De mooiste topics van 2016 waar bokkers bokkers helpen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElineS

De mooiste topics van 2016 waar bokkers bokkers helpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 00:52

We hebben natuurlijk dit topic: [FZ] welk verhaal staat jou nog helder bij ?

Wat ik een heerlijk topic vind, maar wat nou net niet helemaal is wat ik bedoel.

Ik wil op bokt 2016 leuk afsluiten, met een lijst van topics waar bokkers mede-bokkers te hulp schieten. Want er is heel wat van dat op bokt, maar het staat niet zo in de schijnwerpers soms als al het negatieve. Daarom wil ik daar wat meer licht op schijnen. Bokt zijn positieve kant!

Ik las gisteren een topic over een pony van een manege, die gekocht was door een bokker die hem een nieuwe kans wilde geven. Helaas waren er zoveel meer problemen met de pony dan verwacht. De slacht leek de beste optie. Ik kon haar geen ongelijk geven en zou hetzelfde hebben gedaan waarschijnlijk.

Maar daar... Ineens, een andere bokker, die ervaring had met tandloze paarden, en er kon nog best één bij. Ze meende het... Vervoer werd al aangeboden vanuit meerdere hoeken, en voila, de pony is nu van een andere bokker, staat op de kliniek en heeft al een eerste behandeling aan zijn gebit gehad.

Het topic nam ineens zo'n andere wending. In het begin vond ik het al mooi dat TS het wilde proberen, maar toen ging het helaas een andere kant op. Ik dacht dat dit het was voor de pony... Ik vond het dan ook echt ontroerend hoe de pony toch weer een kans heeft gekregen, simpelweg omdat dit forum mensen met elkaar verbind.

Maar dit topic is niet het enige topic... Er zijn zoveel topics waar bokkers samen komen en waar bokkers onderling elkaar helpen.

Ja, er is strijd, ruzie, spam, conflicten, een slechte sfeer... Dat is ook bokt... Maar dit, het bovenstaande topic, ook DAT is bokt. Ik dacht, laten we 2016 positief afsluiten en laten we topics in het zonnetje zetten in dit topic, waar bokkers andere bokkers helpen.

Natuurlijk ook elke keer rondom kerst de "Wie is er alleen met kerst en wil komen eten" topics. Vind ik altijd erg leuk.
Sure_lee @ [PF] Wie is er alleen met Kerst en wil komen eten?

Dat was dit jaar minder druk dan anders, maar ik weet dat een paar bokkers wel bij andere bokkers kerst hebben doorgebracht door dit topic, dus het is ook dit jaar weer geslaagd. Plus, ik vind het ook gewoon erg prachtig dat wildvreemde mensen dit aan andere wildvreemde mensen aanbieden. Lief en belangeloos.

Er zijn ook een aantal topics waar bokkers andere bokkers wilden helpen, maar waar bleek dat de TS loog. Helaas komt dat ook voor. Zoals een gestolen Fries, dat bokkers daadwerkelijk de markt afgingen, kijken of ze de Fries konden vinden.. Of dat meerdere bokkers een hele huisraad voor iemand bij elkaar verzameld hadden, voor iemand die dakloos was (en haar ook tijdelijk onderdak gaven), en haar hielpen om weer op beide poten te staan, waarna ze na een paar maanden uit het huis verdween, met een huurachterstand en schade aan de woning.

Dat zijn helaas de wat mindere gevallen, maar toch, ook die mogen in principe genoemd worden, gezien hoe het wel laat zien hoe bereid anderen zijn om anderen te helpen, ook al is het resultaat niet altijd wat de bedoeling is. Het feit dat bokkers voor dag en dauw opstonden om de markt op te gaan, voor in principe een onbekende, en dat een hele huisraad voor een onbekende verzameld werd, en alles dat.. Dat is inspirerend!

En daar zijn er ontelbaar veel topics van! Helpende mensen. Maar ik weet ze zo 1.2.3 niet meer. Dus help mij een prachtige lijst te maken van de meest inspirerende, prachtige, ontroerende en mooie topics waar bokkers bokkers helpen.

xAnthea

Re: De mooiste topics van 2016 waar bokkers bokkers helpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 01:10

[LZP] Help vriend wil morgen vreemd gaan

Dit is een topic wat me altijd zal bij blijven. Super heftig, maar wauw, dat vreemde mensen gewoon naar TS rijden en andere de politie bellen... Ik vond het geweldig om te lezen hoe behulpzaam Bokkers waren :j
Topic heeft dan een beetje een andere wending gekregen en is op slot, maar neemt niet weg dat de betreffende Bokkers een dikke pluim verdienen met hoe zij gehandeld hebben.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 01:13

[HTT] Dringend: welke website voor bussen gebruiken jullie?

Is van eind 2015 zie ik net, maar was zo'n lieve en behulpzame actie! Ik geraakte er met het openbaar vervoer in Nederland (ben van België) echt niet uit hoe 'k tot mijn bestemming kon geraken. Uiteindelijk heeft een bokker me opgepikt aan het station en netjes op m'n bestemming afgeleverd. Kleine daad maar het maakte heel m'n weekend goed :D :D

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 01:15

xAnthea schreef:

Dit is een topic wat me altijd zal bij blijven. Super heftig, maar wauw, dat vreemde mensen gewoon naar TS rijden en andere de politie bellen... Ik vond het geweldig om te lezen hoe behulpzaam Bokkers waren :j
Topic heeft dan een beetje een andere wending gekregen en is op slot, maar neemt niet weg dat de betreffende Bokkers een dikke pluim verdienen met hoe zij gehandeld hebben.

Dit inderdaad...

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-17 20:38

xAnthea schreef:

Die vond ik ook heel bijzonder inderdaad. Hoe er via internet eigenlijk werd gezorgd dat TS veilig was. Heel mooi. Helaas een wat minder einde, maar dat is natuurlijk TS haar eigen keuze. In ieder geval zijn er mensen bereid te helpen, dat laat het topic wel zien, en dat vind ik heel mooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 11:47

ikkedus

Re: De mooiste topics van 2016 waar bokkers bokkers helpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 11:54

Ik had precies bovenstaand topic in mijn hoofd.
En dat topic waarin een meisje een relatie heeft met een buitenlandse jongen, zich wil bekeren tot de islam, niet weg wil bij hem, uiteindelijk toch durft en dan blijkt ze zwanger en komt de ware aardvan die jongen ineens naar boven. Daar is toen ook zo veel hulp aangeboden.