Account verwijderen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 22:04

Suzanne F. schreef:
gekvanfleur schreef:
Waarom is het niet gewoon mogelijk je account op te heffen en dat al je berichten dan blijveb staan ondet bijvoorbeeld 'gast' 'anoniem' of weet ik wat voor term. Berichten blijven zo behouden, maar anoniem.


Dat is nu ook zo. Maar dat is niet genoeg. In de quotes van andere berichten blijft de naam wel staan en daarbij kan je alsnog zoeken op de naam van het paard bijvoorbeeld om de berichten te vinden.

Maar het maakt zoeken wel veel lastiger. Nu kan ik met 1 klik al jou berichten lezen. Dan moet je ze allemaal apart opzoeken. Dat lijky mij in ieder geval een goed begin.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 22:10

Je blijft maar hakken op iedereen Jan.
Erg volwassen.
Zoals ik eerder aangaf is er niet 1 bericht wat ik kwijt wil.
Toch vind ik het raar dat het geen mogelijkheid is.
En ja ik denk dat het bokt ten goede komt.
Want als je tussen het sneren door ook gelezen hebt heb je gezien dat veel mensen minder posten omdat het voor altijd blijft staan.
En minder berichten is geen aanname.
Want bij actieve berichten komt veel minder nieuws naar boven dan toen ik me aanmelde.

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 22:18

janderegelaa schreef:
Ailill schreef:
Goh, laat ik dat nu net van jou denken.

Alsnog een reactie op je eerdere bericht: Als je mijn bericht goed had gelezen, benoemde ik enkele redenen en dus niet enkel het aantal berichten. Wel bij de feiten blijven, je bericht was namelijk een veronderstelling.

Op welk eerdere bericht? Het zijn er bijna 10000.
Just make and educated guess ;)

Zonnetje81
Berichten: 18720
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 23:05

Toch weet ik iemand waarvan haar account niet meer werkt cq onvindbaar is. Alles van haar is weg. Heel vreemd want zou niet weten waarom haar account volgens bokt wel verwijderd kon worden. Ik vind ook dat alle oude rommel weg mag.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Account verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 23:07

Is dat misschien door de rechter opgelegd?

Suzanne F.

Berichten: 49483
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 23:14

Zonnetje81 schreef:
Toch weet ik iemand waarvan haar account niet meer werkt cq onvindbaar is. Alles van haar is weg. Heel vreemd want zou niet weten waarom haar account volgens bokt wel verwijderd kon worden. Ik vind ook dat alle oude rommel weg mag.


Oh echt? Ik zoek ook nog weleens naar oude bekenden en sommigen kan ik idd niet meer vinden. De meesten zijn 'gegast'.
Wat het beste werkt is dat een nieuwe gebruiker jouw oude naam kiest. Dan ben je echt bijna niet meer vindbaar. Want je vindt bijna alleen maar berichten van de nieuwe gebruiker.

Zonnetje81
Berichten: 18720
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Account verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 23:18

Bij haar staat iets dat het account niet actief is ofzo. Als je ver zoekt kan je een paar berichtjes vinden maar verder niks meer. Quotes komen er ook niet uit.

Suzanne F.

Berichten: 49483
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 23:26

Zonnetje81 schreef:
Bij haar staat iets dat het account niet actief is ofzo. Als je ver zoekt kan je een paar berichtjes vinden maar verder niks meer. Quotes komen er ook niet uit.


Stuur eens PB als je wilt? :)

Anoniem

Re: Account verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 12:32

Och, dat gezeik hier op bokt altijd.
Alles om maar zoveel mogelijk posts te hebben be hier.
En als je dan wat verwijderd wilt hebben word je als een kleutertje op de vingers getikt.
" tut tut eerst denken voor je wat plaatst".
Met veel moeite krijg je dan een topic of een bericht nog weg.. maar waarom mogen bokkers dat niet gewoon zelf bepalen en besluiten...

