Vanaf vandaag ben ik dan eindelijk ook Bokt-lid, na jaren van 1001 dingen opzoeken op meelezen op dit forum. Over bijna alles is er hier wel al een topic, en wat leuk is het toch om te lezen dat anderen precies dezelfde vragen hebben/dingen beleven dan ikzelf.
Even voorstellen:
Ik ben een 23-jarige Belgische amazone wonende in Belgisch Limburg, op een steenworp van hippische centra zoals De Warre en Sentower. Als wedstrijdruiter ben ik daar dan ook bijna wekelijks te vinden, al is het 'maar' op matig niveau.
Ik rijd al sinds mijn 12de, kom uit een totale niet-paardenfamilie maar heb altijd een hart voor paarden gehad. Ik ben nooit manègeruiter geweest, maar heb door veel geluk kunnen beginnen met rijden via via en heb dan ook best snel een eerst eigen paard gekocht. Tijdens mijn hele middelbare school- en studententijd heb ik dan ook door 101 weekendjobjes ervoor gezorgd dat ik mijn paard volledig zelf kon betalen, en ook al was het zwaar; ik ben 100% van mening dat dit de beste leerschool was om te leren wat het betekent verantwoordelijk te zijn voor een levend wezen.
Mijn eerste paard was een kruising mangalarga x american saddlebred die ik kocht als jaarling en met hulp zelf zadelmak maakte. Mijn passie voor springen en eventing werd echter steeds sterker, en dus nam ik de moeilijke beslissing om hem een thuis te geven bij een goede vriend. Ondertussen is dit paard negen jaar, maar ik zie hem nog regelmatig en heb dus veel geluk.

Sierro is dus mijn alles, en gaat bij ons enkel dood het erf af.

Samen met mijn vriend hebben we de paarden aan huis. 9 mei verhuizen we naar ons eerste echte eigen huis dat we pas kochten, waar we vier stallen bij hebben. Daar gaan we dus zeker een paar stallen verhuren en proberen onze droom waar te maken.

Over mijn vriend: Echte niet-paardenman, maar hij groeit er steeds meer in.

Naast de paarden hebben we twee honden, een Saarloos Wolfhond van 2j en een mooie dametje Husky x Border Collie van 2,5.
Alvast tot forums allemaal!