Is Bokt Bokt niet meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 12:53

Ik zet eigenlijk alleen foto topics van m'n jaarling erop dan komen er een paar reacties voorbij en dan ist klaar. Als je geen "actieve" bokker ben (verder hele dag niks te doen heb) dan is het vaak niet interessant genoeg. Rij topics sla ik wel over aangezien ik er bewust van ben dat ik geen top ruiter ben en soms al onzeker genoeg ben dus dat hoef niet nog eens 10x gezegd te worden. Als ik niks aardigs kan zeggen reageer ik niet ... als er echt een vraag wordt gesteld dan probeer ik echt tips te geven die mijzelf geholpen hebben maar soms heb je ook mensen die dan uiteindelijk gaan roepen dat ze alles goed doen dan denk ik ook laat maar... dus in sommige opzichten het is na mijn idee wel anders geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 12:59

candalisa schreef:
Ik zet eigenlijk alleen foto topics van m'n jaarling erop dan komen er een paar reacties voorbij en dan ist klaar. Als je geen "actieve" bokker ben (verder hele dag niks te doen heb)


Volgens mij bestaan zulke actieve Bokkers die de hele dag niets anders te doen hebben dan Bokken al nauwelijks meer omdat er gewoon te weinig op Bokt te doen is. Je kunt er in tegenstelling tot vroeger echt je dag niet meer mee vullen (en ik heb het echt geprobeerd 8-) )

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 13:02

Vroeger had je alleen bokt. Tegenwoordig worden vragen gesteld en foto's gedeeld op Facebook.
Nadeel hier vind ik altijd dat er direkt altijd wordt verwezen naar dierenarts, huisarts of instrukteur.Nooit meer eens mensen die gewoon even met je willen meedenken over een klein probleempje waarbij je niet direkt naar de vee arts kan of hoeft te rennen. Het lijkt inderdaad wel of we elkaar niks meer gunnen en dat iedereen proffessioneel met zijn paard bezig moet zijn. Zijn we allemaal niet ooit eens begonnen met iets minder materiaal met een paard op B niveau? Of lekker hobbymatig zonder wedstrijddoelen?

Jessix

Berichten: 16443
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 13:06

Ik denk dat de lat wel een stukje hoger ligt dan vroeger. "Iedereen" kan tegenwoordig wel een paar leuke kunstjes vanuit het vrijheidsdressuur of op een neckrope rijden. We hebben al zoveel gezien. Ook alle bijzondere kleurtjes en rassen zijn al wel aan bod gekomen. Sociaal media is ook gewoon groot geworden dus er is dagelijks een overkill aan paarden te zien op internet.

Je moet dan denk ik maar net wat bijzonders kunnen laten zien wil dat nog in de smaak vallen.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 13:07

Ja ik denk dat ok...via facebook en zo..

Bokt is langaamaan verouderd....wel veel hele jonge gebruikers, waardoor alles anders is geworden.

Vergeet niet dat vele dingen ook via de zoekfunktie gaat of via pb

Anoniem

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 13:11

Andere media inderdaad .. maar dan nog ..
Ik heb nu bv. instagram (facebook heb ik verwijderd, vond ik niks meer aan) en daar worden gewoon leuke foto's gedeeld, van gewone paarden die gewone dingen doen. Die krijgen likes, die krijgen reacties. Waarom kan dit op bokt dan niet (meer)? Wat is het verschil dan? Natuurlijk heb je daar ook de toppers die 1000en volgers hebben, maar dat mag ook gewoon. Echter krijg je daar als gewoon persoon met een simpel HTK-paard wel nog een kans, en dat is hier totaal niet meer heb ik het gevoel.

Naast dus het informatieve/algemene aspect waar nog maar weinig te beleven valt.

