Hoe kwam jij aan je boktnaam?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Hoe kwam jij aan je boktnaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 11:46

Raspoetin is toch een normale naam?

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 12:05

Ik wilde mijn gebruikersnaam veranderen maar toch nog een linkje naar de oude bewaren, dus heb voor dezelfde taal gekozen en ook de F is gebleven :D Wel voor een verkorte versie gekozen, die vond ik mooier.

Temeraire

Berichten: 3531
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 12:25

Fenrir schreef:
Ik wilde mijn gebruikersnaam veranderen maar toch nog een linkje naar de oude bewaren, dus heb voor dezelfde taal gekozen en ook de F is gebleven :D Wel voor een verkorte versie gekozen, die vond ik mooier.


Ik dacht bij jouw naam ook aan een Harry Potter personage :') Fenrir Greyback

Mer1980

Berichten: 18844
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Hoe kwam jij aan je boktnaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 12:27

Nou mer zijn de eerste 3 letters van mijn naam en 1980 mijn geboortejaar ;)

musiqolog
Berichten: 3333
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 12:33

Peelie schreef:
Raspoetin is toch een normale naam?

Eh... nee. Raspoetin was een intrigant aan het Russische tsarenhof, begin deze eeuw, die de keizerlijke familie compleet in zijn greep had. Een echte schurk. Met zo'n naam wil je niet rondlopen.

amiraanouk
Berichten: 304
Geregistreerd: 22-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 13:28

musiqolog schreef:
Peelie schreef:
Raspoetin is toch een normale naam?

Eh... nee. Raspoetin was een intrigant aan het Russische tsarenhof, begin deze eeuw, die de keizerlijke familie compleet in zijn greep had. Een echte schurk. Met zo'n naam wil je niet rondlopen.

Dit dus.. :')
Daarnaast noem ik hem gewoon 'Poetin', als ik hem roep bijvoorbeeld. Ook geen geweldige naam. Ik weet ook niet waarom z'n fokker dacht dat Raspoetin een leuke naam was...

Salsa

Berichten: 2797
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 14:20

musiqolog schreef:
Peelie schreef:
Raspoetin is toch een normale naam?

Eh... nee. Raspoetin was een intrigant aan het Russische tsarenhof, begin deze eeuw, die de keizerlijke familie compleet in zijn greep had. Een echte schurk. Met zo'n naam wil je niet rondlopen.



Ik heb dan ooit weer een flauw gerucht van hem vernomen waardoor ik alleen nog maar daar aan kan denken bij die naam. Hij bleek nogal uhhhhh groot talent te hebben en was daarom enorm in trek bij de vrouwelijke Russische adel. Dat ding staat zelfs in een museum op sterk water.

Ik snap de fokker dus wel bij een hengstveulen :')

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 14:34

Temeraire schreef:
Fenrir schreef:
Ik wilde mijn gebruikersnaam veranderen maar toch nog een linkje naar de oude bewaren, dus heb voor dezelfde taal gekozen en ook de F is gebleven :D Wel voor een verkorte versie gekozen, die vond ik mooier.


Ik dacht bij jouw naam ook aan een Harry Potter personage :') Fenrir Greyback


Het komt uit de Noordse mythologie, daar heeft J.K. Rowling het weer vandaan die is niet zo origineel met namen :P

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Re: Hoe kwam jij aan je boktnaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 14:47

Ik heet noa en word altijd no genoemd, dus no en x als in no en een kusje wilde ik, dus nox, amar dat was al bezet of zo, dus toen werd het noox. Hiervoor heette ik ToffeeLover :') Lievelingspony naam en lover.... Zo heet ik ook op Howrse, waar ik toen erg actief was :')

Goudlokje1
Berichten: 1225
Geregistreerd: 03-02-12
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 14:49

Temeraire schreef:
Fenrir schreef:
Ik wilde mijn gebruikersnaam veranderen maar toch nog een linkje naar de oude bewaren, dus heb voor dezelfde taal gekozen en ook de F is gebleven :D Wel voor een verkorte versie gekozen, die vond ik mooier.


Ik dacht bij jouw naam ook aan een Harry Potter personage :') Fenrir Greyback

Als ik het me goed herinner is Fenrir de zoon van twistgod Loki en vorstreuzin Angrboda, volgens een voorspelling zou Fenrir de oppergod Odin vermoorden :o

_karin_

Berichten: 3918
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Hoe kwam jij aan je boktnaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 14:51

Is mijn eigen naam :+ en alle 'gewone' versies waren al bezet dus maar tussen lage streepjes. :Y) Ik heb hem ook al tien jaar... dus bedacht toen ik 14 :oo was.

