hoe zit dat met gebande bokkers?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57965
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 12:55

Winged schreef:
Ayasha schreef:
Sja en voor hetzelfde geld wist de nieuwe gebruiker écht niet dat ze een "geladen" naam gekozen heeft (of hij.) :=
Toeval bestaat...

Volgens mij is de naam KiWiKo samengesteld uit namen van 3 paarden toch? Erg toevallig...

Heb nog even teruggezocht wat er ook alweer was met Kim, maar het hele bokt-leaks verhaal is net teveel om uit te zoeken :+

Ja maar wel een naam die veel te vinden is op internet. Wellicht heeft ie ergens de naam gezien en het klinkt leuk. En dus overgenomen.
KiWiKo is overigens niet de naam van drie paarden maar een samenstelling van haar eigen namen.

Bokt leaks verhaal had met RK te maken voor zover ik weet, niet met KiWiKo.
Beide bans valt overigens over te discussiëren maar dat mag niet.

osanta: Kim zelf zegt dat ze van niks weet. Een andere bokker heeft haar er op gewezen en toen gaf ze aan dat ze het wel grappig vindt maar dat het niet haar werk is. bovendien heeft Kim het onzettend druk momenteel dus zou me ook erg verbazen als ze hier tijd voor gaat nemen. :')

osanta
Berichten: 321
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: Middelburg

Re: hoe zit dat met gebande bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 12:59

Ayasha : dankjewel voor je reactie , weet ik een beetje hoe het zit haha

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 13:12

Ik vind zoiets als dit toch altijd een mooie illustratie van hoe goed het systeem van het moderator team werkt. Ze hebben tenslotte niet allemaal gestudeerd om met computers om te kunnen. Dat het 'maar' mensen zijn heeft zowel voor- als nadelen denk ik dan ;).
Laatst bijgewerkt door SinneJ op 09-12-16 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Mendel

Berichten: 910
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 13:17

Ik werd wel even nieuwsgierig door dit topic dus ik heb de naam die hier is genoemd eens opgezocht. Hij kwam me al bekend voor.

Ik vind het wel een beetje vreemd dat iemand wordt geband omdat mensen niet tegen een sterke mening kunnen?
Ik ken haar verder niet en had ook geen zin om alle berichten door te lezen dus wie weet zie ik het helemaal verkeerd.

Ik kwam er laatst zelf achter dat ik nog een ouder account open had staan (uit mijn penny tijd zeg maar :') ). Dus in principe is dit al die tijd een "schaduw account" geweest. Ik wist het niet eens. Maar dat account is op mijn verzoek laatst onbruikbaar gemaakt. Ben ik blij dat dit account niet geband is want het is toch wel lekker om een beetje te speuren op dit forum. Ik ben wel een stuk minder actief.

goldenarrow

Berichten: 8662
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: hoe zit dat met gebande bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 13:22

Moderatoropmerking:
Hoewel ik snap dat het gezellig is om over taart te kletsen wil ik jullie vragen dat in een ander topic te doen. Dan kunnen we het hier hebben over schaduwaccounts :)

Anoniem

Re: hoe zit dat met gebande bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 13:35

Om even terug te komen op het oorspronkelijk doel van dit topic, wij hebben verschillende manieren om aan te kunnen tonen dat iemand een SA heeft gemaakt, maar vergeet niet dat wij ook relaccounts bannen. Wanneer je een account alleen aanmaakt om te komen rellen, dan zullen wij het account ook permanent bannen.
Wanneer je het niet eens bent met de beslissing kun je altijd bij het BZC aankloppen, zij zullen al onze stappen beoordelen en een definitief besluit vormen.

Daarnaast zie ik een hele hoop 'tips' voorbij komen over hoe wij op SA's sporen, dit hebben wij toch liever niet. Het is niet de bedoeling om een SA aan te maken, wil je een probleem bespreken en dat liever niet onder je eigen naam doen, vraag dan een Goedgekeurde SA aan bij één van de mods die daarover gaan.

Ik zal dan ook een rondje door dit topic doen om zulk soort tips te verwijderen, ook van de moderatoren die het toevallig geplaatst hebben, zij waren hiervan namelijk niet op de hoogte.

Mocht je persoonlijke zaken hebben of een specifiek geval willen bespreken, doe dit dan via een privébericht, mag naar mij, mag naar een andere moderator, eentje die je aardig vindt etc, maar niet hier in het topic. Dan zal ik helaas het topic moeten sluiten als dit door zou blijven gaan.

