Wat bedoel ik hiermee?
Er lijkt niet veel te veranderen qua topics, soms heb ik wel eens dat het mij een paar dagen niet lukt om (veel) op bokt te komen en dan denk ik "aah, eens fijn bijlezen nu", maar dan staan nog steeds dezelfde topics er en is er amper wat bijgekomen. Ook als ik dan apart de subfora af ga zijn er gewoon weinig nieuwe topics. Het lijkt wel alsof niemand nog iets te vertellen/vragen heeft? Als je een tijd terug een topic opende dan stond het binnen 1 dag op pagina 2, nu kan het dagenlang bovenaan (of op z'n minst op pagina 1) blijven staan, zelfs zonder reacties...
Wat me dan meteen bij het volgende puntje brengt: ik heb het gevoel (pas op, het is een gevoel) dat als je geen enorm probleem met je paard hebt of dat er geen dingen duidelijk mis gaan, dat het niet waard is om op te reageren. Vroeger (in mijn jonge tijd, haha) wanneer ik een topic opende kreeg ik altijd heel fijne reacties. Nu is dit met een beetje geluk een handvol, en vaak zelfs dat nog niet. Ik weet dat ik niet de meest interessante paarden heb, of spectaculaire dingen doe, of prachtige fotograaf-shoots heb. Maar ik denk dan: een beetje gewoons/positiefs tussen al de ellende in is wel fijn.
Topics die wel veel aandacht krijgen zijn (medische) problemen met je paard of als er duidelijk wat mis gaat, daar kan dan pagina's lang over doorgeboomd worden. Maar gewoon eens leuke foto's of gebeurtenissen met simpele paarden? Dat is geen aandacht waard .. Echt, zoals gezegd: dat is een gevoel, misschien ligt het probleem gewoon bij mij

En begrijp me niet verkeerd: ik heb al veel aan Bokt gehad, veel tips en goede adviezen waar ik tot op heden nog wat mee kan. Maar ook dat was weer omdat ik (medische) problemen had met mijn pony's. Heel fijn om dan hulp en raad te krijgen natuurlijk, maar waarom alleen dan en niet gewoon leuke reacties op de goede momenten?
Toegegeven: ik reageer zelf ook niet bijster veel op topics, vanwege soms weinig tijd ed. Ik probeer het wel, maar het schiet er vaak bij in. Dus zelf ben ik er ergens ook wel schuld aan, maar ik ben uiteraard niet de enige gebruiker hier. Toch ga ik dat proberen te veranderen en meer tijd steken in het reageren op anderen.
Hoe ervaren jullie het allemaal? Wat is er voor jullie verandert dat jullie geen topics meer openen of reageren? Want een aantal jaren geleden gaf het forum mij toch een heel ander gevoel. Dan was er elke dag wel wat nieuws te lezen en als je een topic opende kreeg je snel veel (vaak fijne) reacties.