Aartje

Berichten: 2387
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Zandvoort

Re: Account verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 12:56

Slechte zaak BOKT. Voor mij een reden om enkel nog mee te lezen en niet meer van alles te delen. Vind het echt belachelijk en ik denk trouwens dat er bij juridische stappen Bokt nog wel eens hartstikke fout kan zitten als het om privacy gaat.

Anoniem

Re: Account verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 12:59

Dat weet ik wel zeker.

Anoniem

Re: Account verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 13:25

Dat weet ik nog wel niet zo zeker ... Denk dat Bokt dit allemaal beter weet dan jij of ik, en uit eerdere links blijkt dat je als forum helemaal niet de verplichtingen hebt die mensen denken dat je hebt ... Dus denk niet dat het zin heeft om zo'n uitspraken eruit te gooien als je zelf niet goed weet hoe het zit (indien wel zo is een linkje misschien wel interessant voor iedereen).

Denk dat het ook meer oplevert om samen te werken en mee te denken over mogelijkheden/oplossingen ipv zo te gaan "dreigen" en zo het beheer tegen ons in het harnas te jagen. Het is belangrijk dat ze willen meewerken, want als ze dat niet willen kan je nog zo hoog springen als je wil, iets veranderen zal er dan toch niet.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Account verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 13:36

Nee bokt hoeft helaas niet meer te verwijderen. Maar er zo moeilijk over doen is wel een slechte zaak.
De wet is er nog een uit de tijd dat internet nog veel meer in de kinderschoenen stond en loopt dus eigenlijk achter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 13:40

Dat laatste kan inderdaad best zo zijn :j Maarja, zolang ze die niet veranderen moeten we toch op de goodwill van bokt rekenen en is het wel fijn als we erover kunnen praten (en er op termijn hopelijk ook iets mee gebeurd).


Ivm het verwijderen .. Heb al eerder geopperd om een soort proefproject te doen .. Een handvol mensen waarvan je de dingen verwijderd die ze willen verwijderd hebben, en dan kijken wat voor effect dat dit heeft op alles. Wat je ook kan doen is oude topics uit bepaalde categorieën laten verwijderen. Dan heb ik het bv. over de ITP-onderdelen, of huiskamers, of noem maar op. Dus niet het informatieve gedeelte, maar de rest. Want een ITP-topic waarvan de foto's toch niet werken dat heeft toch helemaal geen zin? En daar komen de mensen ook niet op uit als ze info zoeken .. (of ja, nu wel, maar dat heeft dus helemaal geen nut).

Anoniem

Re: Account verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 17:55

Wat ik erg vind is dat als je na jaren ban weer toegelaten word op bokt dat alles WAAROM je geband bent gewoon nog online staat.. Ik heb voor mijn gevoel nooit volledig een nieuwe start kunnen maken het enige wat ik kon doen was mijn username veranderen. Dus ook de mogelijkheid tot verwijderen van je profiel mis ik. Als dat kon was ik waarschijnlijk allang weg geweest alleen als je er dan nog op zit is het ook heel makkelijk om toch "op te blijven zoeken" en soms nog eens te reageren of dan weer wat meer dan weer wat minder.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Account verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 08:53

Het berichten teruglezen zou niet moeten mogen kunnen, er zijn bokkers die dat doen en juist dan ineens in een topic verschijnen om te trollen.....

Zodra dit niet meer mogelijk is, is elk topic een nieuw topic voor elke gebruiker, gebruikers tegen komen is dan een kans van 1 op xxxxx, net maar hoe je welk onderwerp aanklikt.....maar als je je spits op een aantal gebruikers, dan ben je steeds in bepaalde onderwerpen de klos en heb je mazzel, komen ze met een kluit! :j pb boxxen staan dan roodgloeiend! :D

Mondy

Berichten: 11890
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Account verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 09:33

@Bart is het niet mogelijk om berichten/topics ouder dan een jaar (waarin niet meer gereageerd wordt) te laten verwijderen ?
De foto's doen het daar vaak niet meer in en er mag ook niet meer op gereageerd worden.
Zo heb je niet het probleem dat mensen hun berichten nu aanpassen/verwijderen en er in actieve topics gaten vallen (en wil je toch iets verwijderd hebben overleg je met een mod)
Maar zijn alle oude stoffige topics wel verdwenen.
Dat geeft mensen de kans om zelf ook een topic te openen met een onderwerp wat 3 jaar geleden ook al is besproken maar waar nu niks meer mee gedaan kan worden of er andere oplossingen intussen voor zijn.