Daarna las ik een hoop over IP adressen, het is echt niet zo dat je omdat je toevallig op hetzelfde IP adres zit (denk aan gezinnen etc.) je er direct uitgegooid wordt. Wij als moderatoren moeten ons ook houden aan regels en wij mogen deze beslissing ook niet alleen maken, een X aantal moderatoren moet het eens zijn dat het een SA is, dus het is niet zo simpel gezegd als hier voorbij komt :j

Overigens mag je maar één account per e-mail adres gebruiken, wij zullen in de meeste gevallen dit aangeven zodat het verandert kan worden, aangezien het vaak gaat om moeder/vaders e-mail adres die gebruikt wordt door dochter/zoon of dergelijke.

Dan wil ik jullie vragen om het onderwerp [***] te laten vallen, dat is in het verleden gebeurt, de meeste moderatoren van nu hebben er zelf geen kennis van (voor hun tijd, ook voor de mijne trouwens) en het is niet eerlijk om over iemand te praten die niet op Bokt zit/mag.

Ik ga ook het topic verder nog wat opruimen, de laatste opmerkingen zijn nogal offtopic, zoals in de moderatoropmerking boven mij al beschreven staat.

Dit topic mag open blijven, maar blijf wel bij het originele doel van het topic, hoe het zit met gebande gebruikers. Alle vragen daarover mag, maar nogmaals maak het niet te specifiek.

Wij als moderatoren kunnen ook niet te veel informatie geven over deze zaak en mogelijke andere situaties waarin iemand geband is.

papagroom

Berichten: 5410
Geregistreerd: 19-07-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 16:23

Ha ha...nou ik heb vanmiddag toevallig net een bakkie gedaan bij de oorspronkelijke Kiwiko....en even hartelijk kunnen lachen om dit gebeuren...

Koper

Berichten: 30276
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 16:46

Joh pg wil je dan even tegen d'r zeggen dat het Bauer is?

papagroom

Berichten: 5410
Geregistreerd: 19-07-10
Woonplaats: Friesland

Re: hoe zit dat met gebande bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 17:12

Ze kan hier gewoon mee lezen hé koper...alleen niet reageren.

Koper

Berichten: 30276
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 17:14

Ze kan wel reageren. Maar ik ben te lui om een PB te sturen.

Tieneke

Berichten: 21686
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: hoe zit dat met gebande bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 20:38

En zo maak je een discussie dus vrijwel onmogelijk :+
De oorspronkelijke vraag was hoe jullie zeker zijn dat een SA wel zeker een SA is. Maar als er niet uitgewijd mag worden over dus bijna al die zogezegde dingen die jij ziet als "tips" (die ik eerder las als feiten, die niet aansporen van "hé mensen, je kan dat zus en zo doen"), dan kan er dus ook geen duidelijkheid komen van hoe jullie dat dan zo zeker weten. Dus dan valt er verder weinig te zeggen.

En ik vrees dat jullie door dat mysterieuze gedoe echt het omgekeerde gaan bereiken, zeker bij doorgewinterde ik-wil-toch-stiekem-op-bokt-ondanks-mijn-ban-bokkers. Want zij gaan net die manieren blijven zoeken om toch te kunnen registreren en posten zonder jullie het ook maar enigzins doorhebben. Je plaatst jezelf op een ivoren toren die zo hoog is dat je niet meer ziet wat op de grond gebeurt.

En dat is jammer maar je werkt het zelf in de hand door dergelijke discussie-dodende posts.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 20:44

Tieneke schreef:
En zo maak je een discussie dus vrijwel onmogelijk :+
De oorspronkelijke vraag was hoe jullie zeker zijn dat een SA wel zeker een SA is. Maar als er niet uitgewijd mag worden over dus bijna al die zogezegde dingen die jij ziet als "tips" (die ik eerder las als feiten, die niet aansporen van "hé mensen, je kan dat zus en zo doen"), dan kan er dus ook geen duidelijkheid komen van hoe jullie dat dan zo zeker weten. Dus dan valt er verder weinig te zeggen.

En ik vrees dat jullie door dat mysterieuze gedoe echt het omgekeerde gaan bereiken, zeker bij doorgewinterde ik-wil-toch-stiekem-op-bokt-ondanks-mijn-ban-bokkers. Want zij gaan net die manieren blijven zoeken om toch te kunnen registreren en posten zonder jullie het ook maar enigzins doorhebben. Je plaatst jezelf op een ivoren toren die zo hoog is dat je niet meer ziet wat op de grond gebeurt.

En dat is jammer maar je werkt het zelf in de hand door dergelijke discussie-dodende posts.

Goede post +:)+ .

Koper

Berichten: 30276
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 20:48

Ik ben het ook eens met Tieneke. Het resultaat van de ivoren toren is dat (sommige) gebotte gebruikers nu hun energie steken in SA's en in het beheer sarren in plaats van in bruikbare posts.

