Langlopende topics LZP naar HK verplaatsen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Langlopende topics LZP naar HK verplaatsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-17 10:33

Al tijden storen de enorm lange topics op LZP mij. Waarop andere forum onderdelen topics met meet den een x aantal bladzijdes naar het HK deel verhuisd worden, mogen ze op LZP volgens mij gewoon tot 500 bladzijdes doorgaan en zelfs meerdere delen bevatten.
Vaak zijn dit lang lopende topics met vaste deelnemers waarin veel gepost wordt en ze dus bovenaan bij de topics blijven staan.

Hierdoor zie ik kleinere zaken volledig ondergesneeuwd raken, weinig tot geen reacties krijgen.

Is het niet een idee om de langlopende, snellopende topics gewoon naar de huiskamer te verplaatsen? De mensen die vinden ze daar ook wel, anders worden ze er wel op gewezen.

Dan krijgen de kleinere LZP dingen misschien weer wat meer reacties en aandacht :)

[LZP] Tinderavonturen deeltje 2, wie swipet er met ons mee *\o/*
[LZP] Aliexpress, blijdschappen en ergernissen
[LZP] Bloggers/vloggers op bokt deel 2!
[LZP] [HK] Primark deel 5 (staat zelfs al HK in de topictitel)
[LZP] Nachtbrakers meld u!

Lijkt mij allemaal prima in een HK thuis te kunnen :)
Laatst bijgewerkt door Keet op 28-03-17 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

xniieeenke

Berichten: 4605
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Drenthe

Re: Na de BB-HK ook een LZP-HK?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:45

Lzp-hk topics volgens jou passen denk ik prima in de gewone Hk?

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-17 10:48

xniieeenke schreef:
Lzp-hk topics volgens jou passen denk ik prima in de gewone Hk?


Yup :) zouden allemaal prima in de huiskamer passen. Maar omdat na Entertainment nu ook Beestenboel een huiskamer heeft gekregen :+ ook maar LZP-hk in mijn tekst gezet ;) Normale huiskamer zou voor alle andere forumonderdelen voldoende moeten zijn.

xniieeenke

Berichten: 4605
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Drenthe

Re: Na de BB-HK ook een LZP-HK?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:49

Bb en Ent zijn best 'specifieke' thema's vind ik, en Lzp is veel algemener imo :)

In het bb-hk aanvraag topic stonden wel wat goede argumenten waarom bb dat wel moet dacht ik!

Exitium

Berichten: 7153
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Na de BB-HK ook een LZP-HK?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:55

Ik check LZP vrijwel dagelijks, met name voor die kleinere topics. Het aantal topics waar dagelijks op gereageerd wordt is niet zo heel hoog en bestaat voor het overgrote deel uit de langlopende topics die je al noemt. Persoonlijk heb ik niet het idee dat ik topics over het hoofd zie. Persoonlijk zie ik de meerwaarde van een sub-HK dan ook niet

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Langlopende topics LZP naar HK verplaatsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-17 10:58

Ok, heb de titel even aangepast naar langlopende topics verplaatsen naar huiskamer :) geeft mijn punt wat duidelijker aan.
Het is toch totaal onnodig om topics van 500 pagina's en meerdere delen op LZP te hebben, daar is de huiskamer toch voor bedoeld :)

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:03

Er zijn inderdaad best wat langlopende topics. Ik heb alleen niet de indruk dat kleinere topics ondergesneeuwd raken. Niet elk topic krijgt evenveel reacties, maar ik denk dat je dat altijd wel houdt - soms weten minder mensen iets zinnigs erover te zeggen, of is er al een nuttig antwoord op een vraag gegeven. Ik zie toch veel losse topics met 2-5 pagina's aan reacties, waar dus best veel op gereageerd is. Heb jij voorbeelden van topics waarbij je denkt dat ze te weinig reacties hebben gekregen doordat ze snel wegzakten?

Het verschil met de langlopende topics op LZP en die in de HK is dat je op LZP wél on-topic moet blijven en in de HK niet. Soms worden dergelijke topics wel verplaatst naar de Huiskamer, maar regelmatig willen de gebruikers juist graag op LZP blijven omdat ze willen kletsen over stormchasen of waxmelts, en niet allemaal off-topic gepraat er tussendoor willen.

Een LZP-HK zou daar op zich een oplossing voor zijn, maar ik denk dat LZP dan in verhouding wel erg rustig zou worden. Ik ben wel benieuwd of andere gebruikers zich ook storen aan de langlopende 'klets'-topics op LZP? :)

zonnebloem18

Berichten: 24843
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Langlopende topics LZP naar HK verplaatsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:26

Het is mij al meerdere malen opgevallen dat het tindertopic elke keer hoog in de lijst met actieve onderwerpen staat en heb me daar ook weleens aan gestoord. Ik zal daarin waarschijnlijk niet de enige zijn.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-17 11:31

zonnebloem18 schreef:
Het is mij al meerdere malen opgevallen dat het tindertopic elke keer hoog in de lijst met actieve onderwerpen staat en heb me daar ook weleens aan gestoord. Ik zal daarin waarschijnlijk niet de enige zijn.


