Na al jaren allerlei interessante zaken op bokt.nl op te zoeken en te profiteren van het grote kenniscollectief heb ik besloten me toch maar aan te melden om niet meer alleen te lurken maar ook mee te kunnen praten.
Ik ben tweede helft 30, van mijn 8e tot mijn 18e, en van mijn 22e tot mijn 28e wekelijks Engels gereden en nu sinds kort weer begonnen, maar dit keer Western. Geen eigen paard, steeds manegeruiter (nu rij ik bij een kleine stal in privéles, met meer aandacht voor het paard en instructie in Natural Horsemanship).
De eerste break in mijn ruitercarriére was vanwege de liefde, de tweede vanwege mijn gezondheid, waarna ik zo veel aankwam dat ik het een paard niet langer wilde aandoen. Sindsdien aan mijn gezondheid en gewicht gewerkt en ik ben in overleg met de stalhouder weer begonnen met rijden toen hij het verantwoord achtte voor zijn sterkere paarden. (Ik wil hier geen ruitergewichtdiscussie gaan voeren). Maar je begrijpt dat de eerste keer weer door het bos galopperen na jaren een geweldig gevoel was een paar weken terug.
Anyway, nog vragen? Vraag maar raak