Een disk van een van de servers (Arion) is overleden, er is dus wat onderhoud nodig aan de servers.
Al wat langer staat ook het vervangen van de stroomverdelers op de planning bij xs4all (waar de servers hangen). En als de servers toch uit moeten dan doen we ook meteen een aantal wat grotere software updates.
Vooral het vervangen van de stroomaansluitingen is redelijk ingrijpend. Hiervoor moeten namelijk een voor een alle aansluitingen worden omgeprikt. Alleen de database-server heeft twee voedingen, de overige servers zullen korte tijd uit moeten.
In theorie gaan jullie hier vrij weinig van merken. De site blijft als het goed is de hele tijd in de lucht, behalve bij het omprikken van de voeding van de netwerkswitch. Maar houd er rekening mee dat de site donderdag trager kan zijn, dat het kort onmogelijk is om plaatjes te uploaden en dat de site kort uit de lucht is.
Ook is het natuurlijk mogelijk dat alles niet netjes volgens planning loopt waardoor de site wat langer uit de lucht blijft. Dat laatste proberen we hard te voorkomen, maar houd vast wat afwas of een studieboek achter de hand voor het geval dat...
Onderhoud begint op donderdag rond 10.30, ik laat het weten als alles is gedaan.
Check. Succes vandaag! Maar zouden dit soort topics, met zulk groot onderhoud, niet beter ook op de voorpagina bij nieuws kunnen? De kans is dan denk ik groter dat meer mensen het lezen.
Murphy is over het algemeen niet heel ver weg bij dit soort zaken en dit keer was hij er vroeg bij...
Ik zit hier met een zieke, zielige baby. Onderhoud wordt een dag verplaatst dus. Dan hebben jullie vandaag gewoon afleiding van werk, studie en het huishouden dus Graag gedaan
Helaas is de baby nog steeds niet OK en kan ik mijn programma vandaag makkelijker aanpassen dan haar moeder... Onderhoud wordt nog een dag uitgesteld naar donderdag Sorry voor alle spanningsopbouw
haha ik dacht inderdaad precies hetzelfde, beterschap voor de Baby!
chamion
Huisheks
Geplaatst: 22-03-17 15:57
maar houd vast wat afwas of een studieboek achter de hand voor het geval dat... Hahah grapjas, lag even naast mijn stoel
Maar aangezien het mooi lente weer al voorspel was ga ik lekker naar de volkstuin dus ik zal waarschijnlijk niks merken van dit alles. Werk ze en hopelijk kan onze favo forum er daarna weer even tegen aan.
petraaken