Anoniem

Re: Account verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 10:19

Dat lijkt mij ook weer niet heel handig, want zoals mijn merrie kampt al jaren met een hoefprobleem. Ik gebruik nog steeds het topic van toen om updates in te plaatsen wanneer het weer slecht gaat. Als het goed gaat kan ik ook maanden niets in dat topic plaatsen.

De huiskamer topics e.d. heb ik geen moeite mee, maar de medische en IM topics zou ik niet graag verwijderd zien.

Mondy

Berichten: 11890
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Account verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 10:23

Zoals ik al zei.. een jaar lang niet gereageerd ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 11:19

Dat is bij de IM topics het geval, toch zou ik het niet fijn vinden als die verdwijnt. Het zelfde gaat voor de medische problemen die mijn paard heeft gehad, ik vind het toch wel handig/ fijn dat ik terug kan zoeken op bokt wanneer wat ook alweer speelde.

En ja, ook ik heb topics en berichten die ik liever verwijderd zou zien. Maar niet perse alles ouder dan 1 jaar.

Het zelf onbeperkt kunnen aanpassen/ verwijderen lijkt mij een goede oplossing in deze, op veel andere forums is dat ook mogelijk.

Anoniem

Re: Account verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 11:28

Gewoon zelf de mogelijkheid hebben na bv een jaar geen reactie is helemaal prima :j En dan gewoon je eigen topics. Kan je nog kiezen of je ze wil houden of niet.

Wil je ergens in andermans topic iets verwijderd hebben kan dit alsnog via de mods dan.

Blue_Monday
Berichten: 581
Geregistreerd: 28-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 11:30

Gaat toch niet gebeuren want Bart zoekt die euro's :$
Of niet Bart?

Anoniem

Re: Account verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 11:35

Het beheer blijft stil.... :D

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Account verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 11:46

Als de discussie toch weer opnieuw geopend wordt, wil ik heel graag iets kwijt waar ik al jaren over nadenk..

Wat ik altijd zo typisch vind, is dat er door het beheer wordt geroepen dat accounts niet kunnen worden verwijderd 'omdat er dan gaten vallen'. Waar staat dit precies in de algemene voorwaarden? Als ik een account aanmaak, ga ik er van uit dat ik het op dezelfde manier als dat ik het aanmaak, ook weer kan verwijderen. Op het moment dat je een Bokt account aanmaakt, word je er niet op gewezen dat het onmogelijk is het account ooit nog te verwijderen. Dat vind ik als jurist zijnde, juridisch gezien echt een hele slechte zaak..

De regels die worden genoemd als je een account aanmaakt zijn enkel:

"Bokt.nl - Registratie

Door het betreden van "Bokt.nl" (inbegrepen "wij", "ons", "onze", "Bokt.nl", "http://www.bokt.nl/forums"), ga je automatisch akkoord met de volgende voorwaarden. Als je niet akkoord gaat met één van de voorwaarden, betreed/gebruik "Bokt.nl" dan niet langer. We hebben het recht om deze voorwaardes op ieder moment te wijzigen en zullen je daar zoveel mogelijk van op de hoogte houden. Het is echter wel aan te bevelen op regelmatige basis zelf de voorwaarden te controleren op wijzigingen. Als je niet akkoord gaat met één van de wijzigingen, maak dan niet langer gebruik van "Bokt.nl". Als je gebruik blijft maken van "Bokt.nl", ga je automatisch akkoord met de wijzigingen.

Onze forums werken door middel van phpBB (inbegrepen "zij", "hen", "hun", "phpBB software", "www.phpbb.com", "phpBB Group", "phpBB Teams"), dit is een forum pakket vrijgegeven onder de "General Public License" (of "GPL") en kan gedownload worden van www.phpbb.com. De phpBB software vergemakkelijkt alleen discussies via het internet, de phpBB Group en GPL zijn niet betrokken bij wat wij toestaan en/of als toelaatbare inhoud en/of gedrag verbieden. Voor meer informatie omtrend phpBB, zie: http://www.phpbb.com/.

