden.. op die manier is er namelijk niet eens een discussie mogelijk.. dat kan alleen als beide partijen ook open staan voor elkaars ideeën..
En zeker als t keer op keer gebeurt, mogen mods best ingrijpen imo..


Mag ik dan eens een vraag stellen? Iemand die in een discussietopic over alternatieve geneeswijzen komt melden dat het onzin is, is niet welkom, want die staat niet open voor discussie. Is iemand die in datzelfde topic dan komt melden dat het wel werkt ook niet welkom? Want ook die persoon staat niet open voor discussie.
Want dan is er bijna niemand meer welkom in discussie-topics, alleen twijfelaars...


Ik denk dat het vooral uitmaakt *hoe* iets gebracht wordt. Er zit voor mij nogal een verschil tussen:
- "alternatief is kwakzalverij!" en dat ook als enige 'argument' gebruiken / roeptoeteren
En
- "ik ben met mijn paard / hond / kat / kanarie bij een xxx-therapeut geweest. Ik was erg hoopvol, want ik had goede ervaringen gehoord in mijn omgeving, maar helaas heeft het voor ons niets gedaan"

Ik gebruik nu 'alternatieve geneeswijzen' als voorbeeld, maar je kunt natuurlijk legio voorbeelden hier neerzetten :)

Fitzroy

Berichten: 25170
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 08:29

Ik kan me TS en andere posters wel voorstellen. Ik heb toevallig wat topics gelezen waar het hier over ging en alhoewel ik me zelf daar niet heb laten horen, heb ik wel precies dezelfde gedachtegang als een aantal mensen hier. Ik vraag me dus ook echt af wat je als tegenstander van alternatief hebt te zoeken in een topic waar ervaringen worden gevraagd als je al bij voorbaat tegen bent. Of idd, als moeder in een kinderlozen topic?
Wat is daar de meerwaarde van? Het zal wel aan mij liggen, maar ik zie dat niet.

Mars

Berichten: 33291
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Ongepaste reacties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 08:36

Ik vind het ook jammer, steeds meer moeders in het kinderloze topic. Tegengas over mijn keuze krijg ik al genoeg in het dagelijks leven :') Het is lastig een plekje te vinden met gelijkgestemden.
Maar goed helaas is het nu eenmaal zo, gewoon negeren wat niet aanspreekt dan maar.

Waarom mensen de behoefte voelen zich te mengen in een topic waar ze totaal buiten de doelgroep vallen blijft mij ook een raadsel. Wellicht geeft het een stoer gevoel oid....

rien10
Berichten: 14803
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 08:38

De meerwaarde is denk ik het ego van de poster oppoetsen @ Fitzroy.
Ik heb in her referendum topic gepost dat ik tegen referenda ben. Even heen en weer gepraat mer TS. Uitgelegd waarom etc. Na heb ik het idee dat ze snapt wat ik bedoel (en het nog steeds met mij oneens is). Dan verlaat ik het topic. Het gaat er mij niet om dat TS dezelfde mening als ik ga at krijgen, het gast mij erom dat ze snapt wat ik bedoel. En in fit geval was dat gisteren volgens mij zo. Dan stap ik uit dat topic.
Blijven schreeuwen dat ik het anders zie is zinloos. En dat vind ik dan “ongepast”.

rien10
Berichten: 14803
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 08:41

Mars schreef:
Ik vind het ook jammer, steeds meer moeders in het kinderloze topic. Tegengas over mijn keuze krijg ik al genoeg in het dagelijks leven :') Het is lastig een plekje te vinden met gelijkgestemden.
Maar goed helaas is het nu eenmaal zo, gewoon negeren wat niet aanspreekt dan maar.

Waarom mensen de behoefte voelen zich te mengen in een topic waar ze totaal buiten de doelgroep vallen blijft mij ook een raadsel. Wellicht geeft het een stoer gevoel oid....


Ik heb daar ook wel eens gepost. Namelijk de opmerking dat ik het jammer vond dat het topic “kinderen bashen” werd.

Qimm

Berichten: 15195
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Ongepaste reacties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 08:45

Tja rien, in een topic waar mensen bewust geen kinderen hebben omdat ze kinderen niets aan vinden is dat niet zo gek. Ik denk dat meer mensen jouw opmerking vervelend vinden. Je hebt er toch geen last van dat mensen (meestal grappend) zulke opmerkingen maken?

