Is Bokt Bokt niet meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 10:34

Volgens mij zegt niemand dat jullie niet je best doen. Neemt niet weg dat sommige mods iets té hard hun best doen ;)

druppeltje

Berichten: 1924
Geregistreerd: 04-09-06

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 10:41

Het is voor mij teveel moeite en ik heb totaal geen interesse naar het hoe of waarom. Maar er wordt hier om voorbeelden gevraagd en dit vond ik een duidelijke "hoe maak je een topic stil". Want stel dat er wel wordt ingegaan op deze opmerking, dan krijg je nog 2 reacties met "spinnennest", wellicht nog 1 reactie met precies het type spin en dan nog een "oh die had ik ook". En dan klaar.

Dan is zo'n luchtige noot er tussendoor juist grappig en moet toch kunnen(vroegah wel in ieder geval).

Het heeft niets te maken met niet jullie best doen of wat dan ook (niet gelijk aangevallen voelen!), maar met dat het ook misschien anders/positiever kan.

Mondy

Berichten: 11842
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 11:16

Dus die mod een pbtje doen is teveel moeite maar hier 2 berichten erover typen is geen probleem ?

Als iemand anders ergens in een topic je naam zou noemen met de opmerking dat je zure reacties plaatst dan zou je dat zelf toch ook niet leuk vinden lijkt mij ?

Ik snap niet zo goed waarom het zo in is de laatste tijd om alles wat niet helemaal naar wens is mbt mods zo af te kraken ?
In dit geval al helemaal niet... het is geen modopmerking (groen), het topic gaat niet op slot en er zijn geen maatregelen genomen dmv verwijderen van de berichten. Waarom dan niet de moeite nemen om haar een berichtje te sturen met hoe ze t precies bedoeld ?

druppeltje

Berichten: 1924
Geregistreerd: 04-09-06

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 11:24

Oh wat zijn sommige van het 'team' toch snel op jullie tenen getrapt. Punt wordt duidelijk niet begrepen.

Ik wil een VOORBEELD geven waarom 'bokt bokt niet meer is' (het onderwerp van dit topic). Dus ik geef een vrij duidelijk VOORBEELD waarom 'bokt bokt niet meer is'. Mij interesseert het werkelijk helemaal niets hoe of waarom de mod zo reageert. Het was een VOORBEELD.

En afkraken doe ik al helemaal niet.

*gaat weer terug in meeleeshoekje en post niet meer (goh waarom is bokt, bokt toch niet meer?).

Mondy

Berichten: 11842
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 11:36

Er is niemand op zn teentjes getrapt ?
Jij geeft een voorbeeld dus logisch dat er op dat voorbeeld gereageerd wordt toch ?
Want als we t toch hebben over bokt is bokt niet meer dan is het niet kunnen hebben van een tegenreactie wel een puntje wat veel terugkomt..
Daarbij snap ik je punt dan niet nee. Het maakt je niet uit waarom een mod zo reageert maar waarom dan wel het voorbeeld ? En dat bedoel ik helemaal niet vervelend of aanvallend :)

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 11:41

druppeltje schreef:
Oh wat zijn sommige van het 'team' toch snel op jullie tenen getrapt. Punt wordt duidelijk niet begrepen.

Ik wil een VOORBEELD geven waarom 'bokt bokt niet meer is' (het onderwerp van dit topic). Dus ik geef een vrij duidelijk VOORBEELD waarom 'bokt bokt niet meer is'. Mij interesseert het werkelijk helemaal niets hoe of waarom de mod zo reageert. Het was een VOORBEELD.

En afkraken doe ik al helemaal niet.

*gaat weer terug in meeleeshoekje en post niet meer (goh waarom is bokt, bokt toch niet meer?).


Heel bijzonder idd hoe andere mensen iets wat niet eens over hen gaat zo persoonlijk opvatten :+

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 14:17

Ik weet dat het niet de bedoeling is om mod(opmerkingen) hier persoonlijk te bespreken, maar zo'n voorbeeld maakt het wel verhelderend.
Het lijkt mij juist goed om concreet te zijn en dat we niet alleen hypothetische mogen discussiëren.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 15:46

Dani schreef:
Het is niet de bedoeling hier een specifieke modopmerking te bespreken hè. Wij doen allemaal ons best, om dan hier een opmerking te krijgen over weinig gevoel voor humor is gewoon niet fijn (hoort wellicht bij het modden, maar desondanks toch niet fijn). Bij dit voorbeeld kan je ook gerust de mod in kwestie een PB'tje sturen met de vraag waarom het op deze manier is gedaan. :j Ik snap wel dat jullie je afvragen waarom dit zo ging hoor, maar je krijgt sneller antwoord als je 't (in dit geval) Dyonne zelf vraagt. :) Want misschien bedoelde zij het helemaal niet zo 'zuur'. ;)

No offence, maar er krijgen bokkers dagelijks opmerkingen die “niet zo fijn” zijn...

Anoniem

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 15:49

Er is een goed (en lang) lopend topic over waarom Bokt niet meer 'Bokt' is. Jullie als team willen graag weten waarom de gebruikers die ervaring hebben. Dan komt er een recent voorbeeld en dan mag het ineens niet aangekaart worden en moet men maar PB'en. Als je het 'probleem' wil aanpakken dan ben je toch juist blij met zo'n aanwijzing?

En wat LM ook zegt; er zijn bokkers die lelijkere dingen voor de kiezen krijgen hoor hier op Bokt.

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 15:50

Het is allemaal gewoon zo verschrikkelijk zeikerig geworden :+


Ik ben heul lang van Bokt afgeweest simpelweg omdat de site niet meer werkte. Heel af en toe (zoals nu) doet 'ie het opeens even. En eerlijk, heb het niet per se gemist. Het lijkt inderdaad wel een stuk doder dan een paar jaar terug, jammer.

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 16:36

Ik snap in het spinnentopic de reactie ook niet echt.
Er worden oa door teamleden humor reacties gegeven waar niks mis mee is.

Snap ook niet waarom er niet een sorry af kan in topic zelf ipv via pb/achterdeur om uitleg te gaan vragen.
Dit soort kleine voorbeelden maken bokt geheimzinnig en gesloten.

In topic zelf effe uitleg geven accepteerd iedereen , via pb alleen 1:1
Het siert iemand juist om effe te durven zeggen: sorry ik miste even de onderliggende humor.
Klets lekker verder over enge insecten op stal ;)

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 27037
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 17:04

De moderatoropmerking heb ik niet gelezen maar ik begrijp het wel. Het topic staat op een informatief forum en daar is geinen gewoon niet de bedoeling. Voor je het weet krijg je dan weer berichten dat Bokt niet meer serieus en informatief is.
De meest simpele oplossing lijkt mij om het topic naar SK te verplaatsen. TS heeft al antwoord op de vraag en dan kunnen de gebruikers die willen geinen daar lekker verder gaan en kan informatief ook echt informatief bljjven.

Mondy

Berichten: 11842
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 00:27

Dan gooi ik dit topic er maar in als tegengeluid: [KH] Sterkte voor de nabestaande(n)?!?

Ik had het helemaal begrepen als deze op slot was gegaan gezien de wending ervan. Dat ie toch open blijft en een mod dus de humor er toch in kan zien is dan ook wel een pluimpje waard toch :D

@druppeltje dit bedoelde je dus meer ?

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 09:42

De 2 voorbeelden hier nu gegeven zijn inderdaad heel goed voor dit topic.
Het ene over gemodereerd en inderdaad het verplaatste topic, echt tof :j
Hou de lol in bokt waar dat kan, soms is offtopic zo erg niet. :)

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 11:03

Goed voorbeeld inderdaad. :j Ik snap nu ook beter wat jullie bedoelen. :)

Volgens mij zijn er twee oorzaken voor het verschil: voor de LZP-mods is een verplaatsing naar 't Kippenhok logischer omdat het op hetzelfde tabblad staat, terwijl MD/VSW echt informatieve fora zijn. Het voelt dan, denk ik, sneller 'verkeerd' om een topic met een serieuze vraag te verhuizen naar een subforum voor geinige topics. Als tweede hebben mods gewoon een eigen stijl van dingen verwoorden, en het kan best dat Dyonne het helemaal niet zo streng bedoelde - tenslotte stond het niet in een groene balk en zijn er verder ook geen sancties uitgedeeld. Met een knipoog-smiley erbij was het bericht waarschijnlijk al anders overgekomen.

Ik heb nu wel bij de VSW-mods voorgesteld dat eerste topic ook naar KH te verhuizen, want serieus gaat het nooit meer worden natuurlijk (en dat hoeft op KH dus ook niet). :)

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 10:30

Er zijn meer goede voorbeelden, hoe mag je die hier wel plaatsen zonder verwijdering?
Oprechte vraag. Laat bokkers maar ergens een mening over geven.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 10:41

Voorbeelden mogen besproken worden als het niet wordt gebruikt om een mod echt af te zeiken, en als het openbaar te zien is. Een vraag 'goh, waarom is dit topic op slot maar die niet?' is nog wel geschikt, daar kunnen wij waarschijnlijk ook openbaar uitleg over geven. En algemene vragen mogen ook, zoals 'ik heb gezien dat alle berichten met een persoonlijke aanval verwijderd werden vroeger, nu blijft er veel meer staan volgens mij, hoe zit dat?' Ook daar kunnen we uitleg over geven, omdat de vraag algemeen is.