Anoniem

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 13:18

Ik heb helemaal niets met Instagram en ken dat ook niet; hoe vind je daar de gewone paardenfoto's/posts dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 13:21

Die komen gelukkig vanzelf voorbij, haha.
Je hebt een soort tabblad zeg maar waar je nieuwe dingen kan ontdekken, dit wordt gebaseerd op de dingen die je zelf post en liked. Dus als je zoals ik een account hebt voor je paarden en allemaal mensen volgt/laat volgen die paarden hebben dan zie je daar vooral paarden staan. Je kan heel snel en makkelijk doorscrollen totdat je een foto tegenkomt die je leuk vindt, en dan kan je die pagina gaan volgen (of niet natuurlijk, je kan ook gewoon 1 foto liken). Heb het zelf nog niet zolang dus ken nog niet alles, maar tot nu toe is het wel heel leuk en ben ik al veel mooie foto's tegengekomen die ik anders nooit zou zien :)


Maarja, dat heeft uiteindelijk met bokt niks te maken.
Zou fijn zijn als er hier ook zoiets zou kunnen gecreëerd worden, dat de gewone simpele foto's/paarden ook aandacht krijgen en niet alles super positief of heel negatief moet zijn.

mooney

Berichten: 7781
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 13:27

Ik moet zeggen dat ik de hoeveelheid of verdeling van reacties in foto topics eigenlijk niet veranderd vind. Ook tien jaar geleden waren er meer reacties op mooie/bijzondere/populaire foto's (of de reltopics :') ). En ook toen waren er topics met 1 of twee reacties.

Wat wel is veranderd is dat mensen er bewuster van zijn dat je via wat foto's of eenzijdige info een beperkt beeld hebt en daardoor inderdaad meer naar externe Hulp wordt verwezen, wat minder uitnodigt tot het stellen van vragen.
Ook lijken mensen een korter lontje te hebben of topics te openen om alleen hun mening bevestigd te hebben (en dus andere tips te negeren ). Wat mensen weer afremt om te reageren.

Minder nieuwe topics valt me wel op, zou misschien ook kunnen liggen aan de trent om centrale topics uit de grond te stampen, wat ik vaak minder goed vind werken.

Captain

Berichten: 21383
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 13:31

Heel herkenbaar!! "Vroeger" kreeg ik op fototopics 2/3 pagina's reacties maar nu met een beetje geluk 4/5 reacties.. vind het ook niet zo leuk meer en doe het nu ook niet zo vaak meer. :n

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 13:32

Mensen draven gewoon veel te hard door..
Plaatst iemand PSG wedstrijdfoto's, moet er drie pagina's over doorgezeverd worden dat de neusriem te hoog zit, terwijl TS halverwege pagina 1 al uitleg gaf.
Iemand plaatst een foto van een paard wat maanden op rust heeft gestaan, de zadelmaker moet komen.
Iemand zegt dat haar paard druk is in de winter, paard komt niet genoeg buiten.
Iemand vraagt leuke ideeën voor tijdens het rijden, instructrice is niet goed.
En zo kan ik wel even doorgaan. Het slaat gewoon helemaal nergens op. Dan nog erbij dat er een aantal een hechte fanclub hebben die zich ook altijd aangesproken voelt maakt het er niet altijd even gezellig op.

Ik plaats wat en waar ik wil, maar ik kan me voorstellen dat het voor sommige allemaal niet meer hoeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 13:35

Ik moet zeggen dat ik zelf ook steeds minder op fototopics reageer op Bokt omdat daar tegenwoordig steeds meer fouten en slordigheden in voor lijken te komen. Gewoon hele stomme foutjes die prima te verhelpen zijn, maar die worden niet meer gezien en je mag er niet meer op wijzen.

Bijvoorbeeld mensen die rijden met een hoofdstel waarvan de neusriem gevaarlijk laag zit of waarvan de frontriem veel te kort is waardoor het kopstuk echt tegen de oren getrokken wordt. Als je daar dan iets over zegt, dan krijg je te horen 'Het zit goed, niet zeuren/het is handgemaakt dus het zit goed, niet zeuren/mijn paard loopt er prima mee, niet zeuren'.
Hetzelfde heb ik met topics met te kleine kindjes die los op een paard zitten, verkeerd zittende touwhalsters, paarden waarvan je gewoon ziet dat ze lopen met een been/rugprobleem/kreupel zijn, paarden die verkeerd voor de koets gespannen zijn, zadeldekjes die verkeerd zitten waardoor de rand onder de kussens zit, zadels die veel te lang zijn of juist bovenop de schoft liggen, en ga zo maar door. En de topicstarter post dan vrolijk een heel rijtje foto's waarvan de helft (of een deel of stomweg alles) niet klopt, of omdat ze gewoon nooit goede begeleiding hebben gehad of een goed paardenboek hebben gelezen en niet beter weten, of omdat ze verblind zijn door hun eigen zelfbeeld/internetsucces en kunnen zich niet meer voorstellen dat ze überhaupt ooit een fout zouden kunnen maken.