Die ivoren toren heeft het beheer zelf gebouwd. Wat zeg ik: ze hebben de olifanten eigenhandig uitgezocht :+

Edit: en dit bericht zal wel weer verwijderd worden maar dan hopelijk nav de inhoud ervan. Die dan in elk geval wel gelezen zal zijn door iemand van "het team".
Laatst bijgewerkt door Koper op 09-12-16 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

A_nouk

Berichten: 11634
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 20:53

Wij proberen altijd zoveel mogelijk te antwoorden :j en willen ook wel echt jullie vragen beantwoorden.
Er is geen sprake van een ivoren toren als je het mij vraagt :) ik vind het oprecht jammer dat jij/ jullie dit zo ervaren.

Alleen kunnen wij niet overal antwoord op geven. Maar dat wil niet zeggen dat wij de discussie willen doden we geven hier alleen maar aan dat we op de hoe en waarom zaken geen antwoord kunnen geven.

Wanneer wij de manieren hoe wij SA's opsporen open en bloot op het forum gaan zetten wij het onszelf alleen maar moeilijker maken :) De doorgewinterde mensen proberen al genoeg wegen om toch nog die SA aan te maken waarin wij soms best veel tijd moeten besteden om 100% overtuigd te raken dat het echt een SA is van die of de andere persoon. We bannen niet zomaar iemand dat durf ik oprecht te zeggen :j

Je kunt ook nooit alle mensen opsporen die om welke reden dan ook, tijdelijk danwel niet tijdelijk, niet meer op bokt zijn gewenst. We doen hiervoor wel onze uiterste best.

En dat doen we niet alleen voor ons zelf maar ook om overlast van bijvoorbeeld de rel accounts zo veel mogelijk te beperken.

Ik ben nog niet zo heel lang mod, maar heel veel tems krijgen wij van jullie als gebruiker omdat jullie overlast ondervinden van bepaalde groepen gebruikers waaronder dus ook Sa's. Het is dus ook niet alleen in ons belang om zoveel mogelijk schaduwaccounts te vinden :) bokt moet een fijne plek zijn voor iedereen en dat betekent helaas ook dat er gebruikers geband moeten worden.

Iris82

Berichten: 39853
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 20:56

Weet ik niet. Ik zou ook niet per se aangeven hoe je een sa opspoort. Wat win je ermee? Geloofwaardigheid? Ik denk niet dat het vertrouwen in het modteam zo enorm laag is bij de gemiddelde gebruiker dat ze een volledige uitleg verschuldigd zijn.

Bovendien. Als een beetje slimme internetgebruiker kun je makkelijk bedenken hoe je toch op het forum terecht kunt zonder opgespoord te worden.

Ben je dat niet en heb je toch slechte intenties dan hoef je in ieder geval niet via het modteam te lezen hoe je hier wel terecht kunt.

Als gebande gebruikers hier een beetje rondhangen en geen onrust veroorzaken. Tja. Ik heb daar niet zoveel problemen mee. Maar ze lopen gewoon een risico als ze wel gesnapt worden.

Ze hadden ook een terugkeerverzoek kunnen doen bij de BZC.

Edit: reactie was op Koper.

A_nouk

Berichten: 11634
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 21:01

Op veel stukken van het forum kun je toch rondlezen zonder account :) daar heb je dus ook geen schaduwaccount voor nodig :)

De mensen die bewust Sa's aanmaken hier op bokt om te rellen weten vaak ook wel hoe ze bepaalde dingen kunnen omzeilen.

Maar we hebben ook een groep gebruikers die het doen omdat ze hun tijdelijke ban etc willen omzeilen die nog niet zo bekwaam zijn. Door alles open en bloot te zetten maak je het ook die groep makkelijk. Maar ik denk dat ik dat niet meer hoef te vertellen.

Maar laat ik voorop stellen dat ik het zelf, en dan betrek ik het echt op mij persoonlijk, heel jammer vind dat wij gebruikers moeten gaan bannen. Dat zou in de eerste plaatst al niet nodig moeten zijn :o :) ik zou de energie en de tijd liever in andere dingen steken.

Edit: Whoops sorry Iris dacht dat je aansloot op mijn bericht maar mijn bericht sluit nog wel mooi aan !

Iris82

Berichten: 39853
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 21:04

Anouk, bedankt voor je post. Ik ben het er alleen niet geheel mee eens. SA's worden niet vooral geband omdat ze overlast veroorzaken voor andere gebruikers maar ook omdat het in strijd is met het beleid. De meeste SA's veroorzaken helemaal geen overlast.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57965
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 21:06

Iris82 schreef:
Weet ik niet. Ik zou ook niet per se aangeven hoe je een sa opspoort. Wat win je ermee? Geloofwaardigheid? Ik denk niet dat het vertrouwen in het modteam zo enorm laag is bij de gemiddelde gebruiker dat ze een volledige uitleg verschuldigd zijn.

