Is Bokt Bokt niet meer?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 16:52

Nikass schreef:
Het is toch tegek voor woorden dat mensen niet in zo'n topic durven te reageren omdat je de meest belachelijke dingen naar je hoofd gegooid krijgt?


Gebeurd in real-life ook heftig, laat staan lekker anoniem verscholen achter ip adres :D
Probeer regelmatig een "zwaar" topic richting luchtigheid te krijgen dmv wat humor of relativering, maar ook dat wordt afgekapt.

Joh, het is veel: "de waarheid is MIJN eigen waarheid & alles en iedereen draait om MIJN wezen"

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 17:18

Hmmm in real life hebben mensen vaak niet zo'n grote mond ;)
Maar ik snap wat je bedoelt hoor.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 17:57

Fenir, zoals je al had gelezen, een beetje tijdverdrijf...echte bokker ben ik niet meer...dat was ik en had toen ook heeeeeel wat meer posts dan dat jij nu nog maar hebt...

Toen waren en ook heeeel wat meer topics de moeite waard...

Soms ben ik weer maanden weg...nu heb ik wat meer tijd, zal straks weer minder worden, dan mis ik bokt niet en als,ik dan bij scoll heb ik ook iks gemist wat een beetje paardwaardig de moeite waard is...

Her Rien van der Schaft topic bv, vind ik de moeite waard, ik hoop dat dat nog lang doorgaat en steeds meer mensen durven te posten en filmpjes te laten zien....zie nl ruiters die het leuk voor elkaar hebben en tips durven te aanvaarden....dat dus :j

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 18:40

Ah zo :) ja dat herken ik wel. Steek hier qua paarden ook niet echt veel meer op, sommige topics wel maar die zijn in de minderheid. Echt interessante discussies qua paarden vind ik ook minder geworden (of misschien trekt het me sowieso ook al minder).

Iris82

Berichten: 39859
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 19:44

Maar ook de nietpaardentopics zijn op de een of andere manier niet meer zo boeiend als dat ze waren. Ik vind de sfeer niet slecht op zich. Misschien wel beter dan ooit. Alleen de jeu is er een beetje uit.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 19:47

Nou dat vind ik dus ook...een off topic grapje wordt meteen de kop in gedrukt...of het is jengelen of het is zo niet de moeite waard om maar iets van te vinden..

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 19:48

Maar is de jeu er niet uit omdat er direct getemd word of iemand gaat jammeren dat het bericht te hard is en een mod het direct in aan het snoeren is?

Amanda zegt het is de toon die de muziek maakt, nou er mag naar mijn idee geen enkele toon meer die een keer buiten het ritme komt.
En dan heb ik het echt niet over valse noten, die komen meestal van de groepjes die wel getolereerd worden.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 19:49

Nou dat klopt, die toon is volledig zoek....is meer wie het zegt en niet hoe of wat

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 20:10

Nou nee hoor dat valt reuze mee. Denk eerder dat er gewoon minder mensen zijn die die toon maken.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 21:11

Toevallig had ik het van de week aan de hand....
Ik ben actief in “het nagellak” topic. Een groep meiden die elkaar “kennen”. Geen hk topic, maar wel een wat persoonlijkere sfeer dan een willekeurig regulier topic.
Tussen neus en lippen door vertelde ik dat het weer niet lekker met m’n oma ging en dat ik niet wist of ze het ging halen...
Paar reacties van sterkte etc, maar nee hoor, gelijk een mod ertussen, “niet off-topic gaan”....
Beetje empathie had op z’n plaats geweest denk ik...

mika11

Berichten: 11122
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 22:06

Maar lezen de mods dan constant alle topics mee, kan ik me haast niet voorstellen.
Ik denk zoals gebeurd is bij LadyMadonna, dat er meelezers uit het nagellak topic een moderator hebben gewaarschuwd (Tem) en dat ze dan wel moeten of zo?

En inderdaad, zo'n 5 jaar geleden was ik veel actiever op Bokt, er was toen wat meer jeu inderdaad.
Nu lijkt het allemaal zo hetzelfde, zo saai eigenlijk :o

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 22:10

Lijkt me ook dat daarop getemd is barbet, en ik snap ook dat ze ergens een grens moeten trekken, viel alleen nogal verkeerd (aangezien ik eigenlijk op een telefoontje zat te wachten dat ze was overleden)

Cinnepin

Berichten: 8961
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 22:11

Ik denk ook dat daar op getemd was. Nu hebben we een huiskamer topic

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 22:13

Maar die temmers hebben dan toch ook het gevoel van een pinda.
Een mod kan dat ook zeggen tegen de temmer en er voor kiezen geen groen bericht plaatsen.

Anoniem

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 11:51

Wat mij tegen de borst stuit is het getrut van het
Mod team als je een topic wilt sluiten.
Puur eigenbelang om zoveel mogelijk topics te hebben...
Dat speelt al jaren en hier ergeren meer mensen zich aan.
Er wordt hier sowieso regelmatig met twee maten gemeten.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 16:11

Ik vind het ook helemaal niet makkelijk om foto's op bokt te plaatsen..

Gaat nog steeds op dezelfde ouderwetse manier dat je eerst al je foto's moet uploaden op een andere site en dan de url moet kopieren. Niet heel erg handig..