Ibbel

Berichten: 49241
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 08:48

Ik vermoed dat het grootste probleem is, dat eigenlijk niemand (meer) leert hoe je discussieert/debatteert. De Oude Grieken deden daar tenslotte jaren over, om die kunst te beheersen.

En de mods roepen nu en dan natuurlijk wel: hou de discussie netjes, speel op de bal, niet op de man etc, maar leggen dat ook verder niet uit. En dat hoeven ze niet ook, natuurlijk, ze zijn geen schoolmeesters.

Wat misschien best wel lollig zou zijn, is een topic openen met een (controversiele) stelling, en dan een 'debatwedstrijd' houden. Een voor- en een tegenstander van die stelling houden een pleidooi voor of tegen, daar wordt een paar pagina's over gesproken, en daarna moeten ze de rollen omdraaien. De voorstander moet een tegenpleidooi houden en omgekeerd. Met nieuwe argumenten, bij voorkeur. Zou best leerzaam zijn :+
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 11-05-18 08:50, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10
Berichten: 14803
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 08:48

Qimm schreef:
Tja rien, in een topic waar mensen bewust geen kinderen hebben omdat ze kinderen niets aan vinden is dat niet zo gek. Ik denk dat meer mensen jouw opmerking vervelend vinden. Je hebt er toch geen last van dat mensen (meestal grappend) zulke opmerkingen maken?

Nee geen last. Maar het werd op een gegeven moment wel een beetje “te”.

En ze mogen mijn opmerking uiteraard vervelend vinden.

rien10
Berichten: 14803
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 08:49

Ibbel schreef:
Ik vermoed dat het grootste probleem is, dat eigenlijk niemand (meer) leert hoe je discussieert/debatteert. De Oude Grieken deden daar tenslotte jaren over, om die kunst te beheersen.

En de mods roepen nu en dan natuurlijk wel: hoe de discussie netjes, speel op de bal, niet op de man etc, maar leggen dat ook verder niet uit.

Wat misschien best wel lollig zou zijn, is een topic openen met een (controversiele) stelling, en dan een 'debatwedstrijd' houden. Een voor- en een tegenstander van die stelling houden een pleidooi voor of tegen, daar wordt een paar pagina's over gesproken, en daarna moeten ze de rollen omdraaien. De voorstander moet een tegenpleidooi houden en omgekeerd. Met nieuwe argumenten, bij voorkeur. Zou best leerzaam zijn :+


Ik vind dat je het goed verwoord.
En ook de mods kunnen hiervan leren.

pien_2010

Berichten: 43777
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 08:54

Jennyj01 schreef:
Dat het vrij is om te plaatsen wat en waar je wil snap ik nog wel. Maar er bestaat toch ook nog iets als fatsoen, respect voor een ander zijn mening en wat bescheidenheid. Je hoeft toch niet in elk topic je recht van vrije mening op te eisen? Dat begrijp ik gewoon niet. Waarom moet men daar zonodig een tegen woord laten horen? Er staat duidelijk dat men met gelijk gestemden wil sparren. Dan blijf je weg uit die topics. Lijkt mij dan. Maar misschien heb ik een andere opvoedding gehad.


We hebben dezelfde opvoeding gehad Jenny01

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 09:00

Maar niet iedereen gaat een discussie aan / vragen stellen/ zijn mening geven om zijn eigen gelijk te halen, sommigen willen daadwerkelijk iets opsteken van de menig/visie van een ander.
Als ik ergens anders tegenaan kijk dan een ander vind ik het interessant om te weten hoe en waarom dan. "omdat het zo is" gaat voor mij alleen op bij rood/groen van een stoplicht. (nóóit helemaal uit mijn waarom-fase gekomen :D)

c_alsemgeest

Berichten: 20718
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 09:03

rien10 schreef:
Qimm schreef:
Tja rien, in een topic waar mensen bewust geen kinderen hebben omdat ze kinderen niets aan vinden is dat niet zo gek. Ik denk dat meer mensen jouw opmerking vervelend vinden. Je hebt er toch geen last van dat mensen (meestal grappend) zulke opmerkingen maken?