Warboel
Berichten: 14687
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Hoe kwam jij aan je boktnaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 15:19

Hoop Harry Potter afgeleide namen hier, grappig :))

musiqolog
Berichten: 3333
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 15:25

noox schreef:
Ik heet noa en word altijd no genoemd, dus no en x als in no en een kusje wilde ik, dus nox, amar dat was al bezet of zo, dus toen werd het noox. Hiervoor heette ik ToffeeLover :') Lievelingspony naam en lover.... Zo heet ik ook op Howrse, waar ik toen erg actief was :')

Nox is Latijn voor 'nacht'. Zo'n naam suggereert dat je een feestbeest bent. :)

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 15:29

Goudlokje1 schreef:
Temeraire schreef:
Ik dacht bij jouw naam ook aan een Harry Potter personage :') Fenrir Greyback

Als ik het me goed herinner is Fenrir de zoon van twistgod Loki en vorstreuzin Angrboda, volgens een voorspelling zou Fenrir de oppergod Odin vermoorden :o


Klopt (een correctere naam is Fenrisúlfr, maar dat werd zo lang :D ).
Ik had er dan weer niet bij stilgestaan dat er ook een personage was uit HP met die naam :+

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: Hoe kwam jij aan je boktnaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 15:42

Chimello - Chihiro & Mello
Mello is helaas verkocht maar Chihiro heb ik nog :)

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 15:50

musiqolog schreef:
Peelie schreef:
Raspoetin is toch een normale naam?

Eh... nee. Raspoetin was een intrigant aan het Russische tsarenhof, begin deze eeuw, die de keizerlijke familie compleet in zijn greep had. Een echte schurk. Met zo'n naam wil je niet rondlopen.

Begin vorige eeuw. De Russische schurk van begin deze eeuw heet Poetin zonder Ras-.

Eindelijk snap ik 'm Fenrir :oo Fenrisulven (zoals ik 'm ken), dat ik daar nooit op gekomen ben :o

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 15:55

Fenrir is de meest voorkomende Engelse (en Nederlandse) benaming. Alhoewel over de correctheid daarvan dus ook weer gediscussieerd wordt, er is redelijk wat onduidelijkheid rondom de Fenrisúlfr. Maar deze versie vond ik en makkelijk, en leuker klinken. :')

musiqolog
Berichten: 3333
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Re: Hoe kwam jij aan je boktnaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 15:59

O, schreef ik "deze" eeuw? Lalalalala.... ik word oud, ik leef nog in de twintigste eeuw.

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 16:02

Fenrir schreef:
Fenrir is de meest voorkomende Engelse (en Nederlandse) benaming. Alhoewel over de correctheid daarvan dus ook weer gediscussieerd wordt, er is redelijk wat onduidelijkheid rondom de Fenrisúlfr. Maar deze versie vond ik en makkelijk, en leuker klinken. :')

Ik kende het alleen in het Noors :P

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Hoe kwam jij aan je boktnaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 16:51

Fenris is de naam, het achtervoegsel "úlfur" betekent wolf.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 17:17

Kuggur schreef:
Fenris is de naam, het achtervoegsel "úlfur" betekent wolf.


Klopt, úlfr in het Oud-Noors :)

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 19:31

Warboel schreef:
Hoop Harry Potter afgeleide namen hier, grappig :))


HP en FB zijn gewoon bloody brilliant :Y)

xRaisin

Berichten: 1756
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Hoe kwam jij aan je boktnaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 21:03

Ooit tijdens een webcam gesprek met een vriendin was ik gekke bekken aan het trekken, toen ze zei: je lijkt net een rozijn. Dat vond ik wel grappig, dus ging ik mezelf Rozijn noemen op internet. Daar moest natuurlijk een kusje (x) voor en in het engels was natuurlijk mooier. Zo ontstond xRaisin. Wil wel weer eens een nieuwe.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Hoe kwam jij aan je boktnaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 21:08

Savannah is mijn naam en toen ik hem aanmaakte een aantal jaar geleden was t nogal een hype als je uit Utrecht kwam om het netnummer erachter te zetten (030) en x voor een kusje. Schaam me diep :')

musiqolog
Berichten: 3333
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 21:39

savannah030x schreef:
Savannah is mijn naam en toen ik hem aanmaakte een aantal jaar geleden was t nogal een hype als je uit Utrecht kwam om het netnummer erachter te zetten (030) en x voor een kusje. Schaam me diep :')

Niet alleen in Utrecht. Het is ooit in Feyenoordkringen begonnen. Rotterdam heeft als netnummer 010 en daar zijn ze trots op. Rotterdam is namelijk niet de grootste stad van Nederland, niet de hoofdstad van het land, ook niet van de provincie en er is niet veel moois te zien (pas de laatste jaren denken we daar anders over; vroeger vonden we die hoge flats niet de moeite waard). Maar met de netnummers komen ze mooi voor Amsterdam (020), Utrecht (030) en Den Haag (070)!

Later is het hele land dat gaan overnemen. Zie je bij Almere City FC ineens gasten met capuchontruien met "036" in gotische cijfers. Net echt allemaal. :) En ja, ook buiten het voetbal wordt het gedaan.