Misschien als daar iets aan veranderd word dat mensen weer wat meer topics gaan openen met foto's.. Ik wel in ieder geval.

En vraag me af waarom er eigenlijk nog geen mobiele site of app is voor bokt?

Ik ben zelf een jaar of 3 niet meer actief geweest omdat ik geen laptop of computer had, en via telefoon is bokt helemaal niet makkelijk vind ik.

En ook vind ik dat er op bokt voortaan over ieder klein dingetje een probleem word gemaakt, en mensen zich heel erg snel aangevallen voelen over dingen! Maar dat is de maatschappij van tegenwoordig en is overal zo.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 16:13

Mobile site is er wel.
m.bokt.nl
En daarnaast gaat hij via de telefoon wel naar de juiste grootte. Heb daar niet echt last van.
Uploaden gaat gewoon handig, dat hoeft helemaal niet extern.
Maar intern is niks, want je kunt ze zelf niet verwijderen.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 16:15

Toch ervaar ik het anders, het is erg onoverzichtelijk.
Zou je mij dan misschien uit willen leggen hoe ik foto's kan uploaden zonder daarvoor naar een externe site te moeten gaan?

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 16:17

Bij de knoppen: plaatsen en voorbeeld staat rechts ook de knop voeg foto's toe.
Daar dus :D

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 16:23

bruintje123 schreef:
Bij de knoppen: plaatsen en voorbeeld staat rechts ook de knop voeg foto's toe.
Daar dus :D



Duh, helemaal nog niet gezien :+ :+ haha thanks!!

Anoniem

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 17:17

Maar op m.bokt niet.
De markt is ook onvindbaar dan

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 17:19

Nee daar niet, dat klopt.
Maar foto's mis ik daar ook niet want dat gebruik je toch om juist te besparen in data.
Dus markt en de upload zie ik daar niet als nuttige toevoeging. (ja gewoon oook niet maar dat is weer een andere discussie :+ )

Anoniem

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 17:20

Nee daar heb je gelijk in hoor

moonfish13
Berichten: 18242
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 02:30

Iris82 schreef:
Maar ook de nietpaardentopics zijn op de een of andere manier niet meer zo boeiend als dat ze waren. Ik vind de sfeer niet slecht op zich. Misschien wel beter dan ooit. Alleen de jeu is er een beetje uit.

Eens.
En ook de markt, ik kijk zelden nog omdat ik doodgegooid wordt met commercieel aanbod waar ik niet naar zoek.
En steeds minder leuke rijtechnische discussies, reageren op itp neem ik de moeite ook niet voor net als haw want daar gebeurt nooit wat leuks.
En inderdaad de standaard reacties op rijtechnische problemen, echt er is nog steeds gewoon een mogelijkheid om te brainstormen?
Je durft nooit eens iets te posten, je bent gelijk uitgerangeerd en er wordt enkel gezegd dat je les moet nemen.
En dat terwijl het zo leuk kan zijn samen na te denken, soms kan een ander net even omdenken en iets bedenken waar jij zelf of je instructrie nog niet op kwam.
Er zijn meerdere wegen naar Rome, maar bokt kent enkel de kaarsrechte weg en dat is les nemen. :') :+
Oh en als je instructeur er niet uit komt met jou en je paard is je instructie per definitie slecht en moet je direct een andere zoeken.
Die vind ik ook altijd zo wonderlijk, je kent het paard en de amazone niet eens?
Toevallig had ik recent een leuke uitdaging, en ik dacht erover een topic te openen.
Niet omdat ik het niet opgelost krijg, maar omdat het me leuk leek erover te brainstormen, maar dat gaat gewoon niet meer op een leuke manier.
Ook veel topics waarbij iemand een onschuldig medisch iets toont met een vraag, nou als het aan bokt ligt moet je gelijk hals over kop een dierenarts bellen.
Nou sommige dingen hoeft dat gewoon niet acuut mee, maar je laat het wel uit je hoofd om er hier vragen over te stellen gezien de reacties.
En die medische dingen waren wel leuk en leerzaam, met gezond verstand erbij kun je er veel van leren.
Jammer vind ik het, maar waar het door komt?

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 14:35

Als je op bokt iets post, dan moet je weegschaal van goud zijn omdat anders de moraalridders een virtuele bijl in je nek gooien, dat is de sfeer tegenwoordig...deze bokkers voelen zich moddies, verzieken een topic, verpesten de sfeer en denken ook nog even dat ze via PB je terecht kunnen wijzen....schering en inslag!

Dit is besmettelijk, wordt nl steeds erger....en oooo zo irritant, dat het de algehele sfeer is geworden...

Er valt een moraalridder over een woord of zinnetje, valt je aan in het topic, hups meerdere vinden dat ze ook even pliesie moeten spelen, dan gaan ze bpen, de toon is weer gezet.

Dit was echt niet in de begin jaren van bokt...wat heb ik veel gelachen om al die humor en zinspelingen en er was wel eens katter hier en daar, maar als een topic NU zonder katten, zuremerriegekat, pagina’s doorloopt, chapeau! Daar zijn er weinig van.....

Ik denk nl dat het rare beleid van het toenmalige boktteam dat een paar jaar geleden is begonnen deze toon zelf heeft gezet....nu hoeven ze amper te moderaten, de bokkers zelf doen het nu voor hen...