De grens ligt bij privécommunicatie over individuele sancties. Zodra iets via PB verloopt mag het niet openbaar. Wij kunnen (en willen) daar niet op ingaan uit privacy-overwegingen (jullie privacy!), en dat betekent automatisch dat er nooit een discussie uit kan voortkomen, hooguit een bult commentaar zonder dat wij inhoudelijk kunnen reageren. Dat levert niemand iets op, behalve de mensen die even hun gal wilden spuwen. En dat is niet het doel van FZ.

Ik begrijp dat het voelt als een doofpot als wij zeggen 'doe dat via PB', ik snap echt wel hoe dat overkomt. Ook als we hier berichten weghalen. Maar via PB kunnen wij wél die uitleg geven en erop ingaan, dat is de reden dat we het via die weg doen. Ik zou het zelf ook fijn vinden om zaken openbaar te bespreken of toe te lichten, maar ik vind het onacceptabel om berichten of eerdere waarschuwingen van gebruikers openbaar te maken. Ook niet als jij het prima zou vinden, want ik voel me daar zelf al bezwaard over.

En we gaan graag in discussie, we maken beslist fouten en het is alleen maar fijn als we daarop gewezen worden. Maar FZ is er niet om ons af te kunnen zeiken of keihard te bekritiseren zonder dat wij erop in kunnen gaan. Vandaar dat we de grens trekken bij zaken waar wij niet inhoudelijk op kunnen reageren. Dat is niet leuk, maar ik zie zelf geen andere mogelijkheid waarbij we het wél kunnen bespreken zónder privéinformatie te delen. Jij wel? :)

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 10:44

Met alle respect Dani, bokt heeft de privacy van zijn gebruikers niet al te hoog in het vaandel staan. En ik zie niet in hoe de privacy van een gebruiker in het geding is als die er bijvoorbeeld zelf voor kiest een mod waarschuwing pb openbaar te maken.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 10:50

Er werd niemand afgezeken. Daar begint het al mee. Alleen kan ik op die manier de beslissing niet respecteren, dat klopt. Het voelt als de pik hebben op mij als alleen mijn bericht word verwijderd.
Daarnaast als ik er voor kies mijn eigen gekregen pb openbaar te maken en daarna zeggen alle bokkers, bruintje doos dat je bent natuurlijk zit je fout en logisch dat dat bericht is verwijderd ben ik toch de gene die "afgezeken" word?
Wat is jullie risico dan als jullie menen goed gemod te hebben?

Mijn vraag was waarom word mijn bericht verwijderd en een ander met een zelfde verwijzing niet.
Nu is dat toevallig bij mezelf, maar zou ik dat van een ander zien zou ik die vraag net zo goed hebben.
En dan weet ik niks van de pb die er is gestuurd is met: het is verwijderd, dus dan zou ik de vraag wel mogen stellen? En nu niet omdat het dan prive communicatie is?

Ja nu is het dus een grote doofpot. Echt niet anders.
Ik mag niets meer zeggen over dat bericht want dan krijg ik een sanctie terwijl ik alleen maar wil weten, is hier niet gewoon te over gemodereerd. Want ja als er voor mij 2 gelijke berichten staan is dat voor mij zo.
2 berichten verwijzen naar precies dezelfde dame. 3 zelfs maar die was algemener, al weet nog iedereen wat dat bedoelde.
Dan voelt dat voor mij inderdaad niet als eerlijk gemod en dan wil ik wel weten wat vind de rest van bokt. Is hier overdreven gemodereerd of niet. Wat of voor mij of voor de mods leerzaam kan zijn.

Maar dat mag dus niet.

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 11:30

Om in stijl te blijven; als je maar genoeg poetst gaan alle haren uiteindelijk dezelfde kant op staan :D

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 12:00

En dan komen ze een weerborsteltje als mij tegen en dan moet er met een vergrootglas gemodereerd, verwijderd en pb's gestuurd worden. :+

rien10
Berichten: 14725
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 12:34

Ik lees al een tijdje dit topic (niet alles, eerlijk gezegd).
N.a.v. De opmerkingen over de mods: hoe wordt je eigenlijk mod. Wordt je daarvoor gevraagd? Is er een sollicitatie procedure? Hoe oud moet je zijn?
Dat vraag ik me af.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 12:35

Je word gevraagd, dus denk maar niet dat iemand met een andere kijk in het team komt.

Telpeva

Berichten: 14746
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 12:37

Bron https://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Over_Bokt
Citaat:
Als je interesse hebt om moderator te worden op Bokt en je bent ouder dan 18, kun je een pb sturen naar één van de moderators met een motivatie, waarom je het leuk zou vinden om mod te worden. Deze pb's bewaren we, als we op zoek gaan naar nieuwe moderators kijken we eerst of de mensen die zichzelf hebben aangemeld geschikt zijn. Hetzelfde geldt voor als je lid wilt worden van de bezwaarcommissie: stuur dan een pb naar het hoofd van de bezwaarcommissie.

rien10
Berichten: 14725
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 12:42

Thanks.