Maar ja, omdat in elk topic weer 'Leuke foto's, maar klopt het dat X niet helemaal goed zit?' te schrijven en dan vervolgens afgebekt worden of te horen krijgen 'mijn topic is alleen bedoeld voor veren in mijn reet, andere opmerkingen kunnen per pb/helemaal niet' wordt op een gegeven moment ook een beetje eentonig, dus merk ik dat ik zelf nauwelijks nog reageer in fototopics of in normale topics. Maar als anderen tegen hetzelfde aanlopen dan wordt het vanzelf erg stil op Bokt.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 13:36

Misschien missen we een soort van Like knop. Vooral in fototopics heb ik vaak niet meer te zeggen als: mooi paard, mooie foto of leuk. Dat vind ik weer niet heel veel toevoegen dus reageer ik niet terwijl ik de foto's wel met intresse heb bekeken

Zelf heb ik vaak wel wat gehad aan commentaar op foutjes die erin geslopen zijn. Soms zit je tuig niet meer goed omdat je pony nu eenmaal gespierder of dikker/slanker word. Dat zie je niet meer maar soms ben ik daar op gewezen en heb dat altijd erg fijn gevonden.
Tegenwoordig wordt er wel vaak een excuus gezocht. Ja maar.....ik heb een professional die helpt en zegt dat het goed zit ....het is nooit mis gegaan....
Laatst bijgewerkt door Napie op 01-10-17 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 13:38

Ach misschien is bokt ook wel alleen maar tijdelijk leuk. Als je net op bokt ben is het leuk maar daarna wordt het veel van hetzelfde.

Op een goed moment heb je denk ik ook echt meer persoonlijke gesprekken nodig om verdieping in bepaalde onderwerpen te krijgen.
Ten minste dat geld voor mij. Ik heb niet voldoende geduld om bepaalde dingen goed op papier/online te zetten.

Fototopics heb ik nooit zo heel erg gevolgd dus of daar wat veranderd is weet ik niet. Wel merk ik dat fokkerij en afstamming zo ongeveer op z'n gat ligt. Vroeger waren er iedere dag wel 3 leuke onderwerpen. Nu soms 2 weken niks.

Gini
Berichten: 17919
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 13:40

[***] schreef:
Maar daarnaast heb je toch ook de gewone, simpele topics? Gewoon leuke foto's, of een verslagje van een gebeurtenis of noem maar op. Daar komen ook (bijna) geen reacties in, en dat heeft niks te maken met advies toch niet willen aannemen.


En dat zijn dan juist de topics waar ik niets mee heb. Ik kom op Bokt voor de informatieve topics en de interessante discussies. Voor mooie foto's ga ik naar Instagram. Ik zit niet op Bokt om te lezen dat iemand een buitenrit gemaakt heeft.

Maar dat is ieder voor zich natuurlijk. Om de zoveel tijd komt er wel een topic met de opmerking 'Bokt is niet meer het Bokt van vroeger'. En ja, dat klopt. Het internetlandschap verandert, dus waarom Bokt niet. Niets gaat zo snel vooruit als social media en ook een forum als Bokt moet zich daar constant aan aanpassen. Waar 15 jaar geleden Bokt waarschijnlijk nog het enige medium was waarop je foto's met andere paardenliefhebbers kon delen, zijn er nu andere media die die rol beter op zich nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 13:40

