Gebruik [ON]

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Destination

Gebruik [ON]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-17 15:27

:wave:

Ik zat net op [VN] te lezen en besefte me toen dat ik al in geen eeuwen meer op [ON] had gelezen. Bij het aanklikken van dit subforum kwam ik tot de ontdekking dat deze eigenlijk bijna niet meer wordt gebruikt? Het oudste topic op de eerste pagina is zelfs van begin oktober := Is dit forum een beetje overbodig geworden?

[ON] Overig Nieuws

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Re: Gebruik [ON]

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 15:29

Goede vraag! Dat vroeg ik mij namelijk ook al af. Ben wel benieuwd hoe het Bokt-team hier tegenaan kijkt?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-17 15:33

Ik zie ook nu trouwens pas dat er ook een subforum voor achtergrondartikelen is. Daar is het nieuwste topic zelfs van september 2016, ook niet heel actief dus...
[AG] Achtergrondartikelen

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 15:39

Daar heb je ook gelijk in. Zelf denk ik dat het iets te maken heeft met de nieuwe indeling van de voorpagina, maar kan er ook volledig naast zitten.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 15:50

Volgens mij worden artikelen veel te snel op de voorpagina geplaatst...

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 15:56

Door de vernieuwde voorpagina plaatsen we inderdaad praktisch geen berichten meer op ON. We houden ON nu wel nog aan omdat het spelfoutentopic daar staat, en als er een nieuwsartikel duppel is geplaatst wordt deze verhuisd naar ON. :)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 15:57

duppel? Moet zeker dubbel zijn?

Maar jouw post verduidelijkt al heel wat Nissima!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-17 16:00

Nissima schreef:
Door de vernieuwde voorpagina plaatsen we inderdaad praktisch geen berichten meer op ON. We houden ON nu wel nog aan omdat het spelfoutentopic daar staat, en als er een nieuwsartikel duppel is geplaatst wordt deze verhuisd naar ON. :)

Maar als hij dubbel is geplaatst, kan hij toch ook verwijderd worden? En iets als een spelfoutentopic kan toch ook vastgezet worden bovenaan het subforum? :)

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 16:08

JPitty schreef:
duppel? Moet zeker dubbel zijn?

:o :+ Dubbel, inderdaad.

Destination, verwijderen wordt in principe niet gedaan. Waarom precies weet ik ook niet, ik denk dat een mod dat beter uit kan leggen. Het spelfoutentopic verplaatsen is inderdaad nog wel een idee :j Ik ga het even voorstellen en kijken of er een mod in de buurt is die meer uit kan leggen over het al dan niet verwijderen van een bericht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 16:20

Dubbele topics over heel bokt worden eigenlijk nooit verwijderd, er wordt altijd verwezen naar een openstaande (meer recente of beter lopend bijv.) topic.
Vaak als een topic dubbel geplaatst is, zijn er al reacties opgekomen :j Omdat iemand de moeite heeft genomen of soms zelf waardevolle informatie erbij kan plaatsen, laten wij de topics liever staan.
Ook is het zo dat iemand via de zoekberichten naar een bepaald topic gaat, ziet dat deze op slot is en dan alsnog naar het juiste topic wordt verwezen.

Het is dus niet zo dat het niet mag, maar het hoeft niet, topics verwijderen doen wij eigenlijk nooit :)

Edit:
Oh! Vergeten de reden te vertellen waarom het naar ON gaat :o
Dat is zo omdat het anders op de voorpagina blijft staan, dus dan zie je dubbele topics op de voorpagina.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-17 16:27

Maar kan de overige/nieuwe waardevolle informatie dan niet worden toegevoegd in het eerste topic?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 16:30

Dat zou kunnen, maar het topic staat in principe als het op slot staat en op ON niet in de weg :) Als er echt een belangrijke update is wordt dat volgens mij wel toegevoegd aan de OP van het openstaande topic :j

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-17 19:17

Toch voelt voor mij [ON] dubbel als er alleen dubbele topics heen gaan. Maar duidelijk, bedankt!

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 20:54

Klopt, het is echt een beetje overbodig geworden. Inmiddels hebben we het spelfoutentopic al naar VN verplaatst (goed idee, bedankt!) en we zijn aan het bespreken wat we met ON gaan doen. :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 21:41

Is de moderatieoptie om topics samen te voegen er niet meer? Lijkt mij uitermate geschikt voor dit soort dubbele gevallen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 21:44

Kan je de blogs niet bij ON zetten?
Vindt het BNB sowieso helemaal niet meer handig zo verspreid..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 09:36

Winged schreef:
Is de moderatieoptie om topics samen te voegen er niet meer? Lijkt mij uitermate geschikt voor dit soort dubbele gevallen.

Die is er wel, maar ik ben bang dat dan de voorpagina hele gekke dingen gaat doen. VN is een beetje een apart verhaal ten opzichte van de rest van bokt vanwege die voorpagina.