Precies, dat kan toch prima naar de HK. Of met een regel als bij Entertainment: na 10 bladzijdes naar de HK (in dat geval een eigen hk gedeelte)

Dani: als ik de eerste 3 bladzijdes tussen alle lange/grote topics kijk, zie ik zat topics met maar 2/3/4 reacties die ik meer reacties zou gunnen hoor :)
Die zouden dus langer bovenaan blijven als die druklopende topics er niet zouden zijn, waardoor ze beter gezien worden.

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 13:24

Ik ben wel bang dat wanneer je dergelijke topics naar de/een HK verplaatst, mensen die topics niet meer makkelijk kunnen vinden.
Zo krijg je dus dat er om de haverklap een nieuw topic op LZP wordt geopend over hele actuele onderwerpen. (Vooral omdat een toekomstige TS kan denken: 'Hey,er is niet eens een topic over tinder! Ik maak er één aan!' )

Ik moet zelf ook eerlijk bekennen dat wanneer ik een nieuw topic wil openen, ik alleen maar op LZP kijk of er al iets over dat onderwerp is.
Op HK kom ik echt nooit,en voor de rest kijk ik alleen bij actieve onderwerpen en eigen berichten.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Langlopende topics LZP naar HK verplaatsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-17 13:27

Dat gebeurt op andere fora ook regelmatig en dat wordt er in het slotje verwezen naar het bijpassende topic.

Hanmar
Advies Mies

Berichten: 16984
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 22:45

Ik begrijp je punt wel dat het risico bestaat dat kleine/specifieke topics 'ondergesneeuwd' raken als er veel drukke topics op LZP staan. Aan de andere kant; in sommige gevallen gebeurt het juist op specifiek verzoek van de gebruikers van zo'n topic. Op LZP moet men in zekere mate ontopic blijven, terwijl posts in HK-topics in principe overal kunnen gaan. We hebben dus wel eens constructies gehad waarin er een LZP-topic was én een HK-topic zodat het 'kletsen' gescheiden bleef van de meer ontopic vragen. Qua vindbaarheid voor nieuwe meelezers/posters is het ook fijner als topics op LZP blijven staan, de ervaring leert toch dat veel mensen niet zo snel op de HK zoeken (zeker niet voor informatievere topics) en dat een HK soms wat 'besloten' voelt, waardoor er een drempel is om daar te reageren.

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 22:53

Ik ben het hier wel mee eens eigenlijk.
Bijna de helft van de eerste pagina Lzp bestaat uit kletstopics. Ik bok altijd mobiel en kijk nooit verder dan die eerste pagina, dus ik zie waarschijnlijk geregeld topics over het hoofd die op zich vrij recent, maar niet zo actief zijn.

Het topic over een glimlach op je gezicht hoort wat mij betreft op SK, bijzondere babynamen vind ik twijfelachtig, kan misschien naar ENT, de ergernissen en leuke dingen in het ov weet ik niet zo goed, maar die zijn in ieder geval ook niet echt heel informatief. Zelfde voor Primark en dat tindertopic. Het staat niet in de HK, maar het is wel een soort HK denk ik. Ik zou me er in ieder geval niet zomaar melden, zou me nogal een inbreker voelen.

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Langlopende topics LZP naar HK verplaatsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 08:35

In het dirigeren van deze topics naar een meer HK-achtige setting spelen ook de mods van LZP een rol. Het feit dat pagina 1 van LZP gevuld lijkt te zijn met alleen maar HK-achtige dingen, zou deze mods ook moeten opvallen en die zouden daarop kunnen handelen. Natuurlijk zien mods ook niet alles, dus je zou zelf ook een tem kunnen plaatsen met de opmerking dat er een keer gekeken moet worden naar een evt. verplaatsing.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Langlopende topics LZP naar HK verplaatsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-17 09:38

Ik ben gestopt met temmen op dergelijke zaken. Compleet nutteloos gebleken helaas

Mars

Berichten: 33269
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Langlopende topics LZP naar HK verplaatsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 09:40

Maar ik snap niet zo goed waar men dan kletstopics ziet want op LZP moet je gewoon ontopic blijven. Volgens mij gebeurd dat daar ook gewoon en wordt erop gemod dus wat is dan het probleem?

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 12:15

Mars schreef:
Maar ik snap niet zo goed waar men dan kletstopics ziet want op LZP moet je gewoon ontopic blijven. Volgens mij gebeurd dat daar ook gewoon en wordt erop gemod dus wat is dan het probleem?

Als dat je argument is, dan heb je een LZP-HK nodig want bij bijv. ENT is ook nog regelmatig wat ontopic maar gaat het toch naar de ENT-HK omdat het topic te lang loopt.

Wat je met een stel goedlopende maar langlopende topics krijgt is dat ook relevante maar net wat minder actieve en/of spectaculaire topics ondersneeuwen. Dat kan jammer zijn als je als TS toch graag antwoord wil op je vraag of verhaal.