Foto-oneliners mogen inderdaad niet, dus met 'leuk!' kom je ook niet meer weg op Bokt. Ik zou een like-knop ook een uitkomst vinden. Ook in normale topics trouwens, als je gewoon bepaalde posts kunt liken dan krijg je ook meer een zelfregulerend gebeuren waarbij de rellers (hopelijk) vanzelf merken dat dat soort posts erg slecht scoren bij anderen. Nu mag iedereen alles maar neergooien zonder even na te denken over hoe het overkomt op anderen.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 13:41

Jessix schreef:
Ik denk dat de lat wel een stukje hoger ligt dan vroeger. "Iedereen" kan tegenwoordig wel een paar leuke kunstjes vanuit het vrijheidsdressuur of op een neckrope rijden. We hebben al zoveel gezien. Ook alle bijzondere kleurtjes en rassen zijn al wel aan bod gekomen. Sociaal media is ook gewoon groot geworden dus er is dagelijks een overkill aan paarden te zien op internet.

Je moet dan denk ik maar net wat bijzonders kunnen laten zien wil dat nog in de smaak vallen.

Ik denk dat dit een sterk punt is. Ik ben (was?) actief op een buitenlands forum voor werkende bordercollies. Een paar jaar geleden een heel actief en informatief forum, compleet met "expert"subforum waar een handler van wereldklasse vragen van gebruikers beantwoord. Dat is langzaam maar zeker achteruit gegaan. De interessante discussies lijken naar facebook groepen te zijn verschoven.
Het zou kunnen dat bokt, hoewel het een veel groter en breder forum is hier ook last van heeft.

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 13:43

Femek2902 schreef:
Kimmiee_D schreef:
Ja hier ook ben echt meelezer geworden...

Kan ook zo het topic van mij op zoek... Was een "penny"droom topic met pony naar strand... Gingen er mensen in reageren: Het is te zwaar voor die pony, zorg dat die vandaag wel loopt anders wordt die spierbevangen.(de dag er na dus)

Dacht ook echt hallo ben niet een idioot ofzo... Ik weet zelf heel goed wat kan en niet kan.

Ik had zelfs van iemand in de openingspost moeten zetten dat mijn pony een super conditie heeft en hoe vaak ze wordt getraind..... 8)7 8)7 Want blijkbaar dacht diegene dat mijn pony gwn een grasmaaier was....



Ik wil hier toch even op reageren, want volgens mij is zo'n reactie juist de reden waarom mensen niets/weinig meer posten in foto topics. Ik kan me dit topic nog herinneren namelijk en heb het net teruggezocht, maar er wordt ontzettend positief opbouwend commentaar gegeven die niet geheel ongegrond was en daarnaast ook nog een goede bedoeling had.

Juist door zo'n reactie (en jij bent echt niet de enige, maar wel een mooi voorbeeld nu :) ) voel ik absoluut niet de behoefte om op foto topic's te reageren, het enige wat ik mag zeggen is: WAUW, gaaf, mooie pony. Als ik daar nog wat anders naast wil zeggen dan wordt dat direct als een belediging opgevat en ben ik de bok, terwijl het eigenlijk altijd alleen maar positief bedoeld was.

Mijn punt: Als we met z'n allen positief commentaar of goedbedoeld advies als zodanig opvatten en niet direct personen in elkaar stampen dan is het weer een stuk leuker om te reageren op foto topics :) Want naast dat je dan je plezier kan delen, kan je ook nog eens iets leren voor een volgende keer. (of niet als je de tips al ging uitvoeren, helemaal top, beter gewaarschuwd zonder dat het nodig was dan achteraf spijt dat er niemand was die er wat van zei)

Ik vraag me altijd af waarom overal "positief" kommentaar ol geleverd moet worden. Waarom kan er niet gewoon een leuke reactie gegeven worden of een leuk (simpel) fototopic.

Voor mij een van de redenen om geen rijfotos meer te plaatsen. Je wordt dood gegooid met "goedbedoelde" adviezen. Alsof je zelf geen begeleiding krijgt en iedereen lijkt het beter te weten.

Persoonlijk vind ik dat bloed irritant.

