Aantal volgers zichtbaar maken ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ClauH

Aantal volgers zichtbaar maken ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-16 09:05

Beste Mods,

Ik vraag me al een tijdje af of het niet mogelijk is het aantal volgers van een topic zichtbaar te maken ?

Ik merk het bij mezelf, maar ook bij andere minder bekende bokkers die ik volg, dat je soms denkt dat niemand je topic volgt. Blijken er een hoop volgers te zijn , maar meer meelezers dan mensen die reageren.

Dan is het wel zo leuk als je ergens kan zien hoeveel volgers je nog hebt...

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 09:43

ClauH schreef:
Beste Mods,

Ik vraag me al een tijdje af of het niet mogelijk is het aantal volgers van een topic zichtbaar te maken ?

Ik merk het bij mezelf, maar ook bij andere minder bekende bokkers die ik volg, dat je soms denkt dat niemand je topic volgt. Blijken er een hoop volgers te zijn , maar meer meelezers dan mensen die reageren.

Dan is het wel zo leuk als je ergens kan zien hoeveel volgers je nog hebt...

Volgen is geen functie an sich dus ook niet te meten op die manier lijkt me, maar je zou eventueel kunnen weergeven hoeveel mensen een stipje op je topic hebben (alhoewel die het dus niet allemaal hoeven te volgen).

Maar jij zegt dat je soms denkt dat niemand je topic volgt, maar je kunt ook kijken naar het aantal views. Alleen moet je dat dan wel (ongeveer) onthouden telkens, want het aantal nieuwe views wordt niet getooond.

ClauH

Re: Aantal volgers zichtbaar maken ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-16 10:00

Ik denk dat het aantal stipjes toch te meten is ?
Topics waar ik een stipje op heb volg ik toch echt wel.

Het aantal views zegt mij dan weer niet zoveel, dat kunnen ook mensen zijn die een topic 1 x aanklikken, het niets blijken te vinden, en nooit meer kijken....

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 10:24

ik volg echt niet alle topics waar ik een stipje op heb, soms heb ik die een tijdje gevolgd of een reactie geplaatst en kijk ik na weken weer eens. Ik ben niet van het ontstippen alleen als een topic waar ik niet meer in (wil) kijk(en) steeds bovenaan staat doe ik dat een enkele keer.

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 11:05

Ik vind dit wel een goed idee. Ik ben zelf zo'n stille mee lezer en merk inderdaad dat Veel topic starters zich regelmatig af vragen of er nog mensen volgen en dat er dan inderdaad heel veel mee lezers blijken te zijn. Ook motiveert het natuurlijk meer om regelmatig up dates te plaatsen als je weet dat er veel mensen mee leven en benieuwd zijn.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 11:15

Ik heb dit een tijdje geleden ook voorgesteld, alleen toen werd er vooral gezegd dat je de views wel kon bekijken/bijhouden. Maar een aantal volgers zien lijkt mij heel handig, ook als je gewoon een willekeurig topic hebt met een vraag erin. Als je het antwoord hebt gevonden, is het aan de hand van het aantal volgers te zien of het de moeite waard is om het in het topic te plaatsen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 11:16

Waarom zou het bij 1 "volger" niet de moeite zijn? Als je het in het topic plaatst kan iemand die later eens dezelfde vraag heeft het antwoord vinden bij gebruik van de zoekfunctie, daar is het voor bedoeld.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 12:18

Polly schreef:
Waarom zou het bij 1 "volger" niet de moeite zijn? Als je het in het topic plaatst kan iemand die later eens dezelfde vraag heeft het antwoord vinden bij gebruik van de zoekfunctie, daar is het voor bedoeld.

Nou inderdaad zeg. Als ik dus als enige gereageerd heb op je vraag post Mariett het antwoord maar niet omdat ik 'te weinig' ben en de moeite niet waard :? ? Gelukkig weet ik zelf beter :') .

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 12:29

GDG schreef:
Polly schreef:

Nou inderdaad zeg. Als ik dus als enige gereageerd heb op je vraag post Mariett het antwoord maar niet omdat ik 'te weinig' ben en de moeite niet waard :? ? Gelukkig weet ik zelf beter :') .

Zeg ik dan dat één volger niet genoeg is? Vaak vergeet je zo'n topic, en helemaal als je nooit reacties erop hebt gekregen heb je eerder het gevoel dat helemaal niemand meeleest. Ik gaf een keer antwoord op mijn eigen vraag in een topic en stond versteld van alle reacties die daarna kwamen, ik wist niet dat er überhaupt iemand mijn topic volgde.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-16 14:42

Het gaat niet alleen om gestelde vragen.
Ik volg wat merries in de kraamstal, en zie regelmatig de vraag voorbijkomen: ik ben benieuwd of er nog iemand volgt ?
Terwijl ik het een leuk topic vind en echt wel graag mee lees, maar gewoon niet op alles reageer (tijdgebrek, lastig typen op telefoon enz.)
Eerlijk gezegd zou ik mijn topic van mijn drachtige merrie wel gesloten hebben als er maar 1 volger was, dan stuur ik de foto's wel naar die ene person in PB :-)
Als je een vraag stelt kan 1 antwoord natuurlijk meer dan voldoende zijn ! Het gaat mij meer om de volgtopics....

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 15:19

Als ik bovenstaande lees dan lijkt het een betere oplossing om het reageren (op mobiel) makkelijker te maken?

Je merkt dat het topic wordt gevolgd en wordt gewaardeerd als er mensen reageren. Of er 1 of 20 stipjes op een topic zitten zegt niet zo heel veel. We hebben b.v. flink wat mensen die wel meelezen maar niet zijn ingelogd. Die tellen niet mee met de stipjes.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-16 18:49

In mijn geval ligt dat niet aan bokt maar meer aan dat ik het een enorm gepriegel vind op mijn telefoon (ik word oud) :-)