Nee geen last. Maar het werd op een gegeven moment wel een beetje “te”.

En ze mogen mijn opmerking uiteraard vervelend vinden.

Ik zit toevallig vanaf het begin in dat topic, en de moeders die er in zitten vind ik juist gezellig en heel realistisch :D Dus blijf er vooral in hoor dames, met of zonder wijn ;)
Maar als er daar als grapje wordt gezegd dat een van de redenen om er niet aan te beginnen is dat we kinderen geld verslindende, snotterende poepmachines vinden (cabaret... cabaret! :+ )
En er komt iemand meteen het topic in die er nooit post, om mij dat te vertellen dat ik aan het kind-bashen ben. Of iemand die uit het niks in een keer post dat ik egoïstisch ben omdat ik geen nageslacht produceer die voor mij kan zorgen als ik oud ben en dat hun kinderen (nee ik ken ze niet _O- ) dan voor mij moeten opdraaien.. tsja... dat is minimaal irritant. :')
In andere topics zie ik dat ook terug hoor, bij medisch, HAW e.d. komt het ook vrij veel voor.
Ik reageer er echt nooit op... want ik blijf doorgaand altijd netjes binnen de bokt lijntjes. Als ik iets incorrect schrijf ga ik er vanuit dat er een tem wordt gedaan en dat ik door een modje wordt aangesproken.
Niet door iemand met een andere visie (wel een kinderwens in dat geval) want dan hoor je samen een nette discussie aan te gaan. Niet bekritiseren en veroordelen. Daar is een mede-user namelijk niet voor.
Maar echt... in dat topic worden echt geen bizarre of hele lelijke dingen gezegd, het wordt alleen hoog opgepakt aangezien het blijkbaar bij veel mensen een gevoelige snaar raakt die er wel voor gekozen hebben. Het is echt niet zo dat we met fakkels en hooivorken rondrennen en roepen dat alle baby's van het balkon af gegooid moeten worden :') Veel mensen in het topic werken zelfs met kinderen, of hebben er wel iets mee maar kiezen er gewoon voor om het niet te doen of te kunnen vanuit medische achtergrond. So be it... Ik wordt toch ook niet pissig als mensen in een "ik haar katten" topic schrijven dat ze nooit aan katten zullen beginnen omdat ze het nare beesten vinden met nauwe banden met de duivel... omdat ik er zelf toevallig 3 heb waar ik wel heel blij mee ben. :')

Anoniem schreef:
Maar niet iedereen gaat een discussie aan / vragen stellen/ zijn mening geven om zijn eigen gelijk te halen, sommigen willen daadwerkelijk iets opsteken van de menig/visie van een ander.
Als ik ergens anders tegenaan kijk dan een ander vind ik het interessant om te weten hoe en waarom dan. "omdat het zo is" gaat voor mij alleen op bij rood/groen van een stoplicht. (nóóit helemaal uit mijn waarom-fase gekomen :D)

Maar wat als je rood nou eens gaat zien als donker oranje? :Y)

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 09:11

Jennyj01 schreef:
Dat het vrij is om te plaatsen wat en waar je wil snap ik nog wel. Maar er bestaat toch ook nog iets als fatsoen, respect voor een ander zijn mening en wat bescheidenheid. Je hoeft toch niet in elk topic je recht van vrije mening op te eisen? Dat begrijp ik gewoon niet. Waarom moet men daar zonodig een tegen woord laten horen? Er staat duidelijk dat men met gelijk gestemden wil sparren. Dan blijf je weg uit die topics. Lijkt mij dan. Maar misschien heb ik een andere opvoedding gehad.



Ik vind het toch grappig dat wij op bokt met zo’n 100.000 mensen eigenlijk kleinschalig exact Nederland presenteren. :D Dit is precies hoe het in het dagelijks leven ook gaat. Neem de damschreeuwer alleen al als voorbeeld.
Oké hele andere discussie en hoeft hier niet gevoerd te worden, maar toch viel het me op. :P

rien10
Berichten: 14803
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 09:12

Nee, ik maak echt geen opmerking als er een keer of drie gezegd wordt dat kinderen snot machines zijn.
Dat is geen bashen, dat zijn drie opmerkingen.

c_alsemgeest

Berichten: 20718
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Ongepaste reacties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 09:16