Ps. Tegenwoordig is ook alles dierenmishandeling. Ook dat vind ik bloed irritant. Ook een rede om geen topics meer te plaatsen.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 13:46

De hele maatschappij is veranderd (voel me heel oud nu). Vroeger kon je iemand een compliment geven of iemand feedback geven zonder aangevallen te worden. Als je nu iemand goedbedoeld wil helpen dan wordt het niet meer gewaardeerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 13:47

xyzutu2 schreef:
Foto-oneliners mogen inderdaad niet, dus met 'leuk!' kom je ook niet meer weg op Bokt. Ik zou een like-knop ook een uitkomst vinden. Ook in normale topics trouwens, als je gewoon bepaalde posts kunt liken dan krijg je ook meer een zelfregulerend gebeuren waarbij de rellers (hopelijk) vanzelf merken dat dat soort posts erg slecht scoren bij anderen. Nu mag iedereen alles maar neergooien zonder even na te denken over hoe het overkomt op anderen.


Dit. Tegenwoordig wordt hier alles zo ontzettend hard/direct verwoord wat vanaf een scherm alleen nog maar 10x zo bot klinkt.
Als men iets meer de tijd neemt om "kritiek" of tips wat opbouwender te formuleren zou bokt in ieder geval een stuk gezellig zijn.

Tijdje geleden had iemand in mijn fototopic de vraag waarom ik met dat bit/optoming reed. Netjes gevraagd dus heb ik ook netjes op gereageerd met uitleg.
Zolang de reacties niet extreem aanvallend zijn, tussen de ts'en ook zelf vriendelijker blijven reageren lijkt mij.

Wiske2
Berichten: 796
Geregistreerd: 08-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 13:52

Nou, je hebt in ieder geval al 45 reacties *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 13:53

Captain schreef:
Heel herkenbaar!! "Vroeger" kreeg ik op fototopics 2/3 pagina's reacties maar nu met een beetje geluk 4/5 reacties.. vind het ook niet zo leuk meer en doe het nu ook niet zo vaak meer. :n


Ik denk dat wij uit hetzelfde tijdperk komen, haha. Ik herinner me jouw topics van Menno inderdaad nog, die hadden altijd veel succes. Net zoals die topics van [***] waarbij ik altijd fijne reacties kreeg als hij de boel weer eens afbrak :+ Geweldig zo'n pony met humor. Die pony is er nog steeds maar blijkbaar is het allemaal niet meer goed genoeg...

Maar misschien verandert het inderdaad ook allemaal in het internetlandschap, misschien moeten we ook wel allemaal verhuizen naar facebook/instagram omdat het daar voor dat soort dingen bedoelt is en hier niet meer. Ben misschien gewoon nog niet mee met de tijd ;-)

Ivm de "kritiek".. ik zou het graag horen als iemand in een fototopic iets ziet wat niet juist is (mits het niet wordt gebracht alsof ik de meest domme persoon ben die op deze wereld rondloopt, maar er vanuit gegaan wordt dat ik ook maar mijn best doe) want dan kan ik mijn pony's daarmee helpen. Dus dat hoeft ook niet persé een probleem te zijn.

Op dit moment denk ik "ach, geen reacties, dan ziet het er in ieder geval niet slecht uit/doe ik niks verkeerd" maar dat is ook maar een stom uitgangspunt.. niet hetgeen waarom je een topic opent in ieder geval..

Anoniem

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 13:54

Maar ik wil juist mijn insta en Facebook niet volspanmen met paardenfoto's...

Gini
Berichten: 17919
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 14:05

En daar ben je uiteraard vrij in. We moeten ook allemaal niet verkassen naar Insta. :D Blijf gerust foto's op Bokt posten, maar houd er rekening mee dat de reikwijdte veel minder is en dat er in het algemeen dus inderdaad geen pagina's aan reacties meer zullen komen wanneer het "maar simpele" foto's zijn.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 14:15

Ik merk het ook. Vaak wis ik een reactie, omdat ik bij voorbaat weet dat er negatief op wordt gereageerd. Ik stond laatst met mijn jaarling in de Uitgelicht (professionele foto's) ik heb nog niet eens een pagina mey reacties ontvangen.

Een topic posten doe ik ook heel weinig, omdat het commentaar af en toe zo negatief en op de persoon is... dat weerhoudt me ervan om veel te posten.