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Langlopende topics LZP naar HK verplaatsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 14:52

Hier iemand uit het Tinder topic waarvan het topic eerst in HK stond en later terug naar LZP is gegaan, juist omdat er anders geen nieuwe mensen bijkomen en nu wel. En het in HK toch vaaksnel over wat anders gaat en daar nu eigenlijk geen ruimte voor is.
Ik zou niet weten waarom deze topics naar HK moeten als het puur en alleen over het onderwerp gaat waar het topic voor staat :)

Een tag zou eventueel wel prima zijn.

Veulen84

Berichten: 10881
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Langlopende topics LZP naar HK verplaatsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 00:50

Ik ben het wel met ts eens. Denk ook zeker dat bepaalde topic's zo geen aandacht krijgen. Denk alleen dat niet alle topic's naar hk zouden moeten. Veel hebben een hoog vermaak gehalte.
Waarom zou bv:
- Wat bracht vandaag een glimlach op je gezicht?;
- Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...?;
- Ergernissen op het openbaar vervoer
niet thuis horen in Sk. Perslot is het langlopend vermaak.

En zo zijn er best veel andere topics waarvan ik eigenlijk denk dat ze niet op lzp thuis horen. Ja, het is wel leven zonder paarden. Maar het past prima in andere groepen thuis waar ze beter passen. Bv mws, htt, links (topic's over marktplaats, facebook enz).

Zo verdeel je de langlopendheid over veel meer subfora en valt de druk op lzp wat weg en creëert het ruimte voor die kleine topics. Offtopic gaan kan nog steeds heel beperkt omdat de ze nog steeds onder regels van dat subfora vallen. Op de andere fora's 2 of 3 topics toevoegen valt vaak niet heel erg op. Die zijn vaak rustiger en hebben veel minder echt langlopende.

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 19:15

Hilli schreef:
Mars schreef:
Maar ik snap niet zo goed waar men dan kletstopics ziet want op LZP moet je gewoon ontopic blijven. Volgens mij gebeurd dat daar ook gewoon en wordt erop gemod dus wat is dan het probleem?

Als dat je argument is, dan heb je een LZP-HK nodig want bij bijv. ENT is ook nog regelmatig wat ontopic maar gaat het toch naar de ENT-HK omdat het topic te lang loopt.

Wat je met een stel goedlopende maar langlopende topics krijgt is dat ook relevante maar net wat minder actieve en/of spectaculaire topics ondersneeuwen. Dat kan jammer zijn als je als TS toch graag antwoord wil op je vraag of verhaal.


We proberen zeker om ervoor te zorgen dat er niet teveel van dit soort langlopende topics op LZP blijven zitten, en zodra het écht een HK word dan verplaatsen we hem uiteraard ook naar de HK. De topics met [HK] tag weten ook dat het absoluut niet de bedoeling is om offtopic te gaan kletsen. Af en toe max 2-3 berichten over iets anders word soms door de vingers gezien, maar meer dan dat ook niet.

Zoals Yonker ook al het tindertopic als voorbeeld geeft; de wens is om puur over tinder te praten en niet om gewoon over vanalles in het dagelijks leven te kletsen, zolang ze ontopic blijven staan we dat dan ook toe en kan het topic op LZP blijven zodat het gevonden kan worden door nieuwe mensen.

Veulen84

Berichten: 10881
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Langlopende topics LZP naar HK verplaatsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 22:42

Er zijn er gewoon te veel. Nu staan er op de eerste pagina een stuk of 25... Dat betekend dat er echt wel goede nieuwe interessante topic's minder aandacht krijgen.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 12:49

Even zodat jullie weten dat er wel iets mee gedaan wordt, we zijn hierover aan het overleggen. :)

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:02

Update! :) Het plan is om een (flink) aantal van de langlopende topics te verplaatsen naar andere subfora zoals Het Kippenhok of Huis, Tuin en Techniek. Dan zijn ze wat meer verdeeld en staat niet meer alles op LZP. Een deel blijft natuurlijk wel staan, maar dat lijkt me logisch.

We zijn nog even aan het puzzelen welke topics waarheen mogen verhuizen. Als jullie daar ideeën over hebben, laat het gerust weten. :)

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Langlopende topics LZP naar HK verplaatsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:05

Ik weet dat er al erg veel onderverdeling is wat bokt niet duidelijker maakt, maar misschien toch het subtopic maken, langlopende LZP topics. En daar dus een topic heen verhuizen.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Langlopende topics LZP naar HK verplaatsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 12:47

Ander idee.
Nu kun je in een topic waar je nooit hebt gereageerd maar toch interesse in hebt aanklikken "toevoegen tot eigen berichten". Het bolletje komt er dan ook voor te staan.

Misschien kan er op een zelfde manier iets aangeklikt worden maar dan "uit mijn onderwerpen halen"
Dus de (langlopende) topics die je niet interessant vind dat die niet meer te zien zijn voor je.