Ik zeg ook niet dat jij het was hoor... er komen veel vaker mensen binnen vallen in dat topic, die dat wel bashen of niet respectvol noemen en weer het topic uit vliegen ;)

Ben wel benieuwd welke opmerkingen in dat topic jou tegen de borst stuitte eigenlijk? (mag ook per PB)

rien10
Berichten: 14803
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 09:19

c_alsemgeest schreef:
Ik zeg ook niet dat jij het was hoor... er komen veel vaker mensen binnen vallen in dat topic, die dat wel bashen of niet respectvol noemen en weer het topic uit vliegen ;)

Ben wel benieuwd welke opmerkingen in dat topic jou tegen de borst stuitte eigenlijk? (mag ook per PB)

Oef , dan moet ik ff terug zoeken.

Maar, ik pak even de topic titel erbij.
Dat je (jij of anderen) mijn opmerking vervelend vonden begrijp ik.
Maar ongepast was het toch niet?
Ongepast zou zijn “jullie zijn een stelletje *vreselijke ziekte* wijven met je prutsmuts.
Toch?

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 09:20

Ibbel schreef:
Ik vermoed dat het grootste probleem is, dat eigenlijk niemand (meer) leert hoe je discussieert/debatteert. De Oude Grieken deden daar tenslotte jaren over, om die kunst te beheersen.

En de mods roepen nu en dan natuurlijk wel: hou de discussie netjes, speel op de bal, niet op de man etc, maar leggen dat ook verder niet uit. En dat hoeven ze niet ook, natuurlijk, ze zijn geen schoolmeesters.

Wat misschien best wel lollig zou zijn, is een topic openen met een (controversiele) stelling, en dan een 'debatwedstrijd' houden. Een voor- en een tegenstander van die stelling houden een pleidooi voor of tegen, daar wordt een paar pagina's over gesproken, en daarna moeten ze de rollen omdraaien. De voorstander moet een tegenpleidooi houden en omgekeerd. Met nieuwe argumenten, bij voorkeur. Zou best leerzaam zijn :+

Ik denk dat jij daar de bal mis slaat.Soms willen mensen dus niet discuteren /debatteren maar ervaringen uitwisselen.Maar blijkbaar word dat mensen niet gegund op een discussie forum.
Sommige mensen vinden zichzelf zo belangrijk dat ze te pas en te onpas hun mening willen doordrukken onder de mom discussie.

c_alsemgeest

Berichten: 20718
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 09:30

rien10 schreef:
c_alsemgeest schreef:
Ik zeg ook niet dat jij het was hoor... er komen veel vaker mensen binnen vallen in dat topic, die dat wel bashen of niet respectvol noemen en weer het topic uit vliegen ;)

Ben wel benieuwd welke opmerkingen in dat topic jou tegen de borst stuitte eigenlijk? (mag ook per PB)

Oef , dan moet ik ff terug zoeken.

Maar, ik pak even de topic titel erbij.
Dat je (jij of anderen) mijn opmerking vervelend vonden begrijp ik.
Maar ongepast was het toch niet?
Ongepast zou zijn “jullie zijn een stelletje *vreselijke ziekte* wijven met je prutsmuts.
Toch?


ongepast heeft 2 kanten... niet netjes, zoals jij aan geeft. Of ongeschikt/niet passend in de context. En dat is wat ik aangeef eigenlijk :+
Het hoeft niet altijd grof of beledigend te zijn om de titel ongepast te mogen dragen imo.

rien10
Berichten: 14803
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 09:31

Ok, ik snap je punt.
Ongepast als in “het past niet”

c_alsemgeest

Berichten: 20718
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 09:36

ja precies...
En het hoeft ook niet te passen hoor wat mij betreft, want daarvoor is het een discussie forum.
Maar wat er meestal gebeurt is dat er iemand die nooit iets in heeft gebracht opeens tegengesteld en ietwat belerend reageert, ik/wij reageren erop, stellen er een vraag over... en de auteur verdwijnt weer om vervolgens nooit meer iets te posten. Waardoor een discussie/uitwisseling van mening eigenlijk niet eens mogelijk is.
Vervolgens komt er persoon B en C het topic in waaien, roept het zelfde en verdwijnen weer 8)7
Kijk daar heb je echt helemaal geen ruk aan :')