Verder plaats je geen kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende, sexueel-georiënteerde of andere inhoud die in strijd is met internationale wetten, de wetten van je eigen land of het land waar "Bokt.nl" gehost wordt. Als je dit toch doet, kan dit leiden tot een onmiddellijke permanente ban en waarschuwen we, als we dit nodig vinden, je internet provider. Je IP adres wordt bij iedere post opgeslagen, waardoor we het volgen van de voorwaarden kunnen afdwingen. Je gaat ook akkoord met het feit dat "Bokt.nl" het recht heeft om op ieder moment een bericht of discussie te verwijderen, verplaatsen of sluiten. Als gebruiker sta je ook toe dat jouw informatie in onze database wordt opgeslagen. Deze informatie wordt nooit aan derden doorgegeven zonder je instemming, noch "Bokt.nl" als phpBB zijn verantwoordelijk als je gegevens door een forum hack toch openbaar gemaakt zijn.

Je bent zelf verantwoordelijk voor wat je plaatst op de site en je vrijwaart Bokt.nl van claims die anderen doen naar aanleiding van wat jij hebt geplaatst. Ook geef je door het plaatsen van foto's toestemming om deze in verkleinde en bijgesneden vorm te gebruiken in het "Uitgelicht" onderdeel op de voorpagina. Als je hiermee niet akkoord gaat kan je contact opnemen met support@bokt.nl. "


En dan nog het dikgedrukte stuk: Als je gebruik blijft maken van "Bokt.nl", ga je automatisch akkoord met de wijzigingen.
Are you kidding me?! Dus als er van alles wordt gewijzigd en ik word daar niet persoonlijk van op de hoogte word gesteld, ga ik daar maar mee akkoord? Bokt, ik kan uit ervaring vertellen dat dit juridisch zo niet in elkaar steekt hoor.

"Door het betreden van "Bokt.nl" (inbegrepen "wij", "ons", "onze", "Bokt.nl", "http://www.bokt.nl/forums"), ga je automatisch akkoord met de volgende voorwaarden. Als je niet akkoord gaat met één van de voorwaarden, betreed/gebruik "Bokt.nl" dan niet langer. We hebben het recht om deze voorwaardes op ieder moment te wijzigen en zullen je daar zoveel mogelijk van op de hoogte houden. Het is echter wel aan te bevelen op regelmatige basis zelf de voorwaarden te controleren op wijzigingen"

Door het betreden ga je automatisch akkoord met de voorwaarden?? En hoe kom je dan precies bij die voorwaarden terecht zonder Bokt.nl te betreden? 8)7 Voorwaarden dienen ter inzage worden gesteld alvorens men daarmee akkoord gaat. Als dit niet mogelijk is, dient men persoonlijk akkoord te geven.

En hoe houden jullie ons als gebruikers dan 'zoveel mogelijk op de hoogte'? Het is toch wel een vereiste om elke gebruiker daar persoonlijk over te berichten middels een privébericht of e-mail adres hoor ... Je kunt en mág gewoon niet van mensen verwachten dat ze elke dag de algemene voorwaarden nakijken en dat zij, op het moment dat zij de website openen om die voorwaarden te bekijken er al mee akkoord gegaan zijn. Daar bestaat een term voor, die ik hier niet ga noemen...

Mondy

Berichten: 11890
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 12:12

Blue_Monday schreef:
Gaat toch niet gebeuren want Bart zoekt die euro's :$
Of niet Bart?


En dan gek vinden dat het beheer/Bart geen haast heeft om te reageren op dit soort kinderachtige berichten ;)

Jullie willen een goed onderbouwd antwoord van hun en met zo veel mogelijk feiten... Maar zelf wel flauwe aannames plaatsen.
Dit zijn dan zeker de berichten die je over een paar maanden ineens weg wil hebben.