Bovendien. Als een beetje slimme internetgebruiker kun je makkelijk bedenken hoe je toch op het forum terecht kunt zonder opgespoord te worden.

Ben je dat niet en heb je toch slechte intenties dan hoef je in ieder geval niet via het modteam te lezen hoe je hier wel terecht kunt.

Als gebande gebruikers hier een beetje rondhangen en geen onrust veroorzaken. Tja. Ik heb daar niet zoveel problemen mee. Maar ze lopen gewoon een risico als ze wel gesnapt worden.

Ze hadden ook een terugkeerverzoek kunnen doen bij de BZC.

Edit: reactie was op Koper.

Je bedoelt een 'oh Heil grote leider ik begrijp dat ik en ik alleen fout zat en erken uwe goddelijkheid nu, vergeef me en laat me asje asje askeblieeeeft terug komen' verzoek?

Iris82

Berichten: 39853
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 21:09

Natuurlijk is wildgroei van accounts ook niet wenselijk. En ik begrijp het standpunt van het team daarin wel hoor. Maar het is niet zo zwartwit als dat je m stelt.

@ayasha: :') Of meer: Hoi BZC, ik heb m'n ban uitgezeten en ik wil graag weer Bokken. Kan dat?

A_nouk

Berichten: 11634
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 21:16

Oke, Iris je hebt een punt :j we hebben een groep gebruikers die stelselmatig schaduwaccounts aanmaken en welke we bannen voordat ze overlast kunnen gaan veroorzaken. Maar voordat een ban wordt opgelegd gaan er, zoals ik het ervaren heb de laatste maanden, echt wel issues aan vooraf. Eerdere accounts hebben dan wel overlast veroorzaakt.

Als je iets anders bedoeld begrijp ik je wellicht verkeerd, sorry als dat het geval is.

Ayasha, dat hoeft niet zo te zijn. Het kan echt wel een keer voorkomen, ookal kunnen wij niet 123 beslissen in ons eentje of iets een SA is, dat we een fout begaan :j

Wij leggen dan de BAN op en daarna mogen wij er als moderators niets meer mee, onze beslissing is dan genomen. Juist omdat wij 'achter' de schermen gezamenlijk beslissen of iets een schaduw account is het prettig om een bezwaarcommisie te hebben. Zij kunnen op de plek waarbij wij onze beslissingen, grondslagen en meningen bespreken niet meelezen. Zij staan er echt blanco in en het is al eens eerder gebeurd dat een beslissing terug wordt gedraaid. Ik vind het in ieder geval heel prettig dat we een loststaande groep mensen hebben die nog een keer naar zo'n kwestie kunnen kijken.

Als we op het punt van een asjeblieft mag ik terug komen PB uit komen (en dat is eigenlijk alleen maar als je al meerdere malen een waarschuwing hebt gehad) terecht komt dan vragen we inderdaad om een goed onderbouwt verzoek :j

Ayasha
Blogger

Berichten: 57965
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 21:31

Iris82 schreef:
Natuurlijk is wildgroei van accounts ook niet wenselijk. En ik begrijp het standpunt van het team daarin wel hoor. Maar het is niet zo zwartwit als dat je m stelt.

@ayasha: :') Of meer: Hoi BZC, ik heb m'n ban uitgezeten en ik wil graag weer Bokken. Kan dat?

Eh ja, dat is dus niet genoeg naar verluid.

Storm

Berichten: 20850
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 21:37

Ayasha schreef:
Iris82 schreef:
Natuurlijk is wildgroei van accounts ook niet wenselijk. En ik begrijp het standpunt van het team daarin wel hoor. Maar het is niet zo zwartwit als dat je m stelt.

@ayasha: :') Of meer: Hoi BZC, ik heb m'n ban uitgezeten en ik wil graag weer Bokken. Kan dat?

Eh ja, dat is dus niet genoeg naar verluid.


Maar in sommige gevallen is er ook iets uitgevreten wat écht niet door de beugel kan. Een levenslange ban is dan wel terecht.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57965
Geregistreerd: 24-02-04

Re: hoe zit dat met gebande bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 21:38

Er is er maar eentje die niet meer terug mag komen en als die maar half de skills heeft die bokt haar toe dicht, heeft die geen toestemming nodig... :(:)

A_nouk

Berichten: 11634
Geregistreerd: 02-12-06

Re: hoe zit dat met gebande bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 21:39

Laten we met het topic niet weer terug veranderen naar het onderwerp waar het voor de opmerking van Miranda ging :) zou jammer zijn :j

Storm

Berichten: 20850
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 21:41

Oh ik geloof meteen dat alle bekende oude bokkers met een ban, nog dagelijks op bokt te vinden zijn onder een SA.

En weer ontopic!
Laatst bijgewerkt door Storm op 09-12-16 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt