merken jullie ook verschil?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

danzzz

merken jullie ook verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-16 17:37

Sinds een tijdje wordt er in een openingspost een bericht geplaatst als er ergens anders in het al lopende topic een MO is geplaatst.

Hierdoor weet je als "nieuwkomer" in zo een topic dat er blijkbaar iets aan de hand is geweest en dat hier een moderator aan het werk is geweest. Zo kan je dus nooit meer die mo missen.

Persoonlijk vind ik dat echt heel fijn. Ik kwam net in een topic en in de beginpost staat dan het verzoek of ik de mo op blz tig eerst wil lezen voor ik post. Voor mijn gevoel weet ik dan beter hoe ik wel of niet kan reageren. needless to say, ik vind het een enorme vooruitgang.

Nu de hamvraag, hoe vinden de moderatoren dit zelf? Ik begrijp dat het meer werk is, want buiten de mo moet je ook de beginpost aanpassen. Maar werkt het voor jullie ook fijner, hebben jullie het idee dat je daardoor ook minder gerelateerd hoeft te modden?

Gewoon nieuwsgierig hoe dit achter de schermen ervaren wordt.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 18:55

Fijn dat het zo goed door jou, en hopelijk meer bokkers, ontvangen word!

"Achter de schermen" zijn we echt heel actief bezig met jullie tips uit het eerdere topic verder te gaan maar ook met de input van de enquete :) dat is voor jullie niet altijd te volgen en daarom is het voor ons juist super fijn om ook zulke berichten te krijgen :j

De extra moderator opmerking in de beginpost is qua werkzaamheden voor mij in ieder geval niet heel veel werk, dus wat dat betreft ook niet heel veel moeite :) ik heb ook niet het idee dat mijn collega moderators hier veel moeite mee hebben maar ik laat ze netjes voor zichzelf spreken!

We zijn ook al een tijdje aan het proberen onze sluitposten maar ook de moderator opmerkingen overal wat uitgebreider te maken en niet meer te werken met de afkortingen wanneer we een topic verplaatsen. Heb jij/hebben jullie daar ook al het e.e.a. van gemerkt :) ?

Essie73
Moderator Algemeen

Re: merken jullie ook verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 00:04

Wat ontzettend fijn dat dit positief ervaren wordt.

Ben het met Anouk eens. Qua extra werk valt het ontzettend mee. Het is een vrij simpele snelle handeling.

Anchee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 00:15

Ik heb wel de indruk dat het inderdaad veel overzichtelijker is daardoor, je hoeft niet eerst 30 pagina's door te lezen en loopt niet het risico in slaperige toestand eroverheen te scrollen ;) Je weet nu meteen hoe of wat :)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 11:54

Fijn dat het als prettig wordt ervaren! Voor mij persoonlijk voelt het als kleine extra moeite die ik met plezier doe. Het is voor iedereen overzichtelijker op deze manier en moderatoropmerkingen worden minder snel onbewust genegeerd nu.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 07:39

Het valt idd positief op: de opmerkingen in de openingspost èn een duidelijkere slotpost indien nodig. Fijn dat dat ter harte is genomen :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 09:06

Als mede-aanzwengelaar van dit principe moet ik ook zeggen dat ik de uitvoering top vindt.

Je merkt wel dat sommige mods zich wat soepeler uitdrukken dan anderen maar dat maakt het juist menselijker. Top! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 21:09

Ik kan mij er gelukkig alleen maar bij aansluiten, ik vind het zelf ook een hele fijne manier!

Het is een kleine moeite om te doen, een kort simpel zinnetje met een verwijzing zorgt ervoor dat een topic goed kan verlopen, dit is natuurlijk een hele fijne uitkomst!

Ik ben persoonlijk ook zeer blij dat het positief opvalt! :D

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 21:18

Ben ik met je eens TS! Ook ik vind dit erg prettig!